Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin häiden keskellä

Vierailija
10.01.2017 |

Meillä on häät kesällä.Minulla on kaksi kaasoa jota ei kumpaistakaan kiinnosta häämme yhtään,tuntuu vähän pahalta.Hääpuvun sovittelin yksin,hääpaikka yritin esitellä,menusta puhua,kuvaajasta,mutta mihinkään en ole saanut kommenttia.En edes kun näytin kuvaa hääpuvusta...

Puoliso kyllä suunnittelee häitä,mutta ei samalla tarmolla.Organisointi on vähän liikaa mun vastuulla,mutta tämä vielä ok.Puoliso kuitenkin on suunnittelemassa,mutta ei ole yhtä organisoivaa tyyppiä,kuin minä.

Tuntuu pahalta,kun läheisiä ei kiinnosta.Myöskään perhe ei kommentoi mihinkään saati kysele.On aika yksinäinen olo.

Onko tämä ihan normaalia?

Ps.en ole mikään häähullu,että siitä johtuisi.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin yksin häämme. Miehen kanssa tärkeimmät eli paikka, pitopalvelu, musiikki. Kaiken muun tein yksin. Sovitin pukuja yksin ja mietin kukkia. Kimppuani panikoin, samoin kampausta. Koristeet, valot ja kaikki hoidin. Kaasoni ei ollut kiinnostunut kuulemaan mistään, jos yritin puhua jostain hän alkoi puhua omista häistään ja hän ei ole naimisissa eikä häistä tietoakaan.

Olin tosi yksinäinen järjestelyiden keskellä. Lopulta viikko ennen häitä kaaso ilmoitti ettei halua olla kaaso. Lisäksi haukkui minut ja oikeastaan kaiken. Sain parhaan ystäväni kaasokseni ja hän olikin avulias. Lopulta siis onnellinen loppu tarinalla, mutta muistan miten yksinäiseksi tunsin itseni.

Tsemppiä ja onnea :)

Vierailija
82/86 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko te edelleen häihin vieraaksi jalkaa polkevan ja kiukuttelevan ex-kaason? Voiko hääkutsun ns. perua ääliön osalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allegra kirjoitti:

Toi häähulina on niin nähty monta kertaa. Helpoimmalla pääset kun itse päätät asiat puolison kanssa. Ja annat kaasoille ne tehtävät joita heiltä toivot. Vaikka itse ousin ystävän kaasona niin en oikeasti jaksais kiinnostua jostain valokuvaajista, kakuista, tiloista, puvuista. Olen enemmän käytännön ihminen. Sano mulle et laita pöydät paikoilleen, viritä lamput, rakenna riemukaari. Mut joku valkonen mekko on niin tusinaa ettei vaan jaksa. Se on sulle tärkeä. Tai joku kutsukortin askartelu. Ei. Ei.

Kommentoin vähän.Eli mitään tehtäviä tässä ei olla langettamassa ja hoidetaan häät kuntoon puolison kanssa.Mitään ei edes askarrella,en ole mikään häähullu.

Kaasot eivät ole sinkkuja,vaan aviossa.Jos kerron esim. menun sisällön jollekin jotta kuulisin,että onko se hyvä,niin olisi kiva jos saisi jonkun mielipiteen.Viidelle ihmiselle (kaasot + oma perhe)olen kertonut ja kukaan ei sano mitään :(. Tulee väkisinkim mieleen,että tuleeko näistä häistä jotenkin huonot tai kaiveleeko niissä jokin ihmisiä.Suku joka on innolla järjestänyt mun muiden perheenjäsenten häitä,on ihan hiljaa.Se on surullinen tunne.

Ap

Mitä ihmeen järjestämistä on tavallisissa 60 hengen juhlissa? Varataan tila, sinne koristelu, ohjelma ja tarjoilu. Varataan kirkko/muu juhlapaikka, sinne kuljetus. Jos kirkko kaukana ruokailu/juhlapaikasta, niin varataan kuljetus kirkosta sinne. Kutsut ja niihin vastausten pyytäminen.

Järjestin hääni yhtenä iltapäivänä, hyvät tuli.Vielä 12 vuoden jälkeen olemme naimisissa. Ruoka oli hyvää, ohjelma toimivaa jne. Harvalla on aikaa miettiä tuntitolkulla, että lemmikin- vai orvokinsiniset lautasliinat.

No nyt valehtelet. Yhden iltapäivän aikana vertailit juhlapaikat, pitopalvelut ja tarjoilut, lähetit tarjouspyynnöt, vertailit tarjoukset ja hyväksyit valitut, varasit kirkon ja papin, kävitte vihkikeskustelut ja sovitte musiikit, mietit ja ostit puvun, mietit ohjelman, lähetit kutsut ja sait kaikilta vastaukset...

Ihan järjetön kommentti. Totta kai juhlat saa pieraistua nopeastikin kasaan, mutta mikä vika siinä on jos haluaa panostaa siihen tärkeään päiväänsä ja tehdä juhlista ikimuistoisen?

Mitä sitä vertailemaan, minä tiesin missä haluan hääni pitää. varasin paikan ja kirkon johon silloin pääsi. Pitopalvelu oli juhlapaikan, ei kilpailutusta. Pyysin pari ehdotusta ateriasta eri vaihtoehdoilla, valitsin yhden joka sopi budjettiin. Puvun teetin, samoin sormuksen. Kortit tein itse, kirjoitin ja laitoin postiin. Mikä on vihkikeskustelu? Kysyin mieheltä musiikista ihan sama oli vastaus, oli nopea päätös mitä haluan. Ohjelma oli helppo miettiä, eipäs itä paljon ollut, tanssia ja yleistä seurustelua. Bändi palkattiin tutun kautta.

Tosi vaikeaa.

Ei vaikeaa, mutta meiltä muilta se vie aikaa enemmän kuin yhden iltapäivän. Pitopalvelulta harvoin saat edes tarjousta saman iltapäivän aikana, esimerkiksi, ja kun vielä samana päivänä sormuskin sekä valittiin, tilattiin, valmistettiin ja haettiin, niin kieltämättä ihailtavan tehokas olet ollut siinä sivussa, kun toisella kädellä askartelit kutsukortteja.

Multa voisi pelkkä kutsuttavien vieraiden päättäminen ja osoitteiden etsiminen viedä enemmän kuin yhden iltapäivän. Olen ilmeisesti aivan toivottoman hidas!

Sori, en ole se joka teki yhdessä iltapäivässä. Mutta en minä silti tarvinnut kaasoja joka halvatun asiaan tai mielipidettä tyrkyttämään. Tehokas olen ja tiedän mitä haluan. Luulen että se onkin alkuperäisen morsiamen suurin ongelma, hän ei osaa päättää ja kun muut ei kerro mitä hänen tulisi haluta niin hän ei osaa päättää. 

Meillä muuten meni yksi ilta päättää ketä kutsutaan. Budjetti oli rajallinen ja se määritti paljon. n. 100 vierasta kutsuttiin. En ymmärrä miksi asioita pitää vatvoa päivätolkulla, nehän on omat juhlat ja ne saa tehdä juuri sellaiseksi kuin itse haluaa.

Vierailija
84/86 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kommentoija on pikkasen tyhmä. Tehoillaan, että minäpä se vasta tehokas olen kun ihan ite järjestin hääni ja vartissa vaikka ei ollut sulhastakaan. Mitään keltään kysytä ja muut on vaan heikkoja ihmisiä kun haluaa tietää muiden ihmisten (kuten parhaiden ystävien tai oman perheen mielipiteitä), vitut mitään kysytä, siltä sulhaseltakaan, mun häät, mun mieli. Ja ainahan sitä tulee uusia häitä omalle kohdalle, niitä mitään päiväkausia vatvota. Näin meillä..

Vierailija
85/86 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden maksajat miettivät pääasiat ja toteuttavat ne.

http://www.naimisiin.info/haaopas/muistilista.html

Vierailija
86/86 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatteko te edelleen häihin vieraaksi jalkaa polkevan ja kiukuttelevan ex-kaason? Voiko hääkutsun ns. perua ääliön osalta?

Kyllä meillä ex-kaaso osallistui häihin. Kävi suoraan minulle kesken juhlien kritisoimissa, että nyt kestää liian kauan tai tuolla pöydässä on sitä ja tätä..

Reilu vuosi häiden jälkeen vietimme ristiäisiä enkä kutsunut tätä ex-kaasoa vaikka onkin siskoni. Vikaa niistäkin ristiäisistä hän olisi löytänyt.