Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä selittää ihmisen huomattavan lihomisen alle kuukaudessa?

Vierailija
14.01.2017 |

Yksi tietämäni henkilö oli normaalipainoinen ja hoikan näköinen ennen joulunpyhiä ja loppiaisen jälkeen hän oli "pyöreä"/tukeva ja lähes lihava; painonnousua oli ollut varmaan lähes 10kg. Hän on todella kaunis nainen ja pidän hänestä, mutta mietitytti vain, miten se lihominen saattoi olla edes mahdollista noin lyhyessä ajassa. Mikä voisi aiheuttaa sellaista (normaalin ehkä max. parin joulukilon lisäksi)?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys, mielialalääkkeet tunnetusti nostavat reilusti painoa, ja vieläpä lyhyessä ajassa.

Vierailija
2/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ulkonäöllinen muutos vastasi varmaan jopa 15 kg:n painonnousua. Hänelle oli tullut reilusti vatsaa ja olkavarret olivat todella paksut. Hän on tosi kaunis muuten, mutta ihmetytti ja mietitytti sekä hieman huolestuttikin. En kehdannut kysyä sitä häneltä, sillä pelkäsin, että hän loukkaantuisi. Tietenkin hyväksyn hänet missä painossa hyvänsä, mutta toivottavasti hänellä on kaikki muuten ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys, mielialalääkkeet tunnetusti nostavat reilusti painoa, ja vieläpä lyhyessä ajassa.

Aloin tätäkin epäillä, sillä se painonnousu oli niin mielettömän suuri, että ei kai sellaista saa syömälläkään aikaiseksi. Hänellä oli vähän erityyppiset ja upouuden näköiset vaatteetkin kuin ennen; ne vanhat eivät varmasti mahdu hänelle päälle enää mitenkään. :(

Vierailija
4/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit, jos ne eivät sovi tai muu hormonihäiriö esim kilpirauhasen toiminnan muutos. Jos olet kovin läskikammoinen, jätä nainen suosiolla rauhaan.

Vierailija
5/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolot sekaisin

Vierailija
6/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli ennen joulua jotenkin aivan uupuneen oloinen ja epäilin masennusta tai univaikeuksia jo silloin. Hän oli myös hieman itkuinen ja allapäin. :( Ehkä hän sitten sai lääkitystä ja on siksi lihonut kovasti.

Vierailija
7/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerit, jos ne eivät sovi tai muu hormonihäiriö esim kilpirauhasen toiminnan muutos. Jos olet kovin läskikammoinen, jätä nainen suosiolla rauhaan.

En ole lainkaan läskikammoinen. Mun mielstä hän on kaunis nytkin. Mutta mietin vain syytä siinä takana, kun siis ennen hän oli tosi sporttinen ja sutjakka ja vastaavanlaista muutosta niin lyhyessä ajassa en ole ikinä ennen nähnyt.

Vierailija
8/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi joulun aikana noin. En liikkunut, söin suklaata ja suolaisia ruokia. Laihdutuskuuri alkoi viikko sitten, mutta laihtuminen on hitaampaa kuin lihominen. Olen todella helposti turpoavaa tyyppiä.

Vierailija
9/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli ennen joulua jotenkin aivan uupuneen oloinen ja epäilin masennusta tai univaikeuksia jo silloin. Hän oli myös hieman itkuinen ja allapäin. :( Ehkä hän sitten sai lääkitystä ja on siksi lihonut kovasti.

Ennen kuin leimaat masentuneeksi niin moni muukin asia aiheuttaa kuvaamaasi käytöstä esim. ne edellä mainitut sopimattomat e-pillerit ja kilpirauhanen.

Vierailija
10/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettähän se suurimmaksi osaksi on, ei läskiä niin äkkiä muodostu, joku raja siinäkin.

Vierailija
11/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonnut lyhyen ajan sisällä paljon ja se yksinkertaisesti johtuu siitä että syön koko ajan herkkuja. Minusta on tullut yhtäkkiä lohtusyöjä ja mulla on vaikea kontrolloida itseäni enää. Ennen olin hoikka ja vaikka söinkin herkkuja niin silti liikuin ja pystyn välistä hillitsemäänkin syömistäni ja päätin jättää karkit kauppaa vaikka tekiki mieli.

Vierailija
12/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu tietty. ei ole läskiä kaikki, vaan nesteturvotusta osin.

Vierailija
13/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonihoito turvottaa hirveästi.

Myös syöpähoitojen (esim.rintasyöpä) jälkeinen hormonilääkitys lihottaa ihan hulluna.

Ei siis välttämättä apeus ja itkuisuus ole ollut masennusta. On voinut olla vakava sairaus, josta ei ole puhunut. Ja nyt hoito muuttaa ulkomuotoa.

Vierailija
14/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin jouluna! Oonkohan toi sun kaveri? 😊 Sairastelun takia en päässyt liikkumaan, turvotus ja lasten valvomisten takia plus jouluherkut, niin näytän min +10kg. Ja vielä siihen päälle kunnon menkkapöhö, niin avot. Nyt jos kipaset katsomaan, niin näet, että parissa päivässä jo puolet lähtenyt. Ja ens vkolla lähtee toinen puolikas, kun arki päässyt rutinoitumaan.

Näin se elämä on ihmeellistä. 😉 Ehkä kantsii vähän laajentaa sitä elinpiiriään, niin ei tarvitse "olla niin kovin huolissaan" kaikesta turhasta.

Vierailija
15/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ulkonäöllinen muutos vastasi varmaan jopa 15 kg:n painonnousua. Hänelle oli tullut reilusti vatsaa ja olkavarret olivat todella paksut. Hän on tosi kaunis muuten, mutta ihmetytti ja mietitytti sekä hieman huolestuttikin. En kehdannut kysyä sitä häneltä, sillä pelkäsin, että hän loukkaantuisi. Tietenkin hyväksyn hänet missä painossa hyvänsä, mutta toivottavasti hänellä on kaikki muuten ok.

Että oikeen hyväksyt hänet minkä painoisena tahansa. Tirsk. Sinäpä varsin jalomielinen olet. 😂

Vierailija
16/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko raskaana? Joillekin saattaa tulla kamala pöhötys nopeasti, se on kyllä enimmäkseen nestettä.

Vierailija
17/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin, kun alotin psyykelääkityksen. Vieläpä urheilin aika paljon

Vierailija
18/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun enkka on +6kg yhdessä vuorokaudessa. En yleensä syö epäterveellisesti, mutta sinä päivänä oli juhlat koko päivän ja valvottiin myöhään, juotiin alkoholia ym. Paino laski takas parissa viikossa. En voi koskaan repsahtaa kontrollista pitkäksi aikaa, just joulun aikaan ym käy noin niin kuin "kaverillesi". Siinä sitten viikon nautiskelun takia joudun laihduttamaan pari kk. En kyllä haluaisi sinun kaltaista juorupesäkettä kaverikseni. Olisit vain kysynyt kaveriltasi suoraan, niin hän olisi nähnyt todellisen minäsi.

Vierailija
19/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siehän voit varovasti ottaa puheeksi hänen alakulon ja kysyä että onko kaikki hyvin. Ei ehkä kannatta suoraan kysyä et miks oot lihonnu mutta varovasti että olet muuttunut fyysisestikkin.

Vierailija
20/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan mielestä hän tahtoo olla lihava ja hän tahtoo lihoa. Syy on hänen itsensä, kun lappaa ruokaa suuhunsa. Mene ja hauku ystäväsi pystyyn! Tee se heti, muuten on myöhäistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme