Mies lähdössä matkalle kertomatta, mielipiteitä?!
Onko tämä teistä muista normaalia? Miten itse toimisitte?
Kävi nimittäin niin, että pitkäaikaisen miesystäväni puolelta olevia ystäviä oli kutsuttu kylään. Jossakin vaiheessa miehet aloittivat puhumaan ulkomaille suuntaavasta laskettelureissusta.
Kävi ilmi, että matkaa oli suunniteltu jo huolella ja vapaata oli tiedusteltu töistä. Asia tuli mulle täytenä yllätyksenä. En tiennyt, että mies on suunnitellut lähtevänsä laskettelureissulle ulkomaille parin kuukauden sisällä. Kohde, majoitus ja lennot jo katsottuna... Tyypit ovat keskustelleet asiasta tiivisti esim. viime päivät.
Mulla on aika raivostunut olo tällä hetkellä, että miksi ei ole puhunut mulle mitään. Oli kerrassaan nolo tilanne! Minusta mies on itsekäs. Ei taida välittää minusta paljoakaan, koska ei ole kertonut mulle mitään. Tai kysynyt edes mukaan.
Olemme siis jo +30 vuotiaita molemmat.
Kiinnostaa tietää, että onko muilla tällainen toiminta suhteessa ihan tavallista? Hyvää käytöstä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, huomasit nyt varmaan, että et ole kovinkaan kummoinen naisystävä miehelle? :) Että mies mielummin on kertomatta sinulle tärkeistä asioista ja ajatuksistaan kuin puhuisi niistä sinulle. Olet ilmeisen arvaamaton ja tiuskiva höntti, joka kelpaa miehelle paremman puutteessa, mutta ystävä et hänelle ole. Etkö tule koskaan olemaankaan. Olisikohan siis aika pistää koko hölmö suhde poikki ja lähteä erilleen? Vai pelkäätkö, että et saa enää uutta miestä? :D
Ristus mikä urpo. Sinä siis. Veikkaanpa ettei sulla mitään parisuhdetta oo tai ees kunnollista ollutkaan jos et käsitä, että ap:lla tossa tilanteessa on ihan hyväksytty syy olla närkästynyt ja vihainen.
Itse olisin varmaan pokalla ruvennut heittään et ettei se voi mennä, oon suunnitellut muuta menoa molemmille ja kaikki on jo maksettu. Tietty olisin kertonut valeen ennen kuin perumaan ruvetaan, mutta vasta kun olisin nähnyt miehen valahtavan kavereittensa edessä punaiseksi tai vaihtoehtoisesti valkoiseksi.Jos mua kohtaan käyttäydytään kuin kakara, voi odottaa metsä vastaa niin kuin sinne huutaa...
Missä kohtaa tuossa tarinassa mielestäsi "sinun" mielipidettä matkaan tiedusteltiin?
Ap jatkaa.
Nyt muutama selvennys:
- olemme olleet jo vuosia yhdessä (mielestäni avioliitto ei tee suhteesta todempaa - niistäkin on mahdollisuus lähteä). Eli olemme olleet ihan uskottava pari.
- meillä ei ole yhteistä tiliä, omat rahat molemmilla. Taloudellisesti asia siis ok, jos hänellä on matkaan varaa.
- ei ole lapsia.
No tilanne meni nyt siihen pisteeseen, että hän on huorittelut mua ja haluaa erota, koska olen niin vaikea ihminen, että suutun tuollaisesta asiasta. Hän ei voi kuulema luottaa muhun, kun suutuin asiasta. Pohti, että mitä sitten tapahtuisi, jos tulisi jokin isompi asia eteen? Että miten minuun voi luottaa yllättävissä tilanteissa? Suuttumisella tarkoitetaan nyt sitä, että pahoitin mieleni ja runsaan tunnin jälkeen laskettelureissun kohtien suunnittelun alkamisesta lähdin "asioille".
Tuosta yllättävyydestä muistui mieleen eräs ulkomaanreissu muutaman vuoden takaa. Meille tuli jostakin riitaa matkalla ja hän suuttui niin pahasti, että otti mun passin ja häipyi jonnekin joksikin aikaa se mukanaan. Ja asia itsessään oli muistaakseni se, että mitä tehtäisiin ja missä kohteissa ehdittäis vielä käydä. Meillä oli siitä hieman eri halut.
Siihen verrattuna, mun reaktio oli aika smooth.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse löhden lontooseen keväällä kavereiden kanssa katsomaan jalkapalloa ja ufc:tä. Kerroin vaimolle asiasta vasta kun oltiin kaikki järjestelyt saatu valmiiksi. Ei ole vaimolla asiaa mukaan reissuun, tosin ei olisi mukaan tunkemassakaan, koska tietää, että kyseessä on jätkien reissu. Kyllä meillä vaimokin lupaa kysymättä lähtee kavereidensa kanssa,
Itsellä löhtisi nainen vaihtoon, jos alkaan jostain reissusta nillittämään,
Sulla vaimoko? Just just. En usko että sä ees missään suhteesaa oot, korkeintaan pumpattavan nuken kanssa.
Ja jos sulla nyt vaimo olis, niin mistäs oot varma että tuommoinen käytös on sille varmasti ok?
Ei ole normaalia ettei toiselle suhteen osapuolelle jutella asioistaan, varsinkin jos aikoo olla poikkeuksellisesti poissa.
On se vaan niin vaikea toisille ymmärtää, että parisuhteissa voidaan tehdä asioita muutoinkin, kuin vain sillä itselle tutulla tavalla. Ymmärrän, että jos on lapsia, niin suhtautuminen toisen poissaoloon on varmasti erilainen. Mutta jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, niin miksi ei olisi normaalia tehdä asioita itselle sopivalla tavalla.
Oma mies lähti vuosi sitten vähän samanlaiselle pelimatkalle ja ilmoitti siitä minulle samalla, kun heilutteli lentolippuja innoissaan kädessään. Itse kävin tänä syksynä ystävän kanssa vajaan viikon reissulla ulkomailla ja kerroin siitä miehelle, kun olin lähdössä ystävän luo tekemään matkavarauksia. Ei varmasti sovi kaikille tällainen tyyli, mutta meille sopii, joten tuollainen toisten elämäntyylin vähättely on vähän turhaa.
Ap on aina sama huijari, tunnistan hänet kirjoitustyylistä ja etenkin tuosta, että kirjoittaa "kuulema" "kuulemma" sijaan. Eli siis 0/5!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo outoa, ettei mies puhunut sinulle matkasta jo ihan alussa, kun alkoi suunnitella matkaa.
Miksi ei lähtisi kanssasi, vaan kavereidensa kanssa.
Saa ainakin helposti pahaa mieltä toiselle, kun ei huomioi ja tavallaan kävelee yli.
Ei ole mieheltä tahdikasta käytöstä. Onko sinulla mahdollista toteuttaa oma matka kavereidesi kanssa.Onko suhteenne tuore? Ja vasta asettamassa uomiinsa.
Tsemppiä :)
Otatko oman poikkiksesi mukaan tyttöjen iltaan roikkumaan?
Ikinä en ole ymmärtänyt tätä logiikkaa, jonka mukaan parisuhteessa jätetään kaikki muut kaverit sivuun ja se oma kultsi tulee mukaan vessaan pyyhkimään takapuolenkin. Sitten eron jälkeen ihmetellään, kun kaverit ja ystävät kaikonneet.
Siis huoritteli sinua.....alkaisin jo pakkaamaan omaa kassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kanssa olemme olleet yli 20 vuotta ja tuo olisi meillä ihan normaalia. Ei toiselta tarvitse lupia kysellä. Enkä edes tiedä, mitä sillä tiedolla tekisin, että mies aikoo lähteä reissuun. Pääasia, että ennen lähtöä muistaa kertoa, missä on viikon verran, etten laita poliisia perään.
Minä olen ollut mieheni kanssa hieman vähemmän aikaa yhdessä eli 15v. Ei meilläkään lupia kysellä, mutta kyllä kerrotaan jos on jotain suunnitelmia, varsinkin jos jonnekin reissuun ollaan menossa!
Ja kuulostaa teidän parisuhde muutenkin hieman kuolleelta, jos et tee mitään sillä tiedolla että miehesi on viikon reissussa.
Mitä sinä itse teet sillä tiedolla? Muuttuuko käytöksesi toisenlaiseksi, kun tiedät, että mies AIKOO lähteä matkalla? Hellitkö miestä erityisesti vai tiuskitko? Aiheuttaako oikeasti pelkkä aikomus joissakin niin isoa pahaa oloa, että heidän liittonsa on kuollut, jos mies ei kerro aikeistaan?
Lapseni aikoo lääkäriksi. Miten minun palstamammojen mielestä pitäisi suhtautua tähän tietoon?
Minulle riittää, että mies kertoo niistä aikeista, joissa olen itse mukana. Muuten riittää se, että noin viikkoa ennen lähöä tiedotusluonteisesti kertoo, että on tiedossa matka. Ja ihan sama toisinpäin, ei tarvitse kertoa, että aion Lontooseen. Ehkä menen, ehkä en.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kanssa olemme olleet yli 20 vuotta ja tuo olisi meillä ihan normaalia. Ei toiselta tarvitse lupia kysellä. Enkä edes tiedä, mitä sillä tiedolla tekisin, että mies aikoo lähteä reissuun. Pääasia, että ennen lähtöä muistaa kertoa, missä on viikon verran, etten laita poliisia perään.
66 alapeukkua!
Ei ihme, että eroatte, kun olette tehneet avioliitosta vankilan. Kun lapset ei ole enää pieniä eli ei tarvitse sumplia päivähoito- ja harrastuskyytejä, niin miksi ihmeessä puoliso ei saisi kavereitten kanssa kaikessa rauhassa suunnitella reissuja? En minä ole mieheni kanssa siksi, että hänen pitäisi elää vain minun kauttani. Kyllä hänellä saa olla kavereita ja omia menoja ihan niin kuin on minullakin. On eri asia tahallaan salata toiselta tekemisiään eli väittää lähtevänsä jonnekin minne ei edes mene kuin kertoa valmiiksisuunnitellusta reissustaan.
Täällä se Urpo joka kirjoitti, että ap ei ole miehelle ystävä, vaan kaikkea muuta. Alapeukkuja sateli, mutta sehän se nyt vaan on totuus jos mies noin menettelee. Ap on hänelle tuhannen riesa, jolle ei yksinkertaisesti kiinnosta kertoa mistään mitään, koska ap saa kauhean raivarin ja mustasukkaisuushepulin. Parempi on silloin vain tehdä niin kuin itse haluaa ja paras olisi tietenkin pistää poikki koko suhde. Ja jos mies kerran hiiltyi ap:n nalkuttamiselle nyt ihan tosissaan, niin eikö ap voisi reilusti pistää poikki ja unohtaa itkun pillitykset?
Ja kyllä, olen ollut mieheni kanssa tänä vuonna 20 vuotta, minulla on siis jonkunlainen suhde olemassa. Mieheni tekee paljon työmatkoja ulkomaille ja nekin matkat ovat ihan ilmoitusluonteisia. On normaalia, että hän sanoo viikkoa ennen, että lähtee viikoksi vaikka Unkariin, neljäksi päiväksi Ruotsiin tai reiluksi viikoksi jenkkeihin. Asia on hyvin ok minulle ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä se Urpo joka kirjoitti, että ap ei ole miehelle ystävä, vaan kaikkea muuta. Alapeukkuja sateli, mutta sehän se nyt vaan on totuus jos mies noin menettelee. Ap on hänelle tuhannen riesa, jolle ei yksinkertaisesti kiinnosta kertoa mistään mitään, koska ap saa kauhean raivarin ja mustasukkaisuushepulin. Parempi on silloin vain tehdä niin kuin itse haluaa ja paras olisi tietenkin pistää poikki koko suhde. Ja jos mies kerran hiiltyi ap:n nalkuttamiselle nyt ihan tosissaan, niin eikö ap voisi reilusti pistää poikki ja unohtaa itkun pillitykset?
Ja kyllä, olen ollut mieheni kanssa tänä vuonna 20 vuotta, minulla on siis jonkunlainen suhde olemassa. Mieheni tekee paljon työmatkoja ulkomaille ja nekin matkat ovat ihan ilmoitusluonteisia. On normaalia, että hän sanoo viikkoa ennen, että lähtee viikoksi vaikka Unkariin, neljäksi päiväksi Ruotsiin tai reiluksi viikoksi jenkkeihin. Asia on hyvin ok minulle ja lapsille.
Työmatka nyt on vähän eri asia. Sinne voi joutua lähtemään hyvinkin lyhyellä varoitusajalla eikä niitä välttämättä suunnitella kaveriporukalla viikkokausia. Eikä sinne kuulukaan perheen lähteä mukaan ja harvoin työmatkat on mitenkään vapaaehtoisia juttuja joihin voi päättää olla lähtemättä kun pyydetään (käsketään). Joten et voi ihan verrata. Ellei sitten miehesi lähde lomareissullekin yksinään ja alle viikon varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vihaatko noin paljon muita naisia? Vai tunnetko henkilön? Mistä tiedät onko hän tuhannen riesa?
Miehen käytös kuulostaa lapselliselta ja itsekeskeiseltä. Hän se riesa taitaa olla.
Mies halusi erota ja nyt sai siihen syyn eli ap on syyllinen eroon kun ei päästä matkalle niin pakko erota.
Vaikka kyse ei ole siitä että pitäisi pyytää lupa tai perua matka. Ap vaan haluaisi tietää matkasuunnitelmista etukäteen ja niin ettei kuule niistä muilta vaan mieheltä itseltään.
Mutta mies on nyt jutun uhri ja sankari ja ap saa kaikkien vihat niskaan kun kehtaa olla niin rajoittava ja vaikea JUST!
Itse erosin nuorena 5 vuoden avoliitosta koska mies lähti mitään sanomatta viikonloppureissuun ja tuli parin vuorokauden päästä takaisin niinkuin ei olisi missään ollutkaan. Reissuun voi lähteä mutta ei voi vain kadota mitään sanomatta. Parisuhteessa pitää ottaa toinen huomioon.
No näiden parin päivän aikana huomasin kuinka vähän me toisillemme enää merkitsimme ja koko suhde oli enemmän tai vähemmän kuollut. Ero oli yksi elämäni parhaista teoista!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulta pitäisi pyytää lupa?
Eihän sitä nyt lupaa pyydetä pässi, vaan silkkaa kohteliaisuutta et "kulta, menen matkalla tällöin ja tälllöin, ettet ihmettele kun mua ei näy."
Ex-mies oli juuri tuollainen käytökseltään ja syynä oli vain se ettei uskaltanut kertoa minulle kaverireissuistaan. Hämmentävää sillä en koskaan ole sanonut mitään negatiivistä reissuistaan, päinvastoin toivottanut mukavaa reissua ja pyytänyt tulemaan ehjänä takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
(Ap)
Eli olet ollut 20 vuotta joo joo-nainen? Onnittelut...
Jos toinen toimii tökerösti ja siitä tulee paha mieli ja lähden kävelylle, niin olenko nalkuttava ja tuhannen riesa?! Mustasukkainen?
Sunko mielestä tässä tilanteessa, jossa tyypit ovat puhuneet/pohtineet reissua jo marraskuusta asti ja mä saan tietää siitä vasta nyt, niin mä olen tuhannen riesa?
Onko sun mielestä miehen käytös ok, kun hän suunnittelee menonsa yksin, huutaa ja syyllistää toista siitä, että toiselle tuli paha mieli ja huorittelee. Vain siksi, että haluaa erota?
Olen siitä samaa mieltä, että tuskin tässä ystäviä ollaan, jos asioita ei jaeta.
(työmatkoista: aika peruskauraa nykyisin useimmille ihmisille.)
Luitko ap:n aloituksen? Ymmärsitkö sen? Ap ei sanonut eikä vaatinut, että häneltä pitäisi pyytää lupa. Kysymys oli kommunikoinnista parisuhteessa. Siitä, että on fiksua ja huomaavaista toista kohtaan kertoa etukäteen aikeistaan ja suunnitelmistaan, kuten nyt tässä tapauksessa matkalle lähdöstä. Vai toimisitko sä vastaavanlaisessa tilanteessa itse kuten ap:n mies?