Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri muisti kivalla jälkijättöisellä joulutervehdyksellä

Vierailija
11.01.2017 |

Tänään tupsahti postiluukusta vaatimus hakea työpaikkaa 12.1 mennessä. Mukavasti jätetty varoaikaa jopa vuorokauden verran.

Lisäksi paikkaan tarvitaan erityisosaamista, jota minulla ei tosiaankaan ole enkä missään kohden ole näin väittänytkään.

Ihan kiusaksiko näitä laittelevat karenssinmääräyksen toivossa? Voihan työtönkin nyt pari päivää olla postin ulottumattomissa. Ja tätä paikkaa en missään tapauksessa tule saamaan. Mutta hakea pitää.

Miksi? Onko työ- ja elinkeinotoimiston silmäätekeviä paikalla. MIkä järki tässä on?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen työtarjouspaikan tiedot, katson järjestelmästä:

Vierailija
2/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön voi olla postin ulottumattomista yhtään päivää, kyllähän sen tiedät. Turha kuvitella että työttämällä saisi olla jotain elämää. 

Ja jos posti myöhästyy, niin se on voivoi. Itse sain juuri postissa erään laskun, joka oli tehnyt matkaa postin kanssa niin pitkään, että eräpäivä oli 3 vrk sitten. Silti se on kuulemma minun vastuu. Karenssi paukahtaa työttömälle vaikka posti olisi viivästynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaatimus"?

Työtarjouksesta lienee kyse. Milloin tarjous on lähetetty? Posti on pantannut kirjeitä useampiakin viikkoja, joten välttämättä ei ole työkkärin puolelta viime tipassa lähetetty tarjous. Ja tosiaan, hyvin ehdit vielä hakea, vaikket kaikkia vaatimuksia täytäkään. Ja muista ilmoittaa TE-toimistoon, että olet hakenut (verkkopalvelun kautta), ettet saa automaattista selvityspyyntöä asiasta.

Harvoinpa sitä kiusaksi työtarjouksia laitetaan. Yritetään vain aktivoida työnhakijoita työtä hakemaan. Myös hieman sen oman mukavuusalueen ulkopuolelta.

Kyselet järjen perään. Missä asiassa järkeä? Lähettää tarjous, jossa hakuaikaa kovin vähän vai lähettää ylipäänsä työtarjouksia?

Vierailija
4/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä siellä työkkärin sivuilla säännöllisesti katsomassa omia tietoja.

t. neurootikko

Vierailija
5/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä nettipalvelussa useammin, niin ei tule postin kulun vuoksi ongelmia. Kela ei mahda mitään postin jakelun ongelmille mitään.

Vierailija
6/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota kutsutaan työtarjoukseksi? Ihan niinkuin te-toimisto tarjoaisi kyseistä työtä sinulle.

Se on työnhakemisvaatimus eikä mitään muuta. 

Vierailija
7/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vähintään kerran viikossa oma asioinnissa tarkastamassa tiedot, ei tule sitten yllätyksiä jos posti viipyy.

Vierailija
8/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiedot, ruokatunti on loppumassa 8 min kuluttua!

Vierailija
9/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitä paikkaa, niin asia on sillä selvä. Ei ole iso työ lähettää hakemusta ja osallistua tähän työkkärin toimintaan, vaikka paikkaa ei saakkaan. Minäkin olen lähetellyt aina hakemukset mihin käsketään, että ei tule sitä karenssia. Koskaan en ole 20 vuoden aikana saanut noista ainuttakaan työpaikkaa. Hakemuksia lähetellyt työkkärin käskystä varmasti satoja. Oikeita oman alan töitä taas etsin omatoimisesti jatkuvasti ja sellaisen sain tälläkin kertaa.

Vierailija
10/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas haluisin karenssin sinne, mielellään pysyvän. Toivottavasti kohta tulee.

Vierailija
11/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy siellä nettipalvelussa useammin, niin ei tule postin kulun vuoksi ongelmia. Kela ei mahda mitään postin jakelun ongelmille mitään.

Öö... Miksi sotket Kelaa tähän viestiketjuun?

Vierailija
12/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä pelleilyä koko touhu, totta kai. 

Minäkin sain jonkukn kummallisen talouspäällikön paikanhaun, vaikka koulutukseltani olen humanisti. Kauppaopisto käytynä joskus 9i0-luvulla. 

Eivätkä ne tosiaan ole mitään "työtarjouksia". Pidetään ihmiset varpaillaan ja valppaina. Nukahtaneet sitten toimeentulotuen piiriin tai hautaan. 

Vierailija
13/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjälle voi soittaa kirjeessä näkyvään numeroon ja jos hakuaikaa ei ole jäljellä kuin päivä, niin on mahdollisuus, että merkitsee järjestelmään, että ei tarvitse hakea.

Vierailija
14/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taannoin tuli ilmaistyöpaikka osoitus samana päivänä klo.16, kun haastattelu olisi ollut klo.12. Viranomainen oli sen edellisenä päivänä laittanut. Siis edellisenä päivänä. Hän haukkui minut lyttyyn, kun jouduin ilmoittamaan seuraavana päivänä, että en saanut kirjettä ajoissa. Ja vaikka posti olisi tullut klo.11, niin olisi aivan kohtuutonta olettaa , että olisin sitä postilaatikkoni vieressä odottamassa, ja juoksisin sisään valmistautumaan, ja polkisin vielä 6km haastatteluun. Hän kehtasi huudon välissä vihjata suoraan, että olen asunnoton. Että siitä se johtuu, kun en kirjettä ajoissa saanut. Asun ihan kivassa -97valmistuneessa omakotitalossa... En toki karenssia saanut, mutta käsittely, ja päivärahan katkeaminen viivästytti rahojen saantia 3 viikkoa :(

Vierailija
15/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan käydä katsomassa netistä omat tiedot viikoittain, ja tallentaa omaan sähköpostiin sellainen yleishakemus, jonka voi saman tien lähettää paikkaan kuin paikkaan, niin eipähän käy huonosti.

Vierailija
16/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni taannoin tuli ilmaistyöpaikka osoitus samana päivänä klo.16, kun haastattelu olisi ollut klo.12. Viranomainen oli sen edellisenä päivänä laittanut. Siis edellisenä päivänä. Hän haukkui minut lyttyyn, kun jouduin ilmoittamaan seuraavana päivänä, että en saanut kirjettä ajoissa. Ja vaikka posti olisi tullut klo.11, niin olisi aivan kohtuutonta olettaa , että olisin sitä postilaatikkoni vieressä odottamassa, ja juoksisin sisään valmistautumaan, ja polkisin vielä 6km haastatteluun. Hän kehtasi huudon välissä vihjata suoraan, että olen asunnoton. Että siitä se johtuu, kun en kirjettä ajoissa saanut. Asun ihan kivassa -97valmistuneessa omakotitalossa... En toki karenssia saanut, mutta käsittely, ja päivärahan katkeaminen viivästytti rahojen saantia 3 viikkoa :(

Mikä on ilmaistyöpaikka? TE-toimistosta ei voi tehdä osoitusta työkokeiluun. Osoituksia tulee vain työpaikkoihin tai koulutuksiin.

Vierailija
17/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien sivujenkin kautta eli sähköisesti on minulle tullut vain vuorokautta aiemmin, kun hakuaika on loppunut.

Mutta, riittääkö noihin yhteydenotto vai onko hakemus lähetettävä, vaikka ei täyttäisi työpaikan vaatimuksia? Yhteydenottohan voisi tällaisissa tapauksissa olla esim. sähköposti työnantajalle, jossa kysyy, huomioidaanko hakijat, joilla ei vaadittua koulutusta? Kaikki välttyisivät turhalta työltä.

Kuulin yrittäjästä, joka ei ikinä enää laita työpaikkoja mollin sivuille. Epäsopivia hakijoita tuli kymmenittäin, ei resursseja käsitellä/huomioida turhia hakemuksia (tai no on, mutta se tarkoittaisi yöunista ja ennestäänkin vähäisestä vapaa-ajasta luopumista). Hän kehottaa jo palkkalistoillaan olevia työntekijöitään kuulostelemaan, jos heidän tuttavissaan on paikkaan sopivia henkilöitä vailla työtä.

Eli tästä näkökulmasta katsottuna pakkovelvoite hakea epäsopivia paikkoja onkin huonontanut mahdollisuuksia, että työntekijät ja -antajat kohtaisivat, kun pienet firmat eivät halua yleiseen hakuun paikkojaan laittaa? 

.

Vierailija
18/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ilmaistyöpaikka? TE-toimistosta ei voi tehdä osoitusta työkokeiluun. Osoituksia tulee vain työpaikkoihin tai koulutuksiin.

Ihan tuli kutsu työhaastatteluun, ja palkka oli 1115e/kk - verot. Minusta tämä on palkaton, kun työaika oli kuitenki 8h./päivä ja 5 krt.viikossa. Yhdistykset voivat kuulemma näin surkealla palkalla työllistää vuodeksi. Sitten tilalle tulee toinen. Niillä 9e kulukorvaus/päivä, päästään lähes samaan lopputulokseen, ja ovat näitä palkattomia.

Vierailija
19/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama, paitsi että kirje tuli seuraavana päivänä kun olisi pitänyt hakea. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa tyyliin antropologia ja saksan kieli (eivät ole nämä, mutta en halua että tunnistetaan) ja työtarjous oli metallityöpajalle suunnittelemaan ja ohjaamaan muiden töitä. Olen 55+ nainen ja tunnistan vasaran, mutta sekään ei taida metallitöihin liittyä? En tiedä vielä miten minun käy, kelpaako selvitykseni.

Hauskaa on, että kirjeen otsikossa luki että tutustuttuaan koulutukseeni ja kokemukseeni he suosittelevat minulle tätä työtä. Työkokemukseni on kirjastosta ja eri oppilaitoksista (huom ei metallityön :).

Vierailija
20/22 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lähetettiin tällänen työnhakuvaatimus  ammattikorkeakoulun opettajan virkaan yli 200km päähän kotiseudusta. Olin itse juuri valmistunut samalta alalta ammattikoulusta. Soitin ja kysyin että on pakko hakea että nehän nauraa ittensä kuoliaaksi kun lukevat 19v amiksesta valmistuneen hakemusta korkeakoulun opettajan virkaan!? Ja kyllä oli pakko hakea. Eivät vastanneet hakemukseeni mitään...

Kerran sain vastaavan jonka työpaikan hakuaika oli loppunut edellisenä päivänä kun työnhakuvaatimus oli mulle laitettu. Soitin taas ja täti väitti vastaan jonkun aikaa ennenkuin myönsi virheen. Ei tarvinnut hakea :D 

Mietin vaan että millä perusteilla sinne pääsee jengi töihin? Suurin osa ei tunnu osaavan lukea. Esim ajoneuvonkuljettaja on eri kuin ajoneuvoasentaja. Eikä matikkakaan ole hallussa, jos 60km säteeltä pitää työtä tarjota on Helsingistä Kuopioon vähän pidempi matka.