Olen nainen ja tunnustin naiselle ihastumiseni -- miten pyydän anteeksi?
Ihastukseni kohde kimpaantui siitä enemmänkin ja käski poistumaan. Sanoin sen hapuillen, varovaisesti ja ujosti, sillä se aihe tuntui tosi vaikealta ja kiusalliselta minullekin. Hän tiettävästi onkin siis miehen kanssa suhteessa, mutta olen 99% varma, että välillämme oli aiemmin jotain molemminpuolista kaipuutakin.
Miten voisin pyytää häneltä anteeksi? Ihailen ja rakastan häntä edelleen, vaikka hän sanoi pariin otteeseen jopa hieman rumasti mulle. Haluaisin olla edes hyvissä väleissä hänen kanssaan, vaikka mikään muu ei olisikaan mahdollista.
T. Ekaa kertaa elämässään naiseen ihastunut nainen
Kommentit (34)
Kun ei, niin ei sitten.
Parempihan tavallaan, että asia sitten selvisi jo nyt.
Rakastumisen 'anteeksipyytäminen' ei kyllä kuulu mihinkään kuvaan, eikä minkään rakastumisen suhteen.
Rakastuminen on vilpitön ja aito tunne ja jos hän ei tunteisiisi pysty vastaamaan samalla tasolla, niin ei sitten pysty.
Lakkaa kokonaan edes miettimästä häntä enää .
Jos teillä oikeasti oli jotain muuta,joka teitä yhdisti (esim. joku yhteinen harrastus tms.toiminnallinen tavoite) niin voittehan ehkä jatkaa vielä kavereina ja jos hän todella ymmärtää sinun persoonallisuuttasi niin ehkä jopa ystävinä, mutta sekin riippuu nyt hänestä ja on aivan kokonaan hänen asiansa ehdottaakin sitä.
Psykologisessa mielessä on parempi kun et nyt kuitenkaan odota häneltä enää yhtään mitään .
Et siis nyt, etkä tulevaisuudessakaan.
Jos itkettää,niin itke toki,hyvä ihminen, suo se itsellesi.
Maailmassa on taatusti muitakin,paremmin rakkautesi kohteeksi sopivia.
Vastaavia kokemuksia on ollut meillä muillakin.
Niin homoilla, KUIN heteroillakin.
Niin naisilla, kuin miehilläkin
Kaikesta huolimatta:kaikkea hyvää sinulle toivon ja onnea elämääsi.
Pianhan meillä kaikilla on kuitenkin edessämme, taas kerran, uusi kevät ja sen auringonpaiste !
Mielestäni on sivuseikka, että olette molemmat naisia, vaikka ehkä sekin vaikuttaa ja saattaa selittää hänen käytöstään. Hän saattoi käyttäytyä aiemmin kanssasi vapaasti, koska ei ehkä hänelle tullut mieleenkään, että nainen ottaisi sen flirttinä. Hän luultavasti oli täysin ällistynyt tunnustuksestasi.
Sen sijaan on pöyristyttävää, että pyydät varattua ihmistä treffeille ja ihmettelet, miksi tuli pakit. Kyllä minä pitäisin valtavan epäkunnioittavana sekä minua että miestäni kohtaan, jos joku tunnustaisi jommalle kummalle ihastuksensa ja vonkaisi avoimesti treffeille! Missä on moraalisi ja sosiaaliset taitosi??? Omille tunteille ei välttämättä mitään voi, mutta itsehillintä ja omasta käytöksestä vastuun ottaminen kuuluu aikuisen elämään.
Vihainen ja tyly reaktio on saattanut olla tahaton ja yllätyksestä johtuva. Toinen mahdollisuus on, että hän reagoi tahallisen jyrkästi tehdäkseen asian sinulle kerralla selväksi.
Jos haluat pyytää anteeksi, suosittelen että kirjoitat lyhyen viestin, missä pahoittelet sopimatonta käytöstäsi ja toivot, että toinen voisi unohtaa sen ja jättää asian sikseen. Älä puolustele, kysy tai pyydä mitään.
Mitään henkilökohtaista lähestymistä (soitto, tapaaminen kasvotusten) ei nyt kannata ajatellakaan. Jos nainen ei halua enää itse ottaa sinuun anteeksipyynnön jälkeen yhteyttä, sinun täytyy hyväksyä asia ja antaa sen olla. Siirry eteenpäin elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastukseni kohde kimpaantui siitä enemmänkin ja käski poistumaan. Sanoin sen hapuillen, varovaisesti ja ujosti, sillä se aihe tuntui tosi vaikealta ja kiusalliselta minullekin. Hän tiettävästi onkin siis miehen kanssa suhteessa, mutta olen 99% varma, että välillämme oli aiemmin jotain molemminpuolista kaipuutakin.
