I saw that - karma! Tarinoita kuuluisasta karmasta!
Miehen exä oli aikoinaan todella ilkeä minulle, meillä ei ollut miehen kanssa tavatessamme juurikaan ylimääräistä rahaa, oli miehen vanha talo myymättä, minä otin loparit vanhasta työstäni ja lähdin uudelle alalle..
Ja tosiaan, ostin tai jouduin ostamaan kaikki vaatteeni ja lasten vaatteet kirpparilta usein ja sain kuulla mieheltä exänsä suusta sanottuna "exä sanoi, ettei hänen lapselleen osteta kirpparilta mitään.." ja myös muuta inhottavaa, lähinnä henkilökohtaisuuksia meidän elämästä ja sai minut pari kertaa itkemään.
No, tämä exänsä tapasi uuden miehen ja pari kuukautta ja oli tälle raskaana, hänen miehestään tuli yrittäjä ja kas kummaa - rupesi perheen varat hupenemaan, ei ole enää rahaa ostaa yli 100 e haalareita lapsilleen, vaatteet käytettyjä ja nukkaisia ja kengät kokoa liian pienet, tyttö on itkenyt äidiltään luistimia, muttei kuulemma ole rahaa ostaa sopivan kokoisia eikä ole edes sopivan kokoisia suksia tai monoja.
Onneksi on päässyt meillä luistelemaan ja hiihtämään.
Ja kyllä, mies maksaa elareita lapsestaan, siitä ei ole kyse, ja sen rahan pitäisi riittää noihinkin kuluihin.
Ja nautin tästä, sillä meillä on tällä hetkellä rahaa, käytössä ja säästössä, lapset saavat harrastaa, on laadukkaat haalarit ja sisävaatteet, minä opiskelen ja olen kohta saavuttamassa unelmieni ammatin, matkustetaan ja nautitaan.
"I saw that - karma". Kyllä.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun täällä puhutaan karmasta huomaan ajattelevani siitä aika eri tavalla... Mun mielestä karma on lähinnä ihmisen mielen tasapainoa jota hän voi horjuttaa omalla toiminnallaan. Ei siis minusta liity mitenkään ulkoiseen varallisuuteen tai ole muutenkaan mikään onnettomuusautomaatti.
Se mielen tasapainohan voi sitten vaikuttaa ulkoiseenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erottiin miehen kanssa kavereina, yhteinen lapsi. Uusi, nuori tyttöystävä vaati välien rikkomista ja muun muassa pimitti lapsen papereita ja valehteli kadonneen, hävitti ristiäislahjaksi saatuja tinaesineitä ja vauvasormukset sekä heivasi mun perintökamoja jätesäkissä roskiin ennen kuin olin ehtinyt hakea. Kiusaamista kesti vuosia, yritin pitää välejä exään joka sitten tyttiksensä selän takana viestitteli lapseen liittyvissä asioissa. Naisen takia avoimia välejä ei ollut ja hän mm.uhkasi lähestymiskiellolla minua, mutta mies sai sen rauhoitettua.
Nyt ovat jo avioliitossa ja nainen on hyväksynyt sen, että ollaan miehen kanssa yhteyksissä. Ex kertoi mulle viime kesänä kuinka paljon riitoja lapsen takia on tullut ja nainen on uhannut omaisuuden viemisellä, jos mies pitää yhteyttä minuun..
Ex on rakastunut minuun uudestaan ja minä häneen, ja ollaan nyt vietetty jo yhteinen viikonloppu yhdessä. Ex katuu sitä, että päästi naisen lapsen edelle mutta arvostaa sitä, että mä en ole koskaan antanut hänen nykyisensä vaikuttaa meidän väliin vanhempina. Ikinä en ole miestä haukkunut lapselle enkä haukkunut nykyistä emäntääkään.
En aio kertoa naiselle koska katsellaan nyt, tuleeko meistä mitään mutta sen vaan sanon, että ei kannata lyödä kiilaa lapsen vanhempien väliin tai yrittää kiristää lapsen etua vaativilla asioilla. Se kostautuu kyllä. Lapset tulee ensin, minä vasta sitten.
Älä tee sitä! Etkö näe selvää kaavaa? Sä olet seuraavaksi tuo exän tyttis jätettynä!
c'moon, jos joku lyö sua kerran pesäpallolla naamaan niin menetkö pyytämään että tekee sen uudestaan?
Just niin,kun se sut kerran on jättänyt luuletko,ettei tekisi sitä uudesta.. Ja taas tulee uusi nuori ja kaunis houkutus..karman laki on karman laki..tän nuoren tulevan ihastuksen muodossa...
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että saw on englantia ja tarkoittaa sahata?
Ja tiesitkö sinä mikä on "nähdä" englanniksi menneessä aikamuodossa? :D
Pahempi toistaan kumpikin on.