Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean riskin Hpv!! Apua!

Vierailija
11.01.2017 |

Apua! Olen aivan paskahalvauksen vallassa. Toivottavasti siellä päässä olisi joku terveydenhuollon ammattilainen, joka osaisi auttaa. (olen selannut kaikki mahdolliset tiedot jo netistä, mutta epävarmuus kalvaa)

Kävin elokuussa papan joukkotarkastuksessa ja sieltä löytyi solumuutoksia. Joulukuussa otettiin koepaloja, joista taas löytyi lieväasteisia muutoksia.
Eli minulla on korkean riskin papilloomavirusinfektio ( ei virustyyppiä 16 tai 18).

Eli onko aihetta paniikkiin, kun vasta vuoden päästä kutsuvat papaan ja hpv-tyypitykseen?
Ja tarkoittaako tämä automaattisesti jossain elämän vaiheessa syöpää?
Pitäisikö suosiolla mennä aikaisemmin yksityiselle?

Kiitän ja kumarran, jos joku teistä auttaisi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku auttaa? Ap

Vierailija
2/6 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, mulla papa otettu puolen vuoden välein 2luokka ja Lsil cin1. Kävin kolposkopiassa, siellä todettiin korkean riskin hpv virustulehdus mutta ei solumuutosta löytynyt värjäyksessä eikä koepaloissa. Uusi papa vuoden kuluttua . Kävin yksityisellä vielä lisäksi, kun vuoden odotus tuntui ahdistavalta, uutta papaa suositeltiin siellä max puolen vuoden kuluttua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarkoita automaattista syöpää, vaan kohonnutta riskiä. Papa kannattaa ottaa usein, mutta vuoden väli on ihan riittävä.

Vierailija
4/6 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä kävin samassa tilanteessa yksityisellä gynellä ja kehotti rauhallisin mielin vain odottamaan uutta kutsua. Näitä kuulemma paljon ja harvasta kehittyy mitään pahempaa.

Vierailija
5/6 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin ehdottamassa puolen vuoden välein käyntiä. Jos oireita, esim poikkeavaa vuotoa, niin heti. Poistettiinko näkyviä solumuutoksia?

Ihan hoitsu vaan

Vierailija
6/6 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Olen aivan paskahalvauksen vallassa. Toivottavasti siellä päässä olisi joku terveydenhuollon ammattilainen, joka osaisi auttaa. (olen selannut kaikki mahdolliset tiedot jo netistä, mutta epävarmuus kalvaa)

Kävin elokuussa papan joukkotarkastuksessa ja sieltä löytyi solumuutoksia. Joulukuussa otettiin koepaloja, joista taas löytyi lieväasteisia muutoksia.

Eli minulla on korkean riskin papilloomavirusinfektio ( ei virustyyppiä 16 tai 18).

Eli onko aihetta paniikkiin, kun vasta vuoden päästä kutsuvat papaan ja hpv-tyypitykseen?

Ja tarkoittaako tämä automaattisesti jossain elämän vaiheessa syöpää?

Pitäisikö suosiolla mennä aikaisemmin yksityiselle?

Kiitän ja kumarran, jos joku teistä auttaisi.

En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta kerron oman kokemuksen.

Kävin lääkärissä ja samalla otettiin papa. Tulos oli 3, HSIL, laittoivat samantien lähetteen koepaloihin. Koepalojen tulos oli 2, LSIL, ja puolen vuoden päähän uusi aika. Tulos silloin HSIL (Cin2) ja testattiin HPV, joka löytyikin. Koepaloja otettaessa näkyi jotain pientä muutosta kuulemma. Mutta itse koepalat olivat puhtaat.  Siitä kuukauden päästä Loop-hoitoon. Hpv:tä ei ole mitenkään testattu, että mitä virustyyppiä on. Sanoivat, että kun se kerran on, niin hoidetaan Loopilla varmuuden vuoksi. Loopista puolen vuoden päähän varattiin uusi aika koepaloihin. Sen tuloksesta en osaa vielä sanoa, aika on vasta tulossa ihan pian. Jos edelleen muutoksia, niin todennäköisesti uudestaan Loop:piin. Se voidaan tehdä lukemani perusteella 3 kertaa, ja sitten aletaan miettiä muita vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi