Kumoa tähän ketjuun " yleinen totuus" tai myytti, joka ei mielestäsi pidä paikkaansa
Minä aloitan: vihaan sanontaa " jokainen äiti on paras äiti lapselleen" . Siis täh? Miten noin voi muka yleistäen sanoa? Eiköhän ihmisryhmä " äidit" ole ihan yhtä kirjava joukko ihmisiä, niin hyviä kuin pahojakin, joukossa siis myös niitä jotka ovat tehneet lastensa elämästä helvetin. Minusta olisi jo aika kumota typerä äitimyytti.
Kommentit (94)
ja että miehen rakkaus lapseen ei ole sama kuin naisen rakkaus. Huomasin tällaisen väitteen jossain toisessa ketjussa.
Minusta on todella surullista, että joku nainen, ehkäpä vielä äiti, luulee noin. Joku on mennyt vanhemmuudessa pahasti vikaan, jos noin on. Voin vannoa, että oma isäni on rakastanut minua aivan yhtä lailla kuin äitini. Ja että appeni on rakastanut lastaan eli miestäni aivan yhtä paljon kuin anoppini. Huolimatta siitä, että nämä kaksi ovat eronneet katkerasti ja perustaneet uudet perheet. Mieheni rakastaa lastamme aivan yhtä paljon kuin minä.
Näin laitoksella kun tutulla naisella tuli vain verta maidon sijasta tisseistä. Oli kuulemma sukuvika. Mene siinä sitten selittämään, että imetä, imetä! Hyvin on lapsi kasvanut korvikkeellakin.
Ja paskat. Päällisiä voi vetää vaikka kaksin käsin ihan voin kera eikä liho, mutta jos alle lisää sen leivän, niin avot!
Kylmä jotenkin ohentaa solujen pintaa tms. ja virus pääsee helpommin sinne. Että kyllä se vain on miehesi oikeassa!
Ihan ihmistutkimus tehtiin. Siinä vapaaehtoisia varusmiehiä seisotettiin pakkasessa vähissä vaatteissa ympäristössä, jossa ei ollut viruksia. Miehet kylmettyivät (siis ruumiinlämpö laski), mutta yksikään ei saanut flunssaa, koska viruksia ei ollut.
Kyllä ne raskauskilot karisee huomaamatta kun imettää.
Paskat. Imetän ja kymmenen liikakiloa on niin jumissa kuin olla ja voi. (Toki tiedän äitejä joilla tämä on toiminut, mutta mulla ei.)
t. katkera läski ;)
että flunssa tulee, jos kastuu/palelee ulkoillessa. Tätähän vanha kansa paasaa. Kun se flunssa tulee viruksen aiheuttamana! Mies uskoo tähän vilustumisteoriaan, ja kinaamme siitä aina, kun tulee esille.
Niissä sanonnoissa kateus, vahingonilo, pelottelu ja pessimismi jyrää! No esimerkkinä vaikkapa " Ei savua ilman tulta" . Siis ei tuo pidä paikkaansa. Joskus, useinkin, on liikkeellä TÄYSIN perättömiä juoruja ihmisistä. Alkuunpanevana voimana onkin ollut vaikka kateus. Mutta sitten joku joka kuulee mehevän jutun tokaisee juuri tuon raivostuttavan " Ei savua ilman tulta" aarggh! Jätän täysin omaan arvoonsa tyypit, jotka tosissaan möläyttelevät tuollaista. Ja onhan noita sanontoja vaikka kuinka...
Pelkkä vilu ei sairastuta, mutta se heikentää kykyä torjua viruksia.
Ainakin parisuhteissa tuntuu nykyään, että asia on ihan päinvastoin
Ei tosiaan ole naiset välttämättä empaattisempia tms.
Ja ei varmaan tiedä. Yleensä kun kansalta kysyy, saa vastaukseksi ihan älytöntä pölinää. " Köyhän ei ole vara ostaa halpaa" . Höpöhöpö, köyhän nimenomaan on ostettava halpaa, koska on köyhä. Jos olisi varaa ostaa kallista, silloin olisi rikas.
en päiväkään vaihtaisi - yök
siitä puute mistä puhe
kel onni on se onni kätkeeköön
Minä en tarvitse ja netissä olen huomannut, etten ole ainoa.