Mies ei aio maksaa elatusmaksuja, mutta uhkaa ls-ilmoituksella, jos rahani eivät riitä :(
Siis mies ei aio maksaa elatusmaksuja, erossa en saa ositusta (todin siihen olen lupautunut muutenkin) ja maksoin lapsilisäsäästöistä hänelle sievoisen summan eromme vuoksi.
Mutta mies alkoi kysellä, että mitenköhän tulen selviämään lasten kanssa taloudellisesti. :( Palkkani vastaa suomalaista keskipalkkaa ja tuleva vuokrani on keskimääräinen vuokra kolmiosta pk-seudulla. En saa tietenkään hakea sosiaalitukia, sillä silloin havaittaisiin, että mies ei maksa elatusmaksuja. Ja jos mieheltä alettaisiin penättä elatusmaksuja, hän haluaisikin lapset kanssaan asumaan (tosin kuulemma pyytäisi äitinsä luokseen asumaan hoitamaan lapsia ja kotia). Mies myös uhkaili ls-ilmoituksella jo valmiiksi, jos näkisi pieniäkin epäkohtia.
Alan olla vähän shakki matti -tilanteessa taas. Huomaan, että hyperventiloin, kun oon niin ahdistunut. Mies yrittää saada mua kiusaamalla romahtamaan, että lähtisin vain pois ja luovuttaisin. Tämä on erittäin vaikea tilanne, kun siis miehelle pääasia on voittaminen ja rahansaanti perheen muusta hyvinvoinnista riippumatta. Mietin tässä jo eron perumistakin, sillä en kestä elää jatkuvassa pelossa.
Kommentit (32)
En ihmettele. Minä romahdan jo melkein näiden viestien lukemisestakin. Kyllä se nyt jo uskotaan, että paskaa on vaikka miten päin kääntelisi.
Lopeta täälä provoilu ja hanki ammattiapua.
Jos ootkin ihan todellinen, niin vaikutat täysin mielisairaalta, ehkä olisi hyvä antaa ne lapset miehelle eron tullessa.
Mies kuulostaa paljon kyvykkäämältä tarjoamaan lapsille hyvän kodin. Miksi olet niin itsekäs, että haluat rikkoa lasten perheen?
Et kai oikeasti ole nyt mennyt maksamaan jotain lisärahoja sille kusipäälle??
Meillä siis on nettotuloja noin 3000 euroa / kk (palkka ja lapsilisät ym.) ja siitä pois päivähoitomaksut, vuokra ja muut välttämättömyydet. Käyttörahaa maksujen jälkeen jäisi noin 1400 euroa. Mies oli huolissaan tuon summan riittävyydestäja alkoi jo uhitella ls-ilmoituksella ja huoltajuussopimuksen muuttamisella. :( Hän siis haluaisikin lähihuoltajaksi, jos joutuisi maksamaan elatusmaksuja. Mun ainoa keinoni on totella miestä ja olla pyytämättä elatusmaksuja ja kuunnella sitten kettuilua ja epäilyä mieheltäni vähävaraisuudestani. :/ Miehelläni on paljon rahaa, mutta hän on nöyryyttävä ja väkivaltainen sekä mm. uhkasi henkeäni viimeksi tänään.
Elatusmaksut ovat lakisääteiset, ne hoidetaan vaikka oikeusteitse jos ei muuten. Anna miehesi tehdä lasu. Siinä voit tuoda myös ilmi, ettei ukko maksa elareita. Perusteeton lasu heikentää aina niitä tekevän vanhemman mahdollisuutta huoltajuuteen. Puhumattakaan siitä, jos mies meinaa lasten mummoa kasvattajaksi ja kotiorjaksi.
Yhteys oikeusapuun ja lastenvalvojaan heti huomenna.
Jos rahasi eivät riitä, Kelasta saat perustoimeentulotuen, eikä tarvitse asioida sosiaalitoimen kanssa. Ja älä anna sille mitää rahaa mistään lapsilisäsäästöistä, herranjesta!
Voit lastesi nimissä haastaa miehen elareista oikeuteen viimeisen päälle. Jospa laittaisit jatkossa kaikki yhten ja samaan ketjuun sen sijaan että aloitat uuden ketjun sen äijän joka inahduksesta. Oikeusaputoimistosta saa apua.Haet samalla yksinhuoltajuutta vedoten miehen väkivaltaisuuteen sillä ei ole lasten etu olla sellaisen miehen hoivissa joka ei lapsiaan halua elättää ja pahoinpitelee niiden äitiä.
Soita nyt hyvä ihminen jonnekin viralliseen instanssiin heti huomenna ellet ole trolli! Suomessa saa apua kun ymmärtää ja uskaltaa sitä hakea! Eikö sulla ole luotettavaa kaveria tai vanhempia joka vois sua tukea ettei sun tarttis tänne kirjoitella? Entäs työpaikkalekuri?
Vierailija kirjoitti:
Jos ootkin ihan todellinen, niin vaikutat täysin mielisairaalta, ehkä olisi hyvä antaa ne lapset miehelle eron tullessa.
Millä perusteella vaikutan mielisairaalta? En nimittäin ymmärrä. :O Miehenikin tosiaan väittää samaa. Mieheni itse on todella ilkeä ja julma kanssani kahdenkesken ja haistattelee ja haukkuu mua kymmeniä kertoja päivässä sekä tönii ja potkii sekä uhkailee. Viime kesä katkesi luitakin (niistä on kirjaukset lääkärillä ja poliisillakin, tosin en hennonnut tehdä rikosilmoitusta lasten isästä). En tajua, miksi näistä asioista ei voisi keskustella avoimesti.
höpö höpö. antaa miehen vaatia mitä vaan, ei tule onnistumaan.
ps. voisitko jo lopettaa nää trollailut
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä? Tai millä alalla?
Miksi kysyt?
Hanki oikeasti ammattiapua. Voit saada apua viranomaisilta, poliisi/sossu yms voivat auttaa. Mies ei näistä asioista voi yksin päättää, on olemassa lakeja. Kukaan ei kuitenkaan tee asialle mitään, jos se ei tule ensiksi ilmi. Eli sinun täytyy hakea apua, että voit saada sitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis on nettotuloja noin 3000 euroa / kk (palkka ja lapsilisät ym.) ja siitä pois päivähoitomaksut, vuokra ja muut välttämättömyydet. Käyttörahaa maksujen jälkeen jäisi noin 1400 euroa. Mies oli huolissaan tuon summan riittävyydestäja alkoi jo uhitella ls-ilmoituksella ja huoltajuussopimuksen muuttamisella. :( Hän siis haluaisikin lähihuoltajaksi, jos joutuisi maksamaan elatusmaksuja. Mun ainoa keinoni on totella miestä ja olla pyytämättä elatusmaksuja ja kuunnella sitten kettuilua ja epäilyä mieheltäni vähävaraisuudestani. :/ Miehelläni on paljon rahaa, mutta hän on nöyryyttävä ja väkivaltainen sekä mm. uhkasi henkeäni viimeksi tänään.
Mä elätin lapseni 1000e /kk tuloilla eikä nähty nälkää.Relax. Kerro uhkailuista poliisille ja hae lähestymiskieltoa perheen sisäisenä. Sun pitää saada poliisille dokumenttia siltä varalta että se mies sekoaa täysin ja että oikeus katsoo että sä saat lähihuoltajuuden eikä mies.
Hanki jo se asianajaja!!!!
Vierailija kirjoitti:
Voit lastesi nimissä haastaa miehen elareista oikeuteen viimeisen päälle. Jospa laittaisit jatkossa kaikki yhten ja samaan ketjuun sen sijaan että aloitat uuden ketjun sen äijän joka inahduksesta. Oikeusaputoimistosta saa apua.Haet samalla yksinhuoltajuutta vedoten miehen väkivaltaisuuteen sillä ei ole lasten etu olla sellaisen miehen hoivissa joka ei lapsiaan halua elättää ja pahoinpitelee niiden äitiä.
Soita nyt hyvä ihminen jonnekin viralliseen instanssiin heti huomenna ellet ole trolli! Suomessa saa apua kun ymmärtää ja uskaltaa sitä hakea! Eikö sulla ole luotettavaa kaveria tai vanhempia joka vois sua tukea ettei sun tarttis tänne kirjoitella? Entäs työpaikkalekuri?
Täytyykin soittaa huomenna sinne oikeusaputoimistoon ja mulla oli kontakti jonnekin paikkaan, jossa väkivallan uhrit saisivat keskusteluapua...täytyy varata aika. Oon kertonut läheisille, mutta en viitsi rasittaa heitä liikaa tällaisilla asioilla.
Tästä syystä pitäisi lähteä heti. Ehdit seota ennen muuttoa. Jauhatte näitä taukoonatta.
Päätös - lähtö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella vaikutan mielisairaalta? En nimittäin ymmärrä. :O Miehenikin tosiaan väittää samaa. Mieheni itse on todella ilkeä ja julma kanssani kahdenkesken ja haistattelee ja haukkuu mua kymmeniä kertoja päivässä sekä tönii ja potkii sekä uhkailee. Viime kesä katkesi luitakin (niistä on kirjaukset lääkärillä ja poliisillakin, tosin en hennonnut tehdä rikosilmoitusta lasten isästä). En tajua, miksi näistä asioista ei voisi keskustella avoimesti.
Et hennonnut?? Se ois ollut sun menolippu vapauteen. Kuinka tyhmä sä olet? Nyt meni uskottavuus.Lopeta trolllailu ja hae ammattiapua!
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaisen ihmisen mahdollisuudet huoltajuuteen ovat heikot. Säilytä kaikki viestit mitä hän lähettää ym., voit käyttää niitä oikeudessa. Ja tee rikosilmoitus uhkailuista.
*
Sun ainoa keino on todennäköisesti oikeusteitse tapella oikeutta itsellesi ja lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksut ovat lakisääteiset, ne hoidetaan vaikka oikeusteitse jos ei muuten. Anna miehesi tehdä lasu. Siinä voit tuoda myös ilmi, ettei ukko maksa elareita. Perusteeton lasu heikentää aina niitä tekevän vanhemman mahdollisuutta huoltajuuteen. Puhumattakaan siitä, jos mies meinaa lasten mummoa kasvattajaksi ja kotiorjaksi.
Yhteys oikeusapuun ja lastenvalvojaan heti huomenna.
Ok, hyvä pointti. Nimittäin mies vetoaa juuri em. juttuihin. Kiitos tästä vastauksesta. Meistä on jo tehty lasu miehen väkivaltaisuuden vuoksi ja olemme edelleen heillä asiakkaina. Mutta täytyy muistaa, että näistä avoimesti keskustelemalla tosiaan tulee se totuus ilmi ja se ei tässä tapauksessa ole mieheni puolella, vaikka hän uhkailisi kuinka paljon.
Lopeta jo