Mikä selittää ihmisen huomattavan lihomisen alle kuukaudessa?
Yksi tietämäni henkilö oli normaalipainoinen ja hoikan näköinen ennen joulunpyhiä ja loppiaisen jälkeen hän oli "pyöreä"/tukeva ja lähes lihava; painonnousua oli ollut varmaan lähes 10kg. Hän on todella kaunis nainen ja pidän hänestä, mutta mietitytti vain, miten se lihominen saattoi olla edes mahdollista noin lyhyessä ajassa. Mikä voisi aiheuttaa sellaista (normaalin ehkä max. parin joulukilon lisäksi)?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin lyhytaikainen unettomuus voi nostaa painoa nopeasti. Varsinkin sellaiset, joilla on hektinen työ joutuvat syömään lisää jotta pysyisivät riittävän skarppina töissä
Mulla on tää! Meni about 10v tajuta mistä on kyse. Mut joo-o, joka kerta kun joudun valvomaan, niin kilot ropisee kuin plussapisteet.
Tällä perusteella mun pitäisi painaa satoja kiloja. Yli 30 vuoteen en ole nukkunut kuin 2-4 tuntia yhtäjaksoista unta öisin, loput sitten vartin pilkkeitä ja ylös 5-6 välillä vaikka kuinka nukuttaisi. Univelkaa kertyy joka yö lisää eikä sitä saa millään katkaistua. Silti ollut aina normaalisti vaativassa työssä ja hoitanut perheen.
Tottakai elimistö huutaa kahvia ja makeaa mutta ei sitä kukaan muu suusta laita sisään kuin minä. Ts en laita, olen edelleenkin normaalipainoinen kuten tähänkin saakka.
Koska sinuun ei vaikuta =kehenkään ei vaikuta?
Onhan tutkittukin, että yöhukit hoitsuilla vaikuttaa eri tavoin tyypistä riippuen. Ite oon jo aamulla herätessä turbopallo, jos on ollut katkonainen yö. Selitäpäs se Einstein. Ja ei, en syönyt yöllä kermamunkkeja, vaan pitelin oksentavaa lasta, vaihdoin lakanoita tms.
Ja koska sinuun vaikuttaa = kaikkiin vaikuttaa?
Turvotus on turvotusta ja nestettä, ei lihomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin lyhytaikainen unettomuus voi nostaa painoa nopeasti. Varsinkin sellaiset, joilla on hektinen työ joutuvat syömään lisää jotta pysyisivät riittävän skarppina töissä
Mulla on tää! Meni about 10v tajuta mistä on kyse. Mut joo-o, joka kerta kun joudun valvomaan, niin kilot ropisee kuin plussapisteet.
Tällä perusteella mun pitäisi painaa satoja kiloja. Yli 30 vuoteen en ole nukkunut kuin 2-4 tuntia yhtäjaksoista unta öisin, loput sitten vartin pilkkeitä ja ylös 5-6 välillä vaikka kuinka nukuttaisi. Univelkaa kertyy joka yö lisää eikä sitä saa millään katkaistua. Silti ollut aina normaalisti vaativassa työssä ja hoitanut perheen.
Tottakai elimistö huutaa kahvia ja makeaa mutta ei sitä kukaan muu suusta laita sisään kuin minä. Ts en laita, olen edelleenkin normaalipainoinen kuten tähänkin saakka.
Onhan tutkittukin, että yöhukit hoitsuilla vaikuttaa eri tavoin tyypistä riippuen. Ite oon jo aamulla herätessä turbopallo, jos on ollut katkonainen yö. Selitäpäs se Einstein. Ja ei, en syönyt yöllä kermamunkkeja, vaan pitelin oksentavaa lasta, vaihdoin lakanoita tms.Ja koska sinuun vaikuttaa = kaikkiin vaikuttaa?
Turvotus on turvotusta ja nestettä, ei lihomista.
Koska minuun vaikuttaa = ehkäpä johonkin toiseenkin, mutta ei välttämättä kaikkiin. Ymmärräthän nyt? Niin kuin jokainen yksilö jne. Jos yksi saa syövän, toinen ei välttämättä.
Onhan tutkittukin, että yöhukit hoitsuilla vaikuttaa eri tavoin tyypistä riippuen. Ite oon jo aamulla herätessä turbopallo, jos on ollut katkonainen yö. Selitäpäs se Einstein. Ja ei, en syönyt yöllä kermamunkkeja, vaan pitelin oksentavaa lasta, vaihdoin lakanoita tms.