Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
161/2202 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kattonu nyt kaikki kaudet kolmesti (...)

Mä lopetin eilen katsomisen ja aloin tänään katsoa kolmoskautta uudelleen :D Jotenkin tykkäsin Noorasta niin paljon, niin ajatus Isakin kaudesta ei niin houkuttanut. Kuitenkin huomasin katsovani kautta tippa linssissä silmät sydäminä ja oli pakko alkaa katsoa heti uudelleen <3

jotenkin ihanaa, kun en ole pitkään aikaan tykännyt mistään ohjelmasta näin paljoa!

Vierailija
162/2202 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäilisitte, milloin alkaa uusi kausi ja kenen haluaisitte sen olevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluan ja ehkä luulen, että kausi on Evenistä. Tässä keväällähän se kai alkaa, mutta ei mitään hajua milloin. En malta odottaa!

Vierailija
164/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin sarjan vasta ja olen nyt vasta kakkoskaudella menossa. :) Aivan ihana sarja ja mietin että kehtaankohan kirjoittaa siitä täällä, olen kuitenkin jo 26-vuotias. :D mutta löytyihän täältä ketju ja muutkin katsoo.

Ainoa mikä rassas kakkoskaudella oli se että Eva leikkasi ihanan tukkansa ja hänestä tuli vähän ärsyttävä sekoilija ja bilettäjä. Sellainen joka riehuu, huutaa ja räkättää koko ajan. Ei ollut sellainen ykkösessä.

Kolmoskaudella seurataan siis Isakia? Toivoisin että neloskausi olisi Vildestä tai Jonaksesta.

Vierailija
165/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rassaa

Btw norjan kieli kuulostaa ihanalta!:) Hyvin samantyyppinen kuin ruotsin, mutta ei läheskään yhtä ärsyttävän kuuloista.

Vierailija
166/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin kauden olevan jostakusta viime kaudella varjoon jääneistä, esim Vilde on alkanut kiinnostamaan vaikka aluksi olin aivan hänen kautta vastaan. Mutta täällä lukiessa on tullut uusia puolia hahmosta :)

Toki myös jonkun pojan kausi kiinnostaa. Harmi että the penetratorsien kausi taitaa jäädä kokonaan pois, heidän "ystävät perheenä" asetelma olis ollu kiinnostava ja kaikki se uhoaminen ja itsevarmuus.

Mutta kenen tahansa kausi kiinnostaa ja otan sen lämmöllä vastaan kunhan julkaistaan! Luulisi että maalis-huhtikuussa

Vierailija
167/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluan ja ehkä luulen, että kausi on Evenistä. Tässä keväällähän se kai alkaa, mutta ei mitään hajua milloin. En malta odottaa!

Mä kyllä petyn, jos on Evenistä. Hän oli niin keskeinen henkilö kolmoskaudella, että menisi tylsäksi jos samaa hahmoa koko ajan pyöriteltäisiin.

Vierailija
168/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana on hyvin todennäköisesti seuraavan kauden päähenkilö :) Kiinnostavaa!

Vierailija
169/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä rassas kakkoskaudella oli se että Eva leikkasi ihanan tukkansa ja hänestä tuli vähän ärsyttävä sekoilija ja bilettäjä. Sellainen joka riehuu, huutaa ja räkättää koko ajan. Ei ollut sellainen ykkösessä.

Mä ajattelin ainakin alussa, että se on vähän hukassa itsensä kanssa ja siksi toi muuttunut käytös, mutta en tiedä.

Vierailija
170/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten sie nrk-sivulla huomannu lukee niitä "viestejä" tai siis en itekkää kyllä norjaa mitenkään erityisesti osaa, mut kyl niistä jtn ymmärtää. Ne tuo vaan paljon lisää infoa ja ymmärrystä noihin jaksoihin.

http://skam.p3.no

Vierailija
171/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi en kyl muista edes, milloin viimeksi olisi tullut valvottua minkään sarjan kanssa yhtä intensiivisesti. huikeiden hahmojen lisäksi pakko antaa glooriaa mielettömästä soundtrackista. Sai vuorotellen itkemään ja nauramaan :'D

Vierailija
172/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut kiinnostavaa (kuten joku jo kirjoitti), miten sarjan hahmot on aina vähän erilaisia, riippuen kenen näkökulmasta sarjaa sillä hetkellä seurataan. Ihmettelin pitkään miksi Eva vaikutti 2.kaudella niin oudolta ja erilaiselta, mutta sehän oli todennäköisesti se, miltä Eva vaikutti Nooran silmin. Evan omassa kaudessa näkyi se herkkyys ja tunteellisuus, mitä ei ehkä näy ulospäin muille.

Häiritseekö muuten ketään muuta, että Ylellä ei ole melkein ollenkaan suomennettu noita tekstareita?  Jotenkin tosi huonoa käännöstyötä, noita tekstareita kun on tosi paljon ja tuntuvat antavan aika oleellista uutta tietoa. Jäi joissakin asioissa vähän "pihalle" kun ei jaksanut alkaa itse pausettamaan ja kääntämään sanakirjan kanssa.

Vierailija
173/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kolmoskaudessa sekin oli ihanaa, kun kaikkien mielestä homous oli ihan normaalia. Niin monessa ohjelmassa äiti/isä/kaveri/joku on sitä homoutta vastaan ja siitä revitään draamaa, mutta tässä se oli kaikille ihan normaalia. Niin kuin sen pitäisikin olla.

Vierailija
174/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, mä katsoin just uudestaan sen jakson kun Isak kertoo sen kavereille olevansa homo ja sitten Even tulee sen luokse illalla. Musta se koko kohta on niin ihana, kun ne pojat siinä miettii että mitä Isak vastaa ja sitten niiden pitää lähteä sieltä takaovesta :D Ja se kappale mikä soi siinä taustalla kun Isak avaa Evenille oven, rakastan sitä! Kuten joku tuolla kirjoittikin, ihana soundtrack tässä ohjelmassa.

Kirjoitin tossa aiemmin, että haluaisin ensi kauden Evenistä, mutta sittenkin haluaisin sen Jonaksesta. Tai Sanasta, haluaisin olla sen kaveri.

Vierailija
175/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin ainakin alussa, että se on vähän hukassa itsensä kanssa ja siksi toi muuttunut käytös, mutta en tiedä.

Minustakin Eva vähän hakee itseään. Huomasitteko, kun ykköskaudella hän yhtäkkiä alkoi käyttämään huulipunaa ja poolopaitaa kuten Noora? Ja sitten kakkoskaudella leikkasi pitkän polkkatukan kuten Nooralla?

Vierailija
176/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ollut kiinnostavaa (kuten joku jo kirjoitti), miten sarjan hahmot on aina vähän erilaisia, riippuen kenen näkökulmasta sarjaa sillä hetkellä seurataan. Ihmettelin pitkään miksi Eva vaikutti 2.kaudella niin oudolta ja erilaiselta, mutta sehän oli todennäköisesti se, miltä Eva vaikutti Nooran silmin. Evan omassa kaudessa näkyi se herkkyys ja tunteellisuus, mitä ei ehkä näy ulospäin muille.

Häiritseekö muuten ketään muuta, että Ylellä ei ole melkein ollenkaan suomennettu noita tekstareita?  Jotenkin tosi huonoa käännöstyötä, noita tekstareita kun on tosi paljon ja tuntuvat antavan aika oleellista uutta tietoa. Jäi joissakin asioissa vähän "pihalle" kun ei jaksanut alkaa itse pausettamaan ja kääntämään sanakirjan kanssa.

Juu, kääntäjä ei ole tosiaankaan tajunnut, että tässä sarjassa nimenomaan nuo viestit ovat todella tärkeässä osassa. Mä olen katsonut jotain jaksoja ihan sen takia rinnakkain norjalaisten tekemien käännösten kanssa.

Vierailija
177/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmos kausi oli mun lemppari, vaikka tosi pintapuolinen raapaisu olikin. Jaksot ois hyvin voinut olla kakkoskauden jaksojen mittaisia niin asioita ois saanut käsitelty enemmän ja laajemmin. Mutta joka tapauksessa se oli suosikki. 

Vierailija
178/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks joku skam-fani katsonut tuota ovikoodia, joka on myös areenassa ja jota jossain verrattiin skamiin?

Katsoin ykköskautta, mutta en tykännyt yhtään. Ei ollut minusta yhtään verrattavissa Skamiin.

Vierailija
179/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on myös suomalainen 16-vuotiaiden suomenruotsalaisten ysärinuorten elämästä kertova sarja. Silloin ei ollut edes kännyköitä. Nythän muoti ottaa vaikutteita 90-luvusta ja minulla on vieläkin tallella musta samettidonitsi 90-luvulta.

Vierailija
180/2202 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooran paitapuseroista ja ribbi t-paidoista tulee 90-luvun alku mieleen. Housut ovat reisistä aika löysät myös ja paidan helmat housujen sisällä, ysärin alkua nämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme