Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämeenlinna asuinpaikkana

Vierailija
12.01.2017 |

Minkalainen kaupunki Hämeenlinna on? Onko liian pieni? Sinne lähiaikoina muuttamassa. Onko keskustassa mitään? Saa kertoa kaikkea kyseisestä kaupungista. :)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden Hämeenlinnassa asuneena plussapuoliksi nostan mainiot ulkoilu-ja liikuntamahdollisuudet sekä rauhallisuuden. Miinuspuolina julkisen liikenteen toimimattomuus (pyöräilen kesät ja talvet, auto olisi täällä tarpeen mutta ei varaa siihen) ja sellainen omituinen ilmapiiri, jota on vaikea kuvailla. Toiset tässä ketjussa kutsuivat sitä nuivuudeksi, ehkä se on sitten sitä. Ihmiset on keskimäärin olleet muissa kaupungeissa jotenkin helpommin lähestyttävissä, rennompia ja mukavampia. 

Vierailija
22/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Hämeenlinnassa on rautatie. Pääsee pois!!!!! Tosin vr on leikannut tätä palvelua, mutta kuitenkin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko siellä ketään nuoria/alle 45 vuoiaita? Monien keskustelujen mukaan ei. Onko keskustassa mitään illan vietto paikkaa?

Vierailija
24/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoillessa muuten huomaa, että hämeenlinnalaiset on eri maata, nuivalla tavalla. Ajan kolmion takaa risteykseen, hyvin ehtisin alta pois, vaan hups, "etuajo-oikeutettu" runttaa kaasun pohjaan, ja kolari on lähellä. Täällä ihan jokapäiväistä.

Ja sääntöuskovaisia nämä ovat myös. Naapurit huomauttelevat, jos joku pikkuasia OMALLA pihallamme ei heitä miellytä.

Ollaan lähdössä pois, never again

Vierailija
25/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo epäilyttää

AP

Vierailija
26/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita nuivuuskommentteja! Mielestäni täällä on kivoja ihmisiä. Maisemat ovat kauniita, uimarantoja on paljon. Olen viihtynyt todella hyvin. T. Pari vuotta sitten tänne muuttanut

Vierailija
27/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mielestä ole nuivaa, semmoinen tietynlainen mentaliteetti vaan. Vähän raskasmielinen ja hidas? Itse tykkään, täällä saa tavallaan olla niin rauhassa kuin haluaa, vaikka asuukin kaupungissa. Ihmiset tosiaan pukeutuu paremmin kuin vaikka tampereella.

Vierailija
28/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaan tarvis elämää. Muutenkin ku vkl pilkun jälkeen....

Vierailija
29/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rutkutti ravintoloiden puutteesta?

Täällä on pari thaimaalaista, kolme kiinalaista, nepalilainen, intialainen, amerikkalainen, pari meksikolaista... Ja monta "tavallista" ja hyvää!

Sitä sushia ei nyt vaan enää saa. Joitain vuosia sitten täällä oli sushimesta, mutta se joutui laittamaan lapun luukulle, kun me nuivat hämeenlinnalaiset ei tykätty etikan makuisesta kylmästä riisistä.

30/64 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden opiskelujen takia. Enää en tekisi samaa virhettä . Ihmiset on tosi outoja ja yksinäistä oli, vaikka kuinka yritin ottaa ystävällisesti kontaktia.. Palvelut on surkeat, esim. kaupassa käyntiin saattaa tarvita auton (jota minulla ei ole) tai pyörän, mutta talvipyöräily on vähän niin ja näin kun saattaa olla liukasta. Selviäisin vaikka millaisessa perslävessä jos ihmisillä olisi edes peruskäytöstavat hallussa ja edes hiukan positiivisempi asenne..mutta tuon vuoden jälkeen olin itsemurhan partaalla vaikka en ole muuten itsetuhoinen :( en muuttaisi takaisin mistään rahasummasta

Vierailija
31/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuhan Hämeenlinnassa nuoriakin, kun on HAMK, mutta itse ainakin muutan heti valmistuttuani pois.

Hämeenlinnan plussat ja miinukset

- tien yli ei päästetä jalankulkijoita, ellei vaan juokse päättäväiseti auton alle. Esim Treella ihan eri meininki.

- bussilla ei pääse mihinkään ja jos pääsisikin, se maksaa sikana.

- keskustassa on toivoton pyöräillä. Korkeat rotvallit, huonokuntoiset tiet, jne.

- yöelämä aika nuupahtunutta. Pari k18-baaria teinien suosiossa, iskelmäbaari keski-ikäisille ja yksi k26-baari aikuisille. Ei mitään reilu kakskymppisille.

- kuollut keskusta ja silti maksulliset parkit..

- Goodmanin vaatekauppojen valikoimat suppeat.

+ aulanko

+ lyhyt matka treelle ja helsinkiin

En suosittele.

Vierailija
32/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vain :) Se viihdynkö täällä vai et, on ihan kiinni siitä mistä tykkäät, mihin alueelle olet muuttamassa, millaiset naapurit saat ja kuinka hyvin tutustut uusiin ihmisiin.

Joka kaupungissa on omat huonot puolensa! Ei tämä sieltä parhaasta päästä ole MINUN mielestäni, mutta kyllä tänne on muuttanut muualta porukkaa jäädäkseen. Toiset rakastaa tätä kaupunkia ja toiset vihaa.

Itse muutin tänne 14 vuotta sitten. Joka syksy haikailen pois muuttoa, mutta täällä sitä edelleen ollaan. Kavereita ei hirveämmin ole tullut. Täällä on vaikea tutustua ihmisiin. Kyllähän sellaisia tuttuja on paljon, joiden kanssa kadulla/kaupassa tulee juteltua, muttei heidän kanssa vapaa-aikana tule aikaa vietettyä.

Pidän siitä, että kaupungissa on kaikki mitä tarvitaan. Osa löytyy sitten tiiriöstä. Mutta jos kaupungille menee, kaikki on kävelymatkan päässä, eli ei tarvitse huristella bussilla edes takaisin jos lähtee asioitansa hoitelemaan :)

Kaupunki on tosiaan nyt aika kuollut, kun kaikki liikkeet siirtyivät Goodmanille. Vähän sama tilanne taitaa olla tiiriössä.

Se, mitä ihmettelin tänne muuttaessa oli, kuinka jääkiekko tuntuu asuvan näiden Hämeenlinnalaisten sydämessä :D Eli lätkä sitä ja lätkä tätä ja huh kun on pelejä niin on paikat tukossa. Baareja löytyy täältä aika paljon, ihan jokaiseen makuun kun viitsii sitä omaa paikkaansa vain etsiä. Täällä on todella hyvät liikuntamahdollisuudet ja vaihtoehtoja kyllä löytyy, jos tykkää. Itse en pahemmin välitä :D Ja koska ei baarit eikä liikunta kiinnosta, niin täällä ei ole minulle yhtään mitään.

Busseja liikkuu aika hyvin, mutta joistain paikoista on vaikea päästä esim. Tiiriöön. Joutuu vaihtamaan ja täällä vaihtokin maksaa. Eli kulkeminen on kallista. Mutta jos asuinalue on hyvällä sijainnilla, pääsee hyvin kävellenkin tai pyöräillen.

Terveydenhuolto on aika hidasta. Lääkärille pääsyä voi joutua odottamaan jopa 5 viikkoa jos ei ole kiireellinen. Hammaslääkärillä on ollut jonot jopa 8kk, nyt tilanne on nopeutunut ja parissa kuukaudessa pääsee jos ei ole kiireellinen. Hoidot ovat omalla terveysasemalla, keskussairaalassa tai kaupungin pääterveysasemalla. Joka hieman voi risoa jos asuu esim. Sairaalan lähellä mutta joutuu käydä keskustassa :)

Täällä on kyllä pikkukylä meininkiä. Teet jotain ni kyllä tietyt ihmiset tietää sen ja itse et edes tiedä ketä nämä on ::D Kokemusta löytyy... Ja kyse ei ollut edes sen kummemmasta asiasta kun tunsin erään ja tämän tyttöystävä oli kyllä kaikki minusta kertonut kavereilleen, jotka kertoivat edelleen kavereilleen ja työpaikalla eräs tyttö kysyi olenko minä se joka tuntee sen ja sen. Joo olenpa hyvinkin hahaha. Tosi tärkeää tietoa siis ;)

Täällä on myös se, että jonkun talon piha on todella huono paikka asua, mutta tien toisella puolella on täysin eri meininki, kuin olisi muuttanut koko alueelta pois.

Asun täällä silti mieluummin kuin Espoossa. Sinne en menisi enää ikinä, ihan hirvittääkin käydä nykyään.

Vierailija
33/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle työssäkäyvälle ja auton omistavalle ok paikka, mutta jos sinulla on tai suunnittelet perheenlisäystä niin etsi joku muu paikka. Päivähoitopaikkoja ei ole ja tekeillä pelkkiä järkyttävän suuria jättipäiväkoteja, koulut homeessa ja kaiken kruunaa vielä parin vuoden päästä valmistuva suurlukio.

Aikuiselle ja auton omistavalle suosittelisin mieluummin vaikka Hattulaa tai Janakkalaakin.

Vierailija
34/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vain :) Se viihdynkö täällä vai et, on ihan kiinni siitä mistä tykkäät, mihin alueelle olet muuttamassa, millaiset naapurit saat ja kuinka hyvin tutustut uusiin ihmisiin.

Joka kaupungissa on omat huonot puolensa! Ei tämä sieltä parhaasta päästä ole MINUN mielestäni, mutta kyllä tänne on muuttanut muualta porukkaa jäädäkseen. Toiset rakastaa tätä kaupunkia ja toiset vihaa.

Itse muutin tänne 14 vuotta sitten. Joka syksy haikailen pois muuttoa, mutta täällä sitä edelleen ollaan. Kavereita ei hirveämmin ole tullut. Täällä on vaikea tutustua ihmisiin. Kyllähän sellaisia tuttuja on paljon, joiden kanssa kadulla/kaupassa tulee juteltua, muttei heidän kanssa vapaa-aikana tule aikaa vietettyä.

Pidän siitä, että kaupungissa on kaikki mitä tarvitaan. Osa löytyy sitten tiiriöstä. Mutta jos kaupungille menee, kaikki on kävelymatkan päässä, eli ei tarvitse huristella bussilla edes takaisin jos lähtee asioitansa hoitelemaan :)

Kaupunki on tosiaan nyt aika kuollut, kun kaikki liikkeet siirtyivät Goodmanille. Vähän sama tilanne taitaa olla tiiriössä.

Se, mitä ihmettelin tänne muuttaessa oli, kuinka jääkiekko tuntuu asuvan näiden Hämeenlinnalaisten sydämessä :D Eli lätkä sitä ja lätkä tätä ja huh kun on pelejä niin on paikat tukossa. Baareja löytyy täältä aika paljon, ihan jokaiseen makuun kun viitsii sitä omaa paikkaansa vain etsiä. Täällä on todella hyvät liikuntamahdollisuudet ja vaihtoehtoja kyllä löytyy, jos tykkää. Itse en pahemmin välitä :D Ja koska ei baarit eikä liikunta kiinnosta, niin täällä ei ole minulle yhtään mitään.

Busseja liikkuu aika hyvin, mutta joistain paikoista on vaikea päästä esim. Tiiriöön. Joutuu vaihtamaan ja täällä vaihtokin maksaa. Eli kulkeminen on kallista. Mutta jos asuinalue on hyvällä sijainnilla, pääsee hyvin kävellenkin tai pyöräillen.

