Te, jotka matkustelette paljon!
Miten kannattaa varautua ensimmäiselle matkalle?
Olen 20v nuori nainen. Olemme mieheni kanssa lähdössä elokuussa ensimmäistä kertaa yhdessä ulkomaille, eikä oikein osata päättää että minne. Olen kahdessa maassa käynyt kunnolla joskus viisivuotiaana ja mieheni on myös matkustanut pari kertaa, mutta siitäkin on jo reilu 5 vuotta aikaa - ja silloin hän kävi yksin Kreikassa ja Italiassa.
Kovasti haluaisimme käydä esim. Kap Verdellä, mutta eikö tuollaiset saaret kannattaisi jättää sinne kun on jo nähnyt vähän enemmän? Tarkoitan siis sitä, että haluaisimme matkastamme mahdollisimman paljon irti, koska ensimmäinen matka.
Haluan nähdä historiaa, upeaa luontoa ja ruokakulttuuria, mutta haluaisin myös löhötä rannalla, uida ja shoppailla.
Eli siis mikä kohde olisi sellainen, josta saisi mahdollisimman paljon irti? Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan!
Kommentit (42)
Lissabon ja sieltä junalla ihanaan rantakohteeseen Cascaisiin. Kaupunkia ja rantaa samalla kertaa. Suosittelen!
Oi, muistan vieläkin mun ekan kunnon ulkomaanmatkan, toistakymmentä vuotta sitten. Se kohdistui Italiaan; tukikohtanamme oli pienehkö Riccionen kaupunki, mutta reissasimme sieltä käsin mm. Roomaan kahdeksi päiväksi (siellä käytiin mm. vatikaanissa ja colosseumilla), San Marinon minivaltioon sekä Venetsiaan. Oli ihan mahtava reissu, vaikka olikin matkatoimiston järjestämä, retkiä myöten. Mutta sisälsi sekä rentoa rantalomailua, paljon historiaa ja kulttuuria, mahtavaa ruokaa, edullista vaateshoppailua ym. Sen jälkeen on muutama muukin Italian reissu tullut tehtyä ja tykkään maasta tosi paljon. Tässä siis yksi vaihtoehto :)