Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

I saw that - karma! Tarinoita kuuluisasta karmasta!

Vierailija
12.01.2017 |

Miehen exä oli aikoinaan todella ilkeä minulle, meillä ei ollut miehen kanssa tavatessamme juurikaan ylimääräistä rahaa, oli miehen vanha talo myymättä, minä otin loparit vanhasta työstäni ja lähdin uudelle alalle..
Ja tosiaan, ostin tai jouduin ostamaan kaikki vaatteeni ja lasten vaatteet kirpparilta usein ja sain kuulla mieheltä exänsä suusta sanottuna "exä sanoi, ettei hänen lapselleen osteta kirpparilta mitään.." ja myös muuta inhottavaa, lähinnä henkilökohtaisuuksia meidän elämästä ja sai minut pari kertaa itkemään.

No, tämä exänsä tapasi uuden miehen ja pari kuukautta ja oli tälle raskaana, hänen miehestään tuli yrittäjä ja kas kummaa - rupesi perheen varat hupenemaan, ei ole enää rahaa ostaa yli 100 e haalareita lapsilleen, vaatteet käytettyjä ja nukkaisia ja kengät kokoa liian pienet, tyttö on itkenyt äidiltään luistimia, muttei kuulemma ole rahaa ostaa sopivan kokoisia eikä ole edes sopivan kokoisia suksia tai monoja.
Onneksi on päässyt meillä luistelemaan ja hiihtämään.
Ja kyllä, mies maksaa elareita lapsestaan, siitä ei ole kyse, ja sen rahan pitäisi riittää noihinkin kuluihin.

Ja nautin tästä, sillä meillä on tällä hetkellä rahaa, käytössä ja säästössä, lapset saavat harrastaa, on laadukkaat haalarit ja sisävaatteet, minä opiskelen ja olen kohta saavuttamassa unelmieni ammatin, matkustetaan ja nautitaan.

"I saw that - karma". Kyllä.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap aika säälittävä.

Sun kannattas oikeasti koittaa nostaa tota sun itseluottamusta, niin ei tarttis itkeskellä turhia asioista. Eikä olla vahingoniloinen tommosista asioista.

Sun kannattaa muistaa, että se sun karmas voi potkasta sua vielä takaisin aika pahasti.

Vierailija
62/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurat kun lapsi itkee ja kulkee liian pienissä kengissä?

ostaisin itse äitipuolena lapselle kengät jos pöterömies ei ostaisi itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanutkin, monet :) En mainitse sitä erikseen, koska se on itsestäänselvyys.

Se taas, minne miehen ex tuhlaa isot elarinsa? Epäreilua lasta kohtaan, ettei osta niillä tarpeellista.

Ja tosiaan, niinkuin aloituksessa lukee; olen ostanut luistimet, sukset jne tänne meille, koska, jos ne jäävät sinne, niitä ei takaisin tule.

Kerran ostin usemman uuden vaatekerran sinne, ja laittoi aina tänne 3 kokoa liian pienessä, vanhassa paidassa. Olisi tehnyt mieli kysyä MIKSI? Varmaan myi, tai jotain..

Vierailija
64/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooniselle pettäjälle iski eturauhassyöpä, koko eturauhanen poistettiin ja muita syöpähoitoja siihen päälle. Nyt nyyhkii kun kikkeli ei enää seiso! :D

Hyvä. Olen vahingoniloinen. Pettäjät ovat niin alhaista ihmissaastetta.

Vierailija
65/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kertokaa lisää tarinoita, onneksi en ole ainoa karman kannattaja ;)

- Ap

Kuinka niin onneksi? Mutta ihmeellistä tosiaan että olet vahingoniloinen eksän takia ja sitten julistat karmaan uskomistasi. Eikö pelota että koska kolahtaa omaan nilkkaan?

Vierailija
66/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanutkin, monet :) En mainitse sitä erikseen, koska se on itsestäänselvyys.

Se taas, minne miehen ex tuhlaa isot elarinsa? Epäreilua lasta kohtaan, ettei osta niillä tarpeellista.

Ja tosiaan, niinkuin aloituksessa lukee; olen ostanut luistimet, sukset jne tänne meille, koska, jos ne jäävät sinne, niitä ei takaisin tule.

Kerran ostin usemman uuden vaatekerran sinne, ja laittoi aina tänne 3 kokoa liian pienessä, vanhassa paidassa. Olisi tehnyt mieli kysyä MIKSI? Varmaan myi, tai jotain..

Sorry ap, mutta kuulostaa siltä että et taida olla itsesi kanssa ihan sinut. Miksi muuten on tällainen tarve tulla kertomaan eksän huonosta tilanteesta ja kohtelusta sinua kohtaan? Ja vielä vahingoniloisesti naureskella että "hähää, siitäs sai!". Keskity omaan elämääsi!

Vierailija
67/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kertokaa lisää tarinoita, onneksi en ole ainoa karman kannattaja ;)

- Ap

Kuinka niin onneksi? Mutta ihmeellistä tosiaan että olet vahingoniloinen eksän takia ja sitten julistat karmaan uskomistasi. Eikö pelota että koska kolahtaa omaan nilkkaan?

Ei pelota :) Sinun on vaikea ymmärtää, koska et tiedä ihan kaikkea, en myöskään oleta, että kukaan kaikkea ymmärtäisi enkä hae hyväksyntää.

Tämä oli viimeinen viestini, sillä velvollisuudet kutsuvat! ;)

Kiitos vastaajille! :)

Vierailija
68/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma varmaan inhoaa minua, koska itseäni kiusattiin ala- ja yläasteella ja vielä lukiossa. Lisäksi sain syövän ja tällä hetkellä makaan kotona, koska en pysty opiskelemaan sairauteni takia. Vanhat kiusaajani opiskelevat kukin missäkin ja osalla on jo lapsia. Mitä pahaa minä olen tehnyt, että olen ansainnut tämän kaiken? Vai olisiko kyse sittenkin ihmisten omista valinnoista ja siitä, että ne ovat johtaneet kurjuuteen. Näin minun on ainakin pakko ajatella, koska eihän tässä muuten ole mitään järkeä. 

Vierailija
69/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry ap, mutta kuulostaa siltä että et taida olla itsesi kanssa ihan sinut. Miksi muuten on tällainen tarve tulla kertomaan eksän huonosta tilanteesta ja kohtelusta sinua kohtaan? Ja vielä vahingoniloisesti naureskella että "hähää, siitäs sai!". Keskity omaan elämääsi!

Ehkä halusin keskustelua aikaan, kuka tietää :D Ja oma elämä on, ja siitä kiinnostunut.

Mitä sinä itse teet tällä palstalla? Hmm....

Vierailija
70/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma varmaan inhoaa minua, koska itseäni kiusattiin ala- ja yläasteella ja vielä lukiossa. Lisäksi sain syövän ja tällä hetkellä makaan kotona, koska en pysty opiskelemaan sairauteni takia. Vanhat kiusaajani opiskelevat kukin missäkin ja osalla on jo lapsia. Mitä pahaa minä olen tehnyt, että olen ansainnut tämän kaiken? Vai olisiko kyse sittenkin ihmisten omista valinnoista ja siitä, että ne ovat johtaneet kurjuuteen. Näin minun on ainakin pakko ajatella, koska eihän tässä muuten ole mitään järkeä. 

Miten olisit voinut valita syöpäsi? Tai kiusaajasi? 

Luulen että on vaan kysymys kohtalosta. Elämä ottaa, elämä antaa. Ei kaikkeen voi itse vaikuttaa... 

Vierailija
71/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole energiaa kostaa pahoille ihmisille. Olen kokenut että he menevät paniikkiin, koska eivät voi enää vaikuttaa minuun. Jos narsistipomo saa hyvän työntekijän irtisanoutumaan, niin narsisti ei ymmärrä edes aikalisää. Asiaa jota oikeusoppineet ja fiksut lääkärit suosittelevat. Narsisti tekee asioita jotka ovat yleisen oikeustajun mukaan tuomittavia. He voivat pakottaa työntekijän irtisanoutumaan kuukausi ennen kuin 10 vuotta tulee täyteen. He voivat myös tuhota työntekijän omaisuutta.

Normaali ihminen on shokissa ja tajuaa kokonaisuuden vasta jälkeenpäin. Tajuaa että työnantaja on velkaa aika sairaasti. Työnantaja pommittaa sähköpostitse, koska ei itse tajunnut miten menettelee. Jos firma hoitaisi asiat coolisti, niin pyytäisi syvästi anteeksi ja toimittaisi esim lahjakortin korvaamaan menetyksen.

Vierailija
72/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaajani (ainakin kaikki pahimmat) ovat kaikki päätyneet paskaduuneihin, työttömäksi, jääneet aloilleen kotipaikkakunnallani. Osa heistä on masentuneita tai päihteiden käyttäjiä ilman tietoa paremmasta. On yh-äitejäkin. Yksi kuoli epilepsiakohtaukseen. Ei sureta.

Käydessäni kotipaikkakunnallani voin viimein katsoa näitä pellejä alaspäin. He tekivät kouluajoistani helvetin. Opiskelen lääkäriksi, minulla on ihana mies ja perhe. Elämä hymyilee. Elämä hymyilee vielä pikkuisen enemmän nähdessäni, miten kiusaajani kärsivät typeristä valinnoistaan.

Minkähänlainen lääkäri sinusta tulee, osaatko kohdella ihmisiä tasavertaisesti? Jos vaikka paskaduunareita tai yksinhuoltajia käy vastaanotolla. En tiedä miten osaat sanoa, että heillä menee huonosti. Se että sinä arvotat ihmisiä työn tai muun statuksen avulla, on aika surullista. Olen pahoillani, että sinua on kiusattu, mutta tuollainen ikuinen katkeruus ja pahansuopaisuus jäytää sisältä. Voit olla vaikka lääkäri, tuomari ja lentäjä, mutta ihmisenä et sen kummempi kuin kukaan muukaan.

Tottakai kohtelen ihmisiä tasavertaisesti statuksesta huolimatta töissä ja arkielämässä. Perheeseeni ja ystäväporukkaani kuuluu monenlaisia ihmisiä ja elämäntarinoita. Pointtini oli se, että olen huomannut ettei osa kiusaajistanii viihdy elämässään. Ajattelen, että jos he olisivat pelanneet korttinsa toisin, ei aina tarvitsisi märistä kurjuuttaan esim. Facebookissa. En tunne myötätuntoa heitä kohtaan,vaikka muita ongelmissa olevia kohtaan tunnen.

Ennen yläastetta en olisi voinut kuvitella että voin nauttia toisen epäonnesta, ehkä ne ajat kasvattivat minusta tällaisen mulkun. En kuitenkaan äänen sano kenellekään ajatuksiani, vaan pidän omana tietonani.

Jos he tulisivat vastaanotolleni, hoitaisin heiltä siinä missä ketä tahansa. Henkilökohtaisuudet eivät saa vaikuttaa lääkärin työskentelyyn.

Miksi käyt katsomassa kiusaajiesi marinaa Facebookissa? Eikä elämä muutenkaan ole mikään Disney-satu, jossa paha saa palkkansa ja muilla on onnellinen elämä. Elämään kuuluu ylä- ja alamäet, ja hyvin moniin asioihin ei voi itse vaikuttaa.

Kiusaajat ovat usein saaneet huonot lähtökohdat elämään. En puolusta heitä, mutta en ymmärrä kuinka kukaan voi tuntea mielihyvää toisen epäonnesta. Se on sairasta. Eräs kommentoija viittasi sinuun voittajana ja sinä hykertelet. Jostain käsittämättömästä syystä nimeät itse itsesi mulkuksi. Mitä ihmettä?!

Vierailija
73/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että saw on englantia ja tarkoittaa sahata?

Vierailija
74/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä karma siis tarkoittaa? Olen luullut että juuri tuollaista, niin kuin aloituksessa. Että itselle käy köpelösti, ehkä samalla tavalla kuin mitä ylenkatsoi/kiusasi.

Karma tässä yhteydessä tarkoittanee samaa kuin "justice", eli kun joku on kohdellut sinua väärin tulee hän saamaan ansionsa mukaan myöhemmin. Tästä juontaa juurensa myös lausahdus "Karma is a bitch". Täällä nyt on joitain jotka väen vängällä haluavat ymmärtää että tässä keskustellaan buddhismin karmasta, mikä siis tarkoittaa sitä, että elossa ollessasi keräät joko hyvää tai huonoa karmaa ja sen perusteella synnyt seuraavassa elämässä joko ylempään tai alempaan elämänmuotoon. Esimerkkinä vaikka huono karma = synnyt muurahaiseksi. Buddhismista enemmän tietävät voivat vapaasti korjata jos olen väärässä, koska itse en ole eritysen kiinnostunut uskonnoista ja tämäkin tieto perustuu erääseen romaaniin jonka luin pari vuotta sitten.

Vierailija
75/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auerin kohtalosta tulee mieleen, että olisiko instant karma kyseessä.

Vierailija
76/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä karma siis tarkoittaa? Olen luullut että juuri tuollaista, niin kuin aloituksessa. Että itselle käy köpelösti, ehkä samalla tavalla kuin mitä ylenkatsoi/kiusasi.

Karma tässä yhteydessä tarkoittanee samaa kuin "justice", eli kun joku on kohdellut sinua väärin tulee hän saamaan ansionsa mukaan myöhemmin. Tästä juontaa juurensa myös lausahdus "Karma is a bitch". Täällä nyt on joitain jotka väen vängällä haluavat ymmärtää että tässä keskustellaan buddhismin karmasta, mikä siis tarkoittaa sitä, että elossa ollessasi keräät joko hyvää tai huonoa karmaa ja sen perusteella synnyt seuraavassa elämässä joko ylempään tai alempaan elämänmuotoon. Esimerkkinä vaikka huono karma = synnyt muurahaiseksi. Buddhismista enemmän tietävät voivat vapaasti korjata jos olen väärässä, koska itse en ole eritysen kiinnostunut uskonnoista ja tämäkin tieto perustuu erääseen romaaniin jonka luin pari vuotta sitten.

Buddhismin mukaan karma toimii kyllä myös nykyhetkessä, tässä elämässä.

Enpä ole koskaan kuullutkaan keskusteltavan karmasta niin, ettei kyseessä olisi nimenomaan buddhalaisen filosofian käsite.

Vierailija
77/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krooniselle pettäjälle iski eturauhassyöpä, koko eturauhanen poistettiin ja muita syöpähoitoja siihen päälle. Nyt nyyhkii kun kikkeli ei enää seiso! :D

Hyvä. Olen vahingoniloinen. Pettäjät ovat niin alhaista ihmissaastetta.

Pahat ajatukset lisäävät negatiivista karmaa, varo vaan :D

Vierailija
78/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

cscfsf kirjoitti:

Äitini sairastui vakavaan kuolemaan johtavaan sairauteen (ALS) ja osastonhoitaja tk:n vuodeosastolla jolla hän oli lyhyen aikaa hoidettavana haukkui minut pystyyn, koska vaadin äidilleni parempaa hoitoa- käyttäytyi todella törkeästi (loppujen lopuksi hoidettiin loppuun itse kotona koska tuolla ei olisi jätetty ravinnotta makaamaan ja tukehtumaan omaan limaansa ). Muutamaa vuotta myöhemmin samainen osastonhoitaja kuoli itse samaan tautiin. Karma is a bitch...

Auts:(

Vierailija
79/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuman satoa kaikki tyyni.

Vierailija
80/84 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se että nautit toisen epäonnesta tuo myös huonoa onnea. Vahingonilo on tietysti houkuttelevaa, mutta kohta voi taas olla toisin. 

Toisen epäonni ei ole toisen onni. Toisen onni ei ole toisen epäonni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän