Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
261/2202 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kohta on myös ihana, kun Isak ja Even melkein suutelee, mutta Nooran saapuminen keskeyttää heidät. Pidätin oikeasti hengitystäni kun odotin että ne suutelee, ja sitten olin ihan eiii :D ja sitten olin ihan mitääh, kun näin Nooran!

Joo. Ja mä tykkään, miten siinä kohtauksessa Even käyttää periaatteessa samaa suostuttelutaktiikkaa tuohtuneeseen Isakiin, kuin mitä Isak käytti tuohtuneeseen Emmaan. Eli sanoo jotain odottamatonta, jolla saa toisen suuttumuksen unohtumaan. Isak vitsaili Emmalle tähän malliin sen jälkeen kun oli tehnyt oharit, ja sit Even heittää mustaa huumoria, kun on itse suututtanut Isakin jättämällä kertomatta tyttöystävästä. :D

Sama juttu oli ensitapaamisissa. Emma oli täysin välinpitämätön, joten Isak sanoi sen Stranger Things -loukkauksen, jolla sai Emman hätkähtämään ja huomion itseensä. Sitten smoothisti parempaa tuttavuutta tekemään... Even taas WC:ssä vie kaikki käsipaperit ja saa Isakin täysin kummastuksiin. Tämän jälkeen yhtä viileesti kutsuu Isakin mukaan pihalle polttelemaan pilveä ja eikun paremmin tutustumaan.

Isak saa periaatteessa kokea siis samanlaisen iskutaktiikan, kuin mitä itse viljelee, kun iskee tyttöjä. Ehkä senkin vuoksi Isak on niin epävarma Evenistä, kun itsehän se ei noissa tyttöjen iskemisissä ole kovin vakavissaan.

Vierailija
262/2202 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kohta on myös ihana, kun Isak ja Even melkein suutelee, mutta Nooran saapuminen keskeyttää heidät. Pidätin oikeasti hengitystäni kun odotin että ne suutelee, ja sitten olin ihan eiii :D ja sitten olin ihan mitääh, kun näin Nooran!

Joo. Ja mä tykkään, miten siinä kohtauksessa Even käyttää periaatteessa samaa suostuttelutaktiikkaa tuohtuneeseen Isakiin, kuin mitä Isak käytti tuohtuneeseen Emmaan. Eli sanoo jotain odottamatonta, jolla saa toisen suuttumuksen unohtumaan. Isak vitsaili Emmalle tähän malliin sen jälkeen kun oli tehnyt oharit, ja sit Even heittää mustaa huumoria, kun on itse suututtanut Isakin jättämällä kertomatta tyttöystävästä. :D

Sama juttu oli ensitapaamisissa. Emma oli täysin välinpitämätön, joten Isak sanoi sen Stranger Things -loukkauksen, jolla sai Emman hätkähtämään ja huomion itseensä. Sitten smoothisti parempaa tuttavuutta tekemään... Even taas WC:ssä vie kaikki käsipaperit ja saa Isakin täysin kummastuksiin. Tämän jälkeen yhtä viileesti kutsuu Isakin mukaan pihalle polttelemaan pilveä ja eikun paremmin tutustumaan.

Isak saa periaatteessa kokea siis samanlaisen iskutaktiikan, kuin mitä itse viljelee, kun iskee tyttöjä. Ehkä senkin vuoksi Isak on niin epävarma Evenistä, kun itsehän se ei noissa tyttöjen iskemisissä ole kovin vakavissaan.

Hahaa! Loistavia huomioita yhtäläisyyksistä! :D

Tää on hauskaa ku eri ihmiset huomaa eri asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2202 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Tätä keskustelua lukemalla olen saanut vielä enemmän irti tästä sarjasta. Ja joitan kohtia on ollut pakko katsoa uudestaan täällä nousseiden asioiden vuoksi!

Vierailija
264/2202 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks monista Isak&Even lempikihtauksista on ku Even laulaa Gabriellea Isakille keittiössä. Even on supersuloinen siinä.

Se on ihana kohta!

Mä tykkään siitä kohdasta, kun Isak ja Even vaan makoilee sängyllä sen vitosjakson alussa. Siinä on jotenkin niin rauhallinen ja onnellinen tunnelma.

Se hotellikohtaus on mun mielestä myös tosi hyvin näytelty. Kun Even alkoi selittää niistä häistä ja kosinnasta yms, mulle tuli itsellenikin jotenkin levoton ja ahdistunut olo, että nyt ei ole kaikki ihan kunnossa.

Voisin vaan keskustella tästä sarjasta koko päivän :D

Toi kohtaus on niin hyvin näytelty. Ei vain Henrikin kohdalta vaan myös Tarjein! Sen voi oikeasti tuntea, milloin Isakin sielu alkaa murtumaan kun Evenin mania vain menee oudommaksi ja oudommaksi. Se täydellisen onnellisuuden yhtäkkinen hiipuminen ja kasvojen ilmeen valahtaminen... Voi että kun se kohtaus ahdisti. :(

Vierailija
265/2202 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Tätä keskustelua lukemalla olen saanut vielä enemmän irti tästä sarjasta. Ja joitan kohtia on ollut pakko katsoa uudestaan täällä nousseiden asioiden vuoksi!

Mä just kattelin noita listattuja lempparikohtia uudestaan :D

Vierailija
266/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa etten oo ainoo, joka kuuntelee tota Gabriellen biisiä ihan fiiliksissä? :D

Vierailija
267/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa etten oo ainoo, joka kuuntelee tota Gabriellen biisiä ihan fiiliksissä? :D

Et ole ainut :D Täältä löytyy ainakin toinen

Vierailija
268/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin läpi eilen biisilistaa, mitä ohjelman taustalla soi. Sonny Alven feat. Emmi:Our youth, tykkäsin kovasti.

Monipuolisesti on musaa, mulle paljon myös semmosia jota en aiemmin tiedä, esim norjalaisia esiintyjiä. Tätä kautta pääsee tutustumaan uusiin bändeihin ja laulajiin.

Vierailija
269/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään siitä mökkikohtauksesta, että oliko se ouija-lauta myös osa Sanan ja Chrisin pilaa, eli oliko se Chris joka liikutti sitä osoitinta?

Vierailija
270/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon tyttöporukan välisistä kohtauksista. Tulee sellainen fiilis, että ne on oikeasti kavereita.

Vierailija
271/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös- ja kolmoskaudet oli ihan loistavia, kakkosesta en tykännyt. Se oli tosi pitkäveteinen ja ärsytti 99% ajasta se Nooran ja mulkku-Williamin välppäys. Ekalla kaudella Noora oli vielä mielenkiintoinen hahmo, joka ei ollut riippuvainen pojista kuten ystävänsä, mutta pitihän sekin sitten pilata tuollaisella kliseepaskalla. Olisin katsellut mielummin noita tunnin jaksoja muilla kausilla.

Vierailija
272/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana sarja! Kakkoskausi oli niin hyvä! Noora & William <3

Nyt menossa kolmoskaudessa.

Vierailija
273/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän kaksijakoiset mielipiteet Noorasta ja Williamista. Toisaalta se kävi välillä tylsäksi, mutta toisaalta voin niin samaistua Nooraan, sillä olen itsekin joskus ihastunut player-poikaan, vaikka en olisi koskaan sitä itsestäni uskonut. Vahvasta ja itsenäisestä tulee yhtäkkiä tosi epävarma sellaisen tuijotuksen edessä, huh.

Vierailija
274/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhotti toisella kaudella Mooran valehtelu Vildelle ja muillekin. Kausi ei ollut edennyt kovinkaan pitkälle ku Noora halusi jäädä jo Williamin viereen nukkumaan bileiden jälkeen. Musta se kuvio tuntui epäloogiselta. Mä en tuossa iässä todellakaan ois alkanu värkkään kaverini ihastuksen kans.

Vierailija
275/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Isak on mielestäsi kuumempi, laita yläpeukku.

Jos Even on mielestäsi kuumempi, laita alapeukku.

Vierailija
276/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkös- ja kolmoskaudet oli ihan loistavia, kakkosesta en tykännyt. Se oli tosi pitkäveteinen ja ärsytti 99% ajasta se Nooran ja mulkku-Williamin välppäys. Ekalla kaudella Noora oli vielä mielenkiintoinen hahmo, joka ei ollut riippuvainen pojista kuten ystävänsä, mutta pitihän sekin sitten pilata tuollaisella kliseepaskalla. Olisin katsellut mielummin noita tunnin jaksoja muilla kausilla.

Noora oli ekalla kaudella loistava hahmo ja ärsytti ihan todella et se sen oma kausi oli mikä oli. Tosi pitkäveteinen ja mielenkiinnoton. Jotenkin oisin toivonut erilaista tarinaa Nooralle, mutta ilmeisesti se menee sit aina noin. Ja ne jaksojen pituudet, en keksi mitään syytä miks just sillä kaudella jaksot oli tuplasti muita pidempiä. Ihan hyvin esim. Isakin ja Evenin tarinaa ois voitu käsitellä syvemmin, koska siinä oli sentään jotain tarttumapintaa. 

Vierailija
277/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, tämä sarja sai mut tajuamaan että mun on pakko kertoa jollekin omista vaikeuksistani, ja olen sentään "jo" 25-vuotias. Se kohtaus kun Isak menee koululääkärille, ja se lääkäri selittää sitä saarijuttua, ja että kaikki on vaikeampaa yksin. Ja sitten Isak menee kertomaan Jonasille. Tajusin oikeasti, että voin voivotella yksin tai kertoa jollekulle. Joten kerroin hyvälle kaverilleni ongelmistani ja heti tuntuu paremmalta.

Kaikki oikeasti on vaikeampaa yksin.

Vierailija
278/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään siitä mökkikohtauksesta, että oliko se ouija-lauta myös osa Sanan ja Chrisin pilaa, eli oliko se Chris joka liikutti sitä osoitinta?

Näin oletin, että Chris liikutteli lautaa.

Vierailija
279/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä moi!

En olisi uskonut, että sarjasta saadaan näin paljon mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi. Ajattelin, että lisäkseni sarjaa varmasti seuraa muutkin aikuiset, mutta kiinnostusta ei ole riittävästi rakentavaan keskusteluun. Vaan täällähän on ihan huikeita pohdintoja, näkemyksiä ja oivalluksia! Ketjukin pysynyt erittäin siistinä ja asiallisena parista trollausyrityksestä huolimatta. Ihanaa! ❤ Ja sinä Norjassa asuva; kiitos kaikesta "sisäpiirin" tiedosta! ❤ Itseäkin on mietityttänyt Nooran mahdolliset kytkökset Suomeen.

Vierailija
280/2202 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oletin, että Chris liikutteli lautaa

Siis sitä osoitinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi