Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki sopulit sisustaa nykyään samanlaista valkoista ja puuta ja muka-antiikkia

Vierailija
09.01.2017 |

Tämän hetken kuumin sisustustrendi on nuo valkoiset huoneet joissa jotain muka-antiikkisia vanhoja puisia huonekaluja ja jotain kiviä lasipurkissa ja katosta roikkuu jotain ihme virityksiä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa ollaan niin miksei se sisustus saisi sitten olla kuin suomalaisessa kämpässä? Tätä en jaksa ymmärtää. Miks pitäisi yrittää olla jotain muuta kuin on tai mistä ennen kaikkea tykkää? 

Sitä paitsi, trendit nyt vaan vaihtuu ajan myötä, 10 vuotta sitten lattia ja kalusteet oli tummaa puuta, ruskeaa ja beigeä, 5 vuotta sitten cool juttu oli tekstitarrat seinillä ja purkit ja laatikot teksteillä. Nyt aika on eri. On pikkuhiljaa tullut myös tollaista marokko/intiaviboja eli taas tummaa, kirkkaita värejä.... ja tällä hetkellä aika kuumia juttuja on marmori ja kulta. Että et säkään aivan perillä niistä sisustustrendeistä ole.

Anna vaan porukan sisustaa miten tykkäävät ja pysy siellä neljän eri sävysen puun, harmaan nukkamaton ja sävy sävyyn olevien verhojen ja sisustustyynyjes kanssa. 

Vierailija
22/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kysymys on niin tyhmä kun olla ja saattaa.

Jokainenhan sisustaa luukkunsa ihan niin kuin itse haluaa ja missä viihtyy.

Mä en taas ymmärrä miksi ihmetellä ja käyttää energiaa tollaseen asiaan? Vai oletko joku käenpoika joka lusmuaa toisten pesissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen vttuun kirjoitti:

Yleensäkin skandinaviassa on aina käytetty liikaa valkoista.

Niin taas se ulkomaalainen on niin paljon hienompaa :-D Samahan teillä suvaitsevaisilla toimii myös ihmisissä joissa ulkomaalainen on aina tylsää kotimaista parempaa ja hienompaa.

Niin sai persureppana sotkettua ulkomaaalaisasian tähänkin topikkiin.

Vierailija
24/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun edellinen asunto oli seiniltään täysin valkoinen, eteinen oli maitokahvin värinen. Sen osti sitten nuorehko nainen. Kaupantekotilaisuudessa likka sanoi, että inhoaa valkoista ja oikein odottaa, että pääsee maalaamaan valkoiset seinät värikkäimmiksi. No, nyt oli kuuden vuoden vuoden päästä laittanut kämpän myyntiin ja seinät olikin vielä valkoiset.

Hölmö :D Eiköhön hän ollut maalannut ne myyntiä varten valkoisiksi. Tuollaisella on vaikutusta hintaan yllättävänkin paljon, koska erikoiset tapetit tai värikkäät seinät = rempan tarve tosi monille.

Vierailija
25/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vaaleasta siksi, että muutkin tykkäävät vaan siksi, että asunto pysyy valoisana, vaikka ulkona olisi pimeää ja harmaata. En myöskään kaipaa ylimääräistä siivottavaa ja pidän selkeistä linjoista.

Vierailija
26/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkikuvia?

Vierailija
27/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin itsekin näkeväni persoonaa enemmän sisustuksessa. Toisaalta, valkoisen käytöllä on paljon käytännöllistä taustaa. Suomalaiset asuvat yhä ahtaammin, jolloin pienille tiloille tuodaan valoisuutta valkoisilla pinnoilla. Yhä useampi asuu kodissa, josta tietävät ennemmin tai myöhemmin muuttavansa pois. Näin ollen on turvallisempaa valita pinnat, jotka voivat miellyttää myös tulevia ostajia. Vuokranantajat niinikään remontoivat yleensä valkoisella ja harmaalla.

Persoonallisissa sisustustavaroissa on muutenkin nyt myyjän markkinat. Jos jossain onkin sellaista, mitä muilla ei ole, niin hinta kohoaa keskivertoveronmaksajien ulottumattomiin. Matot ovat hyvä esimerkki. Karvamattoja, itämaisia mattoja ja valkoinen/harmaa/musta/beige- villamattoja ja vallilan matot. Siinäpä se valikoima mihin tavan tallaajalla on rahaa. Suomessa myös mietitään, kannattaako maksaa 3000€ matosta, joka voi olla yhdestä tuttipullovuodosta/koiran oksennuksesta pilalla? Sohvatkin tuntuvat olevan hieman arvokkaammissa kohteissa ikea sohvia juuri siksi, että niistä voi halutessaan vaihtaa päälliset.

Ja vielä yksi peruste samankaltaisuuteen. Suunnittelupalvelua ei käytetä, eikä sitä ole! Kaluste ja sisustustavaramyyjät ovat yleensä oman näkemyksensä vankjea, eikä neuvonta ole mielestäni lainkaan samalla tasolla, kuin esimerkiki vaatekaupoissa. Suunnittelijat taas ovat hyvin kallis palvelu, joka voi silti johtaa siihen ettei lopputulos miellytä. On siis helpompi ja turvallisempi ratkaisu luoda avaruutta ja selkeyttä tutuilla ja turvallisilla tavoilla.

Vierailija
28/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä saat sen luukkusi sisustaa ihan miten tahdot. Ja vastaavasti muut ihan miten tahtoo.

Ei se ole sen vaikeampaa =)

Vierailija
29/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaiset ovat sisimmässään tilaa kaipaavia metsäläisiä,

No niin olemme ja ylpeitä siitä! Jos se sinua kismittää niin itkeä tirauta ihan rauhassa.

Vierailija
30/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jokainen saa sisustaa niinkuin tykkää!  Makuja on monia.

Kyllä niitä makuja tuntuu olevan nykyään tasan kaksi, valkoinen massatyyli tai sitten omanlainen tyyli.

Vierailija
31/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse pidä tollasesta "uusvanhasta" että ostetaan kaupasta uutena vanhannäköistä huonekalua. Ja niissä vielä lukee joku muka ihana teksti live, laugh, love ja tähtikoristeita lyöty sinne tänne. Ja sitten vielä joku hieno puulattia tosiaan pilataan maalaamalla valkoiseksi?? Mut kukin tyylillään.

Vierailija
32/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen vttuun kirjoitti:

Yleensäkin skandinaviassa on aina käytetty liikaa valkoista.

Niin taas se ulkomaalainen on niin paljon hienompaa :-D Samahan teillä suvaitsevaisilla toimii myös ihmisissä joissa ulkomaalainen on aina tylsää kotimaista parempaa ja hienompaa.

Asun ulkomailla ja Suomessa kodit ovat tosi kauniita. Vertaan Englantiin, Italiaan ja Tsekkiin.

Vierailija
33/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on latino ja suosii sisustuksessa valkoista ja puisia huonekaluja.

Ne nyt sattuvat olemaan klassikkoja.

Googlettakaa vaikkapa "beach house style" ja voitte hoksata, että myös Amerikan mantereella vaalea, ilmava ja valkoista, puuta ja pastellin sävyjä yhdistävä sisustus on hot. ;)

Ja jos historia kiinnostaa, myös kustavilaista tyylisuuntaa 1700-luvun loppupuolelta voi vilkaista.

Mulle on ihan sama, miten muut sisustavat kotinsa. Hyvältä näyttävän lopputuloksen voi saada niin monella eri tapaa. Väreillä, tekstiileillä, huonekaluilla ja sisustusesineillä ei sinänsä ole väliä, kunhan lopputulos toimii ja on jonkinlaisessa harmoniassa keskenään -oli koti sitten täynnä räiskyviä värejä, tummanpuhuva tai vitivalkoinen.

Mulle on tärkeintä, että oma koti miellyttää silmää ja siellä on hyvä olla. Trendit ja muotisuuntaukset eivät sinänsä kiinnosta. Toki sisustus aina jossain määrin edustaa omaa aikaansa -jos ei muuta, niin elektroniikka paljastaa. Harva asuu autenttisessa museoympäristössä.

Vierailija
34/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kamalinta on se, kun hyväkuntoisen parketin päälle vedetään valkoinen laminaatti. Korvataan siis aito luonnonmateriaali muovilla, koska lattia on ollut väärän värinen. Menee mun "pyhäinhäväistyslistalla" samalle korkeudelle kuin sata vuotta vanhojen hirsien valkoiseksi maalaaminen.

Vierailija
35/35 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt eniten valkoisista huonekaluista koko ikäni ja siksi meillä on niitä.  Jos nyt sattumalta on tässä myös trendi, että valkoista on paljon myynnissä niin sehän on vain mulle hyvä.

Valkoiset huonekalut on kauniita ja niihin voi yhdistää värejä. Ei minullakaan kaikki valkoista ole. Ja puu nyt vaan on aina hienoa.