Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin häiden keskellä

Vierailija
10.01.2017 |

Meillä on häät kesällä.Minulla on kaksi kaasoa jota ei kumpaistakaan kiinnosta häämme yhtään,tuntuu vähän pahalta.Hääpuvun sovittelin yksin,hääpaikka yritin esitellä,menusta puhua,kuvaajasta,mutta mihinkään en ole saanut kommenttia.En edes kun näytin kuvaa hääpuvusta...

Puoliso kyllä suunnittelee häitä,mutta ei samalla tarmolla.Organisointi on vähän liikaa mun vastuulla,mutta tämä vielä ok.Puoliso kuitenkin on suunnittelemassa,mutta ei ole yhtä organisoivaa tyyppiä,kuin minä.

Tuntuu pahalta,kun läheisiä ei kiinnosta.Myöskään perhe ei kommentoi mihinkään saati kysele.On aika yksinäinen olo.

Onko tämä ihan normaalia?

Ps.en ole mikään häähullu,että siitä johtuisi.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasot haluavat vain olla juhlien keskipisteenä ja hieman kateellisina sinulle he ovat välinpitämättömiä ja näin loukkaavia sinulle. Ihmisluonto vain toimii niin, eivät varmaan ymmärrä mitätöivänsä sinua, eivät osaa toimia kuin hyvien ystävien pitäisi. Minusta voisit laittaa stopin hommalle, nyt sinulle jää vähän nuiva olo häihin liittyvistä suunnitteluasioista.

Anna potkut. Ystävällisesti. Katso ilmeet kun sanot, että olet miettinyt ettei aikuinen nainen tarvitse kaasoja, olette jutelleet miehen kanssa ja haluatte olla alttarilla kaksin. Et oikein keksi mihin tarvitsisit kaasoja niin luovutaan siitä ajatuksesta niin saatte tekin rennosti juhlia häissä vieraina eikä tarvitse ottaa turhia paineita.

Kaason tehtävä ansaitaan mutta sitähän sinun ei tarvitse kertoa.

Vierailija
22/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasoilla on varmaan vähän eri näkemys kuin sinulla siitä, mitä odotat heidän tekevän.

Saan varmaan nyt kivitystä niskaani, mutta mun mielestä aikuisten ihmisten pitäis osata järjestää juhlansa itse, ilman mitään apulaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason tehtävä on olla henkisenä tukena niin aika nuiva asenne on ap:n ystävillä. Toki kaikilla on oma arkensa mutta jos joku ihan randomikin ihminen näyttää minulle hääpukunsa kuvan niin toki olen ystävällinen, sanon jotain mukavaa ja hymyilen. Täytyy olla aika henkisesti laiska ihminen jos ei paria sekuntia jaksa olla hengessä mukana, jakaa toisen innostus. Ja kaasona, noooo, ei mukana sovituksessa, ei mitään kommenttia kuvasta, joku mättää.

Vierailija
24/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikki eivät vain ole niin häähulluja. Jos teillä on ensi kesänä häät, niin heistä ei välttämättä tunnu niin luonnolliselta hössöttää pikkujutuista puolta vuotta etukäteen. Jos kuitenkin ovat mukana niin eikö se riitä. Toki olisi varmasti ihanaa, jos ystävät olisivat yhtä innoissaan. Mutta ehkä se ei ole aina mahdollista. :/

Niin,en mäkään ole häähullu tai yksityiskohdista höpisevä.Mutta jos näyttää kuvaa hääpuvustaan kaasolle eikä toinen sano mitään,niin...onhan se ikävää.Kun joku perheestä edes kysyisi joskus jotain tai kommentoisi,mutta ei.

Onhan se ikävää. :/ Ystävien kanssa pitäisi kuitenkin pystyä jakamaa ilot. Mielestäni ihanaa yhdessä hössöttää ja innostua. Mutta ehkä lähempänä häitä hekin innostuvat ennemmän. Ovatko ystäväsi sinkkuja? Voihan tossa olla taustalla jonkinnäköistä suruakin, jos itsellä ei ole puolisoa. Ei sitä tietysti saisi kohdistaa sinuun mutta voihan se olla vaikeaa iloita silloin. Ei siis välttämättä tarvitse olla mitään henkilökohtaista. Voihan heilä olla raskas arki meneillään, niin siinä kohtaa toisen hääpuvut ym. voivat tuntua aika toisarvoisilta.

No ei.Kummallakin parisuhde ja tasapainoinen tilanne (mulla tässä sen sijaan esim.sairastelua jne...).Ap

Vierailija
25/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy välillå, miten kaasoilla menee noin muuten ihan ilman mitään hääasiaa. Jos olette nuoria, kaasot saattaa olla vähän kateellisia kun sinä

Jo "pääset" naimisiin. Jos olette vanhoja (yli 30) sama asia: kaasoilla voi olla kateus ja paniikki ettei koskaan pääse naimisiin.

Vierailija
26/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasoilla on varmaan vähän eri näkemys kuin sinulla siitä, mitä odotat heidän tekevän.

Saan varmaan nyt kivitystä niskaani, mutta mun mielestä aikuisten ihmisten pitäis osata järjestää juhlansa itse, ilman mitään apulaisia. 

Olen ihan samaa mieltä.En tarvitse apulaisia,vaan jonkun jolle jutella.Ap

27/86 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissä tuntui olevan sama juttu aluksi, mutta n. 3kk ennen häitä kaasoni vasta innostui aidosti. Hänellä tietty oli pieni lapsi (kummityttö) jo silloin, että hänen pääseminen oli hankala. Hän järjesti kuitenkin kivat polttarit ja sovittiinkin, että on mukana sen verran kuin haluaa ja pystyy. Aina kun tuli jokin juttu, niin kysyin, mutta melko vähän hän kuitenkin osallistui, mutta oli hengessä mukana. Polttarit oli minulle riittävä hänen osaltaan.

Minusta sinun kannattaa ottaa sen verran puheeksi asia vaikka kysymällä, että kuinka paljon haluavat olla mukana, että tietäisit miten ottaa heihin yhteyttä ja missä asioissa voit vaivata. Tehkää jokin sopimus. Kaasoillasi voi olla myös elämäntilanne, jossa eivät koe asiaa omalta kohdalta ajankohtaiseksi, eikä se siksi tunnu innostavan. Jos haluat sielunkumppaneita järjestelyintoon, niin kirjoittele vaikka hääpalstoilla. Varmasti saat juttukaveria sieltä.

Tsempit! Kyllä niistä vielä kivat häät tulee!

28/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi häähulina on niin nähty monta kertaa. Helpoimmalla pääset kun itse päätät asiat puolison kanssa. Ja annat kaasoille ne tehtävät joita heiltä toivot. Vaikka itse ousin ystävän kaasona niin en oikeasti jaksais kiinnostua jostain valokuvaajista, kakuista, tiloista, puvuista. Olen enemmän käytännön ihminen. Sano mulle et laita pöydät paikoilleen, viritä lamput, rakenna riemukaari. Mut joku valkonen mekko on niin tusinaa ettei vaan jaksa. Se on sulle tärkeä. Tai joku kutsukortin askartelu. Ei. Ei.

Vierailija
29/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien kaasot ovat olleet suunnittelemassa ja toteuttamassa hääjuhlaa?

Perinteisesti kaason tehtävä on ollut toimia hääjuhlan aikana morsiamen pukijana ja siihen liittyvissä tehtävissä. Ja tehtävään on valittu paras ystävä ja se on kunniatehtävä. Jo senkin takia tuntuisi oudolta odottaa kaasolta konkreettista osallistumista hääjuhlan järjestelyyn ja toteutumiseen, jopa kuukausia ennen juhlahetkeä.

En ainakaan itse odottanut kaasoltani osallistuvan juhlan järjestelyihin ja kun itse olen ollut kaasona, niin se toimi samoin.

Ja sekin ihmetyttää, miksi hääjuhlan suunnittelu ja toteutus pitäisi olla ainoastaan naisten harteilla, missä on miehet - sulhanen ja bestman?

Jos ap. odottaa kaasojen työpanosta hääjuhlaansa, niin miksi ihmeessä hän ei odota samaa bestmannilta, vaan jättää heidän kaiken arvostelun ulkopuolelle.

Vierailija
30/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän pitää ihan itse järjestää juhlanne tai ostaa se joltain palveluntuottajalta, ei se ole kaasojen ja bestmannien tehtävä.

Vierailija
31/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä bestman? Häiden organisointi käy työstä. Morsiamella on vetovastuu. Meillä pidettiin porukalla suunnitelupalaverit ja sovittiin tehtävistä. Appivanhemmat oli mukana. He kun maksoivat lystin. Tekemiset oli kirjattu ylös niin jokaisella oli selvää mitä häneltä odotettin. Niin ja häiden suunnittelun pitää olla hauskaa.

Vierailija
32/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää mitään häähössötyksiä, ennen ennen, en aikana ja en jälkeen. Ne vaan eivät ole ikinä kiinnostaneet himpun vertaa ja omat häänikin olivat hyvin pienet maistraattihäät. Niin oli onneksi myös lähes kaikilla ystävilläni ja siskoni järjesti häänsä ihan miehensä kanssa, joten sieltäkään ei lisähommia tullut.

Yritä siis ap rauhoittua hösäämisen kanssa. Usko, että ketään ei kiinnosta. Normaali elämäsi on varmasti huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin yksikään häihisi liittyvä asia ja jos jaksat olla ystäviesikin elämästä edes tippasen kiinnostunut, niin älä vaivaa heitä enempää kuin pakko. Telkkarihäistä saa väärän kuvan, mutta ne ovatkin telkkarihäät, arki on aina erilaista.

Vierailija
33/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko äitisi auttaa? Munkin kaasot oli vähän tuollaisia, joten otin äitini "kolmanneksi kaasoksi" jonka kanssa sitten suunniteltiin häitä <3

Vierailija
34/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää väkisin olla kaasoja? Kun homma ei ilmeisesti toimi. Mun häissä on palkattu ohjelmanvetäjä joka hoitaa hääohjelman ja kaasojen työt mielellään ja vieraat saavat nauttia. Ei pakoteta ketään ilmaisiin töihin. Toki eri asia jos joku ystävä haluaa ja nauttii sellaisesta osuudesta.

Vierailija
35/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt eletään tammikuuta ja häät ovat kesällä, eli n. puolen vuoden päästä.

Ymmärrän oikein hyvin ettei kaasoja jaksa ihan kauheasti tässä vaiheessa kiinnostaa toisen häät, jotka nyt on vaan yksi juhla muiden joukossa. Vaikka se nyt susta ap tuntuu, että se on sun "elämäsi tärkein päivä", niin ei se ole.

Joku valokuvaajakin...Ei se ole elämää suurempi valinta. Vaikka kaaso olisi kuinka asiantuntija, niin mitä hän nyt voi siihen asiaan sanoa? "Olemme ajatelleet tätä valokuvaajaa, onko sun mielestä ok?" "Joo, ihan hyvä." Kun se on loppuen lopuksi ihan sama kuka ne kuvat räpsii.

Hääpuvun valinnassa kyllä komppaan, oli kivaa olla yhdessä kaason kanssa sitä valitsemassa, oli joku makutuomarina ja seurana kun kierrettiin liikkeitä. Kysyitkö kaasoa mukaan?

Häihin on vielä todella pitkä aika, ei mulla ainakaan ollut kaasolle mitään "tehtäviä" tuossa vaiheessa. Ei kyllä suuremmin itsellenikään. Sitten kun häihin oli aikaa n. kuukausi tehtiin enemmän yhdessä. Ja ihan isot häät, yli 100 vierasta meillä oli. 

