Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa

Vierailija
11.01.2017 |

Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.

Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.

Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta

Kommentit (303)

Vierailija
1/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia takana. Tämän takia en käy Vilassa. Kivoja vaatteita löytyy muualtakin...

Vierailija
2/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähdin kyseisestä paikasta kun myyjän mielestä mekko oli ihan sopiva vaikka olin kuin makkarankuoressa siinä... Oikea myyjä katsoo kyllä mikä näyttää hyvältä päällä eikä tuputa mekkoa, joka ratkeaa kun hengittää syvempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa.

Just eilen lähdin Vilasta veke, kun myyjä ei antanut rauhassa katsoa.

Vierailija
4/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, järkyttävää tuputtamista. Sääli, sillä pidän vilan vaatteista. Jos kierrätte vilan myyjien takia (syystäkin) niin mistä ostatte vaatteenne? En ole oikein korvaavaa löytänyt.

Vierailija
5/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Myyjät varmaan saa provikkaa, jos onnistuvat myymään jotain. Mutta myös minä olen entinen asiaksas. Ostan nykyään vaatteet tavarataloista, saa ostaa rauhassa. 

Vierailija
6/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on vila?

Vierailija
7/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, järkyttävää tuputtamista. Sääli, sillä pidän vilan vaatteista. Jos kierrätte vilan myyjien takia (syystäkin) niin mistä ostatte vaatteenne? En ole oikein korvaavaa löytänyt.

Stockalta saa vilan vaatteita ilman tuputtamista.

Vierailija
8/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten Vilassa myyjä tervehti ja kysyi "Miten on päivä mennyt?" öö...? ei ihan istu suomalaiseen palvelukulttuuriin

Vierailija
10/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilan myyjät saa tulospalkkiota että siinä mielessä ymmärrän sen tuputuksen, mutta tosiaan johtoportaan kannattaisi ehkä harkita muunlaista palkkausmallia. Ahdistavaa kun ei saa rauhassa katsella. 

Vierailija
11/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Halpisvaatemerkki. Niillä on omia myymälöitä.

Vierailija
12/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verkkokaupat käyvät sinulle, niin silloin suosittelen Vilan omaa verkkokauppaa ja mielestäni Zalandolta ja Booztilta kans löytyy Vila

Vierailija
13/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla käyty Vilassa sen jälkeen, kun myyjä kisko tyttären päälle liian pienen boleron. Kehtas vielä hehkuttaa, miten hyvin istuu ja ryhtikin parani. Tytär oli kuukausi sitten synnyttänyt ja rinnat oli maidosta piukeena. Oli se näky ja tytär kysyi myyjältä: Oletko sä hemmetti sokee.

Vierailija
14/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siellä on vieläkin samanlaista :) Kävin joskus etsimässä mekkoa ja vaikka totesin, että liian pieni, niin myyjä hössötti jotakin siihen sopivaa vyötä vielä. Aivan outo puoti.

Vierailija
15/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilan myyjät saa tulospalkkiota että siinä mielessä ymmärrän sen tuputuksen, mutta tosiaan johtoportaan kannattaisi ehkä harkita muunlaista palkkausmallia. Ahdistavaa kun ei saa rauhassa katsella. 

Entisenä myyjänä,  en tosin Vilan, ymmärrän kyllä lisämyynnin merkityksen.  Vilan kohdalla vaikuttaisi sille, että  tuputus on kääntynyt itseään vastaan eli lisämyyntiä ei tule ja asiakkaat kaikkoavat. Ymmärrän hyvin, jos vaikka ostan mekon tai hameen niin mulle tyrkytetään sukkahousuja. Jos mä oon haalinut käsiini housuja niin ehkä mekot ei kiinnosta silloin. Ja kaikkein pahin on kun myyjä käskee odottamaan sillä välin kun lähtee kaivamaan sitä mekkoa, jota en nyt ole hakemassa

Vierailija
16/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla käyty Vilassa sen jälkeen, kun myyjä kisko tyttären päälle liian pienen boleron. Kehtas vielä hehkuttaa, miten hyvin istuu ja ryhtikin parani. Tytär oli kuukausi sitten synnyttänyt ja rinnat oli maidosta piukeena. Oli se näky ja tytär kysyi myyjältä: Oletko sä hemmetti sokee.

Anteeksi, että nauroin. Sulla on mahtavan kuuloinen tytär. Ihan oikeasti :)

Vierailija
17/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin, Kaaren Vilassa saa ainakin olla ihan rauhassa mielestäni. :) Muissa myymälöissä olen kohdannut myös yli-innokkaita myyjiä, mutta en ihan sellaisia kuitenkaan kuin te.

Vierailija
18/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee mysteerishoppaaja, eikä tuputa tälle sekä tämän tarkkaillessa muillekin asiakkaille, niin työpaikka on vaarassa. Lisämyyntitavoitteet ovat muutenkin tosi tiukat. Ns. omaa järkeä tai pelisilmää ei saa käyttää muuten kuin päällekäyvään suuntaan.

Vierailija
19/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kierrän Vilat kaukaa juuri tuon tuputtamisen takia. Siellä on kuitenkin ihan kivoja vaatteita joten tilaan ne Zalandosta.

Vierailija
20/303 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkosta on mälsää minusta ostaa, mutta sinne taidan minäkin seuraavaksi suunnata kun tarvitsen uutta vaatetta.

Vila on kyllä yksi pahimmista. Jätän mielelläni sen väliin kun kiertelen kauppoja. Ärsyttää se yli-innokas narisevalla äänellä kysely mitä olen etsimässä ja jos vastaan, että kunhan katselen niin minuutin päästä jo tungetaan jotain ryysyä koska se on "niin ihana".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan