Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko postin toiminnasta tehdä kantelun?

Vierailija
13.01.2017 |

On toivotonta kun kaikki lähetykset katoaa..:(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama juttu. Olin tilannu lehtiä joita kaikkia ei mulle tullu joten lopetin tilaamisen. Sitten on tullu postia väärällä nimellä, myös kaupungilta, Life lehtikin tuli pelkästään väärällä nimellä jonka jälkeen niitä ei o tullu ollenkaan, luulen että mun postia on menny Raumalle

Vierailija
2/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että joku on tehnyt c/o osoitteen ja kääntäny postin ja se posti menee sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin viikolla suomeen on saapunut useita lähetyksiä seurannan mukaan, mutta eivät ole kotiin saakka löytäneet. Nyt taas jännitetään kuinka iso osa niistä katoaa lopullisesti.

Vierailija
4/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan kerrostalossa postia väärin. Olemme minimoineet postin määrän siirtämällä kaiken mahdollisen verkkopalveluihin. Ottaa todella päähän tulla kotiin, huomata naapurin postit, viedä ne hänelle. Ja samaan aikaan yrittää soittaa Kelaan, joka on aivan tukossa. Ei pääse läpi ja tiedän, että asia koskee äitini asumistukea ja hoitotukea. Tätä en voi netissä hoitaa enkä päässyt töissä vastaamaan Kelasta tulleeseen puheluun. Olen varma, että he ovat lähettäneet minulle jonkun kirjeen, mutta se ei ole ikinä tullut perille. Tässä nyt sitten odottelen maanantaihin, josko joskus pääsisin Kelan kanssa puhelinyhteyteen :(

Vierailija
5/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita viestintävirastoon. Käy kätevästi netissä!

Vierailija
6/10 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantelun voi varmaan tehdä ainakin siitä, että Postilain 415/2011 3. luvun 17.§ rikotaan jatkuvasti, kun postia ei jaeta eikä kerätä 5 arkipäivänä viikossa.

" 17 § Keräily ja jakelu

Yleispalveluun kuuluvat kirjelähetykset on keräiltävä ja jaettava vähintään kerran päivässä viitenä arkipäivänä viikossa, arkipyhiä lukuun ottamatta."

Onko ihan totta, että tähän mennessä ei kukaan ole vielä tehnyt?

Itse olen ihan täysin kypsä tekemään jonkun kantelun, kun meille haja-asutusalueelle pitäisi paketit tuoda suoraan kotiin. Nyt tuli paketti postiin ma 9. päivä, siitä lähettiin saman tien ilmoitus - kirjeenä! Sitä kirjettä ei jaettu tiistaina 10. päivä, eikä keskiviikkona 11. jaettu postia ollenkaan, eli rikottiin yllä mainittua pykälää.

Kirje tuli iltapäivällä to 12. päivä, minkä jälkeen tilasin erikseen kotiinkuljetuksen perjantaiksi 13. päivä. Aamulla tuli puhelu, että ei ehdi jakeluun, kun tilaus piti tehdä klo 14 mennessä. Enhän minä voinut tilata kun ei kirje ollut siihen mennessä tullut.

Perjantaiaamuna ilmoitin peruuttavani tilauksen, jos "paketti" tuodaan kotiin vasta maanantaina ja haen sen itse postista. Vasta silloin mulle tuli tekstiviestinä ilmoitus siitä, siis sen puhelun jälkeen.

Lauantaina mulle kerrotaan, että ei se enää täällä asiamiespostissa, vaan on haettu jakeluun perjantaiaamuna joskus klo 8.40. Nyt tivaan postilta tietoa, miksi sitä ei sitten perjantaina tuotu minulle vaan pantataan jossakin perjantai, lauantai, sunnuntai ja maanantai vähintään iltapäivään siinä tapauksessa, että postia yleensä sinä päivänä jaetaan.

Tästä lähtien valitsena aina kuljetuksen Matkahuollon kautta, jos vaan mahdollista.

Vierailija
7/10 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita viestintävirastoon. Käy kätevästi netissä!

"Palvelussa on huoltokatko"

En sanoisi kovin käteväksi. Kuinka pitkä tuo huoltokatko lienee? Sen jälkeen voi olla ruuhkaa.

Vierailija
8/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko viestintäviraston sivu toimii? Ei muuta kuin kantelua tekemään!

Vierailija
9/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantelun voi varmaan tehdä ainakin siitä, että Postilain 415/2011 3. luvun 17.§ rikotaan jatkuvasti, kun postia ei jaeta eikä kerätä 5 arkipäivänä viikossa.

" 17 § Keräily ja jakelu

Yleispalveluun kuuluvat kirjelähetykset on keräiltävä ja jaettava vähintään kerran päivässä viitenä arkipäivänä viikossa, arkipyhiä lukuun ottamatta."

Onko ihan totta, että tähän mennessä ei kukaan ole vielä tehnyt?

Onhan tässä nyt viimeaikoina aika monikin virkamies jo konahdellut että Posti ei voi jättää laillisia velvotteitaan täyttämättä, vaan ne täytyy hoitaa ja viranomaisten on valvottava että näin myös tapahtuu.

Mutta mitä tulee tuohon postin jakamiseen, niin minusta se on täysin tarpeetonta että nykypäivänä jaetaan posti yksityistalouksiin viitenä päivänä viikossa. Kerran viikossa riittäisi aivan mainiosti.

Vierailija
10/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien valitsena aina kuljetuksen Matkahuollon kautta, jos vaan mahdollista.

Ei teillä ole pakettiautomaattia lähistöllä? Toimii paljon paremmin kuin kotiosoitteen kanssa lähettäminen. Pakettiautomaatista tulee tekstiviesti kun paketti on noudettavissa. Jos tilaa kotiosoitteella niin siitä tulee päivien päästä vasta lappu postilaatikkoon että paketti olisi noudettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi