Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea uskallatte antaa 7kk vauvalle syötäväksi?

15.03.2006 |

Lähinnä tarkoitan kaikkea vähän " erikoisempaa" ja mahdollisia sormiruokia.Meillä syödään aaramuin ja illoin kaurapuuroa hedelmäsoseen kanssa sekä päivällinen ja lounas (bonaa, pilttiä..esim.kasvisbroilerisose ja perunaa on yksi suosikeista) ja sitten vielä näiden välillä välipalaa, esim. hedelmäsosetta tai muussattua banaania, omenaa tms..

MUTTA MUTTA poika on ihan kamalan kiinnostunut kaikesta mitä ite syön ja ihan väkisin haluaisi maistaa samaa..ja käsiin pitäisi saada ruokaa..olen antanut imeskellä ompun paloja ja kurkun paloja ja porkkanaa..on aivan haltioissaan mutta kauaa nää herkut ei pysy pienissä käsissä..ja voi että kuinka poika haluaisi mehua...jos on äitin sylissä kun juon lasista niin ihan väkisin tunkee naamaansa mukiin...

Oon ajatellut että joko niitä maissilastuja vois antaa? entä riisikakkuja? voisko jotain sokeritonta mehua antaa vähän? entä leivänpaloja?

Kertokaa vinkkejä ja omia kokemuksianne!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut myös kuivia leivänkannikoita sekä riisikakkakkua. Tosin riisikakkuun meinasi tukehtua, joten annoin tosi ohutta voileipäkeksiä. Maissinaksut ovat myös mukavia imeskeltäviä. Mehua en ehkä menisi vielä antamaan noin pienelle. Kun pinsettiote varmistuu, niin myös riisimurot ovat mukavai poimittavia. Vauva laittaisi tosiaan suuhun mitä tahansa näkee edessään, mutta meidän 8kk ei ole vieläkään hampaita, niin täytyy rajoittaa. Siitä se pikku hiljaa lähtee.

Vierailija
2/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeaa. Leivässäkin on yllättävän paljon suolaa. Kannattaa tarkoin lukea tuoteselosteita. Kaksi vuotiaamme on oppinut pienestä pitäen, ettei hän saa kaikkiea mitä aikuisilla on. Eli emme anna limua, sipsejä taikka karkkeja vaikka itse söisimmekin. Samaa linjaa jatketaan vauvan(6kk) kanssa.

Tällä nyt lähinnä tarkoitan sitä, että lapselle ei tarvii antaa kaikkea mitä aikuinen syö, vaikka kuinka kinuaisi. Lapsilla ja aikuisilla on mielestäni erilaiset säännöt myös ruokien suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oulun lähettyvillä sanottiin kummankin lapsenikohdalla,kun lapseni täyttäneet 6kk. että saa alkaa antaan kaikkia mitä itsekin syö eli leivänpalasta(murusia),kurkkua,kananmunaa,tomaattia,porkkanaa,siis ihan kaikkea.Ja kyl meillä on maisteltu tuosta iästä asti ihan vaikka ja mitä. Nyt esikoinen 2vuotias älyttömän hyvä syömään laidasta laitaan,sipuliakin joskus raakana haluaa,ja tykkää tulisista ruoista=)

Vierailija
4/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä omalta äidiltäsi mitä sinä olet saanut tuon ikäisenä ja hämmästy... Itse väitin kauan omalle äidilleni vastaan, kun hän ehdotteli vauvalleni erilaisia sormisyötäviä. Oma lapseni (10kk) on tosi huono syömään mitään ja nyt olen antanut hänen syödä sormin käytännössä kaikkea mitä hän suostuu syömään; appelsiina, omenaa, päärynää, leipää, kurkkua, tomaattia, perunaa, grillibroileria, raejuustoa ja joskus jopa karkkia. Mehua annettiin jo 7kk:n iässä, kun lapsi oli kipeänä. Olen tullut siihen tulokseen, että neuvolat ylihysterisoivat nykyäitejä kieltämällä kaiken. Itse olen äitini mukaan syönyt tosi pienestä asti paljon kaikkea, saanut voita, suolaa ja sokeria. Minulla ei ole nykyään mitään allergioita, olen hoikka, ja verenpaineeni on todella hyvä, eikä hampaissakaan ole yhtään reikää. Että se niistä neuvoista...