Vauvaterrori pantiin aisoihin lentokoneessa! Lisää tätä!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005036509.html
Vaatebloggari pistettiin huutavine vauvoineen ykkösluokasta koneen takaosaan ääkymään. Bloggaaja tietenkin veti herneet nenään kun heitä kohdeltiin epäreilusti. Kuitenkin koneellinen ihmisiä on saanut maksaa matkansa ja kärsiä metelistä, eikä se ole hänen korkeudelleen mitään.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Ykkösluokassa maksetaan ylimääräistä siitä rauhasta ja lisätilasta. Monet myös tekevät koko lennon ajan töitä.
Lisäksi: pitääkö sitä vauvan ekaa lentomatkaa lähteä harjoittelemaan pitkällä 6 tai 8 tunnin lennolla? (Kun ei ole mistään huonosti toimeentulevasta henkilöstä edes kyse)
Jos on varaa niin minun lapsethan ei toisessa luokassa matkusta. Odotamme rahoillemme vastinetta.
T: Rikas isä
Varakas Isä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka surulliseksi näistä tulenkaan. Mikä ihmisiä vaivaa? Kaikesta ärsyynnytään, julkisissa paikoissa pitäisi olla hipihiljaista jne jne.
Olen lapseton ja toki, vauvan itku kuulostaa inhottavalta. Mutta niin kuulostaa moni muukin asia, esimerkiksi aikuisten typerät kovaääniset jutut kahvilan naapuripöydässä. Jotenkin kuitenkin ihmiset saisivat ymmärtää sen, että jos yleisillä paikoilla ollaan (tai yleisessä kulkuneuvossa), sitä melua nyt vaan pitää sietää. Ja äärimmäisen epätodennäköistä, että se vauva olisi koko matkaa huutanut, luultavasti nousu teki kipeää korviin ja tilanne olisi helpottanut, kun olisivat päässeet vähän kanniskelemaan pientä tms.
No, tiedän että tämä saa miljoona alapeukkua.
Tässähän pitäisi ymmärtää kyseessä olevan se ykkösluokka, ei "yleinen paikka". Muuten ihan hyvä..
Kyllä se on siinä mielessä yleinen paikka, että jokainen joka lipun maksaa, kyllä sinne pääsee.
Vauan ja äidin pitäisi saada rahat takaisin tuollaisesta kohtelusta.
Minä isänä olisin alkanut pistää paikkoja paskaksi. Minä olen sen verran varakas ettei minun perhettä kohdella ykkösluokassa noin alhaisesti!
Mopoautojengi ei viitsi edes yrittää provota kunnolla.
* Suhisee ja tekee katan *
Mä en ymmärrä, miksi bisnessluokkaan pääsee alle 2-vuotiaan lapsen kanssa? Economy plus-luokkaankin (ainakin joillain yhtiöillä, nk.comfort-luokka) ei pääse alle 2-vuotiaan kanssa...
Ei ykkösluokka eroa mitenkään fiinistä ravintolasta, josta myöskin huomautetaan poistumaan, jos vauva parkuu. En ole eläessäni nähnyt yhtään itkevää lasta rauhoittavaa vanhempaa, joka itse olisi rauhallinen. Sen sijaan koneissa näkee näitä ahdistuneita, kireänaamaisia vanhempia jotka keskittyvät miettimään, mitä muuta ajttelevat, eivätkä keskity vauvan hätään.
Mun vauva oli koliikki, joten en lähtenyt kotoa kolmeen kuukauteen vauvan kanssa, sillä mun lapsi oli rauhallisin kotona. Itku alkoi heti, kun rytmi muuttui. Sen jälkeen kun lapsi alkoi itkeä julkisella paikalla, otin täydellisen kontaktin ja esimerkiksi yritin päästä viltin alle tai jonnekin rauhallisen tilaan, että sain vauvaani kontaktin. Bussissa nostin aina syliin, ja puhaltelin kaulaan tai kuiskuttelin korvaan, eli otin lapsen huomion pois ulkopuolisista asioista.
Imetystuokiot olivat rauhallisia ilman häiriötekijöitä ja lapsen kanssa ylipäätään mentiin sellaisiin aikoihin ihmisten ilmoille, kun lapsen luontainen rytmi sen salli. Pois kotoa oltiin kerrallaan maksimissaan kolme tuntia, kun lapsi nukkui pitkään. Heti alkoi kotimatka, kun tuntui että alkaa heräilemään. Junassa vauva ei viihtynyt, itki aina joten ei junailtu.
Nykyisin näiden äitien ja isien pitää HETI päästä viemään lapsi kaikkialle, lentokoneeseen ja junaan yms. koska "mä voin" ja sitten pakotetaan kanssamatkustajat kärsimään.
Lapsi itkee, ahdistuu ja kärsii, mutta itsekkäät vanhemmat ajattelevat vaan itseään. Ei sieltä lentokoneesta pidä pysytellä pois muiden matkustajien matkustusmukavuuden takia, vaan sen lapsen takia. Kaikki vauvat, tai fysiologisesti suurin osa, ei kestä lentomatkustamisesta tulevaa painetta. Se koskee oikeasti, vauvan pää tuntuu räjähtävän.
Minä ahdistun aina kun vauva itkee Prismassa tai junassa tai lentokoneessa, koska en voi sietää pienen olennon hätää johon ei reagoida kuin jollain hemmetin pepulle taputtelulla ja voivottelulla. Ei mua häiritse se itku äänenä, vaan empatian tunteet saa mut sekopäiseksi. Tekisi mieli aina mennä ottamaan se vauva omaan syliin ja käyttää niitä rauhoitusmetodeita, joita omaan vauvaan käytin. Sen takia mun vauvan koliikki ei ollut ollenkaan paha ja yöt nukuttiin, koska olin niin kiinni vauvassa ja tunnistin heti, kun alkaa tulla itku.
Tänä päivänä mun vauva on jo yläasteella ja hyvin on oppinut lentomatkustamaan ja olemaan ihmisiksi julkisissa, ainoa mitä ihmettelee on se, että on niin paljon koulubussissakin äitejä vaunuineen, jotka antavat lapsensa vaan parkua. Siinä on sitten kiva mennä terapiaan isona kun parisuhteet on sitä luokkaa, että ei osata saada huomiota muuten kuin rääkymällä ja huutamalla. SE on nimittäin fakta, että jos lapsen hätään ei reagoida aidosti eikä lähivanhempi ota kontaktia, lapsi kokee sen hylkäämisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapset eivät kuulu lentokoneeseen ollenkaan. Lapselle riittää elämykseksi uimarantareissu lähirannalle LÄSNÄOLEVAN vanhemman kanssa. Ei tarvitse lentää yhtään mihinkään. Lapsi tarvitsee rutiineja, aikataulun ja selkeät pelisäännöt. Sitten kun Nämä ovat hallussa n. 6 vuoden iässä lapsesta riippuen voidaan harkita lapsen viemistä vähän haastavampiin tilanteisiin. Jos asuu 6000 kilometrin päässä isovanhemmilta voivat aikuiset matkustaa. Jos eivät voi niin sitten ei nähdä. 100 vuotta sitten ihmiset hyppäsivät laivaan eikä suku enää koskaan nähnyt heitä. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset. Olette NIIN hyvälle tottuneet.
Voi hyvänen aika. Ja lapsen saannin jälkeenkö pitäisi olla se 6 vuotta kotikylällä? Sillainhan ne juuri oppivat käyttäytymään eri tilanteissa. Sinun kaltaisten ihmisten kannattaa pysyä siellä landella ja antaa muiden reissata!
Meidän lapsemme oppivat käyttäytymään eri tilanteissa, vaikka heitä ei vauvoina kiusattukaan raahaamalla heitä lentokoneeseen. Lapsemme olivat 8- ja 10-vuotiaita ekalla reissullaan. Me aikuiset olimme sen verran itsekkäitä, että halusimme myös nauttia lomasta sen sijaan, että olisimme yrittäneet hyssytellä rääkyviä kakaroita lentokoneessa. Ja aiheesta he olisivat huutaneetkin, koska kummallakin oli pieninä paljon korvatulehduksia.
No juu, meillä oli riittävästi aikaa reissata kahdestaan jo ennen lapsia, joten ei haitannut lainkaan, vaikka emme käyneet heidän pieninä ollessaan Tukholmaa kauempana.
Kuopuksemme, nyt 24 v
Miks nää pissiliisat hankkii lapsia
Ne ei oo mitään koiranpentuja joita raahataan paikasta toiseen kantorepussa
No,kun mä haluun,kun kaverillakin on söpö vauveli.
Vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapset eivät kuulu lentokoneeseen ollenkaan. Lapselle riittää elämykseksi uimarantareissu lähirannalle LÄSNÄOLEVAN vanhemman kanssa. Ei tarvitse lentää yhtään mihinkään. Lapsi tarvitsee rutiineja, aikataulun ja selkeät pelisäännöt. Sitten kun Nämä ovat hallussa n. 6 vuoden iässä lapsesta riippuen voidaan harkita lapsen viemistä vähän haastavampiin tilanteisiin. Jos asuu 6000 kilometrin päässä isovanhemmilta voivat aikuiset matkustaa. Jos eivät voi niin sitten ei nähdä. 100 vuotta sitten ihmiset hyppäsivät laivaan eikä suku enää koskaan nähnyt heitä. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset. Olette NIIN hyvälle tottuneet.
Voi hyvänen aika. Ja lapsen saannin jälkeenkö pitäisi olla se 6 vuotta kotikylällä? Sillainhan ne juuri oppivat käyttäytymään eri tilanteissa. Sinun kaltaisten ihmisten kannattaa pysyä siellä landella ja antaa muiden reissata!
Meidän lapsemme oppivat käyttäytymään eri tilanteissa, vaikka heitä ei vauvoina kiusattukaan raahaamalla heitä lentokoneeseen. Lapsemme olivat 8- ja 10-vuotiaita ekalla reissullaan. Me aikuiset olimme sen verran itsekkäitä, että halusimme myös nauttia lomasta sen sijaan, että olisimme yrittäneet hyssytellä rääkyviä kakaroita lentokoneessa. Ja aiheesta he olisivat huutaneetkin, koska kummallakin oli pieninä paljon korvatulehduksia.
No juu, meillä oli riittävästi aikaa reissata kahdestaan jo ennen lapsia, joten ei haitannut lainkaan, vaikka emme käyneet heidän pieninä ollessaan Tukholmaa kauempana.
Kuopuksemme, nyt 24 v
Juttu jäi hieman kesken. Tuo 24-v kuopus on nytkin Välimeren rannalla parhaan kaverinsa kanssa. Mitä te kuvittelette kuopuksen muistavan opetuksestamme, jos hän olisi ollut lentokoneessa nimenomaan vauvana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Businessluokassa matkustan työn vuoksi useita lentoja viikossa ja jos joku häiritsee, niin pienessä nousujohteisessa kovaäänisesti sönköttävät työmatkalta palaavat aikuiset miehet. Vauvoja tai lapsiakaan on harvoin businessluokassa, mutta itkut ei kyllä häiritse ollenkaan.
Voisiko nämä itseään jumalina pitävät myyntiherratkin siirtää rahvaan pariin? :)
Kannatan. Kovaäänisesti nousuhumalassa omalle erinomaisuudelleen naureskelevat aikuiset ovat ehkä kamalinta mitä on (vaikken edes lennä ykkösessä/bisneksessä).
Hassua. olen matkustanut satoja lentoja Euroopassa, USAssa ja Aasiassa, eikä humalassa sönköttäviä bisnesmiehiä ole ollut kertaakaan. Yhdessä Oulun koneessa oli pötköllään vahvalle vanhalle viinalle haissut mieshenkilö, hänkin nukkui hiljaa ja sikeästi.
Huutavia, potkivia ja juoksevia lapsia sen sijaan on pitkillä lennoilla säännöllisesti ja poikkeuksetta joka kerran edessä istuu aina ääliö, jonka on välittömästi koneen noustua saatava laskea tuolinsa selkänoja takamatkustajan syliin.
Täällä toinen. Juuri tulin kotiin. Olen nähnyt ihmisen humalassa lentokoneessa viimeksi 90-luvulla. Ja kyseessä oli yölento, matkustaja nukkui lähes koko matkan.
Näitä äidin pieniä palloroita sen sijaan on ja näkyy. Valtaosa vanhemmista yrittää olla lapsensa kanssa mutta on aina näitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa. Tai teinejä, jotka potkii penkkiä eikä vanhempia kiinnosta.
Vaimo kirjoitti:
Vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopuksemme, nyt 24 v
Juttu jäi hieman kesken. Tuo 24-v kuopus on nytkin Välimeren rannalla parhaan kaverinsa kanssa. Mitä te kuvittelette kuopuksen muistavan opetuksestamme, jos hän olisi ollut lentokoneessa nimenomaan vauvana?
Miten se liittyy asiaan, että sun 24-vuotias kuopus on uskaltanut lähteä jollekin pakettimatkalle Välimerelle? Omat lapset ovat olleet reissuissa mukana vauvasta lähtien eikä heitä ole matkoilla rääkätty. Ja niin matkustimme mekin paljon ennen lapsia ja siksipä ei tullut mieleenkään lopettaa matkustelua lasten saamisen jälkeen ja käydä tyyliin Ruotsissa ja Särkänniemessä. Ja nautimme kyllä lomistamme lasten kanssa, mutta emme olekaan kireitä kaiken ennalta suunnittelevia jäykkisvanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole eläissäni matkustanut ykkösluokassa, mutta silti ymmärrän ettei sinne vauvaa pidä mennä rääyttämään. Ehkä olisi parempi puhua vanhaan malliin bisnesluokasta, niin ihmiset ymmärtäisivät, että monet ovat siellä nimenomaan työmatkalla ja tarvitsevat lepoa kokousten tms. välissä ja ehkä mahdollisuuden valmistella töitä. Ykkösluokan lippu maksaa myös hävyttömän paljon ja se on kyllä törkeää rahastusta jos matkustusmukavuus vastaa lähinnä kidutusta. Olisi kyllä fiksuinta lentoyhtiöiltä, että ilmoittaisivat rehdisti ikärajan esim. 7 v eivätkä myisi ykkösluokkaan lippuja sitä nuoremmille.
Ykkösluokka on eri asia kuin businesluokka...
7 alapeukkua? Tästä näkee, miten kuutamolla osa AV:n porukasta on.
1st Class ja Business ovat KAKSI TÄYSIN ERI ASIAA
Aivan...
Jostain syystä vauvan rääkymisääni on ainoa ääni joka laukaisee minulla migreenikohtauksen.
Muulloin sen laukaisee valaistus kuten kirkkaat loisteputket (ei led-valot) tai voimakkaat hajut.
Jos maksan paremmasta lentolipusta niin se tarkoittaa sitä etten halua migreeniä eli haluan varmistaa sen ettei vauvat ole korvani juuressa itkemässä.
No business luokkaan ei pentua tuoda. Perusasia! Siellä maksetaan 1. Luokassa juurikin hiljaisuudesta. Itsekki käytän aina business luokkaa.
Business lounge kirjoitti:
No business luokkaan ei pentua tuoda. Perusasia! Siellä maksetaan 1. Luokassa juurikin hiljaisuudesta. Itsekki käytän aina business luokkaa.
No tuodaanpa jos lentoyhtiö myy sille "pennulle" lipun. Ainakaan finnair ei myy noita lippuja mainostamalla hiljaisuutta, vaan ihan erilaisilla ja aika laajoilla palveluilla, käyppä kattoos ja ikärajasta ei oo mitään mainintaa verkkosivuilla.
Joten joa todella oot matkustanut business luokassa (mitä epäilen, koska et noinkaan yksinkertaista asiaa osannut googlettaa) niin oot maksanut palvelusta jota oikeasti tarjota.
Ootteko te tajunneet, jotka raivootte että nainen teki väärin, et sille ne rahat palautettiin ja esitettiin anteeksipyyntö, joten lentoyhtiö itse myönsi toimineensa väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneisiin voisi rakentaa yksityisloosseja ääni jne eristyksellä ja näistä saisi halutessaan maksaa häiriintyjät. Ainiin, niitähän onkin joillain yhtiöillä, siitä vaan buukkaamaan, jos ei kestä muita ihmisiä.
taidat olla julkissektorilla, kun keksit tällaisia vuori tulee Muhammedin luo-tyyppisiä ratkaisuja. Kumpi mahtaa olla järkevämpää, se että rakennetaan 500 yksitysloossia "turhasta häiriintyjille", vai kaksi niille ääkyvien vauvojen/taaperoiden kanssa matkustaville?
Missaat pointin. Jos on taipumusta häiriintyä, ei pidä olla siellä missä muut. Voihan se häiriö olla vaikka edessä olevan hajuvesi, takana olijan jalkahiki tai kuorsaus. Eivät meluisat lapset ole maailman ainoa ärsyttävä asia.
Ei ainoa mutta kaikista veemäisin
No tuo on aina subjektiivinen kokemus. Itselleni tulee fyysistä pahoinvointia hajuista, melko lievistäkin. Äänet eivät aiheuta kuin lievää ärtymystä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi bisnessluokkaan pääsee alle 2-vuotiaan lapsen kanssa? Economy plus-luokkaankin (ainakin joillain yhtiöillä, nk.comfort-luokka) ei pääse alle 2-vuotiaan kanssa...
Ei ykkösluokka eroa mitenkään fiinistä ravintolasta, josta myöskin huomautetaan poistumaan, jos vauva parkuu. En ole eläessäni nähnyt yhtään itkevää lasta rauhoittavaa vanhempaa, joka itse olisi rauhallinen. Sen sijaan koneissa näkee näitä ahdistuneita, kireänaamaisia vanhempia jotka keskittyvät miettimään, mitä muuta ajttelevat, eivätkä keskity vauvan hätään.
Mun vauva oli koliikki, joten en lähtenyt kotoa kolmeen kuukauteen vauvan kanssa, sillä mun lapsi oli rauhallisin kotona. Itku alkoi heti, kun rytmi muuttui. Sen jälkeen kun lapsi alkoi itkeä julkisella paikalla, otin täydellisen kontaktin ja esimerkiksi yritin päästä viltin alle tai jonnekin rauhallisen tilaan, että sain vauvaani kontaktin. Bussissa nostin aina syliin, ja puhaltelin kaulaan tai kuiskuttelin korvaan, eli otin lapsen huomion pois ulkopuolisista asioista.
Imetystuokiot olivat rauhallisia ilman häiriötekijöitä ja lapsen kanssa ylipäätään mentiin sellaisiin aikoihin ihmisten ilmoille, kun lapsen luontainen rytmi sen salli. Pois kotoa oltiin kerrallaan maksimissaan kolme tuntia, kun lapsi nukkui pitkään. Heti alkoi kotimatka, kun tuntui että alkaa heräilemään. Junassa vauva ei viihtynyt, itki aina joten ei junailtu.
Nykyisin näiden äitien ja isien pitää HETI päästä viemään lapsi kaikkialle, lentokoneeseen ja junaan yms. koska "mä voin" ja sitten pakotetaan kanssamatkustajat kärsimään.
Lapsi itkee, ahdistuu ja kärsii, mutta itsekkäät vanhemmat ajattelevat vaan itseään. Ei sieltä lentokoneesta pidä pysytellä pois muiden matkustajien matkustusmukavuuden takia, vaan sen lapsen takia. Kaikki vauvat, tai fysiologisesti suurin osa, ei kestä lentomatkustamisesta tulevaa painetta. Se koskee oikeasti, vauvan pää tuntuu räjähtävän.
Minä ahdistun aina kun vauva itkee Prismassa tai junassa tai lentokoneessa, koska en voi sietää pienen olennon hätää johon ei reagoida kuin jollain hemmetin pepulle taputtelulla ja voivottelulla. Ei mua häiritse se itku äänenä, vaan empatian tunteet saa mut sekopäiseksi. Tekisi mieli aina mennä ottamaan se vauva omaan syliin ja käyttää niitä rauhoitusmetodeita, joita omaan vauvaan käytin. Sen takia mun vauvan koliikki ei ollut ollenkaan paha ja yöt nukuttiin, koska olin niin kiinni vauvassa ja tunnistin heti, kun alkaa tulla itku.
Tänä päivänä mun vauva on jo yläasteella ja hyvin on oppinut lentomatkustamaan ja olemaan ihmisiksi julkisissa, ainoa mitä ihmettelee on se, että on niin paljon koulubussissakin äitejä vaunuineen, jotka antavat lapsensa vaan parkua. Siinä on sitten kiva mennä terapiaan isona kun parisuhteet on sitä luokkaa, että ei osata saada huomiota muuten kuin rääkymällä ja huutamalla. SE on nimittäin fakta, että jos lapsen hätään ei reagoida aidosti eikä lähivanhempi ota kontaktia, lapsi kokee sen hylkäämisenä.
Vain totaalinen idiootti ottaa vauvan syliin bussissa. Teetkö niin myös henkilöautossa? Oletko ikinä ollut bussissa kun se kolaroi? Siinä on vauva nopeesti lattialla kallo auki.
Toisekseen sun lapsellas tuskin oli kovin kummonen koliikki, jos rauhottui sun läsnäoloon. Meillä kenellä oli oikeasti koliikkivauva, on oltu 24/7 sen vauvan kanssa sylikkäin ja silti se huusi. Sitä nääs kutsutaan koliikiksi, kun vauva huutaa eikä sille löydy syitä EIKÄ keinoja lopettaa sitä. Jos vauva lopettaa huudon sylittelyllä, sillä ei ole koliikkia. Ehkä sun vauvalla oli vaan ilmavaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneisiin voisi rakentaa yksityisloosseja ääni jne eristyksellä ja näistä saisi halutessaan maksaa häiriintyjät. Ainiin, niitähän onkin joillain yhtiöillä, siitä vaan buukkaamaan, jos ei kestä muita ihmisiä.
taidat olla julkissektorilla, kun keksit tällaisia vuori tulee Muhammedin luo-tyyppisiä ratkaisuja. Kumpi mahtaa olla järkevämpää, se että rakennetaan 500 yksitysloossia "turhasta häiriintyjille", vai kaksi niille ääkyvien vauvojen/taaperoiden kanssa matkustaville?
Missaat pointin. Jos on taipumusta häiriintyä, ei pidä olla siellä missä muut. Voihan se häiriö olla vaikka edessä olevan hajuvesi, takana olijan jalkahiki tai kuorsaus. Eivät meluisat lapset ole maailman ainoa ärsyttävä asia.
No tuo on aina subjektiivinen kokemus. Itselleni tulee fyysistä pahoinvointia hajuista, melko lievistäkin. Äänet eivät aiheuta kuin lievää ärtymystä.
Pyykkipoika nenään, sillä siitä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peltorit päähän, sillä siitä itkun äänestä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Istuisi vaikkapa 10 tuntia pyykkipoika nenässä? Just...
Melulta on paljon helpompi suojautua, ja yleensä se myös on lyhyempikestoista.
Kyllä ihan oikeasti vituttaisi jos olisi maksanut neljä kertaa normilipun verran business-luokasta saadakseen olla rauhassa ja siellä olisi joku blogaajapimu rääkyvän vauvan kanssa.
No jos muuttaa toiseen maahan töiden parissa niin pakko matkustaa vauvan kanssa. Ei sitä vauvaa voi Suomeenkaan jättää. Se nyt vain on niin että ihmisten on matkustettava ja muutettava maiden välillä nykyään. Ei sitä vauvaa voi jättää ulkopuoliseksi mitenkään :D miten vaikeaa se on tajuta?
Suurin osa ihmisistä kuitenkin matkustelee töiden takia ympäriinsä ei paikallaan voi jököttää. Eikä se että on lapsia ole mikään syy olla työttömänä.