Terveydenhuolto on aika hidasta. Lääkärille pääsyä voi joutua odottamaan jopa 5 viikkoa jos ei ole kiireellinen. Hammaslääkärillä on ollut jonot jopa 8kk, nyt tilanne on nopeutunut ja parissa kuukaudessa pääsee jos ei ole kiireellinen. Hoidot ovat omalla terveysasemalla, keskussairaalassa tai kaupungin pääterveysasemalla. Joka hieman voi risoa jos asuu esim. Sairaalan lähellä mutta joutuu käydä keskustassa :)

Täällä on kyllä pikkukylä meininkiä. Teet jotain ni kyllä tietyt ihmiset tietää sen ja itse et edes tiedä ketä nämä on ::D Kokemusta löytyy... Ja kyse ei ollut edes sen kummemmasta asiasta kun tunsin erään ja tämän tyttöystävä oli kyllä kaikki minusta kertonut kavereilleen, jotka kertoivat edelleen kavereilleen ja työpaikalla eräs tyttö kysyi olenko minä se joka tuntee sen ja sen. Joo olenpa hyvinkin hahaha. Tosi tärkeää tietoa siis ;)

Täällä on myös se, että jonkun talon piha on todella huono paikka asua, mutta tien toisella puolella on täysin eri meininki, kuin olisi muuttanut koko alueelta pois.

Asun täällä silti mieluummin kuin Espoossa. Sinne en menisi enää ikinä, ihan hirvittääkin käydä nykyään.

Minkä ikäinen olet? Kaipaatko uusia kavereita? T. 41-v.

Vierailija
35/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää lukea näin kielteisiä mielipiteitä. Pk-seudulta katsottuna hml vaikuttaa idylliseltä edulliselta asuinpaikalta. Sellaisena sitä ainakin jonkin verran mainostetaan.

Vierailija
36/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää lukea näin kielteisiä mielipiteitä. Pk-seudulta katsottuna hml vaikuttaa idylliseltä edulliselta asuinpaikalta. Sellaisena sitä ainakin jonkin verran mainostetaan.

Ne on ne mielikuvat. Samaa mainostetaan kehyskunnista, mutta muuttoliikkeen perusteella totuus on ihan muuta

Vierailija
37/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva kesäkaupunki, mutta ite muuttaisin mieluummin siihen suht lähelle eli Tampereelle, jos johonkin pitäisi muuttaa.

T: espoolainen

Vierailija
38/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei menisi Espooseen enää ikinä, itse taas olen asunut Espoossa 25 vuotta enkä muuttaisi pois ikinä! Kaikki hommat toimii täällä, loistava kaupunki loistavalla sijainnilla ja kulkuyhteyksillä :D

Vierailija
39/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin muutaman vuoden opiskeluiden vuoksi ja oli kyllä aika kypsä paikka. Keskusta ihan autio (liikkeet ja kahvilat menee kiinni klo 18, nyt goodmanissa osa tietty myöhemmin). Julkinen liikenne todella surkea ja kallis. Terveydenhuolto hidasta ja jähmeää (hammaslääkäriin 6kk jono). Yöelämä melko surkeaa. En tutustunut yhteenkään paikalliseen :D

Plussana sitten ihana luonto, joka on lähellä. Mielestäni kaupungissa on myös muutamia hyviä ravintoloita, sekä monta hyvää kirpputoria :) lauantai-iltaisin suistolla oli välillä hyviä esiintyjiä!

Vierailija
40/64 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi ettei menisi Espooseen enää ikinä, itse taas olen asunut Espoossa 25 vuotta enkä muuttaisi pois ikinä! Kaikki hommat toimii täällä, loistava kaupunki loistavalla sijainnilla ja kulkuyhteyksillä :D

Loistavat kulkuyhteydet Espoossa? Korkeintaan silloin jos sattuu asumaan radan varrella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi