Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous joka ei olekaan itse aiheutettu.

Vierailija
13.01.2017 |

Samaa vanhaa, kodin raivausta. Meillä on ihan kohtuullisen hyvä tilanne jo tavaran suhteen mutta sisään tulevaa tavaravirtaa on näemmä mahdotonta lopullisesti tukkia.Järjestän tässä taas ihan päivittäiskäytössä olevia laatikoita:
-9 isoa purkkia rasvaa/body lotionia. Itseostettuja 2, yksi perusvoide ja yksi hajuvetenituoksuinen.
-16 kynttilänjalkaa ja vastaavaa: 1 itse ostettu
- 4 torkkupeittoa: yksikään ei itse hankittu
-10 Marimekon/iittalan pientä kippoa, mariskoolia tms: yksikään ei itse hankittu
-4 Hiusharjaa: yksi hankittu itse
-Pyyhkeitä about 10, itse olen hankkinut 2, käsipyyhkeitä kymmeniä, itse muistan ostaneeni 4
-Lakanoita noin kymmenet, itse olen ostanut kahdet

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kun edelleen kaikki ajattelevat että "no eihän tämä turhaa ole, kaikkihan aina xxx tarvii" ja antavat tavaraa lahjaksi/tuliaisiksi/muistamiseksi. Mutta kukaan ei tarvi tarpeellistakaan tavaraa moninkertaisesti omaan käyttöönsä nähden. Voi kun tajuaisivat että meille saa ihan oikeasti tulla ilman tavaratuliaisia ja "en tarvitse mitään" tarkoittaa sitä ihan oikeasti.
Asunto käy äkkiä ahtaaksi jos siellä säilöö kymmenkertaisesti sen tavaramäärän mitä tarvitsee.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyheliinoja kertyy väkisinkin. Ylimääräiset leikkaan palasiksi ja käytän siivoukseen.

Mukit ja tuikkukipot kierrätyskeskukseen, osan pystyy myymäänkin. Kaikelle löytyy tarvitsija yleensä.

Olen sen verran härski luonteeltani, että kaikki epäsopivat lahjat lähtevät kiertoon välittömästi. En halua pahoittaa lahjan antajan mieltä kieltäytymällä lahjasta, mutta en koe velvoitteeksi  säilyttää mitään, mille ei

ole käyttöä. Joitakin sisustusesineitä tosin säilytän ullakolla odottamassa uutta tulemista.

Itse ostan hyvin harvoin mitään uutta, sen sijaan haen aarteita kirpputoreilta. Tykkään myös tehdä mahdollisimman paljon itse.

En minäkään jää loppusijoituspaikaksi. Harmi vain että lähipiirillänikään ei ole juuri tarvetta..no..millekään eli oikeastaan saan lahjaksi vain vaivaa, jatkuvia reissuja kierrätyskeskukseen ja sekoilua tori.fi/fb-kirppareiden av-yv-jono-nouto-entulekaan-maailmassa.

Siivousrätit minulla on kyllä ihan tarkoitukseensa hankittuja, toimivat paremmin kuin jämätekstiilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan