Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi ihmiset loisivat työttömyys- sun muilla tuilla eivätkä hae uusia töitä, jos menettävät työnsä.

Vierailija
08.01.2017 |

Jäin itse noin pari vuotta sitten työttömäksi oman alani töistä, kun sain yllätyspotkut. Minulla on kaksi kouluikäistä lasta elätettävänä, mutta ei tullut mieleenikän ruveta hakemaan mitään tukia elättääkseni lapset. Sen sijaan rupesin heti hakemaan uusia töitä kaikilta mahdollisilta aloilta, ja olen nyt noin puolen vuoden ajan ollut puhelinmyyjän töissä. Aloitan lisäksi toisen työn siivoojana maanantaina, kun omalta alaltani en ole varmaankin ikäni takia (45 v) töitä saanut. Hädin tuskin palkkani riittävät meidän elättämiseen kun mieskin on työttömänä, mutta sentään edes jotain rahaa tulee muuten kuin yhteiskunnalta.
Mutta miksi niin monet muut nostavat niin ylpeinä niitä työttömyystukia ja muita yhteiskunnan rahoja, eivätkä edes yritä hakea töitä? Sitä en ymmärrä yhtään, meistä työssäkäyvistä ei tunnu yhtään hyvälle se, että me saamme verorahojemme muodossa mahdollistaa työttömien kotona laiskottelun. Esim. puhelinmyyjäksi ja siivojaksi tosiaan pääsee käytännössä ihan kuka tahansa, ja jos on hyvä puhelinmyyjä voi tienata kuussa paljon enemmän kuin korkeasti koulutetut oman alan työtä tekevät.
Mekin olemme joutuneet työttömyyden takia myymään talomme ja muuttamaan kaupungin vuokra-asuntoon, mutta emme sentään ole nostaneet senttiäkään mitään tukia. Halveksimme kaikkia työkkärin tai sossun rahoilla loisivia, ketkä eivät edes yritä hakea mitään töitä. Ei tässä yhteiskunnassa ole oikein elää ja olla ilmaiseksi meidän työssäkäyvien elättinä, ja välillä on vain tehtävä sellaisia hommia joita ei haluaisi! Minäkään en sinänsä nauti puhelinmyyjän työstäni, mutta pakko sitä on vain tehdä saadaksemme edes vähän leipää pöytään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin nunorempana korjaamaan autoja suhteellisen hyvin. Olin autoasentajanakin muutaman vuoden opsikelujen lomassa. Nykyään työskentelen insinöörinä ja jos joskus jään työttömäksi päivätyöstäni, ruopean korjaamaan autoja. Siivoojan hommatkaan eivät ole vieraita ja jos autonkorjaushommia ei löydy, rupean siivoomaan. Jos ei siivojankaan hommia saa niin viimeisenä oljenkortena keossa oleilee henk.koht avustajan hommat. Henk. koht. avustajan hommiakin on nuoruudessa tullut tehtyä useampi vuosi.

Tällä yritän viestittää teille kotona työtä vailla oleville ihmisille, että on olemassa muitakin töitä kuin niitä, joihin teillä on koulutus tai niitä jotka ovat teidän unelmahommianne. Kannattaa olla aina joku varasuunnitelma tulojen yhtäkkisen tippumisen varalle.

Myös säästäminen on tärkeää. Vaikka palkkani onkin suht pieni 2750 eyr/kk, pistän silti noin neljösosan palkastani säästöön ja elän käteen jäävällä osalla. Säästämällä voin kerryttää itselleni varallisuutta, jota voin tarpeen tullen realisoida hyödykkeiksi. Varallisuuden avulla minun ei tarvitse tuntea stressiä työni menettämisen takia, koska tiedän, että pärjään suht pitkään omillani ilman töitä. Varallisuuden jatkuva kasvu myös mahdollistaa tulevaisuuden suunnittelun. Voin haaveilla uudesta asunnosta tai autosta tai ulkomaan matkoista. Hankinnat kuitenkin tehdään niin, että varallisuutta ei käytetä kokonaan vaan maksimissaan noin kolmeneljäsosaa varallisuudesta on turvallista realisoida kerrallaan.

Vierailija
22/32 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellu että niille kouluikäisille lapsille olisi parempi että olisit enemmän kotona.

Puhelinmyyjän ja siivoojan töitä saat kyllä sittenkin kun lapset ovat isompia.

Kannattaa joskus miettiä oman perheen hyvinvoinnin kannalta näitä asioita.

Pienipalkkaiset työt eivät juurikaan nosta elintasoa, joskus voivat jopa laskea sitä.

Kannattaa muistaa sekin että mahdollisuudet saada oman alan töitä pienenevät jos tekee eri alan töitä välillä. Kannattaa mieluummin vaikka opiskella sitä omaa alaa vaikka etäkursseilla kotoa käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä, että työttömyyskorvaus on vastikkeellista! Sitä EI ole tarkoitettu joutenoloa varten, vaan sen ehtona on, että silloin etsitään aktiivisesti töitä!

Vierailija
24/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjän työ on arvojeni vastaista työtä. En halua ansaita elantoani ihmisiä häiritsemällä. Samoin feissariksi en ryhtyisi. 

Vierailija
25/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin itse noin pari vuotta sitten työttömäksi oman alani töistä, kun sain yllätyspotkut. Minulla on kaksi kouluikäistä lasta elätettävänä, mutta ei tullut mieleenikän ruveta hakemaan mitään tukia elättääkseni lapset. Sen sijaan rupesin heti hakemaan uusia töitä kaikilta mahdollisilta aloilta, ja olen nyt noin puolen vuoden ajan ollut puhelinmyyjän töissä. Aloitan lisäksi toisen työn siivoojana maanantaina, kun omalta alaltani en ole varmaankin ikäni takia (45 v) töitä saanut. Hädin tuskin palkkani riittävät meidän elättämiseen kun mieskin on työttömänä, mutta sentään edes jotain rahaa tulee muuten kuin yhteiskunnalta.

Mutta miksi niin monet muut nostavat niin ylpeinä niitä työttömyystukia ja muita yhteiskunnan rahoja, eivätkä edes yritä hakea töitä? Sitä en ymmärrä yhtään, meistä työssäkäyvistä ei tunnu yhtään hyvälle se, että me saamme verorahojemme muodossa mahdollistaa työttömien kotona laiskottelun. Esim. puhelinmyyjäksi ja siivojaksi tosiaan pääsee käytännössä ihan kuka tahansa, ja jos on hyvä puhelinmyyjä voi tienata kuussa paljon enemmän kuin korkeasti koulutetut oman alan työtä tekevät.

Mekin olemme joutuneet työttömyyden takia myymään talomme ja muuttamaan kaupungin vuokra-asuntoon, mutta emme sentään ole nostaneet senttiäkään mitään tukia. Halveksimme kaikkia työkkärin tai sossun rahoilla loisivia, ketkä eivät edes yritä hakea mitään töitä. Ei tässä yhteiskunnassa ole oikein elää ja olla ilmaiseksi meidän työssäkäyvien elättinä, ja välillä on vain tehtävä sellaisia hommia joita ei haluaisi! Minäkään en sinänsä nauti puhelinmyyjän työstäni, mutta pakko sitä on vain tehdä saadaksemme edes vähän leipää pöytään.

Minä työssäkäyvänä maksan ehdottomasti mielummin ihmisille tukia kuin otan vastaan idioottimaisia puhelinmyyjien puheluita häiritsemään.

Vierailija
26/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han melko sankari. Niin sitä pitää prkl. Tukia ei pidä nosteleman vaan uhrata itsensä työnteon alttarille että iso läski pomo saa osinkonsa. Jepulis!

Vierailija
27/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän kiinnostavaa. Kerro lisää (not).

Vierailija
28/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut oman alani töitä sinnikkäästi, mutta nyt olen päättänyt lopettaa sen, kun en koskaan pääse edes haastatteluun.

Puhelinmyyntiä tai vastaavaa en aio hakea. Olen työhaluinen, -kykyinen ja jopa taitava ja luova työssäni. Ei ole minun menetykseni, kun ei oteta töihin. Työttömyyskorvaus kuuluu minulle, ja vapaita paikkoja saa tarjota. Mieluummin niin päin, kuin että haen kaikkia mahdollisia paikkoja kuten sata tai kaksi sataa muutakin. Hommaa voisi jo pikku hiljaa järkiperäistää.

Kyllä minä menen töihin, kun pyydetään.

Vierailija
30/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai puhelinmyyjänä yli 5 tonnia kuussa?

Päivääkään en ole työttömyyskorvauksia nostanut, sain aikoinaan paketin. Jonka aikana etsin itselleni omaa koulutusta vastaavan työn.

Verottaja hyötyy kyllä enemmän siitä, että tehdään sitä työtä, josta saadaan kunnon palkka kuin hanttihommia.

Vierailija
31/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjän työ on arvojeni vastaista työtä. En halua ansaita elantoani ihmisiä häiritsemällä. Samoin feissariksi en ryhtyisi. 

Löytyy sinullekin onneksi hommia, esimerkiksi siivous ja puhtaanapito tai kaupan kassa. Vai oletko sellainen muodikas moniongelmatapaus joka ei voi tehdä mitään muuta kuin ahdistua?

Vierailija
32/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy sinullekin onneksi hommia, esimerkiksi siivous ja puhtaanapito tai kaupan kassa. Vai oletko sellainen muodikas moniongelmatapaus joka ei voi tehdä mitään muuta kuin ahdistua?

Ihmeellinen käsitys monella, että kuka vaan pääsisi kaupan kassaksi tai siivoojaksi, kun ei se vaan toimi niin. Niihinkin palkataan sopivimmat tekijät, mielellään sille alalle koulutettuja. En minä pääsisi, ihan väärä koulutus ja työkokemus.