Mitkä ovat sitten todelliset KRITEERISI kumppanille? Kun aina sanotaan, että vaatimukset ovat liian kovia
Sukupuolesi ja ikäsi
Seksuaalinen suuntautuneisuus
Kumppanin ulkonäkö ja tyyli
Kumppanin luonne ja henkiset ominaisuudet
Kumppanin arvomaailma ja elämän päämäärät
Työtilanne, koulutus ja palkka
Elopaino (mainitse myös oma painosi)
Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet
Erikoistaidot/ominaisuudet
Turn-offit
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
50-100kg itse olen n.60kg, vaihteluväli 58.7kg-61.4kg.
Oletko nyt ihan varma, että ilmoitit oman painosi riittävän tarkasti?
Sukupuolesi ja ikäsi
-Nainen 41 v
-Hetero
-Kauniit silmät, omat hampaat tallessa (ei keltaiset / ruskeat), mieluummin laiha kuin treenattu (tai muu) ja edes hieman pidempi kuin minä, tyyli jotain muuta kuin verkkarit tai wife beater-paita.
-huumorintajuinen ja hauska, hellä, luotettava, spontaani ja seikkailija. Tykkää seksistä ja minusta, ja näyttää sen päivittäin. Luonteeltaan optimistisista ekstroverteistä pidän paljon.
-avarakatseinen (ei homofobi eikä rasisti tms nihilisti), ei halua lapsia.
-voi olla duunari tai voi olla proffa, palkalla ei niin väliä. Elämäntapatyötön ei.
-Enemmän kuin mulla (59 kg)
-Kunhan on jotain muuta kuin tietokonepeliä tms. Matkustushalukkuus plussaa, koska itse rakastan reissamista. Ja kirjoja lukevat miehet ovat kuumia.
-
Turn-offit
-Ylipaino, kaksoisleuka, lapset, vittumainen luonne, aggressiivisuus, päihde- tms riippuvuudet, kontrolloiva ja liian mustasukkainen luonne. Liian kiinni aikaisemmissa suhteissaan tai haikailee jotain muuta. Pleijeri.
Vastauksena siis oletetut kriteerit (en etsi seuraa)
Sukupuolesi ja ikäsi
Mies, 35
Hetero
Normaali, tavallinen, ikäisensä oloinen nainen, pyöreydestä plussaa
lämminhenkinen, rauhallinen, kotona viihtyvä, leppoisa, huumorintajuinen
perhe, koti, työ, perhekeskeisyys
aivan sama, akateeminen koulutus plussaa, muttei välttämätön, aivan sama
Painoindeksi voi olla vaikka väliltä 22-35, voi olla enemmänkin, tikkulaihat on melko no-no (tosin riippuu tyypistä), oma painoindeksi on n. 23
lukemisesta ja kulttuuriharrastuksesta / kulttuuriorientoituneisuudesta plussaa
- - -
Turn-offit
alipaino, aseksuaalisuus tai seksuaalisen halun vähäisyys, vakavat mt-ongelmat, hygienian puuttuminen, tupakointi ketjussa, huumeiden käyttö, alkoholismi, rikostausta
Sukupuolesi ja ikäsi
-Nainen 29
-Hetero
-Siisti, itsestään huoltapitävä.
-huumorintajuinen, empaattinen, kiltti, itsevarma
-Ei mielellään halua lapsia eikä niitä siis ole entuudestaan. Arvostaa perheen työn edelle
-Mielellään korkeakoulutettu alansa hommissa.
-Ite reilu 70 kiloa eli mielellään enemmän kuin minä
-Treenaaminen. Olisi kiva käydä välillä yhdessäkin kuntosalilla tai jossain
-
Turn-offit
- Huonot elämäntavat, laihuus
Sukupuolesi ja ikäsi Nainen, 44
Seksuaalinen suuntautuneisuus Hetero, bi-curious
Kumppanin ulkonäkö ja tyyli Ei väliä
Kumppanin luonne ja henkiset ominaisuudet Älykkyys, dominoiva
Kumppanin arvomaailma ja elämän päämäärät suvaitsevaisuus, avarakatseisuus, polyamorisuus, tasa-arvoisuus
Työtilanne, koulutus ja palkka Ei väliä
Elopaino (mainitse myös oma painosi) Ei väliä
Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet Ei oikeastaan väliä, metsästys ja kalastus ei toivottavia
Erikoistaidot/ominaisuudet ?
Turn-offit rasismi, suvaitsemattomuus, laasaslaisuus, persuus
En ole koskaan laatinut listoja. Olen ihastunut itseäni lyhyempään, mutta myös paljon pidempään, itseäni nuorempaan, mutta myös vanhempaan. Rock-henkiseen ja sliipatumpaan.
Mutta olen huomannut, että fiksu pitää olla. Itseäni tyhmemmän kanssa ei synkkaa. Koulutuksella ei kuitenkaan ole väliä. Toiveena tietysti, että pystyisi elättämään itsensä.
Isäni oli alkoholisti, joten liiallista juomista en katselisi. Absolutisti ei tarvitse olla, ja silloin tällöin voi juoda enemmän kuin "muutaman".
Ja millään kriteereillä ei ole merkitystä, jos vaan ei kolahda. Haluan tuntea muutakin kuin kaveruutta. Muodon vuoksi en suhteeseen rupea.
Sukupuolesi ja ikäsi
M30
Hetero
Tunnistaa kasvoista naiseksi. Pitkät hiukset plussaa. Muu ulkonäkö oikeastaan aivan sama kunhan näyttää asialliselta. Ja niin ei isoja tatuointeja.
Positiivinen, haluaa kokeilla kaikkea uutta yksinään ja myös minun kanssani. Esim reaktio pilkkiretkeen on "joo! en ole ennen käynytkään" eikä "plaah tylsää kuka siellä jaksaa kökkiä" Tietenkin muutenkin ystävällinen muita ihmisiä kohtaan. Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä mutta älykkyys suuri plussa ja toivottavaa olisi, että seuraa maailmaa muiltakin kanteilta kuin pelkästään netin paskaforumeilta.
Ei oikeastaan väliä kunhan on itse niiden kanssa sujut ja tarvittaessa osaa perustella omat arvonsa ihan faktoilla.
Korkeakoulutus olisi suotavaa. Työtön, työllinen tai opiskelija aivan sama kunhan on aktiivinen. Palkka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ei mitään merkitystä kunhan näyttää vaatteet päällä normaalipainoiselta. Ne muutamat mahdolliset extrakilot jotka paljastuvat alasti ollessaan täysin yhdentekeviä. Minua kevyempi ja itse olen 85kg
Jotain liikuntaa olisi kiva harrastaa yhdessä. Vaikea kuvitella seurustelevansa puolison kanssa joka ei koskaan lähtisi kanssani hiihtämään, lenkille tai vaikka uimaan. Jatkuvasti ei tarvitse olla menossa eikä minun kanssani. Loput mielenkiinnon kohteet toissijaisia, en oleta myöskään että nainen välittäisi kaikista minun harrastuksistani.
Eipä tule mieleen mitä erityisesti kaipaisin.
Turn-offit
Elämäm koulu, alkoholin liikakäyttö, tupakointi, negatiivisuus ja miesviha.
Loput on sitten sitä kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesi ja ikäsi:
Nainen, 30.
Seksuaalinen suuntautuneisuus:
Hetero, hieman bi-utelias
Kumppanin ulkonäkö ja tyyli:
Hoikka ja hyvännäköinen. Ei tarvitse olla mikään adonis, mutta sellainen, että miellyttää omaa silmää.
Kumppanin luonne ja henkiset ominaisuudet:
Huumorintaju erittäin tärkeää. Luotettava pitää tietty olla myös ja rehellinen.
Kumppanin arvomaailma ja elämän päämäärät:
No ne pitää olla lähellä omia. Pitää kunnioittaa muita ihmisiä ja eläimiä. Perhe on tärkein. Itsekäs ei saa olla.
Työtilanne, koulutus ja palkka:
Tällä ei niin väliä. Jos ei nyt ihan patalaista lusmu ole. Kaikkia poikaystäviäni olen elättänyt. Kyllä se jossain vaiheessa alkaa nyppiä jos toinen ei tee mitään eikä osoita kiinnostusta mihinkään. Sohvalla rötköttäis ku toinen hoitaa kaiken.. ei sellaista enää ikinä.
Elopaino (mainitse myös oma painosi):
sopiva. Ei läskejä, mutta ei tarvi ihan kukkakeppikään olla. En tykkää lihaksikkaistakaan, mutta siis sellainen sopiva. Itse oon 157cm/50kg. En yhtään liikunnallinen, mutta geeneiltäni hoikka ja kiinteä.
Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet:
urheilusta en niin välitä, joten mielellään ei mikään urheiluhullu tai aktiivipenkkiurheilija. Pelikonsolit jees, pelaan itsekin. Saahan sitä harrastuksia olla, ja hyväkin että kummallakin ois jotain ihan omia juttuja. Kunhan ei luurais jossain joka päivä tuntitolkulla.
Erikoistaidot/ominaisuudet:
jaa-a. Kätevää jos osaa esim korjata tietokoneita tai jotain sellaista, mikä helpottaa arkea ja muuta.
Turn-offit:
Jos ei tykkää eläimistä tai on pahasti allerginen, niin siihen jäis. Kotitöitä jos ei tee myöskään niin heippa. Alkoholin liikakäyttö. Epävarmuus ja epätasapainoisuus (dealbraker vain jos oikein vaikea tapaus). Tupakoiminen. Laiskuus ja saamattomuus, liika hedonismi. Rasismi.
Tästähän vois kirjoittaa ummet ja lammet, mutta tärkeintä on lopulta ne yhteiset arvot ja henkilökemia. Jotkut yksityiskohdat voi toki olla ylitsepääsemättömiä, mutta vaikeitahan nää jutut on. Joku voi olla "paperilla" täydellinen, mut joku vaan ei loksahda. Ja jonkun kanssa voi sitten loksua vaikka kuinka, mutta sitten ne arjen jutut ja muut ei toimikaan.
Ensin kriteerini olivat "pitkä ja osaa soittaa kitaraa". Oli pitkä, ei osannut soittaa kitara.
Toisella kierroksella enää "pitkä". Nykyinen mies on lyhyt ja soittaa kitaraa.
Onneksi elämässä on tämmöstä mukavaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesi ja ikäsi
Turn-offit
Nainen 28v, hetero.
Kumppanin ulkonäkö: riittävän hyvännäköinen ja siisti, ei liian lihava ja homssu, pieni ylipaino ei kuitenkaan haittaa. Ei tarvitse olla komea mutta en halua miestä jonka ulkoinen olemus tuntuu luotaantyöntävältä, sellainen omaan silmään sopiva pitää olla.
Kumppanin luonne ja arvomaailma: ajattelutaitoinen, ei kovin konservatiivinen tai mustavalkoisesti ajatteleva.
Töissäkäyvä, ei välttämättä halua lapsia, ehkä voi olla pari lasta jo tehtynä. Koulutuksella ja palkalla ei väliä mutta työtilanne saisi olla suunnilleen mieleinen, en tykkää kuunnella rutinaa työstä josta ei tykkää mutta ei pyri muuttamaan työtilannettaan mitenkään...
Paino (ja pituus): mieluiten vähän isompi kuin minä eli 170cm/67kg.
Harrastukset ym: jokin luontoon liittyvä harrastus ois "turn on".
Muuta: haluaa asua maalla ja jaksaa nyhjätä mun kanssa yhdessä jossain piilopirtissä. Saa tietysti olla omat kaverit ja harrastukset jos joku nyt haluaa tulkita tän väärin...
Sukupuolesi ja ikäsi
Nainen 27v
Biseksuaali
Siisti. Hygienia kunnossa ja puhtaat vaateet sekä siisti karvoitus, miehillä tämä tarkoitaa partaa/viiksiä/ja puskaa, naisilla kainalot ja majava, en pidä liian karvaisesta kummassakaan. Ei voimakaita hajusteita.
Lempeä ja fiksu, pitää kyetä keskustelemaan vaikka mistä asioista ilman inttämistä
Samoilla linjoilla kuin minä, olen aika käytännönläheinen realisti, eli ei maailmanmatkaaja tai taivaanrannanmaalari
Mieluusti tekee jotain päivillään, koulutus ei kriteeri ja pitää kyetä elämään rahoillaan, en halua ihmistä joka päivää sen jälkeen kun rahaa on tullut on pa ja käyttää esim lainaa elämiseen vaan pitää kyetä suhteuttamaan menot tuloihin.
50-100kg itse olen n.60kg, vaihteluväli 58.7kg-61.4kg.
Ei ehkä kaljankittaus tai intohimoinen 24/7 pelaaja, muuten olen avoin. Itse harrastan lankoja ja taiteita sekä lukemista.
Itse-ironia on plussa, ei elämä saa olla liian vakavaa
Turn-offit
Alkoholismi, väkivalta, hygienian laiminlyönti sekä toisten mitätöinti.