Äänestys: Espoon paras kaupunginosa
Ne joiden mielestä mikään kaupunginosa Espoossa ei ole kiva, älkää vaivautuko.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Soukka on kivaa aluetta, merenrannalla ja hyvät yhteydet. Silti vähiten ääniä?
En itse asu Espoossa.
Siellä soukassa on se merenranta ja sitten se "ala-soukka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus/Suvela on Espoon ankeinta aluetta.
Leppävaara on nykyinen keskus, koska siellä eniten asukkaita ja Tapiola on puolestaan Espoon sydän......ainakin se Tapiola Gardenin allasalue ja viereinen Silkkiniitty.
Kun kirjoittaa Espoon Googlen kuvahakuun niin tulee heti paljon kuvia/ilmakuvia Tapiolasta.
Eipäs muuten enää ole, tule pois 89-90-luvulta. Espoon keskuksen aseman seutu on siistiytynyt todella paljon mitä oli ennen ja muutenkin alueeseen on panostettu paljon. Tuhat kertaa ankeampaa on esim. Leppävaaran aseman ympäristö nykyään.
Tuomarila, joka kuuluu Espoon keskukseen alueeseen, on siisti ja kaunis pientaloalue, aivan samanlainen kuin kaikki muutkin vastaavat alueet Espoossa.
Kyllä niitä harmaita rakennuksia yhä riittää Espoon aseman ympäristössä. Ei niitä ole mihinkään purettu. Lisäksi siellä ei mitään puistoja, järvivesiä tai merenrantaa lähellä.
Pikkuisen korpeaa tuo alueen dissaaminen ihmisiltä, jotka eivät edes ole käyneet koko paikassa.
Olen käynyt ala-asteen Espoon keskuksessa ja aikuisiälläkin joutunut vähän väliä käymään siellä eri asioilla, eli tiedän hyvin alueen. Likainen keltainen Espoonjoki virtaa siinä kirkon vieressä ja Kirkkokadun liikenteen melu kuuluu hyvin sinne ja toisella puolella Espoonväylä jyrisee .....ei todellakaan mikään upea sijainti.
Luonnollisestikaan ei ole mikään Westend tai Nuuksio, mutta en näe miksi olisi epäviihtyisämpi kuin vaikka Olari. Lisäksi plussana pienuus, sieltä on hetkessä ulkona.
Olarista on lyhimmillään vain 5 minuutin kävelymatka Puolarmetsään ja sieltä alkavalle metsäpolulle jota pitkin pääsee Sunaan ja Kuurinniittyyn asti.
Tillinmäessä matka on 1 min metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus/Suvela on Espoon ankeinta aluetta.
Leppävaara on nykyinen keskus, koska siellä eniten asukkaita ja Tapiola on puolestaan Espoon sydän......ainakin se Tapiola Gardenin allasalue ja viereinen Silkkiniitty.
Kun kirjoittaa Espoon Googlen kuvahakuun niin tulee heti paljon kuvia/ilmakuvia Tapiolasta.
Eipäs muuten enää ole, tule pois 89-90-luvulta. Espoon keskuksen aseman seutu on siistiytynyt todella paljon mitä oli ennen ja muutenkin alueeseen on panostettu paljon. Tuhat kertaa ankeampaa on esim. Leppävaaran aseman ympäristö nykyään.
Tuomarila, joka kuuluu Espoon keskukseen alueeseen, on siisti ja kaunis pientaloalue, aivan samanlainen kuin kaikki muutkin vastaavat alueet Espoossa.
Kyllä niitä harmaita rakennuksia yhä riittää Espoon aseman ympäristössä. Ei niitä ole mihinkään purettu. Lisäksi siellä ei mitään puistoja, järvivesiä tai merenrantaa lähellä.
Pikkuisen korpeaa tuo alueen dissaaminen ihmisiltä, jotka eivät edes ole käyneet koko paikassa.
Olen käynyt ala-asteen Espoon keskuksessa ja aikuisiälläkin joutunut vähän väliä käymään siellä eri asioilla, eli tiedän hyvin alueen. Likainen keltainen Espoonjoki virtaa siinä kirkon vieressä ja Kirkkokadun liikenteen melu kuuluu hyvin sinne ja toisella puolella Espoonväylä jyrisee .....ei todellakaan mikään upea sijainti.
Luonnollisestikaan ei ole mikään Westend tai Nuuksio, mutta en näe miksi olisi epäviihtyisämpi kuin vaikka Olari. Lisäksi plussana pienuus, sieltä on hetkessä ulkona.
Olarista on lyhimmillään vain 5 minuutin kävelymatka Puolarmetsään ja sieltä alkavalle metsäpolulle jota pitkin pääsee Sunaan ja Kuurinniittyyn asti.
Tillinmäessä matka on 1 min metsään.
No toi Olarista kirjoittanut ei ole varmaan koskaan kävellyt niitä polkuja, Olarin yksi laita on kiinni keskuspuistossa. Miksi pitäisi ensin mennä Puolarmetsään ja sieltä sitten keskuspuistoon, vaikka toki Puolarmetsä lähellä onkin. Toisekseen se maasto on kyllä nyt raiskattu siitä välistä. Mitä siihen rakennetaan?
Minä vastaan, että Laurinlahti. Ihana kylämäinen asuinalue. Täällä asuvat mm. Anne Berner ja Temppeliaukion kirkon suunnitellut arkkitehti Suomalainen, jonka taidokkasta arkkitehtuuria voi ihailla myös täällä. On kävelyetäisyydellä monta venesatamaa ja uimarantaa, oma kirkko, hyvät palvelut Lippulaivassa ja liikuntamahdollisuudet kuten kaksi jäähallia, uimahalli, monta jalkapallokenttää, pesiskenttä, yleisurheilukenttä, ratsutila Soukanpohjan kartanon mailla, monta suomen- ja ruotsinkielistä koulua jne.
Olen asunut kuudessa eri lähiössä Espoossa ja tosi vaikea olisi valita niiden väliltä tai sitten äänestää jotain oman kokemuspiirin ulkopuolelta tyyliin Westend. Espoo kokonaisuudessaan on hyvä paikka asua, löytyy rauhallisempaa seutua väljyyttä ja luontoa arvostavalle ja sitten tiivimpää asumista heille, joita se ei haittaa ja lyhyet välimatkat ovat arvossa. Olen vähemmistössä siinä, että tykkään enemmän järvistä kuin merestä, joten etelä-Espoo ei saa sydäntäni lämpenemään vain siitä syystä, että siellä on ranta ja parhaiten tienaavat ihmiset.
En ole itse asunut Laaksolahdessa, mutta se nyt ponnahti yhtenä hyvänä ehdokkaana mieleeni.
How is Kaupunginkallio area? precisely Lugnetintie
Viheri on Espoon kätkettyjä helmiä :D