Entä jos työkkäri pakottaa työttömän ilmaistöihin?
Sitten kun työtön menee ilmaistöihin ja hän laiskottelee, tekee puoliteholla töitä, on puolet viikosta saikulla, saako hän siitäkin karenssia? Sehän on aika hyvä motiivi laiskotella työstä josta ei makseta palkkaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä ihan yksilönvapaus, jokainen voi jäädä kotiin ja olla tekemättä töitä. Työkkäriin ei ole edes pakko kertoa että on työtön, ei se ole mikään instanssi johon jokaisen työttömän on pakko kuulua. Vain jos haluat ilmaista rahaa itsellesi, joudut sopeutumaan sääntöihin ja joskus jopa tekemään sen eteen jotain.
En ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka vinkuvat että eivät saa yhtään mitään ja joutuvat silti tekemään; senkun lopettavat sitten tekemisen. Ei siinä mitään menetä jos ei siitä kerta mitään saakaan.
Oletko vielä peruskoulussa vai muuten vaan pihalla yhteiskunnasta?? Ihmiset on työkkärissä siksi että saa työttömämä rahaa millä maksaa vuokran ja lääkkeet. Sen kun lopetta... :D sinä sitten maksat niiden vuokrat ? Laskutkin voitte lähettää tälle valopäälle
Vaihtoehtoja on tosiaan kaksi. Ei ilmoittaudu työkkäriin ja tekee mitä haluaa. Ilmoittautuu työkkäriin ja saa sieltä rahaa ja noudattaa sääntöjä.
- eri
Minä olin työmarkkinatuella töissä ja minulla on AMK tutkinto tradenomi ja 2 lasta. Itse asiassa meni vielä hoitomaksut lapsista, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Ystäväni on poissa työelämästä vuosittain kolmisen kuukautta. Ei ilmoittaudu työttömäksi ja vapaa tekemään vapaallaan mitä haluaa. Säästää tuosta muusta ajasta vähän mahdollistakseen asian ja puolisonsa toimii samoin. Heillä oikea ammatinvalinta sillä molemmat sairaanhoitajia ja työpaikkoja ei tarvitse kerjätä. Työttömiä ei eivät ole koskaan olleet työkkärin silmissä eivätkä nosta sieltä rahaa ja valinanvapaus on täysin heillä elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä ihan yksilönvapaus, jokainen voi jäädä kotiin ja olla tekemättä töitä. Työkkäriin ei ole edes pakko kertoa että on työtön, ei se ole mikään instanssi johon jokaisen työttömän on pakko kuulua. Vain jos haluat ilmaista rahaa itsellesi, joudut sopeutumaan sääntöihin ja joskus jopa tekemään sen eteen jotain.
En ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka vinkuvat että eivät saa yhtään mitään ja joutuvat silti tekemään; senkun lopettavat sitten tekemisen. Ei siinä mitään menetä jos ei siitä kerta mitään saakaan.
Oletko vielä peruskoulussa vai muuten vaan pihalla yhteiskunnasta?? Ihmiset on työkkärissä siksi että saa työttömämä rahaa millä maksaa vuokran ja lääkkeet. Sen kun lopetta... :D sinä sitten maksat niiden vuokrat ? Laskutkin voitte lähettää tälle valopäälle
Vaihtoehtoja on tosiaan kaksi. Ei ilmoittaudu työkkäriin ja tekee mitä haluaa. Ilmoittautuu työkkäriin ja saa sieltä rahaa ja noudattaa sääntöjä.
- eri
Minä olin työmarkkinatuella töissä ja minulla on AMK tutkinto tradenomi ja 2 lasta. Itse asiassa meni vielä hoitomaksut lapsista, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Uudenkaupungin autotehtaalta irtisanotaan 500. Työmarkkinatukitöitä riittää, kaupungilla on myös kiinteistöjen ja katujen hoitoa.
Jos työkkäri määrää työkokeiluun työmarkkinatuella eikä mene niin tulee karenssi.
Jos asuu maaseudulla niin tiedoksi, että kela ei maksa auton kuluja eikä työtön saa kilometrikorvauksia.
Olin 1990-luvulla useita vuosia työttömänä ja hankkiuduin jopa oma-aloitteisesti työkokeiluihin ja pidin tätä mahdollisuutena tutustua sellaisiin työtehtäviin mistä minulla ei ollut kokemusta ja mitkä tuntuivat mielenkiintoisilta. Sitä parempi todellisten työllistymismahdollisuuksien kannalta mitä vähemmän niitä aukkoja työhistoriassa on, palkaton työkokeilu on parempi kuin mitään tekemättömyys. Jos sinulle ei kertakaikkiaan työn tekeminen maistu voit vapaasti keksiä jonkun muun tavan millä kustannat elämäsi. Veronmaksajana minulla alkaa tulla mitta täyteen osallistumisesta näiden työhaluttomien ihmisten elämisen kustantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
On taas loisilla vaikeaa.
Itse ajattelin seuraavalla kerralla lähettää kaupunginvaltuustoon niiden vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin seuraavalla kerralla lähettää kaupunginvaltuustoon niiden vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.
Hoitajat oli sairaalassa kahvitauolla aina tunnin, he luulivat minua opiskelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat oli sairaalassa kahvitauolla aina tunnin, he luulivat minua opiskelijaksi.
Sairaalassa on hoito-alan opiskelijoita ja työttömät sekoitetaan heihin.
Jos oot pitkäaikaistyötön, niin kunta saa sinusta sakkoa. Ja kunnan täti räyhää työkkärin tädille, että sut on pakko laittaa johonkin, että sakot saadaan loppumaan.
Jos oot fiksu menet itse työhönvalmennuksiin tai suostut menemään kuntouttavaan niin mene minimimäärällä 4h/viikko.
Minun tehtäviini sairaalassa työkokeilussa kuului: hain osaston postit, tilasin potilaille takseja ja laboratoriokokeita sekä veripusseja. Tein kokousmuistiot, tilasin osastolle parturin, keitin hoitajille kahvia, tein osaston tilastoinnin, kopioittin suru lehtiä, tein osaston käyntikortteja, merkitsin diagnooseja, purin potilaskansiot, tulostin potilaan paperit, kun hänet siirrettiin jonnekin jne.
Sain siis työmarkkinatuen 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9euroa/työpäivä. Sairaala tarjosi työasun eli hoitajan siniset työvaatteet.
+ Kanteluita viranomaisille niin paljon kuin mahdollista.