Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähdössä matkalle kertomatta, mielipiteitä?!

Vierailija
14.01.2017 |

Onko tämä teistä muista normaalia? Miten itse toimisitte?

Kävi nimittäin niin, että pitkäaikaisen miesystäväni puolelta olevia ystäviä oli kutsuttu kylään. Jossakin vaiheessa miehet aloittivat puhumaan ulkomaille suuntaavasta laskettelureissusta.

Kävi ilmi, että matkaa oli suunniteltu jo huolella ja vapaata oli tiedusteltu töistä. Asia tuli mulle täytenä yllätyksenä. En tiennyt, että mies on suunnitellut lähtevänsä laskettelureissulle ulkomaille parin kuukauden sisällä. Kohde, majoitus ja lennot jo katsottuna... Tyypit ovat keskustelleet asiasta tiivisti esim. viime päivät.

Mulla on aika raivostunut olo tällä hetkellä, että miksi ei ole puhunut mulle mitään. Oli kerrassaan nolo tilanne! Minusta mies on itsekäs. Ei taida välittää minusta paljoakaan, koska ei ole kertonut mulle mitään. Tai kysynyt edes mukaan.

Olemme siis jo +30 vuotiaita molemmat.

Kiinnostaa tietää, että onko muilla tällainen toiminta suhteessa ihan tavallista? Hyvää käytöstä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi USAssa ja teki jopa töitä siellä. En estellyt. Toki ollaan jo erottu mutta erisyistä. 

Vierailija
22/56 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en hyväksyisi, ei ole kohteliasta, en tykkäisi. Toki jos olisi aikaisemmin kertonut tällaisesta suunnitlemasta niin asia ok kunhan ei rasittaisi minua kohtuuttomasti (jos kaikki yhteiset rahat miehen reissuun niin ei kävisi tai jos esim monta pientä yhteistä lastamme jäisi hoidettavakseni viikoksi huvimatkan takia niin ei onnistuisi).

No kysyppä ap siltä miehentekeleeltäsi olisiko ok jos kuulisi muilta että sinä olet naisporukassa jo varannut matkat lappiin viikoksi ensikuussa jne? Ja kysy miksi ei kertonut sinulle reissusta aikaisemmin. Voit myös kertoa että oli kurja kuulla reissusta kavereilta eikä miesystävältä itseltään.

Tietty jos olet kovin takertuva voi mies siksi toimia näin. Silloin varmaan molemmilla olisi aihetta miettiä tilannetta ja käydä yhdessä esim parisuhdeterapeutilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos vahdit ja olet takertuva, voi ajatella että ainoa tapa

Vierailija
24/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap. Asiasta tuli valitettavasti riita. Kun vieraista jäljellä oli matkalle lähtijät meni se täydeksi matkan suunnitteluksi. Kannettava ja kartat oli levitettynä ja läpikäytäviä laskettelukohteita listattiin ja kylpylöistä puhuttiin (alue jossa jonkinasteiset nakuiluspat on käsittääkseni yleisiä). Mulla vain v*****s kasvoi ja olin siinä pisteessä, että kaipasin tilanteesta eroon. Näille tyypeille oli siis selvinnyt, että sain tietää suunnitellusta matkasta vasta siinä vaiheessa. Runsaan tunnin jälkeen sanoin lähteväni "asioille" ja kiitin vierailusta. Sitten lähdin pitkälle kävelylenkille. Tyypit olivat kohta lähdössä itsekin.

No heidän lähdettyään mies laittoi viestin, että mihin oikein lähdin. Kerroin siinä, että olin pahoittanut mieleni asiasta jne. Hän suuttui, että minä olin suuttunut ilman, että olin keskustellut asiasta!! haukkui mut, perui yhteisen ulkomaanmatkan ja jätti mut. Tämä kaikki siis viestein. Ja korosti niissä miten lapsellinen olen.

No asian puiminen jatkui kotona. Hänellä on ollut kuulema niin kiire töissä ettei ole ehtinyt puhua minulle (toimistotyö, säännöllinen työaika, omalle pomolle on ehtinyt puhua matkasta). Hänen sanojen mukaan hän ei ollut vielä ajatellut asiaa tarkemmin, koska ei ollut varma saako töistä vapaata. (Ahaa, eli siinäkö vaiheessa kumppanille vasta kerrotaan, kun loma on saatu hyväksytettyä töissä?).

Mun mielestä näistä pitäisi puhua aivan aluksi kumppanin kanssa!

Joka tapauksessa tilanne on se, että hän on toiminut oikein ja minä olen syypää. Ja nyt suhteemme ilmeisesti loppuu, koska hän tarvitsee toisenlaisen kumppanin.

Vierailija
25/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, huomasit nyt varmaan, että et ole kovinkaan kummoinen naisystävä miehelle? :) Että mies mielummin on kertomatta sinulle tärkeistä asioista ja ajatuksistaan kuin puhuisi niistä sinulle. Olet ilmeisen arvaamaton ja tiuskiva höntti, joka kelpaa miehelle paremman puutteessa, mutta ystävä et hänelle ole. Etkö tule koskaan olemaankaan. Olisikohan siis aika pistää koko hölmö suhde poikki ja lähteä erilleen? Vai pelkäätkö, että et saa enää uutta miestä? :D

Vierailija
26/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap. Asiasta tuli valitettavasti riita. Kun vieraista jäljellä oli matkalle lähtijät meni se täydeksi matkan suunnitteluksi. Kannettava ja kartat oli levitettynä ja läpikäytäviä laskettelukohteita listattiin ja kylpylöistä puhuttiin (alue jossa jonkinasteiset nakuiluspat on käsittääkseni yleisiä). Mulla vain v*****s kasvoi ja olin siinä pisteessä, että kaipasin tilanteesta eroon. Näille tyypeille oli siis selvinnyt, että sain tietää suunnitellusta matkasta vasta siinä vaiheessa. Runsaan tunnin jälkeen sanoin lähteväni "asioille" ja kiitin vierailusta. Sitten lähdin pitkälle kävelylenkille. Tyypit olivat kohta lähdössä itsekin.

No heidän lähdettyään mies laittoi viestin, että mihin oikein lähdin. Kerroin siinä, että olin pahoittanut mieleni asiasta jne. Hän suuttui, että minä olin suuttunut ilman, että olin keskustellut asiasta!! haukkui mut, perui yhteisen ulkomaanmatkan ja jätti mut. Tämä kaikki siis viestein. Ja korosti niissä miten lapsellinen olen.

No asian puiminen jatkui kotona. Hänellä on ollut kuulema niin kiire töissä ettei ole ehtinyt puhua minulle (toimistotyö, säännöllinen työaika, omalle pomolle on ehtinyt puhua matkasta). Hänen sanojen mukaan hän ei ollut vielä ajatellut asiaa tarkemmin, koska ei ollut varma saako töistä vapaata. (Ahaa, eli siinäkö vaiheessa kumppanille vasta kerrotaan, kun loma on saatu hyväksytettyä töissä?).

Joka tapauksessa tilanne on se, että hän on toiminut oikein ja minä olen syypää. Ja nyt suhteemme ilmeisesti loppuu, koska hän tarvitsee toisenlaisen kumppanin.

Meillä kerrotaan toisillemme tulevista matkoista ja muista menoista, vaikka lupaa ei kahden aikuisen suhteessa tarvitse pyytääkään. Ymmärtäisin kuitenkin tuon, että ei aleta puhua matkasta ennen kuin se alkaa varmistua eli on tiedossa, että saa esimerkiksi töistä vapaata. Tosin varmaan meillä otettaisiin asia puheeksi ennen kuin ostetaan liput, jotta ei vaan tule mitään päällekkäisyyksiä (etenkin mies on huolimaton kalenterin käytössään eikä aina muista merkitä sovittuja yhteisiä menoja). Eli ymmärrän, että sinua loukkasi ettei matkasta kerrottu sinulle aikaisemmin, mutta mielipiteesi siitä että kumppani on se, jonka kanssa puhutaan esin, ei välttämättä ole kaikilla sama.

Vierailija
27/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo jätkä on kakara. On sulle parempi et pääsit siitä eroon, taatusti olis keksinyr vieläkin tyhmempi keinoja pistää omat idioottimaisuudet sun piikkiin.

Olisi pitänyt kertoo sulle, vaikkei lupaa tarvitsekkaan anoa... mutta kertoa pitää. Mulla ja miehellä kohta 20 vuotta takana, aina ollaan toisillemme kertoneet jos on poikkeavaa tiedossa, vähintään siksi ettei toinen suunnittele mitään päällekkäistä menoa.

Vierailija
28/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, huomasit nyt varmaan, että et ole kovinkaan kummoinen naisystävä miehelle? :) Että mies mielummin on kertomatta sinulle tärkeistä asioista ja ajatuksistaan kuin puhuisi niistä sinulle. Olet ilmeisen arvaamaton ja tiuskiva höntti, joka kelpaa miehelle paremman puutteessa, mutta ystävä et hänelle ole. Etkö tule koskaan olemaankaan. Olisikohan siis aika pistää koko hölmö suhde poikki ja lähteä erilleen? Vai pelkäätkö, että et saa enää uutta miestä? :D

Ristus mikä urpo. Sinä siis. Veikkaanpa ettei sulla mitään parisuhdetta oo tai ees kunnollista ollutkaan jos et käsitä, että ap:lla tossa tilanteessa on ihan hyväksytty syy olla närkästynyt ja vihainen.

Itse olisin varmaan pokalla ruvennut heittään et ettei se voi mennä, oon suunnitellut muuta menoa molemmille ja kaikki on jo maksettu. Tietty olisin kertonut valeen ennen kuin perumaan ruvetaan, mutta vasta kun olisin nähnyt miehen valahtavan kavereittensa edessä punaiseksi tai vaihtoehtoisesti valkoiseksi.

Jos mua kohtaan käyttäydytään kuin kakara, voi odottaa metsä vastaa niin kuin sinne huutaa...

Vierailija
29/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta annappa miehen erota niin sittenhän tuosta pääset. Ei kyllä ole normaalia, nim. saman kokenut. Pikkuhiljaa alkoi paljastua muitankin juttuja mitä mies ei pitänyt salailuna ollenkaan.  Olin kuulemma kummallinen ja raskas kumppani. Jaa - vai niin. No, minun ongelmahan se tietty olikin että halusin elämääni säännöllisyyttä eikä semmoista että ns. normaalin työpäivän jälkeen hemmoa ei näykkään yhteiseen kotiin, ei vastaa puhelimeen ja oho, enkös muistanut mainita että oli se ja tää reissu? Eli hänelle oli ihan normaalia olla puhumatta ja meitsi oli se vaikea joka halusi tietää KAIKEN. Aina sanonut ettei lupia tarvii kysellä enkä ole mukaan tulossa poikien reissuille mutta hyvähän se olisi edes tietää eikä murhetia päätään katki, että mitä on tapahtunut.

Mutta ap, sinun päätös. Haluatko oikeasti hänet vielä edelleenkin?

Vierailija
30/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo miehen suuttuminen ollut ihan tekosyy. Nyt pääsee tekemään sinkkuna sitä mitä alunperin ajatteli varattuna tekevänsä reissulla.

Vierailija
31/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löhden lontooseen keväällä kavereiden kanssa katsomaan jalkapalloa ja ufc:tä. Kerroin vaimolle asiasta vasta kun oltiin kaikki järjestelyt saatu valmiiksi. Ei ole vaimolla asiaa mukaan reissuun, tosin ei olisi mukaan tunkemassakaan, koska tietää, että kyseessä on jätkien reissu. Kyllä meillä vaimokin lupaa kysymättä lähtee kavereidensa kanssa,

Itsellä löhtisi nainen vaihtoon, jos alkaan jostain reissusta nillittämään,

Vierailija
32/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pelolla hallitsemiseen, mutta hemmetti vie naiset, miksi te antaudutte tommoisiksi ovimatoiksi? Ilmaiskaa suoraan, ettei tuommoinen käytös ole ok jos haluaa jatkaa saman sängyn jakamista.

Mieheni joskus tokaisi ärähdettyäni eräälle varkaalle, että voin halutessani olla hyvinkin uhkaava, vaikka tietää ettei hänellä ole mitään pelättävää.

Minulla on ihmisarvo, sinulla on ihmisarvo ja kaikkia pitää kohdella sen mukaan. Jos sinua kohdellaan epäasiallisesti, älä nieleskele itkuasi vaan anna kunnon palautetta takaisin. Ja niin että kuuluu ja näkyy.

Tiedän, että on ujoja, mutta jos et halua jäädä kus*päiden jalkoihin, pitää uskaltaa antaa täyslaidallinen takaisin.

Vierailija
33/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löhden lontooseen keväällä kavereiden kanssa katsomaan jalkapalloa ja ufc:tä. Kerroin vaimolle asiasta vasta kun oltiin kaikki järjestelyt saatu valmiiksi. Ei ole vaimolla asiaa mukaan reissuun, tosin ei olisi mukaan tunkemassakaan, koska tietää, että kyseessä on jätkien reissu. Kyllä meillä vaimokin lupaa kysymättä lähtee kavereidensa kanssa,

Sulla vaimoko? Just just. En usko että sä ees missään suhteesaa oot, korkeintaan pumpattavan nuken kanssa.

Ja jos sulla nyt vaimo olis, niin mistäs oot varma että tuommoinen käytös on sille varmasti ok?

Ei ole normaalia ettei toiselle suhteen osapuolelle jutella asioistaan, varsinkin jos aikoo olla poikkeuksellisesti poissa.

Vierailija
34/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette vain kaksi aikuista yhdessä, ei edes naimisissa, niin kai sitä kaikenlaista saa suunnitella ja toteuttaa itsenäisesti, kunhan myös käyttää omia rahojaan eikä yhteisiä. Siinä vaiheessa kun matka on toteutumassa (juu esim loma saatu töistä ) niin täytyy toki viimeistään puhua myös toiselle. Te olette kaksi itsenäistä ihmistä ilman lapsien huoltovelvotteita. Anna hänen mennä ja suunnitella rauhassa kavereiden kanssa. Se on hänestä kivaa. Suunnittele sinä omien kavereiden kanssa jotain muuta. Mikä tässä nyt on niin vaikeeta?

Ja jos siellä on jotain nudistikylpylöitä niin relaa vähän - pojat kuvittelevat menevänsä sinne munat vilkkuen katsomaan kauniita alastomia naisia mutta voin kertoa että totuus on toinen - niiden kahden naisen keski-ikä joku 58v ja loput pn samanlaisia karvaisia äijiä.

Vierailija
35/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo outoa, ettei mies puhunut sinulle matkasta jo ihan alussa, kun alkoi suunnitella matkaa.

Miksi ei lähtisi kanssasi, vaan kavereidensa kanssa.

Saa ainakin helposti pahaa mieltä toiselle, kun ei huomioi ja tavallaan kävelee yli.

Ei ole mieheltä tahdikasta käytöstä. Onko sinulla mahdollista toteuttaa oma matka kavereidesi kanssa.

Onko suhteenne tuore? Ja vasta asettamassa uomiinsa.

Tsemppiä :)

Vierailija
36/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti et se haluaa sut mukaan miesten reissulle? Ehkä tää on just se syy miks se kertoo sulle vasta päivää ennen lähtöä, ettei tollanen mustasukkainen omistushaluinen friikki menis vielä enemmän hulluksi.

Vierailija
37/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, oliko tämä ainoa syy eroonne?

Vierailija
38/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo outoa, ettei mies puhunut sinulle matkasta jo ihan alussa, kun alkoi suunnitella matkaa.
Miksi ei lähtisi kanssasi, vaan kavereidensa kanssa.

Saa ainakin helposti pahaa mieltä toiselle, kun ei huomioi ja tavallaan kävelee yli.

Ei ole mieheltä tahdikasta käytöstä. Onko sinulla mahdollista toteuttaa oma matka kavereidesi kanssa.

Onko suhteenne tuore? Ja vasta asettamassa uomiinsa.

Tsemppiä :)

No jos vaikka haluaa tämän reissun tehdä nimenomaan kavereiden kanssa? Meilläkin mies on lähdössä ensi viikolla "äijäreissulle". Syksyllä olin itse kaverin kanssa reissussa. Maaliskuussa mennään yhteiselle reissulle. Ei ne mitenkään sulje pois toisiaan. Itse tykkään myös matkustella yksin, joten jos innostun kohteesta, joka ei miestä kiinnosta, käyn siellä yksin.

Mutta meillä kyllä kerrotaan etukäteen, yleensä jo suunnitteluvaiheessa, toiselle tulevista matkoista, myös työmatkoista jos ne vaikuttavat yhteiseen ajankäyttöön.

Vierailija
39/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kylpylöistä puhuttiin (alue jossa jonkinasteiset nakuiluspat on käsittääkseni yleisiä).

Sori mutta vähän mustasukkaiselta / ylireagoivalta vaikuttaa. Mitä väliä ollaanko siellä kylpylässä nakuna vai ei?

Vierailija
40/56 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla vaimoko? Just just. En usko että sä ees missään suhteesaa oot, korkeintaan pumpattavan nuken kanssa.

Ja jos sulla nyt vaimo olis, niin mistäs oot varma että tuommoinen käytös on sille varmasti ok?

Ei ole normaalia ettei toiselle suhteen osapuolelle jutella asioistaan, varsinkin jos aikoo olla poikkeuksellisesti poissa.

Mitenkä niin poikkeuksellisesti poissa? Ei luulisi 4 päivän poissaolo olevan mikään ongelma. En nyt keksi miksi vaimolla olisi asiaan mitään sanomista. Olen ollut parisuhteessa, jossa kaverilla käyntikin piti anoa jo etukäteen eikä kyse ollut edes mistään yönyli reissusta. Itse ainakin olen tehnyt selväksi jo suhteen alussa, että niin kauan kun lapsia ei ole, menen niinkuin haluan. Ja sama pätee myös toistepäin.

Itse pidän sitä epänormaalina, että puoliso rajoittaa toisen osapuolen menemisiä. Tai että siihen joutuu edes lupaa kysymään (jos siis ei ole lapsia). Toki asiasta mainitsen heti kun kaikki järjestelyt on lyöty lukkoon. Aiemmin en asiasta koe tarpeelliseksi mainita, koska paljon ehtii tapahtumaan ja suunnitelmat muuttumaan. Kerron vasta vain "varmat" asiat.