Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin häiden keskellä

Vierailija
10.01.2017 |

Meillä on häät kesällä.Minulla on kaksi kaasoa jota ei kumpaistakaan kiinnosta häämme yhtään,tuntuu vähän pahalta.Hääpuvun sovittelin yksin,hääpaikka yritin esitellä,menusta puhua,kuvaajasta,mutta mihinkään en ole saanut kommenttia.En edes kun näytin kuvaa hääpuvusta...

Puoliso kyllä suunnittelee häitä,mutta ei samalla tarmolla.Organisointi on vähän liikaa mun vastuulla,mutta tämä vielä ok.Puoliso kuitenkin on suunnittelemassa,mutta ei ole yhtä organisoivaa tyyppiä,kuin minä.

Tuntuu pahalta,kun läheisiä ei kiinnosta.Myöskään perhe ei kommentoi mihinkään saati kysele.On aika yksinäinen olo.

Onko tämä ihan normaalia?

Ps.en ole mikään häähullu,että siitä johtuisi.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita tässä asiassa. Eli ei muita hirveästi kiinnosta tällä hetkellä suunitella häitä jotka eivät ole omia. He kyllä tykkää juhlista ja olen varma siitä että sinulla tulee olemaan tosi kivat polttarit. Mutta häät ja sen hössötys puoli vuotta etukäteen, ei oikeasti jaksa kiinnostaa. Sehän se on että sinulle tärkeät päivät ovat muille ihan normaali päivä. Sama tulet huomaamaan kun odotat vauva, synnytät vauvan. Ne on ihan kivoja juttuja, mutta se ei vaikuta minun elämään yhtä suuresti kuin sinun.

Saat toki ja pitääkin puhua häistä, tai vauvasta mutta muista että se on sinulle tärkeämpi kuin heille. Se ei tarkoita että ihmiset eivät välittäisi sinusta, mutta he vaan ei innostu yhtälailla kuin sinä itse.

Olen varma siitä että sinulle tulee todella hauskat ja sinun näköiset häät, ja kaasot tulevat olemaan silloin mukana täysillä. Häihin on kuitenkin vielä puoli vuotta.

Vierailija
42/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan muita tässä asiassa. Eli ei muita hirveästi kiinnosta tällä hetkellä suunitella häitä jotka eivät ole omia. He kyllä tykkää juhlista ja olen varma siitä että sinulla tulee olemaan tosi kivat polttarit. Mutta häät ja sen hössötys puoli vuotta etukäteen, ei oikeasti jaksa kiinnostaa. Sehän se on että sinulle tärkeät päivät ovat muille ihan normaali päivä. Sama tulet huomaamaan kun odotat vauva, synnytät vauvan. Ne on ihan kivoja juttuja, mutta se ei vaikuta minun elämään yhtä suuresti kuin sinun.

Saat toki ja pitääkin puhua häistä, tai vauvasta mutta muista että se on sinulle tärkeämpi kuin heille. Se ei tarkoita että ihmiset eivät välittäisi sinusta, mutta he vaan ei innostu yhtälailla kuin sinä itse.

Olen varma siitä että sinulle tulee todella hauskat ja sinun näköiset häät, ja kaasot tulevat olemaan silloin mukana täysillä. Häihin on kuitenkin vielä puoli vuotta.

Kyllä hyvät ystävät jaksavat innostua toistensa suurista elämäntapahtumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat ovat kyllästyneet bridezilloihin ja häihin joista heidän oletetaan maksavan lahjarahan muodossa valtaosa. Fiksut menevät naimisiin tekemättä asiasta niin hirvittävää numeroa ja käyttävät hääjuhlaan varatut rahat vaikka yhteisen osakesalkun perustamiseen. Mikään ei ole turhempaa kuin valtavan rahasumman laittaminen sileäksi yhteen ainoaan päivään. Investoisitte mieluummin tulevaisuuteen.

Vierailija
44/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä hauska kaasolounas, jossa kaikille on selvää, että tarkoitus on puhua ja sopia hääasioista. Saat kaiken kerralla hoidettua ja ystävät huomioitua positiivisella tavalla, kun tarjoat hyvää ruokaa ja skumppaa kotona tai ravintolassa. Voi olla, että kaverit eivät saa oman arkensa keskeltä venyttyä juhlasuunnitelmiin vaikka haluaisivatkin. Häiden suunnittelu pitäisi olla hauskaa!

Vierailija
45/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja, että jäät yksin. Oletat kuitenkin ehkä kaasoja mukaan asioihin, joihin he eivät kuulu. Omissa häissäni oletin kaason olevan mukana hääpäivässä ja järjestävän polttarit. Kaiken muun hoidin miehen kanssa.

Vierailija
46/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millanen puoliso se ap:lla on suunnitelmissa?

Vierailija
47/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvät ystävät jaksavat innostua toistensa suurista elämäntapahtumista.

Onko tätä kommenttia alapeukuttaneella yhtään hyvää ystävää? Ei taida, jos ajatus tuntuu noin utopistiselta.

Vierailija
48/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allegra kirjoitti:

Toi häähulina on niin nähty monta kertaa. Helpoimmalla pääset kun itse päätät asiat puolison kanssa. Ja annat kaasoille ne tehtävät joita heiltä toivot. Vaikka itse ousin ystävän kaasona niin en oikeasti jaksais kiinnostua jostain valokuvaajista, kakuista, tiloista, puvuista. Olen enemmän käytännön ihminen. Sano mulle et laita pöydät paikoilleen, viritä lamput, rakenna riemukaari. Mut joku valkonen mekko on niin tusinaa ettei vaan jaksa. Se on sulle tärkeä. Tai joku kutsukortin askartelu. Ei. Ei.

Kommentoin vähän.Eli mitään tehtäviä tässä ei olla langettamassa ja hoidetaan häät kuntoon puolison kanssa.Mitään ei edes askarrella,en ole mikään häähullu.

Kaasot eivät ole sinkkuja,vaan aviossa.Jos kerron esim. menun sisällön jollekin jotta kuulisin,että onko se hyvä,niin olisi kiva jos saisi jonkun mielipiteen.Viidelle ihmiselle (kaasot + oma perhe)olen kertonut ja kukaan ei sano mitään :(. Tulee väkisinkim mieleen,että tuleeko näistä häistä jotenkin huonot tai kaiveleeko niissä jokin ihmisiä.Suku joka on innolla järjestänyt mun muiden perheenjäsenten häitä,on ihan hiljaa.Se on surullinen tunne.

Ap

Vierailija
49/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien kaasot ovat olleet suunnittelemassa ja toteuttamassa hääjuhlaa?

Perinteisesti kaason tehtävä on ollut toimia hääjuhlan aikana morsiamen pukijana ja siihen liittyvissä tehtävissä. Ja tehtävään on valittu paras ystävä ja se on kunniatehtävä. Jo senkin takia tuntuisi oudolta odottaa kaasolta konkreettista osallistumista hääjuhlan järjestelyyn ja toteutumiseen, jopa kuukausia ennen juhlahetkeä.

En ainakaan itse odottanut kaasoltani osallistuvan juhlan järjestelyihin ja kun itse olen ollut kaasona, niin se toimi samoin.

Ja sekin ihmetyttää, miksi hääjuhlan suunnittelu ja toteutus pitäisi olla ainoastaan naisten harteilla, missä on miehet - sulhanen ja bestman?

Jos ap. odottaa kaasojen työpanosta hääjuhlaansa, niin miksi ihmeessä hän ei odota samaa bestmannilta, vaan jättää heidän kaiken arvostelun ulkopuolelle.

Tämän palstan ongelmanaon,että viestejä ei jakseta lukea,vaan vastataan oletusten pohjalta.Vielä sama:ei ole tarkoitus,että suunnittelevat tai laitetaan töihin.Puoliso suunnittelee kyllä.Haluaisin vain jollekin välillä kertoa/kysyä mielipidettä jostain asiasta kaasoilta tai perheeltäni.Jos kysyn,niin ollaan hiljaa.Minä en ole jos minulle kerrotaan jotain,vaan juttelen ja olen vuorovaikutuksessa.

Ap

Vierailija
50/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki.Yksi kaasoistani viestittelee päivittäin ja laittaa kuvia+videoita touhuistaan.Minä kommentoin ja kyselen,mutta toisin päin ei vaan tule mitään.Ihan kun olisin ilmaa.

Ap

Vierailija
51/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä bestman? Häiden organisointi käy työstä. Morsiamella on vetovastuu. Meillä pidettiin porukalla suunnitelupalaverit ja sovittiin tehtävistä. Appivanhemmat oli mukana. He kun maksoivat lystin. Tekemiset oli kirjattu ylös niin jokaisella oli selvää mitä häneltä odotettin. Niin ja häiden suunnittelun pitää olla hauskaa.

Niin,missä kukaan?Ei tässä oikein voi palaveerata,kun selvästikään ketään ei kiinnosta.Ei myöskään appivanhempia.Ap

Vierailija
52/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää väkisin olla kaasoja? Kun homma ei ilmeisesti toimi. Mun häissä on palkattu ohjelmanvetäjä joka hoitaa hääohjelman ja kaasojen työt mielellään ja vieraat saavat nauttia. Ei pakoteta ketään ilmaisiin töihin. Toki eri asia jos joku ystävä haluaa ja nauttii sellaisesta osuudesta.

En ole ap mutta olen vähän samassa tilanteessa. Tosin mulla on vain yksi kaaso.

Toimin itse kaasolleni kaasona ja silloin jaksoin kuunnella vuoden verran sitä hääsössötystä hänen suunnaltaan ja juosta kaikenmaailman messuilla, puvun sovituksissa ynnä muissa tapahtumissa. Meni joissain asioissa jo mielestäni vähän överiksi, mutta koska kyseessä oli hyvän ystäväni ja miehensä tärkeä päivä, niin hoidin toki hommani vastuuntuntoisesti. Nyt kun itse olen menossa naimisiin, niin olisin toivonut kaasolta vastavuoroisuutta mutta ei tunnu kiinnostavan enää pätkääkään. Enkä tosiaan pakottanut, vaan asia keskusteltiin yhdessä ja sovittiin aikoja sitten että olemme toistemme kaasoja. On jäänyt kieltämättä vähän paska maku suuhun tuosta.

Mulla just sama tilanne..olin askartelemassa hulluna ja juoksin eri kaupunkien kaupoissa ilman morsianta,koska pyysi.Järjestin polttarit huolella,tein vaikka mitä häissä.Käytin tosi paljon aikaan,vaikka aina ei huvittanut,mutta halusin olla ystävälle ystävä.Ap

Ps.vielä kerrottakoon,että kukaan ei raada häissämme,on palkattu henkikökuntaa.

Vierailija
53/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vähän tuntumaan,että en tule saamaan polttareita myöskään.Ap

Vierailija
54/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voin ehkä samaistua kaasoihisi. Olen ollut itse kerran kaaso, kun hyvä ystävä pyysi eikä sellaisesta pyynnöstä nyt kieltäydytä. Meitä oli kaksi kaasoa. Kumpikaan meistä kaasoista ei ollut mikään hääfani. Minä en halua itselleni hääjuhlia vaikka naimisiin menisinkin (morsian ei tiennyt tätä, koska hän ei ollut koskaan kysellyt ajatuksistani häistä, oletti vain että olen "tavanomaisen verran hääfani"), tämä toinen kaaso oli naimisissa mutta järjestänyt itselleen aika epätyypilliset häät ja hänellä ei ollut ollut yhtään kaasoa. Me molemmat ollaan luonteeltamme enemmän sellaisia "poikatyttöjä", jotka ei hössötä naismaisesti mistään, eivät pyydä koskaan kavereita vaateostoksille vaan mennään vaan itse yksin ostamaan mieluinen vaate, jotka ei jaksa jauhaa perhejutuista ja hääjutuista ja vaatejutuista ja meikkijutuista jne. Ollaan kyllä puheliaita, mutta tykätään keskustella politiikasta, filosofiasta ym ym. 

Me molemmat kaasot nähtiin kaason tehtävä niin että me ollaan henkisenä tukena jos morsian meinaa ahdistua pahasti tms, niin silloin voidaan jutella ja tsempata. Autetaan hääpaikalla sen puvun kanssa vessassa käynnit. Ja katotaan vähän perään ettei kampaus ja meikki repsota. Huolehditaan että lahjapöydälle mahtuu kaikki lahjat. Järjestetään polttarit. Jos morsian haluaa niin lähdetään mukaan valitsemaan hääpukua.

Tämähän ei sitten morsiamelle riittänyt. Hän olisi halunnut 6 kk ennen häitä hössöttää meidän kanssa kutsukorttien väreistä, koristeluiden väreistä, menusta, pöytien asettelusta jne. Aina kun tavattiin otti puheeksi nuo. Ei enää oikein kysellyt meidän kuulumisia kun halusi puhua hääideioistaan ja loukkaantui jos emme jaksaneet kiinnostua. Mutta kun ei ne oikeasti kiinnosta muita kuin morsianta! Ystäville on ihan turkasen yhdentekevää ja epäkiinnostavaa onko kutsukortti kultainen vai hopeinen. Eikä meidän ystäväpiirissä sellaisesta noin muuten ikinä puhuta esim synttärikutsujen suhteen. Ja kun joku järjestää vaikka ristiäiset niin hän vain päättää menun eikä jauha siitä ystävilleen. Yhtäkkiä olisi pitänyt kiinnostua toisten ihmisten juhlien menusta puhumaan monta kertaa.  Ymmärrän että morsiamelle häät on tärkeä asia, ja morsian ajattelee niitä koko ajan niin sitten hän puhuukin niistä usein. Mutta morsianten tulisi ymmärtää, ettei hänen häät ole muille tärkeä asia. 

Me otimme sen toisen kaason kanssa töistä palkatonta vapaata kaksi päivää tehdäksemme koristeita ja roudataksemme tavaraa hääpaikalle jne (koska ystävää periaatteessa kyllä mielellään auttaa myös vaikka muutossa ym). Järjestimme melko kalliit polttarit. Hoidimme hääpäivänä nuo mistä aiemmin mainitsin. Mutta emme kumpikaan saaneet koskaan edes pientä kiitosta mistään noista tai muusta tekemästämme kaasojutusta. Morsian oli niin loukkaantunut ilmeisesti ettemme hössöttäneet hänen kanssaan kuukausia ennen häitä niistä häistä, että hän ei nähnyt miten kuitenkin konkreettisesti teimme lopulta paljon. 

Jos haluaa, että kaaso hössöttää (puhuu ja kiinnostuu) korteista, menusta ym ym niin pitää valita sellaisella luonteella varustettu kaaso, joka ylipäätään tykkää hössöttää! 

Vierailija
55/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allegra kirjoitti:

Toi häähulina on niin nähty monta kertaa. Helpoimmalla pääset kun itse päätät asiat puolison kanssa. Ja annat kaasoille ne tehtävät joita heiltä toivot. Vaikka itse ousin ystävän kaasona niin en oikeasti jaksais kiinnostua jostain valokuvaajista, kakuista, tiloista, puvuista. Olen enemmän käytännön ihminen. Sano mulle et laita pöydät paikoilleen, viritä lamput, rakenna riemukaari. Mut joku valkonen mekko on niin tusinaa ettei vaan jaksa. Se on sulle tärkeä. Tai joku kutsukortin askartelu. Ei. Ei.

Kommentoin vähän.Eli mitään tehtäviä tässä ei olla langettamassa ja hoidetaan häät kuntoon puolison kanssa.Mitään ei edes askarrella,en ole mikään häähullu.

Kaasot eivät ole sinkkuja,vaan aviossa.Jos kerron esim. menun sisällön jollekin jotta kuulisin,että onko se hyvä,niin olisi kiva jos saisi jonkun mielipiteen.Viidelle ihmiselle (kaasot + oma perhe)olen kertonut ja kukaan ei sano mitään :(. Tulee väkisinkim mieleen,että tuleeko näistä häistä jotenkin huonot tai kaiveleeko niissä jokin ihmisiä.Suku joka on innolla järjestänyt mun muiden perheenjäsenten häitä,on ihan hiljaa.Se on surullinen tunne.

Ap

Mitä ihmeen järjestämistä on tavallisissa 60 hengen juhlissa? Varataan tila, sinne koristelu, ohjelma ja tarjoilu. Varataan kirkko/muu juhlapaikka, sinne kuljetus. Jos kirkko kaukana ruokailu/juhlapaikasta, niin varataan kuljetus kirkosta sinne. Kutsut ja niihin vastausten pyytäminen.

Järjestin hääni yhtenä iltapäivänä, hyvät tuli.Vielä 12 vuoden jälkeen olemme naimisissa. Ruoka oli hyvää, ohjelma toimivaa jne. Harvalla on aikaa miettiä tuntitolkulla, että lemmikin- vai orvokinsiniset lautasliinat.

Vierailija
56/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tuntuu että ketään ei kiinnosta pätkääkään häänne?

Riittääkö että sinä ja sinun miehesi rakastatte toisianne ja tahdotte sitoutua juhlistaen teille tärkeiden ihmisten läsnäollessa?

Voithan kertoa ystävillesi ja perheillenne miltä tuntuu ja mitä odottaisin? Mitäs meinasit jos saman energian mitä täällä selitellessä olet tunteitasi kertonut niin selvittelet asianosaisten kanssa?

Elämässä sattuu ja tapahtuu: nyt on sinun onnen aikasi; nauti joka hetkestä❤

Ei meitä kriisit kaada vaan reagointitapamme kriiseissä voi viedä ojasta allikkoon 😨

Onnea matkaan 😇❤

Vierailija
57/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

54.Mun kaasot ei ole poikatyttöjä,vaan olleet häähössöjä omissa häissään.Itse olen se poikatyttö.Just tuotahan mä toivon,että olisi henkisenä tukena,kun mietin esim.että näyttäisikö tämä puku ok:lta mun päällä.Ap

Vierailija
58/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei sano mitään ja muiden juttuihin on osallistuttu niin tulee mieleen pari vaihtoehtoa. 

-Onko sun lähipiiri innoissaan tästä sun miehestä tai teidän suhteesta. Voisiko olla, että hän ei ole heidän makuunsa tai joku teidän suhteessa saa heidät ajattelemaan, että teidän liitto ei kestä

-Mitä te olette oikein suunnitelleet? Jos on kovin oudot suunnitelmat niin voi olla, että vastapuoli ei oikein osaa sanoa siihen mitään.

-Miten sun lähipiiri yleensä suhtautuu sinuun? Saatko juttuseuraa vai torjutaanko sinut aina. Jos ketään ei tunnu oikeasti kiinnostavan (on sukuja, joissa todella jätetään joku tosi rumasti kaiken ulkopuolelle) niin entä jos pidätte ne juhlat ihan kaksin ja säästätte rahat johonkin teille arvokkaaseen

Vierailija
59/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen oululainen kirjoitti:

Sinusta tuntuu että ketään ei kiinnosta pätkääkään häänne?

Riittääkö että sinä ja sinun miehesi rakastatte toisianne ja tahdotte sitoutua juhlistaen teille tärkeiden ihmisten läsnäollessa?

Voithan kertoa ystävillesi ja perheillenne miltä tuntuu ja mitä odottaisin? Mitäs meinasit jos saman energian mitä täällä selitellessä olet tunteitasi kertonut niin selvittelet asianosaisten kanssa?

Elämässä sattuu ja tapahtuu: nyt on sinun onnen aikasi; nauti joka hetkestä❤

Ei meitä kriisit kaada vaan reagointitapamme kriiseissä voi viedä ojasta allikkoon 😨

Onnea matkaan 😇❤

Niin.Jotenkin nolottaa sellainen kerjääminen,että "voisitko kommentoida joskus",kun musta se on ihan selvää.Tulee vaan olo,että kukaan ei oikeasti välitä,ei edes oma perhe.Onneksi joo puoliso kiinnostuu,mutta en voi hänelle kaikkea kertoa esim.noita omaan ulkonäköön liittyviä asioita (puku jne.).Ap

Vierailija
60/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei sano mitään ja muiden juttuihin on osallistuttu niin tulee mieleen pari vaihtoehtoa. 

-Onko sun lähipiiri innoissaan tästä sun miehestä tai teidän suhteesta. Voisiko olla, että hän ei ole heidän makuunsa tai joku teidän suhteessa saa heidät ajattelemaan, että teidän liitto ei kestä

-Mitä te olette oikein suunnitelleet? Jos on kovin oudot suunnitelmat niin voi olla, että vastapuoli ei oikein osaa sanoa siihen mitään.

-Miten sun lähipiiri yleensä suhtautuu sinuun? Saatko juttuseuraa vai torjutaanko sinut aina. Jos ketään ei tunnu oikeasti kiinnostavan (on sukuja, joissa todella jätetään joku tosi rumasti kaiken ulkopuolelle) niin entä jos pidätte ne juhlat ihan kaksin ja säästätte rahat johonkin teille arvokkaaseen

-luulen,että mies on suvun mielestä ihan kiva.

-häät on ihan tavanomaiset,ei mitään outoa (vaikka sekin musta ok)

-lähipiiri suhtautuu vaihtelevasti.Aika paljon ne mulle kertoo asioitaan,mutta välillä olen kyllä ulkona ikävästi (ollut esim.perhejuhlia joista mulle ei ole edes kerrottu).

Ap