Äitienpäivälahja lapselta vai isiltä?
Tästä meillä keskusteltiin jo isänpäivänä. Tultiin siihen tulokseen, ettei puolison " tarvitse" ostaa lahjaa toiselle; vanhempi hankkii lahjan sitten lapsen kanssa, kun lapsi on niin iso, että ymmärtää asian tai jopa tekee lahjan ja/tai kortin itse. Mielestäni mieheni ei ole velvollinen ostamaan minulle lahjaa, enhän ole hänen äitinsä; heti lapsen synnyttyä äitiä voi kyllä lahjoa... Miehen työkaverit oli tästä vähän hölmistyneitä, kun asiasta töissä juttelivat. Onko tämä niin tavatonta? Itse en saanut tänä vuonna edes korttia, koska lapsi on niin pieni (miehelle tehtiin vauvan kanssa isänpäivänä sellainen vauvan jalan kuva sormiväreillä, sottaista puuhaa...), ravintolassa kävimme koko perhe ja se oli minusta hieno juttu. Kotona en saanut hemmottelua (aamupalaa tms.), koska mies oli töissä; se vähän harmitti, mutta ehkä sitten ensi vuonna ja voihan äitiä hemmotella muulloinkin kuin äitienpäivänä.
Kommentit (6)
lahjan ja kortin. Mies toi sitten kukkiakin kotiin, ne olivat siis häneltä itseltään. Kävimme myös juhlistamassa äitienpäivää ravintolassa syömässä, paikalla oli myös mummo. Eli näin minua " lahjottiin" :)
mun miehen ei tartte mulla ostaa mitään koska en ole miehen äiti. en minäkään osta miehelle isänpäivänä samasta syystä. Lapselta lahja sitten kun sen pystyy hankkimaan tai käyvät yhdessä miehen kanssa hakemassa. Näin minä olen ajatellut eikä mies ostanutkaan mulle mitään, ehkä ensi vuonna tekevät tytön kanssa kortin, nyt vielä liian pieni kortin tekoon.
Vietin eilen kolmatta äitienpäivää ja joka kerta olen lahjan saanut niin lapsilta kuin puolisolta. Esikoinen oli tehnyt päiväkodissa kortin (liikuttavaa). Sanoin miehelleni, että hänen ei tarvitse lahjaa hankkia, mutta tämä totesi minun olevan hänen lastensa äiti ja hyvä sellainen, joten oli pojan kanssa käynyt ostoksilla. Aamupalankin olivat värkänneet yhdessä. Minä puolestani muistan miestäni juuri samaisesta syystä, sillä hän on loistava isä lapsilleen.
Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa siitä, että puolisoa voi ja tulee muistaa muutenkin kuin äitien- ja isäinpäivänä.
pienillä yllätyksillä ihan muutenkin, ja kyllä ehdottomasti myös äitien/isänpäivänä. Kun kerran kaikkialla vietetään äitienpäivää, ja minä oon äiti, niin miksei mua sitten voisi myös muistaa, vaikka lapsi onkin vasta vauva. Ja varsinkin kun on vasta ensimmäinen äitienpäivä kyseessä, niin kyllä mun mielestä on kiva juhlistaa sitä että musta on tullut äiti. Ei muakaan nyt sen ihmeellisemmin juhlittu, mutta sain kukkia ja ihanan aamiaisen ja hierontalahjakortin. Ja kun isänpäivä koittaa, niin juhlitaan sitäkin jotenkin. Että vaikka mun mies ei ole mun isä niin hän on kuitenkin isä, ja se minusta juhlan arvoinen asia. Sen verta ihanaa on olla perhe.
sain tyttäreltä kortin ja taulun jonka olivat koulussa tehneet.Mies oli myös ostanut minulle lahjan jonka hän toi sänkyyn kahvien kera.Vauvankin oli laittanut juhla " kuntoon" .Siinä me sitten juotiin kaffeeta ja mehua sängyssä.Olen kuulemma ansainnut lahjan koska olen hänelle(luetaan meille) kaksi suloista tyttöä maailmaan tehnyt.
Minusta on ihana myös muistaa lapsieni isää ,Isänpäivänä.+muutoinkin yllätän hänet joskus pienellä lahjalla.
Vaan jokainen tyylillään..
Aurinkoista kesänjatkoa kaikille
lettis
Ajatuksena hänellä oli muistaa lapsensa äitiä ja tavallaan kiitää minua siitä. Illalla teki minulle ristiäisten, jotka lapsellamme eilen oli, jalkahoidonkin vielä.
Meidän perheessä kyllä on ollut tapana muistaa toista muutenkin ehkä tavallista useammin. Itse ostin miehelle lahjan kun hän sai uuden työpaikan ja viime vkollakin ostin lahjakortin hierontaan vain ilahduttaakseni häntä. Mielestäni on mukava antaa... ja joskus myös saada =)
Iglu ja K