Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei aio maksaa elatusmaksuja, mutta uhkaa ls-ilmoituksella, jos rahani eivät riitä :(

Vierailija
08.01.2017 |

Siis mies ei aio maksaa elatusmaksuja, erossa en saa ositusta (todin siihen olen lupautunut muutenkin) ja maksoin lapsilisäsäästöistä hänelle sievoisen summan eromme vuoksi.

Mutta mies alkoi kysellä, että mitenköhän tulen selviämään lasten kanssa taloudellisesti. :( Palkkani vastaa suomalaista keskipalkkaa ja tuleva vuokrani on keskimääräinen vuokra kolmiosta pk-seudulla. En saa tietenkään hakea sosiaalitukia, sillä silloin havaittaisiin, että mies ei maksa elatusmaksuja. Ja jos mieheltä alettaisiin penättä elatusmaksuja, hän haluaisikin lapset kanssaan asumaan (tosin kuulemma pyytäisi äitinsä luokseen asumaan hoitamaan lapsia ja kotia). Mies myös uhkaili ls-ilmoituksella jo valmiiksi, jos näkisi pieniäkin epäkohtia.

Alan olla vähän shakki matti -tilanteessa taas. Huomaan, että hyperventiloin, kun oon niin ahdistunut. Mies yrittää saada mua kiusaamalla romahtamaan, että lähtisin vain pois ja luovuttaisin. Tämä on erittäin vaikea tilanne, kun siis miehelle pääasia on voittaminen ja rahansaanti perheen muusta hyvinvoinnista riippumatta. Mietin tässä jo eron perumistakin, sillä en kestä elää jatkuvassa pelossa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta täälä provoilu ja hanki ammattiapua.

Jos ootkin ihan todellinen, niin vaikutat täysin mielisairaalta, ehkä olisi hyvä antaa ne lapset miehelle eron tullessa.

Millä perusteella vaikutan mielisairaalta? En nimittäin ymmärrä. :O Miehenikin tosiaan väittää samaa. Mieheni itse on todella ilkeä ja julma kanssani kahdenkesken ja haistattelee ja haukkuu mua kymmeniä kertoja päivässä sekä tönii ja potkii sekä uhkailee. Viime kesä katkesi luitakin (niistä on kirjaukset lääkärillä ja poliisillakin, tosin en hennonnut tehdä rikosilmoitusta lasten isästä). En tajua, miksi näistä asioista ei voisi keskustella avoimesti.

Et hennonnut?? Se ois ollut sun menolippu vapauteen. Kuinka tyhmä sä olet? Nyt meni uskottavuus.Lopeta trolllailu ja hae ammattiapua!

Mies oli aiemmin uhkaillut henkeäni, jos kertoisin hänen edesottamuksistaan poliisille. Joten en uskaltanut. En trollaa. Mutta siis poliisilla on siitä tiedot.

Vierailija
22/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ootkin ihan todellinen, niin vaikutat täysin mielisairaalta, ehkä olisi hyvä antaa ne lapset miehelle eron tullessa.

Millä perusteella vaikutan mielisairaalta? En nimittäin ymmärrä. :O Miehenikin tosiaan väittää samaa. Mieheni itse on todella ilkeä ja julma kanssani kahdenkesken ja haistattelee ja haukkuu mua kymmeniä kertoja päivässä sekä tönii ja potkii sekä uhkailee. Viime kesä katkesi luitakin (niistä on kirjaukset lääkärillä ja poliisillakin, tosin en hennonnut tehdä rikosilmoitusta lasten isästä). En tajua, miksi näistä asioista ei voisi keskustella avoimesti.

Miten hennoit viedä lapset mieheltä? Anna samantien miehelle huoltajuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään siis miestäni aivan sairaasti jao len hänen otteessaan tavallaan. Mutta riittää, että olen vaikka pari päivää erossa, niin mun itsetuntoni ja suhteellisuudentajuni alkaa korjaantua ja osaan taas pitää puoliani. Jotenkin se jokapäiväinen ulkonäön solvaaminen, jatkuva haistattelu, vähättely, määräily, huutaminen, väkivallalla uhkailu saa ihmisen tosi nurkkaan ajetuksi ja pelokkaaksi. Tiedän, että "paranen" tästä nopeasti, kunhan väin pääsen miehestä eroon.

Vierailija
24/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hennoit viedä lapset mieheltä? Anna samantien miehelle huoltajuus.

Meillä on yhteishuoltajuus, mutta lapset tulisivat pääasiallisesti kanssani asumaan. Mies on väkivaltainen ja erittäin huonohermoinen ja äkkipikainen, joten hän ei ole paras mahdollinen lähihuoltaja kahdelle leikki-ikäiselle. Nyt huolestuttaa jo ne lähipäivät, että miten mies tulee pärjäämään. Mies itsekin on myöntänyt, että hänelle on vaikeaa olla keskenään lasten kanssa pitkiä aikoja ilman toista aikuista.

Vierailija
25/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pois sieltä heti! Ja kerrot sukulaisille kaiken. Miehes laskee sen varaan ettet kerro.

Vierailija
26/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin lasten kanssa ja heti!!!! Kerrot sekopäämiehestäsi ihan kaikille tapaamillesi ihmisille jotta mahdollisimman moni tietää asiasta. Miestä suojelemalla et voita mitään, voit vain hävitä.

Vierailija
27/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hennonnut?? Se ois ollut sun menolippu vapauteen. Kuinka tyhmä sä olet? Nyt meni uskottavuus.Lopeta trolllailu ja hae ammattiapua!

Mies oli aiemmin uhkaillut henkeäni, jos kertoisin hänen edesottamuksistaan poliisille. Joten en uskaltanut. En trollaa. Mutta siis poliisilla on siitä tiedot.

Tähän pomppasi, sori vaan. Pahoinpitely ei ole enää asiaomistajarikos ja lähtee poliisilta syyttäjälle ilman uhrin suostumustakin. Älä siis viitsi provoilla vakavalla aiheella, miten olisi vaikka joku "järkytyin kassajonossa"- tarina?

Vierailija
28/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nyt pakkaat käsilaukkusi valmiiksi: sinne puhelin, lasten Kela-kortit, passit, omat kirjastokortit ( ettei mies voi lainata ja tuhota kirjoja) , tiliavaimet, kodinavaimet. Älä kerro ukolle. jos et saa käsilaukkua mukaan, niin lähdet ilman.

2. lapsille vaatteet päälle tai jopa ilman.

3. tilaat taksin

4. osoite, johon lähdette lapsien kanssa:

Apua 24/7

Turvakoti (24h) 09 4777 180

Steniuksentie 20, 00320 Helsinki Kartta

Lähijunat S, U, L, E, A, P ja I (Huopalahden asema)

Bussit 40 ja 63 Elielin aukiolta ja bussi 41 Kampista (Haagan torin pysäkki)

poliisi 112

taksi 0100 0700

ja siis lähtö on nyt. Kirjoita seuraavan kerran kun olet turvakodissa, joohan.

Vierailija
29/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän paskaa mä taas luen? Tässä on pari vaihtoehtoa

A) kasvatat ne henkiset pallit ja laitat miehe maksamaan elarit, niinkuin lain mukaan kuuluu

B) olet ihan sekopäinen, jonka takia olisikin hyvä, että lapset olisi isällä. Tässä tapauksessa SINÄ maksaisit elarit.

Kuka on niin tyhmä, että ei tappele omasta puolikkaastaan erossa ja maksaakin vielä päälle. Tyhmätyhmätyhmä!!!!!

Vierailija
30/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol en jaksanut edes lukea kuin pari ekaa lausetta, koska provo. Ei eroja ja elatusta hoideta tuolla tavalla. Lastenvalvojalla, sovittelussa tai viimeistään tuomioistuimen päätöksellä nämä asiat ratkaistaan siten, ettei tuollaisia tilanteita pääse edes syntymään. Jos ei pysty maksamaan elareita, se on tämän henkilön oma ongelma ja setvittävissä. Elarit saava lähivanhempi voi sosiaalitoimesta ( tai Kelahan se taitaa olla, mutta ensisijaisesti sosiaalipäivystykseen yhteyttä tai omaan sosiaalityöntekijään, jos sellainen on nimetty, niin hommat alkavat ratketa). Sosiaaliturva on sitä varten, että tiukan paikan tullen saa taloudellista tukea lapsenkin elättämiseen. Ja lapsilisät kuuluu nimenomaan lapselle ja lapsen tarpeisiin!! Ei niillä mitään velkoja maksella!

Vierailija
31/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä asia, että ei kukaan teistä ollut semmosessa helvetissa. Lukekaa vaikka jotain ennen kun ryhdytte kommentoimaan.

Vierailija
32/32 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miehen versio tästä keissistä.