Onko seuraava väite totta: Se mitä nettiin laitetaan, jää sinne ikuisesti
Onko mahdollista poistaa viestejä ja kuvia netistä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
No
Mikään ei ole ikuista
Ja 1000 vuoden päästä ei ketään juuri sun römpsän kuva kiinnosta
Itseasiassa siitä voit olla täysin varma, että jotain kiinnostaa vaikkei ehkä enemmistöä. Riippumatta siitä oletko kuvassa teini vai 90 vuotias mummo.
Entä lähetetyt tai vastaanotetut sähköpostit? Häviääkö ne jos niitä ei mihinkään kopioi?
Parempi olisi sanoa, että kaikki mitä nettiin laitetaan, jää sinne pysyvästi. Jos sanotaan, että jää ikuisesti, niin se tarkoittaa, että se jäämisen prosessi jotenkin kestää ikuisuuden, eikä sitä että se aineisto on ikuisesti siellä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä lähetetyt tai vastaanotetut sähköpostit? Häviääkö ne jos niitä ei mihinkään kopioi?
Kannattaa kirjoittaa sähköpostit niin kuin rikolliset kirjoittavat kirjeet vankilaan. Siis sellaisilla sanamuodoilla, että vastaanottaja ymmärtää mitä tarkoitetaan, mutta kukaan ulkopuolinen lukija ei tajua mitään.
No en itse ainakaan löydä jotain vanhoja juttuja enää. Toki minua taitavampi varmasti löytäisi.
Jos olette taitavia, niin etsikääpä minulle City-lehden vanha niksipalsta. Se on päässyt pahasti hukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan av:n ketjut jää.
Täältä katoaa juttuja niin paljon että aaveen virtuaalinen roskis pitää tyhjentää pari kertaa päivässä. Missähän lie bittiavaruuden tunkiolla nekin on...
Snowden joka työskenteli NSA.ssa kertoi kirjassaan että kaikki mitä nettiin laitetaan tallennetaan arkistoihin ikuisiksi ajoiksi. Mitään ei hävitetä koskaan. Sieltä niitä vanhoja asioita sitten kaivellaan myöhemmin jonkun pään menoksi jos tarvetta ilmenee.