Voiko masennusdiagnoosin saada ilman oikeaa syytä?
Olisi siis ihan fyysinen vaiva tai sairaus, mutta diagnoosina olisikin depressio.
Vaikea uskoa kyllä, sehän olisi jo hoitovirhe.
Kommentit (13)
Kyllä voi. Kilpirauhasen vajaatoiminta tai raudanpuute esimerkiksi jää helposti toteamatta.
Ei ihme, että Suomessa on paljon masentuneita.
Niin ja 2-t diabetes voidaan myös tulkita masennukseksi, jos potilas ei ole tyypillinen diabetespotilas.
Ei voi jos maksaa itse ja käy yksityisellä. Näin maailman onnellisimmassa maassa tuppaa olemaan.
Voi ja saakin.
Siksi en usko noita masennustilastoja.
Minulla on masennusdiagnoosi, vaikken ole kokenut olleeni erityisen masentunut, mitä nyt ottaa päähän kun ikäviä asioita sattuu, rahattomuus yms. En itkeskele, vaan lähinnä haluan naureskella.
Minulle selitettiin että jatkuvat selkäkipuni, unihäiriöt, väsymys ja jaksamattomuus johtuvat masennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jos maksaa itse ja käy yksityisellä. Näin maailman onnellisimmassa maassa tuppaa olemaan.
Höpö höpö. Antaa ne yksityiselläkin vääriä diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
Voi ja saakin.
Siksi en usko noita masennustilastoja.
Toisaalta moni masennus ei ikinä päädy hoidettavaksi ja tilastoihin.
Minun kuume, väsymys ja pahat hengitysvaikeudet oli kuulemma psykoosia.
Hyvinvointimaa Suomi. Että silleen.
Minulla oli huoli terveydestä, mm. hb laski laskemistaan, ja sen vuoksi olin väsynyt ja huonovointinen. Tutkimukset sairaalassa jatkuivat hitaasti. Kaipasin muutaman päivän lepoa, mutta työterveys oli sitä mieltä, että olin vain masentunut.
Kyllä. Varsinkin, jos on taustalla vähänkin MT-puolen juttuja.