Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Olen myös huomannut, että Ylen tekstitys ei oikein aina osunut nappiin, häiritsi todella, että joitakin asioita ei käännetty ollenkaan oikein (ymmärrän norjaa, tämä suomenruotsalainen täällä taas huutelee!;)). Ja ne tekstarit todellakin; sääli, että siinä menee paljon ohi jos ei ymmärrä norjaa. Mutta toisaalta ensimmäisen kerran kuin katsoin sarjaa niin en itseään pysynyt kärryillä kun samalla puhuttiin ja tuli tekstareita, vasta toisella katselukerralla (tai kolmannella?) ymmärsin ne molemmat. Olen ajatellut että se, että tekstareita tulee samalla kun keskustelu jatkuu kertoo siitä, että niinhän se on oikeassakin elämässä! Juuri tuollaistahan se on, joku saa viestin, ei ole läsnä kun muut puhuvat. Eli mielestäni taas hienosti tehty, loppuun ajateltu juttu sarjan tekijöiltä!
Mutta siis, jos vain ymmärtää norjasta jotain vaikka kouluruotsin perusteella, niin kannattaa katsoa noi nrk.no-sivujen chatit. Nauroin ääneen lähinnä Eskildin ja Linnin jutuille, kun ne säätävät siitä, kuka katsoo Evenin perään kun hän ei voinut hyvin (muuten niin uskomattoman liikuttavaa❤). Eskild ja Linn saavat isomman roolin juuri noissa chateissa kuin oikeassa sarjassa. Ja muutenkin Isakin ja Evenin tekstarit😍 Sieltä löytyy ainakin yksi joka on saanut Evak-fanit haukkomaan henkeään🔥😉
Mikä antoi 21.21 merkityksen alunperin? Sillä kellonajalla Even ja Isak lähti pyöräileen ja altaaseen pussaamaan ainakin..
Kolmas kauden alku ja Emma sanoo vessassa että oli Sanan kanssa poltellut pillereitä Sanan luona. Eihän voi tarkoittaa tuntemaamme Sanaa vaan jotain toista. Mä en ymmärrä muutoin. Vai muistanko Emman sanat väärin.. 😲
Mikä Linnin ja Eskildin suhde on, onko sisaruksia? Pohdittiin vaimon kanssa tuota ja ovat sisarusmaisesti samannäköisiä mielestämme
Ja joku kirjoitti siitä kohdasta, kun Isak heittää kaverinsa ulos kun Even yhtäkkiä tulee. Toi on yksi mun lempparitilanteista koko sarjassa! Niin suloista, kun kaverit ihan pokkana antavat parisuhdeneuvoja Isakille, ja Isak joka sitten tosiaan heittää ne pihalle juomineen kaikkineen :D Mahdin "jeg må ha skoene nå, kamerat!" saa mut aina nauramaan. Ja itse kun luulin, että ne vihdoin puhuisivat toisilleen, Isak ja Even. Ja sitten, no eivät puhuneet :D ei haitannut ollenkaan;) ja ne katseet!! Herregud. ja niiiin ihana se biisi joka silloin soi (Lykke Li: Tonight).
Mä olen olettanut, että Eskild ja Linn vain ovat kämppiksiä? Ei kai ilmene mistään, että olisivat sisaruksia...
Vierailija kirjoitti:
Kolmas kauden alku ja Emma sanoo vessassa että oli Sanan kanssa poltellut pillereitä Sanan luona. Eihän voi tarkoittaa tuntemaamme Sanaa vaan jotain toista. Mä en ymmärrä muutoin. Vai muistanko Emman sanat väärin.. 😲
No ainakin se oli suomennettu noin. Mä kans ihmettelin, että oliko käännösmoka vai oliko oikeasti kyseessä Sana. Mutta Sanahan sanoi, ettei polta ja antoi kokonaan sen 10% Isakin marihuanasta takaisin. No, ehkä se selviää. Voi olla, että sekin oli tällainen polttava vinkki siitä, mitä tuleman pitää. Ehkei kaikki ole Sanankaan kohdalla niin selvää. Sopisi ainakin kuvioon...
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis, jos vain ymmärtää norjasta jotain vaikka kouluruotsin perusteella, niin kannattaa katsoa noi nrk.no-sivujen chatit. Nauroin ääneen lähinnä Eskildin ja Linnin jutuille, kun ne säätävät siitä, kuka katsoo Evenin perään kun hän ei voinut hyvin (muuten niin uskomattoman liikuttavaa❤). Eskild ja Linn saavat isomman roolin juuri noissa chateissa kuin oikeassa sarjassa. Ja muutenkin Isakin ja Evenin tekstarit😍 Sieltä löytyy ainakin yksi joka on saanut Evak-fanit haukkomaan henkeään🔥😉
Mikä viesti?
Vierailija kirjoitti:
Mikä antoi 21.21 merkityksen alunperin? Sillä kellonajalla Even ja Isak lähti pyöräileen ja altaaseen pussaamaan ainakin..
21:21 or 2121 symbolizes a combination of the energies associated with the numbers 2 and 1. Once again, the presence of 1 here suggests that you are vibrating on a high frequency and highly capable of shaping your reality in accordance with your will.
It also marks a phase of inspiration or awakening, as noted. However, the number 2 is just as important in this combination. It is linked to balance, harmony, receptivity and fulfillment. When these two numbers are combined, your life is currently centered on a theme of self-knowledge, identifying your true values and figuring out what you really want.
People often see this combination of numbers when they’re at a crossroads in their Law of Attraction work—for example, perhaps you’ve honed a lot of the key skills but are not quite sure where you want to devote your manifestation energy to. 21:21 or 2121 tells you that now is exactly the right time to look for new opportunities and engage in serious self-reflection that will help you understand yourself on a deeper level.
It’s also worth noting that 21:21 and 2121 are reminders to be grateful for all the good in your life. Take some time to express positivity and thankfulness to others when you see this number, and notice how the universe begins to reflect that goodness right back to you.
Lisähuomio: Isakin syntymäaika oli myös klo 21.21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä viesti?
Jossain oli käännös jostakin viestittelystä, missä käytiin läpi kuumaa suihkukohtausta ja toivottiin sille jatkoa, kunhan koulu päättyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä viesti?
Jossain oli käännös jostakin viestittelystä, missä käytiin läpi kuumaa suihkukohtausta ja toivottiin sille jatkoa, kunhan koulu päättyy...
Siis Isak ja Even viestittelivät toisilleen. En nyt muista kumpi kirjoitti, että "en voi uskoa mitä teit minulle suihkussa aikaisemmin", ja sitten suunnittelivat jatkoa koulun jälkeen tms.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset katsoo jotain teinien paskasarjaa? Ja vielä norjalaista. Norjalaiset ovat petollista kansaa; urheilussa doping, kuvittelevat olevansa kaikessa parempia kuin muut. Kieli kuulostaa siltä kuin oksentaisi ulostetta, siksi en sarjaa katso koska äänet aiheuttavat välittömän oksennusrefleksin.
Erikoista ja huolestuttavaa, että yli 15-vuotiaat ovat kiinnostuneita teinien pussailuista ja ryyppäämisestä ja vielä katsovat sellaista roskaa vapaaehtoisesti. Jos kuulisin, että joku tuttuni katsoisi kyseistä sarjaa niin olisi kyllä entinen tuttu.
Ehkä joku sun tuttu katsookin. :D Hauskaa päivää sullekin!
Minäkin olen yrittänyt saada selville, mikä toi 21:21 juttu on. Ainakin jotkut viestit juuri tuolla nrk:n nettisivulla on lähetetty tuohon kellonaikaan, ja Isakin äidin viestissä luki että Isak on syntynyt klo 21:21. Ja aika moni Raamatun teksteistä joissa on toi 21:21 kai viittaa jotenkin juuri homoseksuaalisuuteen? Tai näin olen ymmärtänyt. Koko kolmas kausihan käsittelee juuri uskontoja eri näkökulmista, joten liittynee jotenkin uskontoon/uskoon?
En saa sitä viestiä nyt tänne: ei onnistu nettisivun tai screenshotin kopioiminen, mutta se on tosiaan se, mitä joku jo kirjoitti : Evenillä on englantia, ei pysty keskittymään tunnilla, koska miettii vain sitä mitä Isak teki hänelle aamulla suihkussa (har engelsk, og boner)🔥😄
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen yrittänyt saada selville, mikä toi 21:21 juttu on. Ainakin jotkut viestit juuri tuolla nrk:n nettisivulla on lähetetty tuohon kellonaikaan, ja Isakin äidin viestissä luki että Isak on syntynyt klo 21:21. Ja aika moni Raamatun teksteistä joissa on toi 21:21 kai viittaa jotenkin juuri homoseksuaalisuuteen? Tai näin olen ymmärtänyt. Koko kolmas kausihan käsittelee juuri uskontoja eri näkökulmista, joten liittynee jotenkin uskontoon/uskoon?
Ootteko muuten pongannut tällaisia salamerkityksiä muista kausista vai onko tämän tyypillisintä kolmoskaudelle? Mulla ei nyt tule heti mieleen mitään erityisiä merkkejä ja viittauksia muista kausista? Enemmän just noita pohjustuksia tulevaa varten. Mutta Isakin kaudella on sitten näitä uskontoon ja hengellisyyteen liittyvää vertauskuvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat keskustelevat finninaamojen bonereista into piukeana.
Ja se on sinulta pois, koska...?
Vierailija kirjoitti:
En saa sitä viestiä nyt tänne: ei onnistu nettisivun tai screenshotin kopioiminen, mutta se on tosiaan se, mitä joku jo kirjoitti : Evenillä on englantia, ei pysty keskittymään tunnilla, koska miettii vain sitä mitä Isak teki hänelle aamulla suihkussa (har engelsk, og boner)🔥😄
Se oli kans aika hellyyttävää, miten Noora, Eskild ja Linn sopi, kuka vuorollaan tsekkaa Evenin perään. Tuo viestittelyjen seuraaminen ja hahmojen sometilien seuraaminen samalla kun katselee sarjaa, antaa varmasti norjalaisille katsojille ihan uuden ulottuvuuden koko hommaan. Harmi, ettei sitä pysty samalla tavalla tuomaan muihin maihin. No, onneks noihin tekstiviestittelyihin ja niihin käännöksiin törmäilee ainakin jälkikäteen. Norjalaiset fanit ovat kyllä kääntäneet ahkerasti sarjaa muun kielisille faneille. Isot peukut siitä!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen olettanut, että Eskild ja Linn vain ovat kämppiksiä? Ei kai ilmene mistään, että olisivat sisaruksia...
Joo, eikö ne ole ihan vain kämppiksiä? Soluasunto, eli ovat varmaan vain päätyneet samaan kämppään.
Juu, ja näitä kamalia mammafarkkuja:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/56/e7/7f/56e77fc52380b826a26e…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b5/cf/10/b5cf10210467fd78dad4…