Tatuoidut! Helppikää!
Mistä olette ostaneet sitä suojakalvoa mitä siihen tatskan päälle pitää parantumisen aikana laittaa? Apteekista ei löytynyt :( Otin tänään ekan tatuoinnin enkä muistanut kysyä että mistä sitä kalvoa saa kun ajattelin että totta kai apteekista löytyy.
Kommentit (13)
Minä olen ainakin apteekista saanut tilattua, kuljetuksesta ei tarvinnut maksaa mitään, parin päivän sisään aina tullut. Voisit pyytää tatuoijaltasi, tai jos hän ei studiossa käytä niin soittele muut lähistön tatuoijat läpi? Seuraavan kerran tilaa netistä jo valmiiksi jos et nyt mistään löydä.
Ihan ruokakaupan elmukemu, ellei kyseessä ollut sellainen kalvo, jota pitäisi pitää vissiin koko parantelun ajan. Jos olet itse irrottanut viimeiseksi mainitun, niin varmaan kannattaa kysyä tatuoijalta laittaako uuden, sitä tuskin kannattaa tehdä itse, ettei väliin jää mitään pöpöjä muhimaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin apteekista saanut tilattua, kuljetuksesta ei tarvinnut maksaa mitään, parin päivän sisään aina tullut. Voisit pyytää tatuoijaltasi, tai jos hän ei studiossa käytä niin soittele muut lähistön tatuoijat läpi? Seuraavan kerran tilaa netistä jo valmiiksi jos et nyt mistään löydä.
Oletan siis että ap on haavakalvoa vailla. Elmukelmulla tai ilman rasvan kanssa parantuu myös ihan jees, mutta haavakalvo on vaivattomin omassa tilanteessani, koska työskentelen eläinten kanssa (ja kotoakin löytyy), eli paremmin pysyy puhtaana ja suojattuna näin.
Ite pidin ekan päivän ihan (tatuoijan laittamaa) elmukelmua. Sen jälkeen ei ees saanu peittää.
Ainahan sitä voi amputoida raajan jos joku menee pieleen.
Tatuointi on nykyaikaa.
No omani olen hoidellut niin, että kuvan teon jälkeen kelmu päällä kaksi tuntia (sen aikaa, kun menee ajellessa luottotatuoijaltani kotiin - lähempänäkin olisi kuvan tekijöitä, mutta tää on paras).
Kotona kelmu pois, hellä saippuapesu ja päälle nätti kerros bepanthenia. Ekaksi yöksi olen laittanut elmukelmun, että ei tartu lakanat kiinni, kun kuitenkin tihuttaa kudosnestettä ja töhnää.
Sitten vain vedellä viruttelua, hiertämättömiä vaatteita, ilmakyplyjä ja rasvausta niin kauan, että on ok. Koskaan ei ole ollut ongelmia (tulehduksia tmv) ja kuvat aina pienimmilläänkin kämmenen kokoisia.
Ota yhteyttä tatuoijaasi! Puhelin toimii ja on erittäin suositeltavaa ottaa ensin tatuoijaan yhteyttä eikä kysellä av-mammoilta!!
Tatuoinnin ottaminen oli muotia joskus vuosituhannen vaihteessa, ei enää.
Tatuointiliikkeessä laitetaan kalvo jota tulee pitää mielellään noin 12h. Sen jälkeen se poistetaan ja rasvataan bepantenilla tai vastaavalla hajustettomalla, paksulla rasvalla useita kertoja päivässä. Ite käytän myös rasvauksen jälkeen ceradilöljyä koska se suojaa tatuointia bakteereilta ja ehkäisee kutinaa.
Et sinä siis mitään kalvoa siihen enää kaipaa. Ellet tyhmänä mennyt ottamaan jonkun kaverin luona joka ei ole ammattilainen.
Kiitos kaikille! Kävin ostamassa elmukelmua ja ihoteippiä (ja bepanthenia ja mietoa hajusteetonta saippuaa) niillä mennään :)
Otin tatuoinnin ihan ammattilaiselta mutta kielimuurin takia hoito-ohjeet jäivät vähän epäselviksi.
- ap
Rasvaus ja elmukelmu? Omat tatuoinnit 90-luvulta ja silloin noin.