Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen saavutus se luomusynnytys on? Millä perusteella ihminen kieltäytyy mahdollisuudesta kivun lievitykseen jos sellainen on keksitty?

Vierailija
14.01.2017 |

Meikäläinen veti polkupyörällä turvalleen ja joutui tikattavaksi, mutta ei kyllä tullut mieleenkään pyytää "luomutikkausta". Ihan kiitollisena otin puudutuksen. Ei tämä meidän elämä vuonna 2017 ole kovin luomua muutenkaan.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu ja toteutunut luomusynnytys ei tarkoita sellaista synnytystä, jossa kaikki kipu vaan otetaan vastaan ja kärsitään. Se tarkoittaa, että on tietoa ja taitoa käyttää lukuisia lääkkeettömiä kivunlievityskeinoja niin, että synnytyksen normaalisti sujuessa pärjää ilman letkuja ja piikkejä.

Minä tiedän kokemuksesta pääseväni helpommalla luomuna. Synnytys saa minusta omalla kohdallani sattua sen verran, että tiedän missä mennään ja mitä pitää tehdä. Sillä on ohjaava tarkoitus. Kärsimään en silti suostu, eikä ole tarvinnutkaan.

Vierailija
22/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltu ja toteutunut luomusynnytys ei tarkoita sellaista synnytystä, jossa kaikki kipu vaan otetaan vastaan ja kärsitään. Se tarkoittaa, että on tietoa ja taitoa käyttää lukuisia lääkkeettömiä kivunlievityskeinoja niin, että synnytyksen normaalisti sujuessa pärjää ilman letkuja ja piikkejä.

Minä tiedän kokemuksesta pääseväni helpommalla luomuna. Synnytys saa minusta omalla kohdallani sattua sen verran, että tiedän missä mennään ja mitä pitää tehdä. Sillä on ohjaava tarkoitus. Kärsimään en silti suostu, eikä ole tarvinnutkaan.

Tässä oli hyvin kiteytettynä kaikki 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut ensimmäiseen synnytykseeni kivunlievitystä siksi, että pelkään neuloja ja kaikkia lääketieteellisiä toimenpiteitä, koska pyörtyilen niissä niin herkästi. No, menetin luomusynnytyksessäni 3 litraa verta, ja olin sitten tipassa ja neuloissa kiinni monen monta päivää synnytyksen jälkeen. Jotenkin oli hieman ironista. Mutta kivun minä "hallitsin" upeasti, joten kun odotin toista lasta, niin päätin synnyttää taas luomuna, kun niin hienosti olin tilanteen aiemminkin hallinnut. Paitsi että toinen synnytys menikin sitten niin, että lapsivedet puhkesivat kotona, sairaalalla olin 2 cm auki, ja tuntia myöhemmin lapsi sylissä. Sanotaanko näin, että sillä kertaa en "hallinnut" kipua enää niin hienosti.

Vierailija
24/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kanssa ole noi puudutteet sopineet. Synnytys on pitkittynyt ja supistuksia käynnistetty.

Vierailija
25/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on luonnollinen tapahtuma mistä naisen keho on luotu selviytymään.

Kysytään niin päin, että mikä oikeuttaa tämänpäivän naiset kivunlievitykseen kun naiset on synnyttäneet kautta aikojen jonnekin saatanan saunaan? Eivät ole tienneet lapsen kunnosta mitään ja saattaneet itsekin kuolla.

Juu, ei ole nykypäivää todellakaan mutta nämä ainaiset selvitykset siitä kuinka naisilla on oikeus epiduraalin jne. Varmasti on oikeus, mutta älkää demonisoiko niitä jotka pärjäävät ilman!

Ei, ei siitä kirkkaampaa kruunua saa, mutta kyllä se itselle ainakin oli hieno asia josta olen ylpeä.

Vierailija
26/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään SAAVUTUS ole, mutta sekin on vapaa valita jonka jotkut ihmiset tekee. Itse olen synnyttänyt kahdesti ja ilman kivunlievistystä omasta valinnastani. En pelkää kipua lainkaan, sen sijaan pelkään kaikkia lääketieteellisiä toimenpiteitä kuten sitä puudutustakin, sekä kontrollin menetystä omasta kehostani toisten käsiin. Suurin pelkoni oli, että joutuisin keisarinleikkaukseen, ei mikään määrä kipua mitä voisi tulla luomusynnytyksessä. 

Enkä lopulta edes kokenut synnytyksiä mitenkään kammottavan kivuliaiksi. Suurimman osan aikaa kipu vastasi niitä kuukautiskipuja, joita mulla on ollut joka kuukausi menkkojen ekana päivänä muutenkin. Ekassa synnytyksessä repeäminen teki hieman voimakkaamman terävän kivun, mutta se oli ihan vain hetki minkä se sattui paljon. En koe että tuollaiseen tarvisi mitään kivunlievitystä.

Vierailija
27/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin synnytyksessä aivan lääketokkurassa, otin kaiken mitö oli mahdollista ottaa eikä tosiaan kaduta. En tuntenut mitään kipuja! :)

Vierailija
28/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua häiritsee, miten olen kolme lastani synnyttänyt? Hienoja hetkiä. Keskity sä vaan omiin synnytyksiisi. Niin mäkin teen.

Vierailija
29/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aattelim että en ota mitään turhia kipulääkkeitä. Eli jos pärjäisin ilman niin en haluaisi mitään. No, supistukset ja avautuminen sattui ihan v*tusti ja yritin ensin kaikki ei lääkkeelliset konstit, mutta ei auttanut. Otin sitten epiduraalin. En koe että olisi ollut pakko saada luomusynnytys ja olen iloinen kivunlievitysmahdollisuuksista, mutta jos joskus tulee vielä lapsia niin yritän taas mahdollisimman pitkään olla ilman lääkkeellistä kipua.

En osaa vastata miksi, jotenkin vain haluaisin kokea sen. Jos toisen lapsen synnytys ei sattuisi aivan niin paljon :)

Vierailija
30/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma/erikoiset-häät, luomusynnytys ja lapselle erikoinen etunimi jo vaihdetun sukunimen kaveriksi.  Lietettä.

Vierailija
31/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on luonnollinen tapahtuma mistä naisen keho on luotu selviytymään.

Kysytään niin päin, että mikä oikeuttaa tämänpäivän naiset kivunlievitykseen kun naiset on synnyttäneet kautta aikojen jonnekin saatanan saunaan? Eivät ole tienneet lapsen kunnosta mitään ja saattaneet itsekin kuolla.

Juu, ei ole nykypäivää todellakaan mutta nämä ainaiset selvitykset siitä kuinka naisilla on oikeus epiduraalin jne. Varmasti on oikeus, mutta älkää demonisoiko niitä jotka pärjäävät ilman!

Ei, ei siitä kirkkaampaa kruunua saa, mutta kyllä se itselle ainakin oli hieno asia josta olen ylpeä.

Siis mitä h*lvettiä mä just luin? Maailma on kehittynyt ja puudutteet keksitty, totta vtussa niitä silloin myös käytetään! Miksi naisten pitäisi aina kärsiä, miksi kärsiä jos puudutus on keksitty? Olet käsittämätön idiootti!

Vierailija
32/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vaivaako sua jotenkin, että voimavarani riittivät helposti kolmeen luomusynnytykseen? Ihan sama mulle, miten sä synnytit.

Vierailija
33/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite aattelim että en ota mitään turhia kipulääkkeitä. Eli jos pärjäisin ilman niin en haluaisi mitään. No, supistukset ja avautuminen sattui ihan v*tusti ja yritin ensin kaikki ei lääkkeelliset konstit, mutta ei auttanut. Otin sitten epiduraalin. En koe että olisi ollut pakko saada luomusynnytys ja olen iloinen kivunlievitysmahdollisuuksista, mutta jos joskus tulee vielä lapsia niin yritän taas mahdollisimman pitkään olla ilman lääkkeellistä kipua.

En osaa vastata miksi, jotenkin vain haluaisin kokea sen. Jos toisen lapsen synnytys ei sattuisi aivan niin paljon :)

Haluat kokea sen. Kokea verbi kertoo kaiken.  Hyi tana.

Vierailija
34/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin ekan suunnitellulla sektiolla.

Vierailija
35/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin epiduraalilla ja ilokaasulla, oli täysin kivuton synnytys <3

Vierailija
36/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on luonnollinen tapahtuma, tikkaus ei.

Tosiluomu jättää siis tikkauttamatta, ennenkin pikkuhaavat parantui.

Vierailija
37/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisten tutkimusten mukaan kivunsieto ja sen tunteminen liittyy älykkyyteen. Mitä alhaisempi älykkyys, niin sitä vähemmän kykenee tuntemaan kipua.  Hienosäätö puuttuu.

Vierailija
38/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epiduraali nopeutti huimasti synnytystä, edes oksitosiinia ei ehditty antaa vaan synnytys lähti kamalalla vauhdilla etenemään epiduraalin jälkeen. Kivut olivat mitättömät. Ikinä en ilman puudutteita synnyttäisi

Vierailija
39/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuohan koskisi sitten kaikkia muitakin lääketieteellisiä toimenpiteitä. Jos jalka katkeaa niin eikös se ole silloin luonnollinen tapahtuma? Entä diabetes, syöpä? Hammaslääkärin toimenpiteet? Puudutteet pois kaikesta?

Vierailija
40/70 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh tuo älykkyysjuttu. Tyhmä huutaa au. Älykästä sattuu yhtä paljon, mutta hän osaa käyttää voimavarojaan, lääkkeettömiä tekniikoita ja tietää, että kipu on kuin silmän räpäys. On aika pientä olla kipeä esim. 24h ja siinäkin tauot.