Miten voisin pyytää häneltä anteeksi? Ihailen ja rakastan häntä edelleen, vaikka hän sanoi pariin otteeseen jopa hieman rumasti mulle. Haluaisin olla edes hyvissä väleissä hänen kanssaan, vaikka mikään muu ei olisikaan mahdollista.
T. Ekaa kertaa elämässään naiseen ihastunut nainen
Tuo on seksuaallista ahdistelua. Minä tekisin rikosilmoituksen sinusta
Siis oikeastiko ihastuksen tunnustaminen on seksuaalista ahdistelua? :O Jos siis ei tapahdu muuta kuin että joku sanoo, että "mä oon ihastunut sinuun" tai "olet todella suloinen ja tykkään susta". Oletko ihan tosissasi? Miten kukaan voisi mennä naimisiin jne., jos kukaan ei uskaltaisi tunnustaa ihastumistaan?
M,26 kirjoitti:
Kun ei, niin ei sitten.
Parempihan tavallaan, että asia sitten selvisi jo nyt.
Rakastumisen 'anteeksipyytäminen' ei kyllä kuulu mihinkään kuvaan, eikä minkään rakastumisen suhteen.
Rakastuminen on vilpitön ja aito tunne ja jos hän ei tunteisiisi pysty vastaamaan samalla tasolla, niin ei sitten pysty.
Lakkaa kokonaan edes miettimästä häntä enää .
Jos teillä oikeasti oli jotain muuta,joka teitä yhdisti (esim. joku yhteinen harrastus tms.toiminnallinen tavoite) niin voittehan ehkä jatkaa vielä kavereina ja jos hän todella ymmärtää sinun persoonallisuuttasi niin ehkä jopa ystävinä, mutta sekin riippuu nyt hänestä ja on aivan kokonaan hänen asiansa ehdottaakin sitä.
Psykologisessa mielessä on parempi kun et nyt kuitenkaan odota häneltä enää yhtään mitään .
Et siis nyt, etkä tulevaisuudessakaan.
Jos itkettää,niin itke toki,hyvä ihminen, suo se itsellesi.
Maailmassa on taatusti muitakin,paremmin rakkautesi kohteeksi sopivia.
Vastaavia kokemuksia on ollut meillä muillakin.
Niin homoilla, KUIN heteroillakin.
Niin naisilla, kuin miehilläkin
Kaikesta huolimatta:kaikkea hyvää sinulle toivon ja onnea elämääsi.
Pianhan meillä kaikilla on kuitenkin edessämme, taas kerran, uusi kevät ja sen auringonpaiste !
Kiitos sinulle tästä ihanasta viestistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna nyt olla. Jätä se nainen rauhaan. Se ei varmasti halua kuulla susta enää mitään. Oot ihme takiainen.
Juuri noin. Kun minulle yksi ihan ystävänä siis normaalina ystävänä pitämäni nainen kertoi että on ihastunut minuun niin olin ensin aivan ihmeissäni. En tiennyt mitä sanoa. Olen täysin hetero ja naimisissa miehen kanssa ja meillä on lapsia. Tuo henkilö poistui paikalta ja oli kertonut ihastuksestaan minuun muillekin. Toinen henkilö sitten kysyi että mikä tämä juttu on että onko meillä jotain? Sanoin ettei todellakaan. Pyysin tuon henkilön sitten mukaan kun sanoin minuun ihastuneelle naiselle että en ole kiinnostunut naisista enkä siis hänestä ja että hän olisi voinut pitää ihastuksensa omana tietonaan, en ole imarreltu asiasta enkä koskaan halua kuulla enää asiasta sanaakaan.
No aina kun näen tuon naisen esim.kaupassa niin hän sanoo hei tai päivää ja jatkona että vaikka ethän sinä halua sitä kuulla.
Että mitä v....ua!Mutta miksi et tykännyt siitä naisesta? Oliko syynä ruma ulkonäkö, huono koulutus/työura tai alhainen älykkyysosamäärä tms.? Mitä sen naisen ois pitänyt tehdä toisin, että olisitkin pitänyt hänestä?
Ei tarvitse olla mitään syytä. Ei naisen perusolotila ole "olen kiinnostunut ihan kenestä vain seksuaalisesti ja romanttisesti", kunhan se vain ei tee näitä seuraavia asioita väärin: 1., 2., 3., 4., ... Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna nyt olla. Jätä se nainen rauhaan. Se ei varmasti halua kuulla susta enää mitään. Oot ihme takiainen.
Juuri noin. Kun minulle yksi ihan ystävänä siis normaalina ystävänä pitämäni nainen kertoi että on ihastunut minuun niin olin ensin aivan ihmeissäni. En tiennyt mitä sanoa. Olen täysin hetero ja naimisissa miehen kanssa ja meillä on lapsia. Tuo henkilö poistui paikalta ja oli kertonut ihastuksestaan minuun muillekin. Toinen henkilö sitten kysyi että mikä tämä juttu on että onko meillä jotain? Sanoin ettei todellakaan. Pyysin tuon henkilön sitten mukaan kun sanoin minuun ihastuneelle naiselle että en ole kiinnostunut naisista enkä siis hänestä ja että hän olisi voinut pitää ihastuksensa omana tietonaan, en ole imarreltu asiasta enkä koskaan halua kuulla enää asiasta sanaakaan.
No aina kun näen tuon naisen esim.kaupassa niin hän sanoo hei tai päivää ja jatkona että vaikka ethän sinä halua sitä kuulla.
Että mitä v....ua!Mutta miksi et tykännyt siitä naisesta? Oliko syynä ruma ulkonäkö, huono koulutus/työura tai alhainen älykkyysosamäärä tms.? Mitä sen naisen ois pitänyt tehdä toisin, että olisitkin pitänyt hänestä?
Ei tarvitse olla mitään syytä. Ei naisen perusolotila ole "olen kiinnostunut ihan kenestä vain seksuaalisesti ja romanttisesti", kunhan se vain ei tee näitä seuraavia asioita väärin: 1., 2., 3., 4., ... Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.
En kyllä tajua sellaista, että ensin flirttailee innokkaasti pidemmän aikaa ja tuntuu viihtyvän ja tulevan juttuun kanssani hyvin. Sitten kun kerron tunteistani, niin se toinen raivostuukin. :(
Ymmärrän tämänkin myötä miehiä entistäkin paremmin. Olen muutenkin aina ollut korvieni välistä aika miesmäinen/"jätkämäinen", vaikka olenkin fyysisesti naisellisen näköinen.
T. Ap
Montako ketjua vielä aaattelit aloittaa samasta tapauksesta???
Ei enää jaksais millään näitä.
Älkää yllyttäkö ja ruokkiko ap:tä yhtään enempää. Jos hän ei ole trolli, hän on selvästikin vähän... sekaisin.
Veikkaan, että ap on sama henkilö kuin se, joka kirjoittelee tänne väkivaltaisesta miehestään, joka pakottaa ap:n nukkumaan lattialla, tuhoaa omaisuutta, ei suostu avioeroon, ei suostu maksamaan elareita, sitten jos ja kun ero tulee jne. Tämä olisi hyvää jatkoa tarinaan: nyt kun ero on tulossa, ap onkin ihastunut uuteen tyyppiin ja tuskailee asian kanssa.
Lisäksi uskon, että ap on myös se, joka on kirjoitellut ihastumisestaan terapeuttiinsa, vaikka ap onkin tämän väitteen jo jossain ketjussa kieltänyt, mutta kirjoitustyyli ja reagointi vastauksiin täsmäävät kaikkien kolmen hahmon välillä niin hyvin, että kyseessä on melko varmasti yksi ja sama henkilö. Toivon todella, että hän on trolli.
Vierailija kirjoitti:
Älkää yllyttäkö ja ruokkiko ap:tä yhtään enempää. Jos hän ei ole trolli, hän on selvästikin vähän... sekaisin.
Veikkaan, että ap on sama henkilö kuin se, joka kirjoittelee tänne väkivaltaisesta miehestään, joka pakottaa ap:n nukkumaan lattialla, tuhoaa omaisuutta, ei suostu avioeroon, ei suostu maksamaan elareita, sitten jos ja kun ero tulee jne. Tämä olisi hyvää jatkoa tarinaan: nyt kun ero on tulossa, ap onkin ihastunut uuteen tyyppiin ja tuskailee asian kanssa.
Lisäksi uskon, että ap on myös se, joka on kirjoitellut ihastumisestaan terapeuttiinsa, vaikka ap onkin tämän väitteen jo jossain ketjussa kieltänyt, mutta kirjoitustyyli ja reagointi vastauksiin täsmäävät kaikkien kolmen hahmon välillä niin hyvin, että kyseessä on melko varmasti yksi ja sama henkilö. Toivon todella, että hän on trolli.
Well, welcome to my life. :/ :'( t. Ap P.S. En ole trolli
Ap on juuri se vanhempaan, naispuoliseen terapeuttiinsa ihastunut.
Jopa ammattilaisen on äärimmäisen vaikea muuttaa kirjoitustyyliään ja maneereitaan. Ap:ltä se ei onnistu lainkaan, vaan hän on hyvin tunnistettavissa.
Ap, olet älykäs ja koulutettu ihminen. Tiedät oikein hyvin itsekin, miksi "rakkaasi" torjui sinut niin tylysti. Lopeta kirjoittelu tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on juuri se vanhempaan, naispuoliseen terapeuttiinsa ihastunut.
Jopa ammattilaisen on äärimmäisen vaikea muuttaa kirjoitustyyliään ja maneereitaan. Ap:ltä se ei onnistu lainkaan, vaan hän on hyvin tunnistettavissa.
Ap, olet älykäs ja koulutettu ihminen. Tiedät oikein hyvin itsekin, miksi "rakkaasi" torjui sinut niin tylysti. Lopeta kirjoittelu tästä aiheesta.
En mä edes yritä muuttaa kirjoitustyyliäni; kirjoitan siten kuin hyvältä tuntuu. En voi sille mitään, että ihan oikeasti rakastuin siihen ihmiseen ja rakastan häntä edelleen. Yritän käsitellä tämän kaipuuni ja pahan oloni jotenkin. Selviän toki tästä jollain tavoin. Olen todella surullinen tästä kaikesta. Itkettää, kun kirjoitan tätä. :'(
Kyllä mä sen tilanteeni järkitasolla hyväksyn ja ymmärrän, mutta tunnetasolla kaipaan jatkuvasti hänen luokseen. Mulla on sellainen olo, että tätä surua ja kaipuuta on pakko työstää jotenkin.
No onhan tuo vähän epäkypsää kimpaantua ja raivostua ja käskeä poistumaan. Tosin siitä tuli mieleen että johtuneeko siitä että itse olet tietämättäsi flirttaillut hänelle liikaakin ja tämä oli viimeinen niitti. Tai voihan se toki johtua siitäkin että toinen kieltää itseltään bi-puolen ja raivostui ja ällöksyy siksi, koska ei halua olla missään tekemisissä ihmisen tai asian kanssa joka muistuttaa siitä bi-puolesta. Vaikea tietää, kun on niin monia mahdollisia syitä. Olen minäkin kuullut miehiltä tuosta että naiset usein flirttailee ja sitten kun suoraan kysytään, niin mitään tunteita ei muka olekaan. En tiedä mikä on sen perimmäinen syy. Ehkä on sitten kivaa ja viatonta olla salaa ihastunut, mutta kun siitä tulee tietoista niin se ei olekaan enää niin kivaa varatulle ainakaan.
Mutta sen kyllä nyt tiedän että on selvää että ihastuksesi kohde haluaa sinun nyt selkeästi jättävän hänet rauhaan, joten älä tee enää minkäänlaisia yhteydenottoja. Fiksu ihminen osaa jättää toisen rauhaan kun näkee selvästi ettei toista kiinnosta tai etenkin kun näkee että tätä inhottaa. Jos sitä toista yllättäen alkaisikin kiinnostaa tai hän haluais edes ystäväksi, niin kyllä hän sitten näyttää tai sanoo sen. Tosin en usko teidän kohdallanne valitettavasti edes ystävyyteen, sillä jos toinen pitäisi sinusta ihmisenä, niin ei kyllä kimpaantuisi tuollaisista tunnustuksista, mutta saattaisi kyllä haluta odottaa että ihastuminen menee ohi ennen kuin haluaa ystävystyä. Ja sehän aina menee ajan kanssa. Mutta siinäkin tapauksessa se on sitten sen ei ihastuneen tehtävä tehdä aloite ystävyydelle.
Missä täällä on näitä ketjuja joissa joku nainen on ihastunut vanhempaan naispuoliseen terapeuttiinsa? Miksi mä en oo ikinä törmännyt vaikka palstailen ahkerasti. Vaan kerran muistan törmänneeni ketjuun jossa joku nainen oli ihastunut hurjasti vanhempaan naiseen, mutta ei kai se mikää terapeutti ollut.
Tuo on seksuaallista ahdistelua. Minä tekisin rikosilmoituksen sinusta