Mitä sellaisia tehtäviä mielestäsi on, mihin kaasojen tai ylipäänsä ulkopuolisten pitäisi puuttua tai hoitaa 6 kk ennen hääpäivää?

Vierailija
36/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sinulle (ja miehellesi) omat häät ovat tärkeät ja yksi elämän tärkeimmistä päivistä. Niin saa ollakin. Mutta se ei ole kaasoillesi yksi heidän elämänsä tärkeimmistä päivistä, vaan yksi mukava päivä muiden joukossa. Silloin on ihan ymmärrettävää, etteivät kaasot (tai kukaan muu kuin hääpari itse) jaksa suunnitella sinun häitäsi noin vuotta pieniä yksityiskohtia myöten.

Ei avioliitossa pitemmän päälle oikeasti merkitse se hääpuvun laahus, plaseeraus tai hääkarkkien kääreet (ei ne vieraat näitä katso niin tarkkaan), vaan se avioliittoon panostaminen puolisoina. Hellitä siis tuon häästressin kanssa ja käytä tuo tarmosi parisuhteeseen panostamiseen ja yhteisen ajan vaalimiseen miehesi kanssa, jotta avioliitto voi hyvin vielä vuosienkin päästä. Hääpäiväsi on jokatapauksessa kaunis päivä läheisten ympäröimänä, josta jää teille upeita muistoja. :)

Vierailija
37/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasojen, bestmannien ja kummien tehtäviin liittyy jo niin suuret odotukset ja vaatimukset, niin koko hössötys pitäisi lopettaa ja monet eivät osaa edes kieltäytyä.

Niin kuin ap. itsekin toteaa, hän on itse joutunut kaasona "raatamaan" muiden eteen ja odottaa sitä nyt muilta, vaikka kaason tehtävä on ollut ainoastaan toimia morsiamen pukijana hääjuhlassa.

Vierailija
39/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää väkisin olla kaasoja? Kun homma ei ilmeisesti toimi. Mun häissä on palkattu ohjelmanvetäjä joka hoitaa hääohjelman ja kaasojen työt mielellään ja vieraat saavat nauttia. Ei pakoteta ketään ilmaisiin töihin. Toki eri asia jos joku ystävä haluaa ja nauttii sellaisesta osuudesta.

En ole ap mutta olen vähän samassa tilanteessa. Tosin mulla on vain yksi kaaso.

Toimin itse kaasolleni kaasona ja silloin jaksoin kuunnella vuoden verran sitä hääsössötystä hänen suunnaltaan ja juosta kaikenmaailman messuilla, puvun sovituksissa ynnä muissa tapahtumissa. Meni joissain asioissa jo mielestäni vähän överiksi, mutta koska kyseessä oli hyvän ystäväni ja miehensä tärkeä päivä, niin hoidin toki hommani vastuuntuntoisesti. Nyt kun itse olen menossa naimisiin, niin olisin toivonut kaasolta vastavuoroisuutta mutta ei tunnu kiinnostavan enää pätkääkään. Enkä tosiaan pakottanut, vaan asia keskusteltiin yhdessä ja sovittiin aikoja sitten että olemme toistemme kaasoja. On jäänyt kieltämättä vähän paska maku suuhun tuosta.

Vierailija
40/86 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et ole häähullu? Vähän toisenlaisen kuvan kyllä saa. Muutenkin naurettavaa koko kaaso/bestman systeemi = ilmaiset työntekijät. Pyytäkää ne ystävänne mukaviin juhliin vieraiksi jos heidän kanssaan haluatte juhlia, mutta älkää olettako että he jaksavat hössöttää päivästä kuukausitolkulla. Aikuiset ihmiset askarteleepaskartelee hääkarkkeja ja kutsukortteja, yök. Ja sitten erotaan kahden vuoden päästä, viiden vuoden päästä sama uusiksi seuraavan ehdokkaan kanssa.