Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
2181/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mua oikeesti surettaa ja sattuu tuon Yousefin puolesta. Tuo oli tosi kylmä veto. Luuleeko Sana, että Yousef on pelleilyt, vai mikä tuossa oli ideana? Kai Sana nyt tajuaa, että ei sille oikein voi mitään, jos ihastuu. Ja kyllähän Yousef tuon aika aikasessa vaiheessa otti esille, jos vasta silloin edellisenä lauantaina ensimmäisen kerran puhuivat keskenään... Ei saasta, mä oon niin pettynyt nyt kyllä tuohon Sanaan. Miksei voinut vastata ja vaikka nätisti sanoa, että haluaa pitää välimatkaa. Todella, todella tyly veto.

Niimpä... :( Sana nyt ei ole tottunut puhumaan avoimesti tunteistaan, ja ei varmaan vaan tiennyt mitä sanoa. Ei varmaan tällä hetkellä kestä puhua Yousefille kun uskoo ettei heidän välillä voi olla sitä mitä hän haluaa, eikä sitten tiedä miten lopettaa juttu joka virallisesti ei ehtinyt edes alkaa. (Eiköhän se myöhemmin reipastu ja voivat sitten taas puhua)

Vierailija
2182/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uudelle seuraajalle, mistä näitä klippejä näkee? Areenassa on vain sarjan jaksot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis uudelle seuraajalle, mistä näitä klippejä näkee? Areenassa on vain sarjan jaksot.

skamin virallisilta sivuilta näkee, ja isak x even twitter -tililtä löytyy englanninkieliset käännökset sekä uudet klipit ja päivitykset löytyy myös sieltä!

Vierailija
2184/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoileria tulee, jos joku ei ole katsonut vielä uusinta klippiä

*

*

*

*

Voi Sana, eihän tuo ole mikään ratkaisu, poistaa fb-kavereista. Yousef tulee hengaamaan heidän kodissaan joka tapauksessa, jollei tämä "vodkapullon tuominen" nyt estä sitä, että häntä ei ns. enää hyväksyttäisi vieraaksi. Mutta ei kai, mä tulkitsen, että Sanan vanhemmat eivät ole mitään niin tiukkoja. Oman kodin säännöt toki ovat olemassa ja heillä ei alkoholia käytetä. Tässä on taas yhteneväisyyksiä Isakin käytökseen, Sanakin nyt googletti, miten toimia ja vähän samaa siinäkin, kun Evakin hotelliyön jälkeen Even maniassa lähetteli niitä Nasin sanoituksia. Isakin ratkaisu oli vain, että lopeta viestailu. Kommunikaatio, se kommunikaatio. Ajattelen kuitenkin myös niin, että heille tuli happy end, joten eiköhän tässä päästä johonkin ratkaisuun. Voi olla, että Sana päätyy siihen, että ei voi seurustella ei-uskovan kanssa, mutta ainakin että saisivat keskusteltua asian ja jäisivät väleihin.

Vierailija
2185/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Asenat+Joosef-tarinassa (jos nyt siihen haluaa uskoa), Joosef torjui ensin Asenatin, koska tämä ei uskonut Joosefin jumalaan. Vasta Asenatin todistettua itsensä Joosefille ja tultuaan tämän uskoon, Joosef hyväksyi Asenatin vaimokseen. (Tartun nyt oljenkorsiin...) Eli jos ajatellaan, että Yousef on tässä tapauksessa se henkilö, joka kääntyisi kumppaninsa uskoon, niin tämä käänne menisi yksiin tarinan kanssa. Tavallaan...

Mutta tarinassa myös Asenat torjui monia kosijoita, ennen kuin tapasi Joosefin ja rakastui tähän. Eli, jos taas ajattelee tältä kantilta, Yousef saattaa olla yksi näistä monista huonoista kosijoista, jotka Sana tapaa ennen kuin löytää sen oikean joosefinsa.

Mä olen nyt jotenkin ihan järkyttynyt. En tajua, miksi tuota suhdetta oltaisiin noin tunteisiin vetoavasti alustettu, jos se päätettäisiin vain heivata sivuun ja antaa Sanalle uusi rakkauden kohde. Mutta toisaalta siinä artikkelissa annettiin ymmärtää, että uudet kosijat tekevät tuloaan kunhan vaan pitää silmänsä auki.

Vierailija
2186/2202 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, tää on ollu jo yli kaks tuntia jumissa!!!

Vierailija
2187/2202 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä Sana toimii täysin omien periaatteidensa vastaisesti suhteessa Yousefiin. Hän sanoo, että pitää aina yrittää ymmärtää toisenlaisia ihmisiä: miksi he toimivat ja ajattelevat kuten tekevät. Vain siten voi olla oikeasti suvaitsevainen ja ihmiset elää rauhassa toistensa kanssa. Hän sanoo, että ystäviä ei saa kusettaa. Heille ei valehdella, heitä ei käytetä hyväksi eikä hylätä, vaikkeivat he vastaisi odotuksia.

Mitä Sana on tehnyt nyt koko ajan kun on taistellut vastaan sitä rakkautta, jota tuntee Yousefia kohtaan? No juurikin täysin päinvastoin! Hän valehtelee ystävilleen, hän valehtelee perheelleen. Hän antaa ystäviensä ottaa syyt niskoilleen asioista, jotka hän on itse möhlinyt. Hän ei pysty kohtelemaan asiallisesti ihmistä, joka ei usko samaan kuin hän. Hän vain katkaisee tuon henkilön elämästään. Vaikka tämä toinen ihminen on erilaisesta uskostaan/uskon puutteestaan huolimatta kohdellut Sanaa kunnioittaen ja arvostaen, ei Sana pysty itse olemaan hänelle vastavuoroisesti lempeä. Hän vain pyyhkii Yousefin kylmästi elämästään pois eikä anna tilaa keskustelulle.

Sana on tällä kaudella siis ollut todella tekopyhä. Tämä tuntuu varmaan sen takia kauheammalta, koska Sana on aikaisemmin käyttäytynyt arvojensa mukaisesti. Puolustanut ystäviään ja ollut ymmärtäväinen ja suvaitsevainen. Isakin kohdallahan taas aloitettiin sieltä pohjamudista, josta lähettiin etenemään kohti "parempaa" Isakia, joka ei ollut niin itsekäs ja omahyväinen. Sanan kanssa näytetään menevän päinvastoin: nyt romahdetaan korkeuksista suoraan alas ja petytään rankimman kautta. 

Vierailija
2188/2202 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Eilen hävisi illalla lähes kaikki lähetyt viestit. Aamullakaan ei toiminut. Toinen ketju perustettu, jos tämä ei enää pelitä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2859930/skam-keskusteluketju-vol2?change…

Vierailija
2189/2202 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju näemmä lukittu? Syystä että?

Nyt taitaa toimia?

Vierailija
2190/2202 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä evak faniutta, että syynä on osittain se että miehet joita olen rakastanut muistuttavat jotenkin Isakia. Vaikka Isak on vain baby iältään niin joku yhdennäköisyys on menneisyyteeni.

Ja mä olen yhtä weird kuin even vaikka olen nainen.

Vierailija
2191/2202 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä Sana toimii täysin omien periaatteidensa vastaisesti suhteessa Yousefiin. Hän sanoo, että pitää aina yrittää ymmärtää toisenlaisia ihmisiä: miksi he toimivat ja ajattelevat kuten tekevät. Vain siten voi olla oikeasti suvaitsevainen ja ihmiset elää rauhassa toistensa kanssa. Hän sanoo, että ystäviä ei saa kusettaa. Heille ei valehdella, heitä ei käytetä hyväksi eikä hylätä, vaikkeivat he vastaisi odotuksia.

Mitä Sana on tehnyt nyt koko ajan kun on taistellut vastaan sitä rakkautta, jota tuntee Yousefia kohtaan? No juurikin täysin päinvastoin! Hän valehtelee ystävilleen, hän valehtelee perheelleen. Hän antaa ystäviensä ottaa syyt niskoilleen asioista, jotka hän on itse möhlinyt. Hän ei pysty kohtelemaan asiallisesti ihmistä, joka ei usko samaan kuin hän. Hän vain katkaisee tuon henkilön elämästään. Vaikka tämä toinen ihminen on erilaisesta uskostaan/uskon puutteestaan huolimatta kohdellut Sanaa kunnioittaen ja arvostaen, ei Sana pysty itse olemaan hänelle vastavuoroisesti lempeä. Hän vain pyyhkii Yousefin kylmästi elämästään pois eikä anna tilaa keskustelulle.

Sana on tällä kaudella siis ollut todella tekopyhä. Tämä tuntuu varmaan sen takia kauheammalta, koska Sana on aikaisemmin käyttäytynyt arvojensa mukaisesti. Puolustanut ystäviään ja ollut ymmärtäväinen ja suvaitsevainen. Isakin kohdallahan taas aloitettiin sieltä pohjamudista, josta lähettiin etenemään kohti "parempaa" Isakia, joka ei ollut niin itsekäs ja omahyväinen. Sanan kanssa näytetään menevän päinvastoin: nyt romahdetaan korkeuksista suoraan alas ja petytään rankimman kautta. 

Niin ohjelman nimi on skam=häpeä. Täytyyhän Sanankin ensin jotain möhliä.

Vierailija
2192/2202 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skam sarjaa pystyy katsomaan myös yle areenasta. Itse olen ainakin ladannut puhelimeen yle areenan ja sieltä pystyy katsoa skammia, ja jopa ilman mainoksia. Yle areenassa on tällä hetkellä 3 kokonaista kautta ja neljännestä kaudesta on 3 jaksoa. Yle areenaan tulee uusi jakso heti sen jälkeen kun se uusi jakso on tullut telkkarista.

Vierailija
2193/2202 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle areenasta pystyy katsomaan skamia. Siellä on suomen kielinen tekstitys ja ei mainoksia. Siellä on kaikki kaudet paitsi nelos kaudesta on tullut 3 jaksoa. Sinne tulee uusi jakso heti kun se uusi jakso on tullut telkkarista. Yle areenan voi ladata puhelimeen.

Vierailija
2194/2202 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2195/2202 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Skam ole viel Areenassa?

Vierailija
2196/2202 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Skam ole viel Areenassa?

Tämä, mitä ihmettä? Lauantaina on kai aina tullut vähän eri aikoihin, muttei ole kyllä koskaan tainnut sunnuntaille saakka venyä. Ärsyttää :D

Vierailija
2197/2202 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alotin vasta katsomaaan kun areenassa oli noita jaksoja. Tää sarja on niin hyvä ja koukuttava ja oon jo melkei kattonu koko 1. kauden, ja kuun loppuun menessä varmaan ne kaikki.♡

Vierailija
2198/2202 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Williamin klippi!

Vierailija
2199/2202 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauska seurata, kuinka Sanan huivin sidonta (ja meikki) ilmentää tunteita ja ajatuksia.

Vierailija
2200/2202 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa vitos kaudesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi