Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mikään ala ei kiinnosta

Vierailija
09.01.2017 |

Olen 27-vuotias ja opiskelin itselleni amk-tutkinnon ja maisterin paperit lähinnä siitä syystä että pääsin jatkuvasti ulkomaille asumaan opintojen/työharjoitteluiden takia, mutta opiskelemani ala ei edes oikein kiinnosta minua (plus se on vähän pilipaliala). Nyt olen takaisin Suomessa työttömänä enkä pääse edes kaupan kassalle tai siivoamaan (koska mulla ei ole kokemusta + olen ylikoulutettu eri alalle). Yhden amistutkinnon voisin vielä suorittaa Kelan opintotuella (koska Kela maksaa vain yhden tutkinnon yhdeltä asteelta, eli toista amk- tai maisterintutkintoa en voi enää suorittaa), mutta ongelma on siinä että mikään ei kiinnosta minua. Olen tuskissani selaillut amistutkintoja, mutta mikään ei vaan kiinnosta. Ylipäänsä mikään ammatti tässä maailmassa ei kiinnosta minua. Mitä teen?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset vaan jonkun missä on töitä, mistä saa ok palkkaa, ja jossa ei ole sinua erityisesti inhottavia piirteitä, ja sitten sisulla teet sitä. Ei työn tarvi kivaa olla, riittää että se on siedettävää.

Itsellä oli aikoinaan tuo sama tilanne, eli mikään ammatti ei kiinnostanut yhtään. Valitsin it-alan koulutuksen ihan vaan koska siellä vaikutti olevan töitä ja hyvät palkat, vaikkei minua olleet koskaan tietokoneet kiinnostaneet ollenkaan. Ja voin sanoa etten ole katunut. Työ ei ole intohimo, mutta ei se ole mitenkään vastenmielistäkään, kun ottaa sen asenteen että duuni pitää vaan hoitaa eikä kitistä. Eikä mulla ole vielä nelikymppisenäkään koskaan tullut mitään unelma-ammattia jota haluaisin mieluummin tehdä, joten olisi ollut erittäin huono ratkaisu jäädä odottelemaan jotain valaistusta omasta ammatista. Ei kaikilel sellaista vaan olekaan.

Vierailija
2/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitset vaan jonkun missä on töitä, mistä saa ok palkkaa, ja jossa ei ole sinua erityisesti inhottavia piirteitä, ja sitten sisulla teet sitä. Ei työn tarvi kivaa olla, riittää että se on siedettävää.

Itsellä oli aikoinaan tuo sama tilanne, eli mikään ammatti ei kiinnostanut yhtään. Valitsin it-alan koulutuksen ihan vaan koska siellä vaikutti olevan töitä ja hyvät palkat, vaikkei minua olleet koskaan tietokoneet kiinnostaneet ollenkaan. Ja voin sanoa etten ole katunut. Työ ei ole intohimo, mutta ei se ole mitenkään vastenmielistäkään, kun ottaa sen asenteen että duuni pitää vaan hoitaa eikä kitistä. Eikä mulla ole vielä nelikymppisenäkään koskaan tullut mitään unelma-ammattia jota haluaisin mieluummin tehdä, joten olisi ollut erittäin huono ratkaisu jäädä odottelemaan jotain valaistusta omasta ammatista. Ei kaikilel sellaista vaan olekaan.

Mikään tekninen ala se ei voi olla, koska en ymmärrä niistä yhtään mitään enkä saa itseäni niskasta kiinni että pakottaisin itseäni lukemaan auton asennuksesta tai sähköasioista yhtään mitään. Olisin maailman huonoin työntekijä kun tunaroisin koko ajan enkä muistaisi mitä mun piti tehdä. Ei siis mitään tällaisia aloja. Mikään hoitoalakaan ei käy, koska en tykkää erityisemmin ihmisistä tai heidän hoivaamisestaan. Myöskään leipurit, floristit, eläintenhoitajat sun muut ei käy, koska mulla on niin paljon allergioita. Oon jo oikeasti aika epätoivoinen. Oon jo henkisesti valmistautunut siihen, että oon työtön koko loppuelämäni..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pakottava syy olla Suomessa? Ruotsissakin voi työllistyä. 

Suosittelen amiksesta jotain tekniikan puolen alaa.

Vierailija
4/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut töissä niin kauan, että voit opiskella työttömyyskorvauksella?

Vierailija
5/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ mitä tohon it-alaan siis kuuluu? Millainen sun työpäivä on? Kuinka paljon pitää ymmärtää tietokoneista? Mä en nimittäin ymmärrä perus wordeja ja exceleitä enempää ja jos kone kenkkuilee niin revin hiukset päästä ja tuskissani googletan että missä voi olla vika..

Vierailija
6/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään tekninen ala se ei voi olla, koska en ymmärrä niistä yhtään mitään enkä saa itseäni niskasta kiinni että pakottaisin itseäni lukemaan auton asennuksesta tai sähköasioista yhtään mitään. Olisin maailman huonoin työntekijä kun tunaroisin koko ajan enkä muistaisi mitä mun piti tehdä. Ei siis mitään tällaisia aloja. Mikään hoitoalakaan ei käy, koska en tykkää erityisemmin ihmisistä tai heidän hoivaamisestaan. Myöskään leipurit, floristit, eläintenhoitajat sun muut ei käy, koska mulla on niin paljon allergioita. Oon jo oikeasti aika epätoivoinen. Oon jo henkisesti valmistautunut siihen, että oon työtön koko loppuelämäni..

ap

LVI? Amiksessa kai enemmän tehdään kuin luetaan.

Vierailija
7/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut pankin päällä.

Aseta tavaralle hinta ja ryhdy tienaamaan. Varma työllistyminen.

Vierailija
8/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pakottava syy olla Suomessa? Ruotsissakin voi työllistyä. 

Suosittelen amiksesta jotain tekniikan puolen alaa.

No mulla on perhe Suomessa, niin en viitsi enää lähteä ulkomaille. En myöskään osaa ruotsia, joten se pitäisi sitten olla englanninkielinen maa. Ja juuri sanoin että tekninen ala ei missään nimessä..

ap

Vierailija
9/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut töissä niin kauan, että voit opiskella työttömyyskorvauksella?

Oon elämäni aikana ollut vain muutamissa kesätöissä, joista yksi on täyttänyt työssäoloehdon vähimmäispalkkavaatimuksen, mutta sekään pesti ei ollut yli 6 kk, joten mun työssäoloehto ei täyty. Olen siis tällä hetkellä työmarkkinatuella.

ap

Vierailija
10/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ ja sitä paitsi, eihän se auta vaikka saisinkin opiskella työttömyyskorvauksella, koska siitähän maksetaan max. 2 vuoden ajan. Ei kahdessa vuodessa ehdi enempää opiskella kuin sen amistutkinnon. Toisaalta, työttömyystuki olisi ehkä vähän parempi kuin opintotuki.

ap

Vierailija
11/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti liiketalouden tutkinto hankkia niin pääsee ainakin töihin johonkin, oli se sitten vaikka kaupan kassa mutta työpaikka sekin.

Vierailija
12/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit siis aikanaan viettää aikaa siellä ulkomailla? Teitkö siellä töitä? Et ole tekninen etkä hoivaava, joten oletko asiakaspalveluhenkinen? Jos näin, niin parempi yrittää suoraan töihin kuin taas opiskella jotain. Tai sitten joku työkkärin lyhyehkö työvoimakoulutus. Puhelinmyyjille on eniten töitä tarjolla.  Voisitko hakea töitä pääkapunkiseudulta? Sinne saattaisit työllistyä ihan toiseen hommaan jo tuolla maisterin tutkinnollakin.

Vierailija
13/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No blääblää kun mikään ei kelpaa tai kiinnosta eikä elämä saisi muuttua.....oo sitten saatana työtön tai rupea lisääntymään. Ei kai sitä tollo ja saamaton muutakaan kykene.

Vierailija
14/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla harrastuksia? Harrastuksesta ammatti?

Vierailija
15/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusit siis aikanaan viettää aikaa siellä ulkomailla? Teitkö siellä töitä? Et ole tekninen etkä hoivaava, joten oletko asiakaspalveluhenkinen? Jos näin, niin parempi yrittää suoraan töihin kuin taas opiskella jotain. Tai sitten joku työkkärin lyhyehkö työvoimakoulutus. Puhelinmyyjille on eniten töitä tarjolla.  Voisitko hakea töitä pääkapunkiseudulta? Sinne saattaisit työllistyä ihan toiseen hommaan jo tuolla maisterin tutkinnollakin.

Kyllä olin ulkomailla työharjoitteluissa omalla alallani, mutta mitään palkkatöitä en voinut tehdä opiskelijaviisumin takia. En ole erityisen asiakaspalveluhenkinen tai myyntihenkinen ja siksi varmaan sainkin potkut puhelinmyynnistä kolmen päivän jälkeen koska en saanut myytyä mitään. Ja asun siis pääkaupunkiseudulla.

ap

Vierailija
16/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti liiketalouden tutkinto hankkia niin pääsee ainakin töihin johonkin, oli se sitten vaikka kaupan kassa mutta työpaikka sekin.

Olemassaolevat tutkintoni ovat palvelualalta ja mukana liiketalouden opintoja eli läheltä liippaa. Silti en saa töitä kaupan kassalta, koska kuulemma olen ylikoulutettu maisterin papereideni takia ja vaihdan työpaikkaa heti kun oman alan töitä saan..

ap

Vierailija
17/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Pääkaupunkiseudulla tarjolla jotain toimistotöitä, johon maisteri ois sopiva? Sinullahan on tietokoneen käyttötaitoa ja kykyä oppia ja etsiä tietoa...

Vierailija
18/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mikään ei kiinnosta. Tekniikka (jos se sana kattaa kaikki ne alat joita tarkoitan) ja ihmisläheinen sote-ala tuntuvat vastenmielisiltä, ja ovat suunnilleen ainoat alat joille olisi hyvät mahdollisuudet työllistyäkin.

Vierailija
19/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemassaolevat tutkintoni ovat palvelualalta ja mukana liiketalouden opintoja eli läheltä liippaa. Silti en saa töitä kaupan kassalta, koska kuulemma olen ylikoulutettu maisterin papereideni takia ja vaihdan työpaikkaa heti kun oman alan töitä saan..

ap

Entäs hotellin respan hommat?

Vierailija
20/46 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla harrastuksia? Harrastuksesta ammatti?

Ei mulla oo oikein harrastuksiakaan, koska mikään ei kiinnosta. Satunnaisesti teen kotona joogaa youtube-videoiden avulla, mutta joogaohjaajaksikaan en pääse, koska taustalla pitää olla monen vuoden "oikea harrastaminen" (hakulomakkeessa pitää mainita että kenen tunneilla on käynyt viimeiset kaksi vuotta ja miten usein; ei mulla oo rahaa käydä oikeassa joogassa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme