Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten nirsoilusta: Nainen, minkälaisen miehen olet ottanut, minkälaisia on jäänyt taakse?

Vierailija
08.01.2017 |

Itselläni oli aika pitkäkestoinen sinkkuus, enkä koskaan pelännyt jääväni yksin. Siis siinä mielessä, että yksinjääminen olisi ollut pelottavaa. Opiskelin korkeakoulussa ja matkustelin, eikä elämäni tarkoitus koskaan ollut pariutua.

Tykkäsin (tykkään) puhua paljon politiikasta, taloudesta, tieteestä jne. Aika monasti tuli juteltua enemmän miesten kanssa, koska harvaa hyvää ystävääni lukuun ottamatta en koe, että naiset haluaisi jotenkin laaja-alaisesti näistä puhua. Minulle kyseessä ei ollut mikään parinvalintatilanne, mutta koska laajimmat kokemukset eri miehistä liittyy näihin keskusteluihin, niin olen kokenut että tosi moni mies menee siilipuolustukseen, jos nainen tietää häntä enemmän jostain. Jos mies tiesi jostain aiheesta enemmän kuin minä, niin minulle tilanne oli mahdollisuus oppia jotain uutta. Tykkään pohtia asioita monipuolisesti ja argementoida hyvin. Mutta hyvin, hyvin moni mies ärsyyntyi ("joo en jaksa tollasta yliopistopaskaa, tervetuloo todellisuuteen"), vähätteli ("äläpä ny viitti ku et näistä jutuista mitää tiiä") tai vaan hämmentyi ja häipyi paikalta.

Myöhemmin löysin itselleni miehen, joka sanoo heti, jos ei jostain jotain tiedä, mutta on aina innokas puhumaan asioista. Ei vähättele ketään tai isottele turhia. Ei hän mielipiteetön ole, väännetään joskus kovastikin. Mutta hänelle ei tee pahaa huomata olevansa "väärässä", kuten ei minullekaan. Hänen osaamisen kohteensa ovat todella spesifejä ja suurimmalle osalle ihmisistä (siis jopa yliopistossa) todella hankalia. Silti hän ei tuo itseään esiin ja paukuttele henkseleitään ympäriinsä, vaan on vaan normaali ja mukava kaveri.

En usko, että tämä on mikään koulutuksella ratkaistava ongelma, sillä parhaalla ystävälläni on amispohjainen mies, joka on hyvin samanlainen, kuin omani. On laaja-alaisesti kiinnostunut asioista, etenkin kirjallisuudesta ja musiikista. Hänen kanssaan voisi keskustella vaikka kuinka pitkään. Ei loukkaannu lapsellisesti tai ala vähätellä/räyhätä, jos joku on perustellusti eri mieltä hänen kanssaan.

Oman kokemukseni mukaan nirsoilu kannatti. Ja että monella miehellä on vaan liian iso ego ja liian vähän kykyjä laajentaa omaa perspektiiviä sekä hyväksyä muiden ihmisten näkemyksiä. Lisäksi tämän palstan perusteella on myös miehiä, jotka kokevat ikään kuin oikeudekseen saada naisen. Nostakaa omaa rimaanne, jos koette että naiset ei kykene laskemaan omaansa. Kehittäkää itseänne, olkaa avoimia ja kestäkää pettymykset. Kaikenlaiset. Sellaisetkin, ettet kelpaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjellinen aloitus, valmistauduin jo kirjoittamaan vastineen mutta ei tuossa oikeastaan ollut mitään mistä täytyisi ruveta inttämään.

-mies

Vierailija
22/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen matkustelija, joka tykkää puhua kaikesta maan ja taivaan väliltä. Kuulostaa jotenkin tutulta.

Parasta on kyllä, kun joku tulee ihan tarjottimella tarkoamaan vahvistuksen ap:n viestiin eikä todennäköisesti edes ymmärrä sitä itse :D

En ole sama kirjoittaja, mutta tuo on kyllä ihan hyvä kuvaus helsinkiläisestä deittailumaailmasta. Pahinta on se, että niin monille tapaamilleni naisille elämä on kilpailua ja ulkoa annetun muotin mukaan juoksemista. Monta kertaa sain huomata, että minäkin olin lähinnä status-esine, joka kuuluu vajaa kolmekymppisen kaupunkilaisnaisen elämään.

Sittemmin löytyi kumppani, jonka kanssa eletään omannäköistämme elämää ilman keskinäistä tai mitään muutakaan nokittelua. Jos aina tuntuu siltä, että mies alkaa provosoitua suorituksistanne ennen pitkää, niin kannattanee miettiä, olisiko omalla tekemiselläkin jotain merkitystä siinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjän jätin siltä istumalta ja tilalle otin ihan tavallisen, kivan ja normaalin miehen jonka kanssa on sujunut hienosti jo yli 20 vuotta. Jos tämäkin pettäisi, jättäisin silmää räpäyttämättä ja viihtyisin yksin loppuikäni.

Vierailija
24/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse on jäänyt pari pettäjää, yksi minimuna, nuoruuden haihatteluissa pari "liian kilttiä" jotka olisivat silläsekunnilla halunneet ostaa maalta talon ja mennä naimisiin.. Minä halusin juosta baareissa ja pitää hauskaa.

Nykyinen mies on luotettava, hauska ja ennenkaikkea komea :D hyvässä ammatissa.. Kuuntelee minua mutta ei ole mikään nössö joka ei saa suutaan auki tai tekee kaiken vain minun mielikseni.

Vierailija
25/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa upealta mieheltä, olisipa minullakin :|

Vierailija
26/26 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään nirso mielestäni. Ainoa mies, jonka olen hylännyt (sen jälkeen kun hän siis selvästi osoitti kiinnostusta) oli ulkomaalainen ja taustaltaan hieman väkivaltainen ja huumeisiin menevä, jonka kanssa ajatusmaailmat eivät kohdanneet ollenkaan. Joten vaikka hänestä jonkin verran pidinkin, järki sanoi että ei kannata siihen soppaan sotkeutua :D silti olen seurustellut vain kahdesti, en ole kovin helposti lähestyttävä varmaankaan kun harva osoittaa kiinnostuksensa. N22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi