Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini sai potkut iltatöistään kun oli näpelöinyt kännykkää kassalla, onko tämä oikein?

Vierailija
14.01.2017 |

Joku kukkahattu tai useampi ilmeisesti kannellut pomolle. Voiko oikeasti olla noin vakavaa tuollainen harmiton juttu? Ja vielä sellainen paikka että asiakkaita käy ehkä 4-5 tunnissa.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii että on ammatteja joissa puhelinta ei saa näpelöidä ja ammatteja joissa saa näpelöidä työaikana.

Vierailija
122/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Paremman väen työpaikoilla saa soittaa puheluita, päivittää somea, katsoa kissavideoita ym. Duunariammateissa sellaisesta saa potkut.

IT-allalla on aina ollut vapaampaa. Ei ketään kiinnosta mitä teen työpäivän aikana koneellani ja kännykälläni kunhan homma hoituu. Usein olen etätöissä vielä, joten ei ole olanylikurkkijoita. 

Nytkin surffaan työnantajan läppärillä (en viitsi hankkia omaa) firman maksamalla nettiliittymällä (en viitsi hankkia omaa) ja aamulla pelailin työkännykällä pelejä (en viitsi hankkia omaa). Näistä maksan sen 20e/kk minkä verottaja määrää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa heti selville työpaikka säännöt. Ne viestit ehtii katsoa myöhemmin vaikka vessassa asioidessa.

Vierailija
124/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien kassojen kuuluu hoitaa hyllytystä ym. jos kassalla ei ole asiakkaita. Kännyn räpläys on siten ihan sama kuin olisi röökillä koko ajan työnantajan piikkiin.

Vierailija
125/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäparkki ei taida olla tämän kännykkäriippuvaisen koulussa käytössä?

Vierailija
126/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näpelöin usein kännykkää töissä. Ei tule potkuja.

Kiinnostaa tietää tarkemmin minkälaista puhelimen käyttö oli töissä? Ja työnantajan perustelut.

Vierailija
127/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit pois töistä kotiin kasvamaan, niin riittää meille aikuisillekin töitä. Kun olin kaupassa töissä, kännykkäni oli takahuoneessa kassissani, tsekkasin viestit ja soitot ruokiksellani, jos ehdin, aina ei ehtinyt edes koko ruokikselle.

Kumman palkkaisit?

Vierailija
128/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla on selkeät säännöt, ja niitä noudatetaan.

Itse olen esim sellaisessa työpaikassa ja ammatissa, jossa on aivan hirveän pitkä lista kuinka kantaa ja käyttäytyä virkapuvussa, ihan tukan väristä, mm poninhännät ovat kiellettyjä, vaan tukan täytyy olla kauniilla nutturalla, kysilakan väristä, koruista asti on tarkat säännökset. Samoin tuollainen kännykän näpläily on kielletty jne jne.

Pointtini on se, että työaikana työntekijä tekee mitä työnantaja vaatii, ja siihen on sopeuduttava ja hyväksyttävä tai sitten on etsittävä sellainen työpaikka, jossa säännöt kohtaavat työntekijän työntekijän toiveiden mukaisesti. Ei se ole sen kummempaa.

Ja voin sanoa senkin suoraan, että se että sinä käyt vielä mesomaan,niin ei auta sitä teiniä ollenkaan ymmärtämään erinäisiä sääntöjä mitä työpaikalla työntekijöille asetetaan.

No se on hieman eri asia jos on ohjeistettu tietyllä tavalla ja on koulutus. Vai missä ammatissa ollaan virkapuvussa ilman tutkintoa? Jos poislasketaan terveydnhoitoalat, oln itse sellaisessa ja ei ole annettu mitään ulkonäkövaatimusta, vaikka olen asiakaspalvelussa oleva asiantuntija. Oletus on, että pukeutuminen on asiallista ja se riittää.

Jos nuoren vain oletetaan ymmärtävän olematta räpläämättä puhelinta noin hidastempoisessa työssä, (tai vaikka niitä asiakkaita olis tuplastikin tuohon) niin aika vaikeaksi menee, jos heti tulee varoittamatta potkut.

Mutta mitä tyhmempi, niin sen paremmin tottelee tuollaisia yksinkertaisia sääntöjä, mutta ei kykene haastaviin töihin lainkaan. Johan se kertoo älykkyydestä että tylsistyy siinä kun ei mitään tapahdu.

Allekirjoita niin tuun vikan lauseen !

Kassatyössä oli niin puuduttavaa se yksinkertaisuus ja ettei mitään älynlahjoja tarvittu. Henkiseksi helpotukseksi tulostin netistä kielioppijuttuja ja sanastoja, joita silmäilin siinä samalla. Kivasti tuli uuden kielen alkeet siinä opittua 😂

Sitten hain korkeakouluun ja pääsinkin heti sisään.

Vierailija
129/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnantaja itse ja annan välittömästi potkut, puhelin laitetaan pukuhuoneen kaappiin ja sen saa sieltä tauolla ja työpäivän jälkeen.

Oikeasti hyviä työntekijöitä on todellä vähän, ja nimi kulkee edellä, jos mokaat muutaman kerran niin se on siiten siinä, kaikki tietää jo että ei kannata palkata. Jos taas olet todella hyvä....kaikki haluaa palkata sinut

Vierailija
130/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työnantaja itse ja annan välittömästi potkut, puhelin laitetaan pukuhuoneen kaappiin ja sen saa sieltä tauolla ja työpäivän jälkeen.

Oikeasti hyviä työntekijöitä on todellä vähän, ja nimi kulkee edellä, jos mokaat muutaman kerran niin se on siiten siinä, kaikki tietää jo että ei kannata palkata. Jos taas olet todella hyvä....kaikki haluaa palkata sinut

No et kyllä voi antaa välittömästi potkuja ellet halua olla seuraavaksi käräjillä laittomasta irtisanomisesta.

Yhdelle työnantajalle tuli kallis keissi, kun irtisanoi yhden työntekijän ekasta mokasta, meni oikeuteen ja mehevät korvaukset sai tämä erotettu työntekijä.

Vierailija
131/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiakas voi yleisellä tasolla tietää, mitä asiakaspalvelija sillä puhelimella tekee? Meillä ainakin on puhelin siinä kassalla ja siihen saattaa tulla viestejä ja puheluita, jotka pitää tarkistaa. Esimiehen puhelimessa on myös sähköpostit.

Eikö kenelläkään muulla töissä käytetä puhelinta vai mistä alapeukut?

Vierailija
132/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiakas voi yleisellä tasolla tietää, mitä asiakaspalvelija sillä puhelimella tekee? Meillä ainakin on puhelin siinä kassalla ja siihen saattaa tulla viestejä ja puheluita, jotka pitää tarkistaa. Esimiehen puhelimessa on myös sähköpostit.

Eikö kenelläkään muulla töissä käytetä puhelinta vai mistä alapeukut?

Et sitten ymmärrä, mitä eroa on katsoa TYÖNANTAJAN puhelimesta TYÖNANTAJAN TYÖviestejä tai OMASTA puhelimesta kavereiden naamanvääntelyviestejä? Vinkki; toinen liittyy siihen TYÖHÖN, mitä ainakin on tarkoitus tehdä siellä TYÖpaikalla, toinen on vapaa-aikaan liittyvää länkytystä.

Ja asiakkaan tietämisellä ei ole mitään merkitystä, koska kyse on työntekijän tekemisistä työaikana. Työaika ei ole vapaa-aikaa eikä ns. omaa aikaa eikä työnantaja maksa palkkaa oman puhelimen räpläyksestä. Toisekseen, harvemmin kukaan hihittelee pomon viesteille itsekseen saati vastailee niin keskittyneenä, että ei huomaa asiakkaita. Jos eroa työ- ja omien puheluiden välillä ei erota, lienee parempi keskittyä vapaa-aikaan ja puhelimeen.

Vierailija
133/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä953 kirjoitti:

Paremman väen työpaikoilla saa soittaa puheluita, päivittää somea, katsoa kissavideoita ym. Duunariammateissa sellaisesta saa potkut.

IT-allalla on aina ollut vapaampaa. Ei ketään kiinnosta mitä teen työpäivän aikana koneellani ja kännykälläni kunhan homma hoituu. Usein olen etätöissä vielä, joten ei ole olanylikurkkijoita. 

Nytkin surffaan työnantajan läppärillä (en viitsi hankkia omaa) firman maksamalla nettiliittymällä (en viitsi hankkia omaa) ja aamulla pelailin työkännykällä pelejä (en viitsi hankkia omaa). Näistä maksan sen 20e/kk minkä verottaja määrää.  

Tuollaisessa duunissa saa kenkää jos a) firma ei menesty ja b) jos ei koodia tule. Aivan sama vaikka leikkisit pikkuautoilla työpaikan aulassa ja koodaisit yöllä vessassa. Rentous ja normittomuus on oikein hyve.

Minä olen ollut sellaisessa duunissa jossa työaikana tehdään töitä tai valmistellaan tulevia töitä, eikä kännykkää saa katsoa kuin vessassa ja vessassakaan ei viitsi ravata koko aikaa. Mutta eipä sitten ole tarvinnut tuloksesta murehtia. Huoleton aika alkaa heti kun työpaikan ovi sulkeutuu takana.

Vierailija
134/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on meille tärkeä työväline.

Marjo M

Vierailija
135/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ammatissa ollaan virkapuvussa ilman tutkintoa, joku kysyi.

Mikä luetaan virkapuvuksi (virkojahan ovat tarkalleen ottaen vain valtion/kuntien viroiksi luokitellut työtehtävät ja näissä käytetään sitten virkapukuja työtehtävän niin edellyttäessä), mutta jos virkapuvulla käsitetään työasu, niin ilman tutkintoa ollaan sellaista käytetään mm. kaupassa, lentokenttätyössä, bussikuskina, konduktöörinä, apteekin teknisenä työntekijänä jne. Eivät nämä hommat tarvitse mitään varsinaista tutkintoa, vaan niitä mennään vaan tekemään. Ja pukeudutaan niin kuin hommaan kuuluu.

Vierailija
136/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kesätöihin pääsevät ne nuoret, jotka ymmärtävät olla räpläämättä kännyä tet-jaksolla. Joidenkin on vaikea tätä hyväksyä. Tämä karsinta on toiminut hyvin ja hyviä nuoria ollaan saatu kesätöihin. Joskus on tullut oikein äiti tivaamaan, miksi naapurin nössö-tuulikki sai kesätöitä eikä meidän instagram-tähti-jannica.

Vierailija
137/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla ei saa käyttää puhelinta muuta kuin tauoilla. Tämä siis virallinen ohjeistus, mutta sitä valvotaan vain sijaisten ja opiskelijoiden kohdalla. Muut näpräävät kännyköitään avoimesti, soittelevat omia puheluitaan työaikana ja myös netissä roikutaan työkoneilla, vaikkei sekään ole sallittua. Juuri yksi opiskelija sai huomautuksen asiasta - jotenkin kornia kun huomauttajat itse näpelöivät puhelimiaan jatkuvasti.

Vierailija
138/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä luetaan virkapuvuksi (virkojahan ovat tarkalleen ottaen vain valtion/kuntien viroiksi luokitellut työtehtävät ja näissä käytetään sitten virkapukuja työtehtävän niin edellyttäessä), mutta jos virkapuvulla käsitetään työasu, niin ilman tutkintoa ollaan sellaista käytetään mm. kaupassa, lentokenttätyössä, bussikuskina, konduktöörinä, apteekin teknisenä työntekijänä jne. Eivät nämä hommat tarvitse mitään varsinaista tutkintoa, vaan niitä mennään vaan tekemään. Ja pukeudutaan niin kuin hommaan kuuluu.

Vai että ihan virkapuku.

Kun muut kaupan kassat puhuvat ihan vaan työasusta.

Vierailija
139/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan virkapuku.

Kun muut kaupan kassat puhuvat ihan vaan työasusta.

"Mutta jos virkapuvulla käsitetään työasu", niinhän tuossa sanottiin.

Sinänsä hyvinkin tarpeellinen huomio, koska kyllähän täällä ihmiset kirjoittelevat mitä milloinkin ymmärtämättä asiasta mitään. Kun on haettu jotakin työpaikkaa, kirjoitetaan että hain siihenjasiihen virkaan vaikka kyseessä on yksityisen puolen tavallinen työ. Että kyllä sellainen, joka ei tiedä viran, toimen ja työn eroa, voi hyvinkin pukeutua "virkapukuun" kaupan kassalla tai apteekissa.

Vierailija
140/161 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin mansikoita kun olin 14. Mahdollisia asiakkaita meni koko ajan ohi, joten seisoin koko päivän, hymyilin ja morjestin heti, jos joku otti katsekontaktia. Tullu mieleenkään plärätä puhelinta. Mitään ruokataukoa ei minulla ollut, joten pidin leipää pöydän alla, ja otin haukun kun oli hiljaisempaa. Henkisesti raskastahan se oli, mutta halusin tehdä työni hyvin ja näyttää hyvältä ja avoimelta asiakaspalvelijalta. Pitäis olla kiitollinen että saa olla töissä, ja käyttäytyä sen mukasesti.. mutta joo, ehkä olisin antanut ENSIN varotuksen, ja katsonut siitä sitte eteenpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi