Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Naiset kasvatetaan nirsoiksi, miehen rooli on tulla torjutuksi"

Vierailija
08.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005036806.html

"Jo pienille tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä, johon rakastua ensi silmäyksellä"

Näinpä. Ja tähän kun vielä lisätään se, että naisista varmaan "peräti" 10-15 prosenttia tekee rohkeasti niitä aloitteita miehille, sitte ehkä 20-30 prosenttia suhtautuu sinällään ihan positiivisesti ajatukseen tehdä itse aloite joku päivä, mutta ei kuitenkaan saa sitä ikinä tehtyä, ja sitten loput noin 60 prosenttia, eli selkeä enemmistö, ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä aloitetta......niin eipä käy kateeksi miehenä oleminen.

Mutta sellaistahan elämä on.

M87

Kommentit (783)

Vierailija
341/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni miehistä, lähes neljä vuotta sinkkuna (4v parisuhde takana).

Olen alle 25-vuotias, kaunis, normaalipainoinen, (isorintainen, kun sillä miesten maailmassa on kuulemma merkitystä), korkeakoulussa, sosiaalinen ja elämänhallinta kunnossa. 

Hyvänä esimerkkinä toimii Tinder, saan helposti matcheja jopa niistä omaa "tasoa" korkeammista miehistä, mutta nyt olen jättänyt heidät kokonaan pois aikeenani löytää parisuhde. Matcheinani on ihan tavallisen näköisiä, normaalipainoisia, lihavia ja laihoja miehiä. On todella pitkiä ja normaalipituisia, sen verran nirsoilen ettei alle 175cm mies sytytä (Olen 162cm, korkeilla korkokengillä tuon verran). Aloitan keskimäärin 8/10 keskusteluista ja 5/8vastaa. Match tulee usein oman siirtoni jälkeen, joten kyse ei ole siitä, että mies ei olisi ollut paikalla pitkään aikaan. 

Viimeksi eilen illalla olin jutellut jo pari päivää yhden "alemman" tason miehen kanssa (ei kovin komea, ylipainoa, omaan makuuni hieman liian lyhyt), hän oli minusta erittäin mukava ja kiinnostava joten saimmekin juttua aikaiseksi yhteisistä mielenkiinnon kohteista. Omasta mielestäni juttu eteni kivasti ja olin valmis ehdottamaan tapaamista. Yhtäkkiä mies vain poisti minut, kesken keskustelun. Tätä tapahtuu todella usein, enkä ole huomannut omassa käytöksessäni mitään sellaista joka voisi karkoittaa miehen (en ole yli-innokas, tyly, en höpise outoja enkä yritä esittää vaikeasti tavoiteltavaa). 

Tyypilliset treffit: Käydään esimerkiksi syömässä tai kahvilla (maksan osuuteni, mutta en ala kinaamaan jos mies vaatii saada maksaa. Juttua riittää kivasti, nauretaan, sovitaan jopa jatkosta. Olen jokaiselle treffikumppanille sanonut, etten aio harrastaa seksiä ekoilla treffeillä tai muutenkaan ennen kuin tunnen hänet kunnolla ja tämä on ollut siinä hetkessä ok, miehet väittävät ymmärtävänsä ja olevansa samalla linjalla. Koittaa toiset treffit, todennäköisesti leffailta toisen kotona. Leffa ei välttämättä kerkeä alkamaan edes kun mies on jo repimässä paitaani pois. Pysäytän tilanteen ja kerron, että periaatteeni pitää. Mies loukkaantuu, minä lähden, miehestä ei kuulu enää mitään. 

Miksi miehet väittävät ymmärtävänsä/hakevansa parisuhdetta, kun tavoite on vain saada pillua mahdollisimman nopeasti? Jos yksikin näistä miehistä olisi ennen treffejä kertonut etsivänsä vain seksiä, olisin voinut jättää treffit väliin tai olla itse mukana samalla ajatuksella alusta asti. 

Omalla kohdallani "miehelle kelpaa kunhan pelittää"-tyyliset fraasit ovat täyttä paskaa. Minulle kelpaa ihan tavallisen näköinen mies kunhan hän kykenee itse elättämään itsensä, hänellä ei ole mt-, alko-, väkivalta- tai elämänhallintaongelmaa. Edellinen parisuhteeni päättyi pettämiseen, mies oli muuten hyvä ja olisi ollut täydellinen aviomies, isä lapsille jne, mutta en itse pysty kunnioittamaan ihmistä joka pettää. Naisen ei 2010-luvulla tarvitse enää tyytyä esimerkiksi pettävään mieheen, kun nainen voi elättää itse itsensä. 

Turhauttavan pitkä avautuminen, mutta sitä treffimaailma on nykyään. 

Vierailija
342/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten mielestä on huono asia, että nainen on mieluummin sinkku kuin parisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan ei tunne mitään?;

Miksi nainen ei tunne enää mitään tavismiestä kohtaan? Miksi tunnetaan jotain vain niitä jännämiehiä kohtaan? Siitähän tässä on kyse.

Kuvailkaa kerrankin tämä mystinen tavismies, esim. ulkonäkö - paino ja pituus, koulutus ja työtilanne, pukeutuminen, harrastukset, mistä tämä olento pitää ja mistä ei, entä mitä hän odottaa parisuhteelta? Millaisen naisen tavismies kokee itselleen sopivaksi ja millaisen ei, miten mahdolliset suhteesta syntyneet lapset olisi kasvatettava? Välttäkää näissä kuvailuissa adjektiivia 'tavallinen', korvatkaa se jollain muulla, joka ei pidä sisällään miljoonia eri asioita miljoonille eri ihmisille.

Onhan tavismies kuvailtu täällä jo useaan otteeseen: Ei komea mutta ei rumakaan, korkeintaan 5 kiloa ylipainoa, mukava ja tasa-arvoa kannattava, 3000 euroa kuudsa tienaava, raitis ja lapsirakas joka ei kuitenkaan ole kovin lihaksikas eikä miehekäs olemukseltaan eikä myöskään kovin rohkea tekemään aloitteita tuosta vaan.

Ei kelpaa tuollainen mies.

Tapasin tällaisen miehen. Ulkopäin ihan komea, mukava, luki kirjoja, yliopistotutkinto, tienasi hyvin, omistusasunto, eikä juonut paljoa. Harmi vaan että hän oli k-u-o-l-e-t-t-a-v-a-n tylsä eikä hänellä ollut minkäänlaista huumorintajua. Miksi ihmeessä haluaisin olla miehen kanssa, jonka kanssa en viihdy? (Ja hän myös halusi lapsia kun taas minä en halua lapsia, joten sekin vähän vaikutti siihen että toivoton miehelle hyvät jatkot....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen vaistoaa, että miehelle kelpaa kuka tahansa nainen, naisen mielenkiinto yleensä lässähtää. Ja syykin on hyvin yksinkertainen: tälle miehelle kelpaisi myös naisen sisko, serkku, ystävät, työkaverit, naapurit ja myös kaikki tuntemattomatkin vastaantulijat. On vaikea saada aikaan parisuhteen kannalta välttämätöntä luottamusta, jos toinen on ryhtynyt suhteeseen vain siksi, ettei muutakaan ole siihen mennessä saanut. 

Vierailija
344/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät voisi avoimesti alkaa puhua siitä, että naisilla he tarkoittavat vain kapeaa naisryhmää? Olisi jotain järkeä tässäkin keskustelussa tai näissä vastaavissa jatkossa. Ei se minua ainakaan haittaa, että he haluavat tietynlaisia naisia ja voivat yhdessä pohtia, että miten ne kaikkein kauneimmat ja nuoret saisi itselleen. Näillä naisilla todellakin on varaa vaatia mieheltä, kun on niin paljon ottajia, se on totta. Tällä hetkellä keskustellaan niin kuin tavalliset naiset muka haluaisivat rikkaita miesmallin näköisiä menestyjiä. Tai vaihtoehtoisesti voidaan sitten avata vähän sitä nirsoilua eli on nirsoa antaa pakit päihdeongelmasta kärsivälle miehelle? Sitä ennen näissä keskusteluissa ei ole mitään tolkkua.

Mua kiinnostaa erityisesti miksi paperilla hyvältä vaikuttavat fiksut ja itsestään huolehtivat eivät kelpaa naisille. Ja joo, naisilla tarkoitan tässä likimain oman ikäisiä ja likimain samoilla taustoilla olevia, en 30v vanhempia pubiruusuja. Täällähän oli se asialliselta vaikuttava teekkari, jolla oli samoja ongelmia. Omastakin tuttavapiiristä tunnen useita. Miksi näille miehille löydy likimain kaltaisiaan naisia? 

Vierailija
345/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus, käytetty auto -vertaus oli mielestäni osuva.

Kyllä minäkin miehenä tiedän täysin minkälainen on ihannenaiseni mutta tyydyn siihen mitä saan.

TÄMÄ juuri on miesten suurin ongelma. Tyydytään siihen mitä satutaan saamaan. Sitten sitä  kumppania pidetään huonosti, ei huomioida,  ei välitetä, ei rakasteta ja haikaillaan koko ajan paremman perään. Yleisöosastolla katkerana kirjoitellaan, minkälainen lehmä siellä kotona on jne. Katkeroidutaan. Sitten tämä nainen  kyllästyy huonoon ja välinpitämättömään katkeroituneeseen, pahantuuliseen mieheensä ja jättää tämän. Siitäkös sitten parku nousee.  Mies katkerana kirjoittaa Hesariin ja vauvapalstalle, miten hän sellaista ja sellaista paskaa kotonaan katseli vuosikausia ja elätti ja nyt se lähti hyvästiä sanomatta. Sellaisi paskoja ja pettureita ne kaikki naiset on........ jne jne. Eikä ollenkaan huomata sitä omaa osuutta asiaan.

hienot voimafantasiat sulla. Kauanko luulet, että lääketieteen tohtori pysyisi sinkkuna?

Vierailija
346/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua niin en tiedä tuliko tämä täällä jo ilmi. Mutta kyseinen mielipidekirjoituksen kirjoittaja oli kuulemma trolli ja myönti sen omilla Facebook-sivuillaan.

Vierailija
347/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kaikki halukkaat naiset löytävät helposti miehen, jos eivät nirsoile.

2. Kukaan nainen ei ole minusta kiinnostunut.

Kun luen nämä kaksi väitettä, joita usein esitetään, niin herää muutama kysymys.

Miksi tämä onneton mies ei kysy neuvoa niiltä miehiltä, jotka ovat saaneet parisuhteen? Ei ole mitenkään vaikeaa löytää miestä, joka on ruma, lyhyt ja lihaksia vailla (valittajien yleinen oma kuvaus itsestään) ja joka on naimisissa. Menee ja kysyy. Vai eikö sitäkään uskalla? Jospa ongelma onkin se, ettei ylipäätään uskalla tai osaa jutella mistään tärkeästä ihmisten kanssa?

Jos naiselle parisuhteen saaminen on helppoa, niin miksi he tekevät niin paljon sen eteen? Käyttävät rahaa ulkonäköönsä. Ottavat miehiä, jotka tappavat tai haavoittavat heidät? Helppoa?

Naisilla on tämä myös mielessä: Yritys erottaa hullut normaalista, ja aina se ei onnistu. Miehet itse tekevät joskus hankalaksi. Jos onnistuu vaikuttamaan täysipäiseltä, on jo pitkällä. Jos nainen tapaa random miehiä, niin ensimmäinen seula on tämä. "Onko mies potentiaalinen hullu?". Jos mies ei anna mitään tietoa itsestään, ei ole tarpeeksi dataa naisella seulaa varten. Vasta sitten mietitään, onko ylipäänsä kiinnostava.

Ensimmäisen seulan välttää, jos tutustuu kaveripiirissä tai työympäristössä.

Vierailija
348/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä taas itketään, kun jotkut naiset ovat tajunneet kuinka kivaa onkaan elää sinkkuna. Ja vielä pitäisi säälistä ottaa siihen sohvalle joku vätys nurkumaan seksiä ja milloin mitäkin, keräillä likaisia sukkia lattioilta ja kantaa selkä vääränä ruokia tälle "prinssille". Onneksi meillä naisilla on nykyään vara valita, millaista elämää haluamme elää eikä tarvitse pakolla hyysätä jotain tolloa, joka odottaa kaiken valmiina. Hyvä seksi kyllä kelpaisi, mutta miehiltä sitä harvoin saa.

Vierailija
349/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on hyvin tullut ilmi se ongelma: miehille "tavisnainen" on nätti, mielellään noin lukioikäinen "JenniVartiainen"-tason naapurintyttö. Eli todellisuudessa jotain, joka kattaa ehkä alle 5% naisista. Loput on rumia, joiden on hahaa naurettavaa luulla itsestään liikoja.

Ja nuo tavisnaiset (5% topkauneimmat siis todellisuudessa) kehtaavat sitten odottaa miehiltä jotain...

Vierailija
350/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua ei tarvitsisi käydä, jos eräät keskustelijat ymmärtäisivät seuraavat asiat:

- seksi ei ole sama asia kuin parisuhde

- kauniit naiset ei ole sama asia kuin kaikki naiset

- hyvännäköiset miehet eivät ole sama asia kuin kaikki miehet

- tavallisen näköisetkin kelpaavat todennäköisesti jollekulle

- sinkkuus on myös vaihtoehto, jos omat kriteerit eivät täyty

Vierailija
351/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten mielestä on huono asia, että nainen on mieluummin sinkku kuin parisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan ei tunne mitään?;

Miksi nainen ei tunne enää mitään tavismiestä kohtaan? Miksi tunnetaan jotain vain niitä jännämiehiä kohtaan? Siitähän tässä on kyse.

Kuvailkaa kerrankin tämä mystinen tavismies, esim. ulkonäkö - paino ja pituus, koulutus ja työtilanne, pukeutuminen, harrastukset, mistä tämä olento pitää ja mistä ei, entä mitä hän odottaa parisuhteelta? Millaisen naisen tavismies kokee itselleen sopivaksi ja millaisen ei, miten mahdolliset suhteesta syntyneet lapset olisi kasvatettava? Välttäkää näissä kuvailuissa adjektiivia 'tavallinen', korvatkaa se jollain muulla, joka ei pidä sisällään miljoonia eri asioita miljoonille eri ihmisille.

Onhan tavismies kuvailtu täällä jo useaan otteeseen: Ei komea mutta ei rumakaan, korkeintaan 5 kiloa ylipainoa, mukava ja tasa-arvoa kannattava, 3000 euroa kuudsa tienaava, raitis ja lapsirakas joka ei kuitenkaan ole kovin lihaksikas eikä miehekäs olemukseltaan eikä myöskään kovin rohkea tekemään aloitteita tuosta vaan.

Ei kelpaa tuollainen mies.

Voisin melkein allekirjoittaa tämän, voin laittaa rastia ruutuun jokaisen kohdalla, paitsi että mulla on kyllä n.12kg ylipainoa. Vientiä ei hirveästi ole..

Vierailija
352/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee usein sellanen fiilis, että jos vastakkaista sukupuolta kohtaan on noin negatiivisia tunteita ja ajattelee toisesta niin alentuvasti, niin pakkoko sitä on yrittää tavoitella suhdetta?

Jos alkuoletus on jo, että paska tästä tulee ku nuo on kaikki tuommosia, niin aika heikoilla ollaan. 

Tämä on niin totta. Ja tuntuu, että nimenomaan ne eniten ja pahiten toista osapuolta haukkuvat ovat ihmeissään siitä, että eivät saa ketään.  Miksi esim jonkun miehen, jonka pitää kaikkia naisia läskeinä huo**na ja prinssessaharhoissa elävinä pas**ina  edes haluaa sitä naista elämäänsä? Eikö joku noin kamala otus pilaa miehen elämän? Miksi ei vain osata elää yksin, jos se toinen sukupuoli kerran on niin kamala?  Ja silti sekin, ettei sitä (paskaa )naista saada  miehen elämää pilamaan, on niiden(paskojen) naisten vika, kun ovat niin ronkeleita etteivät suostu sen miehen kanssa suhteeseen. Ei mitään järkeä.

Vierailija
353/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirson prinsessan avautuminen kirjoitti:

Oma kokemukseni miehistä, lähes neljä vuotta sinkkuna (4v parisuhde takana).

Olen alle 25-vuotias, kaunis, normaalipainoinen, (isorintainen, kun sillä miesten maailmassa on kuulemma merkitystä), korkeakoulussa, sosiaalinen ja elämänhallinta kunnossa. 

Hyvänä esimerkkinä toimii Tinder, saan helposti matcheja jopa niistä omaa "tasoa" korkeammista miehistä, mutta nyt olen jättänyt heidät kokonaan pois aikeenani löytää parisuhde. Matcheinani on ihan tavallisen näköisiä, normaalipainoisia, lihavia ja laihoja miehiä. On todella pitkiä ja normaalipituisia, sen verran nirsoilen ettei alle 175cm mies sytytä (Olen 162cm, korkeilla korkokengillä tuon verran). Aloitan keskimäärin 8/10 keskusteluista ja 5/8vastaa. Match tulee usein oman siirtoni jälkeen, joten kyse ei ole siitä, että mies ei olisi ollut paikalla pitkään aikaan. 

Viimeksi eilen illalla olin jutellut jo pari päivää yhden "alemman" tason miehen kanssa (ei kovin komea, ylipainoa, omaan makuuni hieman liian lyhyt), hän oli minusta erittäin mukava ja kiinnostava joten saimmekin juttua aikaiseksi yhteisistä mielenkiinnon kohteista. Omasta mielestäni juttu eteni kivasti ja olin valmis ehdottamaan tapaamista. Yhtäkkiä mies vain poisti minut, kesken keskustelun. Tätä tapahtuu todella usein, enkä ole huomannut omassa käytöksessäni mitään sellaista joka voisi karkoittaa miehen (en ole yli-innokas, tyly, en höpise outoja enkä yritä esittää vaikeasti tavoiteltavaa). 

Tyypilliset treffit: Käydään esimerkiksi syömässä tai kahvilla (maksan osuuteni, mutta en ala kinaamaan jos mies vaatii saada maksaa. Juttua riittää kivasti, nauretaan, sovitaan jopa jatkosta. Olen jokaiselle treffikumppanille sanonut, etten aio harrastaa seksiä ekoilla treffeillä tai muutenkaan ennen kuin tunnen hänet kunnolla ja tämä on ollut siinä hetkessä ok, miehet väittävät ymmärtävänsä ja olevansa samalla linjalla. Koittaa toiset treffit, todennäköisesti leffailta toisen kotona. Leffa ei välttämättä kerkeä alkamaan edes kun mies on jo repimässä paitaani pois. Pysäytän tilanteen ja kerron, että periaatteeni pitää. Mies loukkaantuu, minä lähden, miehestä ei kuulu enää mitään. 

Miksi miehet väittävät ymmärtävänsä/hakevansa parisuhdetta, kun tavoite on vain saada pillua mahdollisimman nopeasti? Jos yksikin näistä miehistä olisi ennen treffejä kertonut etsivänsä vain seksiä, olisin voinut jättää treffit väliin tai olla itse mukana samalla ajatuksella alusta asti. 

Omalla kohdallani "miehelle kelpaa kunhan pelittää"-tyyliset fraasit ovat täyttä paskaa. Minulle kelpaa ihan tavallisen näköinen mies kunhan hän kykenee itse elättämään itsensä, hänellä ei ole mt-, alko-, väkivalta- tai elämänhallintaongelmaa. Edellinen parisuhteeni päättyi pettämiseen, mies oli muuten hyvä ja olisi ollut täydellinen aviomies, isä lapsille jne, mutta en itse pysty kunnioittamaan ihmistä joka pettää. Naisen ei 2010-luvulla tarvitse enää tyytyä esimerkiksi pettävään mieheen, kun nainen voi elättää itse itsensä. 

Turhauttavan pitkä avautuminen, mutta sitä treffimaailma on nykyään. 

Juttu on siinä, että juuri kukaan fiksu parisuhteesta kiinnostunut mies ei jaksa pituusvammailijaa tai tasohöpöttäjä. Miksi mies haluaisi parisuhteen kanssasi, jos ei kelpaisi sinulle x cm lyhyempänä?

Vierailija
354/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä ihmetellä tätä palstan joukkoharhaa. Olen viimeisen kahden vuoden aikana nettideittaillut ja tapaillut vähintään 10 naista. Kaikki aivan tavallisia 20-30 vuotiaita normaalipainoisia tai muutama kilo ylimääistä, ei haittaa mua. Jokainen on kertonut, että treffejä olisi vaikka jokaiselle viikonpäivälle tai vähintään pari kertaa viikossa. Paskaa ja setämiehiä on kuulemma paljon, mutta suurin osa silti asiallisia ja iksuja tyyppejä. Sitten minun pitäisi täällä palstalla uskoa, että eivät miehet oikeasti tavallisia naisia lähesty.

Eipä tässä muuta. 

Tässä nyt täytyy tietää, että tavallinen tavallinen ja av tavallinen on vähän eri asia.

Esim tuossa 20-30v ikäluokassa lähes jokainen "tavallinen" nainen nykyään harrastaa jotain liikuntaa, kuten miehetkin, ovat vähintään amk tason koulutettuja, tai opiskelevat ja yleensä lapsettomia. Kun taas palstalla tavallinen nainen voisi olla vaikka nelikymppinen yksinhuoltaja jolla parikymmentäkiloa ylipainoa. 

Senhän nyt huomaa näistä "onko amanda harkimo kaunis" ketjuista. Nuorten ihmisten mielestä ihan tavallinen hyvässä kunnossa oleva nainen ja varttuneempien av-mamien mielestä täysi kaunotor ja tavallinen nainen on sitten se nelikymppinen kananpersetukkainen tantta.

Vierailija
355/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29 kirjoitti:

Nainen 27, ei nirso. Vaan itseään kunnioittava. kirjoitti:

Ihme valituksenaiheita keksitään ja koitetaan pistää pelkästään naisten syyksi se, ettei kestäviä parisuhteita enää synny. Tässä on tulos siitä kun kulttuurissa on viety asioita toiseen ääripäähän kun on yritetty rakentaa tasa-arvoista yhteiskuntaa niin epätoivoisesti, että on sivuutettu siihen liittyvät ongelmat. Tasa-arvon EI kuuluisi tarkoittaa sitä että naisista ja miehistä tehdään kaikin tavoin samankaltaisia. Tasa-arvo on sitä kun molempien sukupuolten arvostus on saman tasoinen ja samalla myös hyväksytään se että naisissa ja miehissä on eroja ja se on ihan OK.

Naisista on ehdottomasti tullut kevytkenkäisempiä mikä aiheuttaa vääristymän, kun miehen ei tarvitsekaan enää nähdä mitään vaivaa saadakseen fyysiset tarpeensa tyydytettyä. Sitten miehillä ei olekaan tarvetta pariutua koska seksin saatavuus on turvattu ilmankin. Koko juttu on oravanpyörä kun nainen ei tarvitse miestä enää taloudellisesti vaan pärjää omillaankin. Mutta miesten ongelma on se, että on selvästi unohtunut parin vuosikymmenen aikana mikä miehen rooli onkaan, elättäjänä ja turvaajana. Nyky-yhteiskunta on täynnä miehiä jotka valittaa siitä että heidän tulisi tehdä aloite ja naiset ovat nirsoja. HUOMIO JOS OLET MIES ETKÄ OSAA TEHDÄ ALOITETTA, suurin osa naisista edelleenkin etsii miestä joka VASTAA KUVAA MIEHESTÄ. Jos jo heti alkumetreillä, tutustumisessa mies ei osaa edes ottaa ohjia ja tehdä aloitetta on peli jo menetetty. Jos olet feminiininen mies joka etsii maskuliinista naista tasapainoksi on juttu ihan ok, voit odotella aloitteen tekevää naista.

Nyt vähän lisää testosteronia kiitos, hissuttelu alkaa ottaa päähän jo, ja lisäksi miesten vika se on edelleenkin ettei kestäviä parisuhteita, AVIOLIITTOJA synny kun miehet eivät haluakaan mennä naimisiin, harvemmin nainen on se joka on avioliittoa vastaan. En ole koskaan ennen tuntenut tarvetta kommentoida mihinkään mutta nyt NAISET JALAT KIINNI JO, JA MIEHET YRITTÄKÄÄ OLLA MIEHIÄ! Luullaan että eletään jotain sivistyksen aikaa vaikka suunta on jo kääntynyt takaisin alaspäin kun on unohdettu siiveellisyys, käytöstavat ja kohteliaisuus.

Minä ainakin odotan prinssiäni vaikka maailman loppuun asti enkä lähde mukaan tähän typerään moderniin käsitykseen "parisuhteesta". Vanhat arvot kunniaan!

Eli koska ennen vanhaan miehen rooliin kuului tehdä aloite ja että se oli sellainen asia jota naiset saattoivat arvostaa, niin tänäkin päivänä miesten kuuluisi olla samanlaisia?

Mutta ennen vanhaa oli myös niin että naisen rooliin kuului vastata yksinään asunnon kunnossapidosta ja ruoan laitosta ja lasten kasvatuksesta ja miehet arvostivat sitä.............eikö silloin naisten kuuluisi tänäkin päivänä tehdä samoin, kun varmasti monet miehet arvostaisivat yhä sitä ettei heidän tarvitse tehdä mitään talossa??

Kun on haluttu modernisoida naisen rooli yhteiskunnassa niin miksei sitte miehenkin rooli?????????????????

Niin, te saatte ilmeisesti itse päättää että mitkä asiat muutetaan ja mitkä pidetään ennallaan.....ihan sen mukaan että mikä on (sinunlaisen) naisen elämän kannalta parasta.

Siinä laitettiin jauhot suuhun. Koko keskusteluketjun paras kirjoitus tähän mennessä.

T. Mies

Eikö tämä ole se ongelma, että mies näkee kiinnostavan naisen ja pistää sormet ristiin, että tuo nainen tekisi aloitteen.

Ei tuo ole sen huonompi suoritus kuin se kun nainen ihastuu mieheen mutta ei tee mitään asialle, vaikka molemmat siis sinkkuja.

Löytyy paljon naisia jotka ovat henkisesti paljon vahvempia/rohkeampia kuin monet miehistä, eli ovat ns. Johtajatyyppejä.

Eikö sinusta ole yhtään noloa/surkea suoritus jos tuollainen johtajanainen, joka osaa keskustella kaikkien kanssa eikä tunnu pelkäävän mitään meneekin täysin lukkoon kun mies johon hän on ihastunut tulee kohdalle.. ja nainen tyytyy vaan haaveilemaan miehestä ja valittamaan tuttavilleen siitä että mies ei ymmärrä tehdä aloitetta?

M87

Vierailija
356/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on paskanvalittajia. Juuri kuten joku jo kirjoittikin; esim. nelikymppisille miehille ei todellakaan kelpaa nelikymppinen nainen vaan kaikki miehet iästä riippumatta kisaavat niistä 25-30v KAUNIISTA naisista. Ei kai se ihme ettei niitä kaikille riitä.

Vierailija
357/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus, käytetty auto -vertaus oli mielestäni osuva.

Kyllä minäkin miehenä tiedän täysin minkälainen on ihannenaiseni mutta tyydyn siihen mitä saan.

TÄMÄ juuri on miesten suurin ongelma. Tyydytään siihen mitä satutaan saamaan. Sitten sitä  kumppania pidetään huonosti, ei huomioida,  ei välitetä, ei rakasteta ja haikaillaan koko ajan paremman perään. Yleisöosastolla katkerana kirjoitellaan, minkälainen lehmä siellä kotona on jne. Katkeroidutaan. Sitten tämä nainen  kyllästyy huonoon ja välinpitämättömään katkeroituneeseen, pahantuuliseen mieheensä ja jättää tämän. Siitäkös sitten parku nousee.  Mies katkerana kirjoittaa Hesariin ja vauvapalstalle, miten hän sellaista ja sellaista paskaa kotonaan katseli vuosikausia ja elätti ja nyt se lähti hyvästiä sanomatta. Sellaisi paskoja ja pettureita ne kaikki naiset on........ jne jne. Eikä ollenkaan huomata sitä omaa osuutta asiaan.

Ja onko se toinen vaihtoehto sitten yhtään parempi eli olla yksin koko loppuelämä?

Jos mies ei koskaan saa vastakaikua naisilta joihin voi ihastua niin mitä mies voi tehdä? Turhaan syyllistät miehiä.

Vierailija
358/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua niin en tiedä tuliko tämä täällä jo ilmi. Mutta kyseinen mielipidekirjoituksen kirjoittaja oli kuulemma trolli ja myönti sen omilla Facebook-sivuillaan.

Mä en usko tuota. Varmasti oikeasti kirjoittaja uskoo täysin kirjoittamaansa, mutta nyt julkaisun jälkeen tulikin katumapäälle. 

On varmaan saanut aika kipakkaa palautetta niin omilta tuttavilta kuin tuntemattomiltakin. Jos aiemmin naisen löytäminen tälle miehelle oli hankalaa naisten nirsoilun vuoksi, niin nyt se vasta onkin, kun on mennyt tuollaista kirjoittamaan ja nettiin jättämään omalla nimellään.

Vierailija
359/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, että naiset moittivat miehiä - jotka ovat useimmiten ja pääasiassa naisten kasvattamia.

Edelleen näkyy perheissä selvästi se, että äiti - ja nimenomaan äiti - jakaa kotityöt perinteisen mallin mukaisesti, tyttöjen odotetaan tekevän enemmän.

Nyt kannattaisi perheellisten mammojenkin mennä vähän itseensä ja miettiä omaa toimintaansa.

Vierailija
360/783 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on hyvin tullut ilmi se ongelma: miehille "tavisnainen" on nätti, mielellään noin lukioikäinen "JenniVartiainen"-tason naapurintyttö. Eli todellisuudessa jotain, joka kattaa ehkä alle 5% naisista. Loput on rumia, joiden on hahaa naurettavaa luulla itsestään liikoja.

Ja nuo tavisnaiset (5% topkauneimmat siis todellisuudessa) kehtaavat sitten odottaa miehiltä jotain...

No olen 20 v ja ikäiseni ovat lähes kaikki tuonkaltaisia. Eivätkö he ole sitten muka tavisnaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä