Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
2061/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä Nooran olemassa olo nyt menee jollakin pahasti tunteisiin.. :D

Kyllähän 1. ja 2. kaudella käydään ihan samalla tavalla päähenkilön ohella myös muiden henkilöiden tapahtumia ja elämää läpi. Ja mun mielestä hyvä niin! Itse en tykännyt juuri 3. kaudesta sen takia yhtään niin paljon, koska se keskittyy omasta mielestäni pelkästään Isakiin&Eveniin. Kun mainitsit, että Nooran ja Williamin kuviota käytiin läpi myös 3. kaudella niin Noorahan oli korkeintaan parissa jaksossa ja ehkä yhteensä noin 1min ajan. Esim. se kohtaus missä puhui käytävän lattialla puhelimessa ei ollut mitään Nooran asioiden puimista, vaan kuvasti sitä kuinka Isak oli niin sekaisin tunteidensa kanssa ettei saanut edes öisin unta.

Ymmärrän, ettei kaikki voi tykätä kaikista hahmoista yhtä paljon, en minäkään tykkää. Mutta vähän yli menee nyt tuo kuvitelma, että koko sarja kirjoitettaisiin Nooran ympärille. Haloo! :D Ja kyllä mua ainakin kiinnostaa, että miten hänelle ja Williamille käy, ja mitä tapahtui Lontoossa. Ihan yhtälailla, kun 2. kaudella kiinnosti, että miten Evan ja Joonaksen välit kehittyivät eron jälkeen.

Toki pitää jotenkin käsitellä asia loppuun, eikä ainakaan itseäni häirinnyt aiheesta puhuminen 3. kaudella. Mutta on fakta, että Noora x William -kuvio on ainoa, jota käsitellään joka ikisellä tuotantokaudella. Päähenkilöt vaihtuvat, mutta Nooran draamalle on aina aikaa. Olin itse ajatellut, että asiasta oltaisiin nyt päästy yli, niin kuin Evan ja Jonaksenkin juttu käsiteltiin kakkoskaudella loppuun eikä enää sen jälkeen vatvottu. Luulin, että nyt Nooralla, joka oli aikaisemmin fiksu ja itsenäinen hahmo, voisi tapahtua elämässä muutakin. Williamin näyttelijä ei ole tulossa kai takaisin, joten tuntuu vähän turhalta pohtia, mitä heille vielä tapahtuu? Harmittaa, kun vieläkin roikutaan samassa tarinassa, varsinkin meitä joille se ei alunperinkään ollut lempparitarina.

No ei itseasiassa ole. Isak on itse asiassa mukana joka kaudella päähenkilon ja kokonaisuuden kannalta merkittävissä tapahtumissa ja sama homma näyttää jatkuvan neloskaudella. Isak on mukana myös joka kauden ekassa ja vikassa klipissä. 

Samaa mieltä. Isak on ollut isossa roolissa kaikilla kausilla. Ykköskaudella hänellä oli todella suuri rooli Eva&Jonas-jutussa. Kakkoskaudella hänen seksuaalisuuttaan pohdittiin heti 1. jaksosta lähtien. Itse asiassa Isak on ensimmäinen henkilö, jota näytetään kakkoskauden 1. jaksossa ja hänestä kohtauksessa myös puhutaan. Kolmoskausi olikin Isakin oma ja nyt 4. kaudessa jatkuu hänen ja Evenin kuvioiden puinti.

Mutta Isakia ei käsitellä hahmona, joka jauhaa vain jostain tietystä samasta seurustelusuhteesta kaudesta toiseen. William&Noora-kuvio on selvästi Andemille joku päähänpinttymä. Nooralla ei juuri muuta virkaa enää ole. Pelkästään William+Noora tai kuka muu Williamin tilalle Nooran kanssa...

Vierailija
2062/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepäs asiakaspalvelija vaikka Pariisin champs Elyseelle luksusliikkeisiin, niin sieltä löydät hyvinkin paljon hunnutettua m*slimiporukkaa. Se, että pakolaisstatuksella ei asuta Helsingin hyvämaineisissa kaupunginosissa, on taas ihan eri asia. Voi huokaus 😂

Ymmärrätkö ihan tahallaan kommenttini väärin?

Otetaanpa rautalangasta:

on olemassa varakkaita muslimeja. En ole törmännyt heihin Suomessa asumassa hyvämaineisilla aluilla. Suomessa muslimit ovat usein pakolaistaustaisia tai sitten muuten mamuja, kumpikaan ryhmä ei edusta Suomessa varakasta statusta. Siten on erikoista, että Skamissa on muslimitaustainen päähenkilö, jonka tausta on varakas (tämä ihan omana huomionani).

Mitä tulee kommenttiisi Pariisin luksusliikkeissä asioivista, niin puhutaan ihan eri asiasta. Ranskassa on muslimeja, jotka ovat lähtöisin Ranskan entisistä siirtomaista, ja ovat asuneet Ranskassa jo vuosikymmeniä. Heillä on aivan eri historia kuin mamuilla Pohjoismaissa.

Mikä tässä kommentoinnissani siis ärsyttää?

Se että et voi yleistää Sanan perhettä sinun muottiisi "mamuista". Et sinä tiedä mikä perheen/suvun historia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora ei juo, Yousef ei juo - äääää mä niin pelkään että Andem on tahtonut Nooran yhteen jonkun hellän ja huolehtivan tyypin kanssa, kun W nyt oli mitä oli. 😠 nyt uutta klippiä tai tekstarivaihtoa kehiin!

Vierailija
2064/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sazi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin spekuloimaan tota tämän neloskauden traileria ja tuli mieleen että jos tosi kuvaannollisesti ton haluaa ottaa, niin vois käydä vaikka niin, että Sana "kamppaa" joko tahallaan (Yousefista suuttuneena) tai tahattomasti Noran kertomalla tälle sen asian, mitä ekan jakson alussa puhuttiin, eli että Williamilla on jo uusi tyttöystävä (Norahan sanoi nyt uusimassa klipissä ettei kestäisi sellaista tietoa).

Jos Sana kertois Nooralle Williamin uudesta tyttöystävästä, Noorahan saattaisi ajatella olevansa vapailla markkinoilla ja iskeä sitten suutuspäissään Yousefin (jos haluaa esim. näyttää samalla mitalla takaisin Williamille, tai hakee lohtua Yousefista tms). En usko että Sana uskaltais riskeerata sitä! :D Mut mielenkiintosia näkemyksiä!✨

Miksi jotkut ajattelevat, että Yousef on vain joku objekti, jonka nappaa joku tytöistä, joka ensimmäisenä ehtii? Aivan kuin Yousefilla ei olisi lainkaan omia mielipiteitä tai päätösvaltaa siitä, kenen kanssa haluaa olla. En usko, että hän on Noorasta kiinnostunut, vaikka Noora olisi hänestä.

Tämä ihmetyttää muakin! Eihän Yousef ole osoittanut Nooraa kohtaan mitään, ainoastaan puhuneet keskenään kerran bileissä. Sanaa kohtaan taas ihan eri homma. Eikä tuo Noorakaan mun mielestä vaikuta tosissaan Yousefista kiinnostuneelta. Uskon, että tuo Noora+Yousef -homma on tuotu tähän mukaan vaan vähän sekoittamaan pakkaa ja tuomaan lisää epävarmuutta Sanan kuvioihin ja näkökulmaan. Jos tätä Noora+Yousef -juttua ei olisi, niin Sanahan ei edes puhuisi kenenkään kanssa Yousefista, mutta nyt Noora ottaa sen välillä esiin keskusteluissa ja näin nähdään paremmin miten Sana käyttäytyy eli välttelee paljastamasta ihastustaan jne.

Mielenkiintoinen tuo aiemmin mainittu Joosef & Asenat -vertaus, täytyykin lueskella asiasta! 

Sama juttu voitaisiin ihan hyvin tehdä Sanan ja Eliaksen välisen vuoropuhelun kautta. Ja se itseasiassa olisi mielenkiintoisempi ja uudempi lisä tähän salainen rakastuminen -kuvioon, kuin Noora-Sana-Yousef-kolmiodraama. Näitä kolmiodraamoja kun kuitenkin on ollut jo aika paljon (Eva-Ingrid-Jonas, Eva-Chris-Iben, Eva-Jonas-Jonaksen uusin, Vilde-Noora-William, Isak-Eva-Jonas, Isak-Even-Sonja, Isak-Emma-Even...)

Miksei näitä keskusteluja käydä siis Eliaksen kanssa? Luulisi veljeä kiinnostavan, kun kaveri näyttää olevan täysin ihastuksissaan pikkusysteristä ja Sanakin näyttäisi lämpeävän Yousefille. Miksi tähän pitää juuri Noora laittaa mukaan kaiken keskelle epävarmuutta tuomaan? Se epävarmuus suhteesta voitaisiin käsitellä myös kyllä toisin, jos haluttaisiin. Mutta jostain syystä Andem on tykästynyt näihin kolmiodraamoihin. Sääli.

Vierailija
2065/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora ei juo, Yousef ei juo - äääää mä niin pelkään että Andem on tahtonut Nooran yhteen jonkun hellän ja huolehtivan tyypin kanssa, kun W nyt oli mitä oli. 😠 nyt uutta klippiä tai tekstarivaihtoa kehiin!

En usko, että Sanan ja Yousefin suhdetta olisi pohjustettu noin paljon, jos tarkoitus olisi saattaa Noora ja Yousef yhteen, ei siinä olisi mitään järkeä

Vierailija
2066/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattooks joku oikeesti tällaista teini paskaa? ;D Ja vielä aikuiset ihmiset! En kestäää! :D

Tällasiin kommentteihin tuntuu turhalta edes vastata tai reagoida, mutta tuli vaan mieleen, että kun itse olin teini 90-luvun loppupuolella, olis kyllä suuresti helpottanut tällanen sarja, jossa käsitellään näitä asioita. Tätä pystyy kuitenkin kattomaan suht kevyenä teinidraamana, mutta pinnan alta löytyy eri merkityksiä ja poliittisia teemoja ja suhtautumista erilaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. 

Miks tätä sitten aikuisena on kiva kattoa? Mun mielestä on ihanaa kattoa, miten maailma on muuttunut paljon hyväksyvämpään suuntaan, miten nykyajan teinit suhtautuu asioihin ihan eri tavalla ja miten tällasta "hömppää" käytetään siihen että nuorille olis paljon helpompi hyväksyä itsensä ja ymmärtää ettei ole yksin ongelmiensa kanssa. Ja vaikka tässä teineistä on kyse, ja ajatellaan aina että sen ikäsille asioiden ja itsensä käsittely on vaikeaa, niin ihan samojen ongelmien kanssa tässä aikuisena painitaan. Samalla lailla vielä aikuisena ihmiset tappelee kaapista ulos tulon kanssa, kokee ulkopuolisuutta uskonnosta tai kulttuurista johtuen, painii vaihtelevien ihmissuhdetilanteiden tai mielenterveysongelmien kanssa.

Ja tottakai mulla tää sarja herättää myös muistoja omista teiniajoista ja jotenkin osaa ehkä omaa teini-itseään ja tapahtuneita asioita katsoa vähän eri silmällä, jotenkin hyväksyvämmin. Itsellä ainakin noihin aikoihin mahtui todella paljon mullistavia asioita, piti miettiä vähän liian suuria elämänmuutoksia ihan yksin ilman kenenkään ohjausta, mun tilanne oli hyvin lähellä Sanaa (tosin eri uskonto), siihen lisäksi vielä todella huonot kotiolot ja kamppailu uskonnosta irtaantumisen kanssa, jonka johdosta piti jättää kaikki vanhat lapsuuskaverit taakseen ja rakentaa elämä yksin ihan uudestaan ja ns. opetella täysin uusi tapa elää omaa elämää.

Jos tällainen sarja olis ollut noihin aikoihin olemassa, olisin ehkä uskaltanut avata suutanu ulkopuolisille ihmisille eikä olis ollut niin perhanan yksinäinen olo. 

Vierailija
2067/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora oli lempparihahmoni ekalla kaudella. Fiksu, itsenäinen, hauska ja tosi hyvä ystävä Evalle. Kakkoskausi oli mitä oli, mutten ymmärrä miksei nyt, paljon myöhemmin, Noora voisi taas olla se fiksu ja hyvä tyyppi? Toivottavasti myöhemmin tällä kaudella Noora tulee oikeasti auttamaan Sanaa niinkuin Sana tuki Nooraa kakkoskaudella: juuri nyt tuntuu, että Andem on alentanut potentiaalisen hahmon ajattelemattomaksi tytöksi joka puhuu melkein pelkästään pojista :(

Vierailija
2068/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä se onkin andemin opetus, että puhukaa tai kaverit vie sun miehen 😉

Vierailija
2069/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alt er lov" saa uuden merkityksen. Kaikki on vapaata riistaa, ellei ehdi korvamerkitä ajoissa... :D

Vierailija
2070/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora oli lempparihahmoni ekalla kaudella. Fiksu, itsenäinen, hauska ja tosi hyvä ystävä Evalle. Kakkoskausi oli mitä oli, mutten ymmärrä miksei nyt, paljon myöhemmin, Noora voisi taas olla se fiksu ja hyvä tyyppi? Toivottavasti myöhemmin tällä kaudella Noora tulee oikeasti auttamaan Sanaa niinkuin Sana tuki Nooraa kakkoskaudella: juuri nyt tuntuu, että Andem on alentanut potentiaalisen hahmon ajattelemattomaksi tytöksi joka puhuu melkein pelkästään pojista :(

No mutta ekalla kaudellahan Noora nähtiin Evan silmin, Sanasta Noora on ärsyttävä. Ei kaikki ihmiset näe yhtä tyyppiä samalla tavalla.

Vierailija
2071/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alt er lov" saa uuden merkityksen. Kaikki on vapaata riistaa, ellei ehdi korvamerkitä ajoissa... :D

Priceless, naurahdin ihan ääneen😂

Vierailija
2072/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepäs asiakaspalvelija vaikka Pariisin champs Elyseelle luksusliikkeisiin, niin sieltä löydät hyvinkin paljon hunnutettua m*slimiporukkaa. Se, että pakolaisstatuksella ei asuta Helsingin hyvämaineisissa kaupunginosissa, on taas ihan eri asia. Voi huokaus 😂

Ymmärrätkö ihan tahallaan kommenttini väärin?

Otetaanpa rautalangasta:

on olemassa varakkaita muslimeja. En ole törmännyt heihin Suomessa asumassa hyvämaineisilla aluilla. Suomessa muslimit ovat usein pakolaistaustaisia tai sitten muuten mamuja, kumpikaan ryhmä ei edusta Suomessa varakasta statusta. Siten on erikoista, että Skamissa on muslimitaustainen päähenkilö, jonka tausta on varakas (tämä ihan omana huomionani).

Mitä tulee kommenttiisi Pariisin luksusliikkeissä asioivista, niin puhutaan ihan eri asiasta. Ranskassa on muslimeja, jotka ovat lähtöisin Ranskan entisistä siirtomaista, ja ovat asuneet Ranskassa jo vuosikymmeniä. Heillä on aivan eri historia kuin mamuilla Pohjoismaissa.

Mikä tässä kommentoinnissani siis ärsyttää?

Se että et voi yleistää Sanan perhettä sinun muottiisi "mamuista". Et sinä tiedä mikä perheen/suvun historia on.

Olen sanonut, että olen yllättynyt, että Sanan perhe on varakas. Olen myös perustellut, miksi olen ollut yllättynyt tästä asiasta esimerkeilläni.

Mutta näytä minulle kohdat, jossa väitän, että Sanan perheen pitäisi olla stereotyyppisesti samanlainen kuin keskivertomamuperheiden Suomessa.

Ei minulla ole mitään yhtä muottia mamuista. On mamuja, joihin stereotypiat sopivat hyvin, ja on mamuja, joihin stereotypiat sopivat huonosti. Kuten muussakin elämässä.

Kiitos kuitenkin ensimmäisestä kommentista, jossa valaiset asioita. :)

Vierailija
2073/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Russebussihan oli myös Vilden lempiprojekti, ja nyt Sana on periaatteessa syrjäyttänyt Vilden hyvin pieneen rooliin koko jutussa. Ja tiuskimista oli jo nähtävissä jonkin verran puolin ja toisin juurikin siinä kohtauksessa, missä tytöt penäsivät toisiltaan, miksei voi heidän kotonaan pitää kokousta. Samoin tuo Vilden ja Magnuksen kiehnääminen saattaa alkaa ärsyttää Sanaa vieläkin enemmän, mitä alkukohtauksessa...

Joo ja mä kiinnitin huomiota myös siihen, että kun Sana kertoi tytöille että yhdistyvät Pepsi Max-jengin kanssa, niin Nooran ja Evan reaktio oli heti, että: oikeasti PM-jenginkö?! Ja Vilden reaktio oli vain, että: miksi Sana on bussipäällikkö?!

Toisaalta Sana ja Vilde on alusta asti olleet aina vähän pienessä sanaharkassa, koska ovat niin kovin erilaisia. Mutta saa nähdä voisiko noiden(kin) välille jotain suurempaa muodostua. Vilde on tuntunut tällä kaudella kyllä suhteellisen harmittomalta, kun kiehnää vaan Magnusin kanssa.. Jotenkin en toivoisi hirveästi tyttöjengin välille draamaa, koska mun mielestä ne on niin huippuviisikko, mutta Skamissa draamalta tuskin voidaan välttyäkään.. :D

Kyllähän Sana on vienyt Vilden aseman bussiporukan johtohenkilönä, joten ei ihmekään, että Vilde on närkästynyt. Aloin katsoa ekaa tuotantokautta uudestaan, ja kyllähän Sana oli tuolloin melkoisen ärhäkkä ja Vildeä kohtaan mun mielestä jopa törkeän epäystävällinen, vaikkakin Vilde oli tehnyt selväksi, ettei halunnut Sanaa bussiporukkaansa.

Vierailija
2074/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en siitä yhtään tykkääkään, mä kyllä periaatteessa ymmärrän ton, että Nooran ja Williamin suhdetta tuodaan esille jokaisella kaudella. Norjassa varsinkin Noora ja William on tosi suosittuja (ja ihmiset toivoivat että William ois kolmannen kauden päähenkilö...), ja vasta nyt tän kansainvälisen suosion myötä on alkanut löytyä näitä ihmisiä, jotka eivät Williamista tykkää ja jotka näkevät kuinka ongelmallinen toka kausi osittain oli. Mutta noiden kahden tarina oli kuitenkin se Andemin alkuperäinen ajatus ja lempilapsi, niin totta kai hän haluaa tuoda heitä esille, ja samalla antaa vähän jotain murusia niille, jotka Williamista tykkäävät.

Kuitenkin Nooran ja William suhde voisi olla suuremmassakin roolissa, jos William näyttelijä ei olisi lähtenyt sarjasta. Että onni sinänsä meidän sellaisten puolesta, jotka eivät Williamista tykkää :D

Vierailija
2075/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Yousef muslimi, ihan yhtä paljon kun keskiverto suomalainen on kristitty. Eli siis paperilla, ja se riittänee Sanan perheelle. Toinen juttu on riittääkö Sanalle. Mutta mua häiritsi ihan hirveesti kun Sana puhui mutsinsa kanssa norjaa. Se on täysin epäuskottavaa! Ja Sanan perheen asunto on ihan liian länsimainen. Siellä kuuluis olla massiivisia nahkasohvia, itämaisisia mattoja, kultaa ja kristallikruunuja. Siltä ne oikeesti näyttää. Asunto näytti olevan vanhassa talossa, ja ne sijaitsee keskustassa. Niiden kuuluis asua betonilähiössä, jos ollaan realistisia.

Nyt lopetetaan tää jankkaus, mutta aspa vois ensin lukea oman kommenttinsa ja sitten miettiä, miksi muut ovat vastaan.

Vierailija
2076/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä outoa et Noora on maininnut Yousefin jo pari kertaa hyvin lämpimään sävyyn vaikka ovat tavanneet vain kerran. Kiinnostuiko Noora Yousefista siksi et se antoi sille huomiota juuri sellaisella hetkellä, jolloin Noora sitä kaipasi? Näki siinä kiltin ja välittävän tyypin. Ei ole siitä kokemusta vanhempien tai poikien taholta.

Vierailija
2077/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi Noorassa ja Yousefissahan on aika paljon yhtäläisyyksiä, jos niitä haluaa hakemalla hakea. Ovat absolutisteja, lojaaleja ystävilleen, rauhallisia, kilttejä.. Tumma ja vaalea, eri piireistä - jos Andem on ajatellut että he täydentävät toisiaan. Mä kyllä (kuvitteellisesti) väännän Yousefin niskat nurin, jos alkaa säätää Sanan ystävän kanssa. Mielummin näkisin Nooran Eliaksen kanssa ja saisi mun puolesta kääntyä vaikka m*slimiksi. Lol.

Vierailija
2078/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä Jooseffi on kyllä niin hurmaava tapaus, että jäisi varmaan itse kullekin saman tien mieleen. Aivan ihana: kohtelias, romanttinen, suloinen, törkeen söpöt kulmahampaat, pehmeä lämmin katse ja vieläkin pehmeämpi käheä ääni, osaa tehdä ruokaa, osaa tanssia, on nokkela ja sanavalmis, hymyilee kuin olisit itse aurinko.. Oijoi. Mistäs näitä Yousef Acareita löytäisi ihan irl... Ehdottomasti meikäläisen suosikki kaikista Skam-hurmureista. Parhaan säästivät viimeiseksi. <3

Vierailija
2079/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi Noorassa ja Yousefissahan on aika paljon yhtäläisyyksiä, jos niitä haluaa hakemalla hakea. Ovat absolutisteja, lojaaleja ystävilleen, rauhallisia, kilttejä.. Tumma ja vaalea, eri piireistä - jos Andem on ajatellut että he täydentävät toisiaan. Mä kyllä (kuvitteellisesti) väännän Yousefin niskat nurin, jos alkaa säätää Sanan ystävän kanssa. Mielummin näkisin Nooran Eliaksen kanssa ja saisi mun puolesta kääntyä vaikka m*slimiksi. Lol.

Jopa vähän liian täydellinen! Saa nähä millainen fuckboy sieltä saattaa paljastuakaan...

Vierailija
2080/2202 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa vähän liian täydellinen! Saa nähä millainen fuckboy sieltä saattaa paljastuakaan...

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Älähän manaile!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä