Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvaterrori pantiin aisoihin lentokoneessa! Lisää tätä!

Vierailija
08.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005036509.html

Vaatebloggari pistettiin huutavine vauvoineen ykkösluokasta koneen takaosaan ääkymään. Bloggaaja tietenkin veti herneet nenään kun heitä kohdeltiin epäreilusti. Kuitenkin koneellinen ihmisiä on saanut maksaa matkansa ja kärsiä metelistä, eikä se ole hänen korkeudelleen mitään.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Thaimaan lennot buukattu ja 11-kuinen tekee hampaita juuri. :D onnea vaan kanssamatkustajille!

Thaimaassa on valtavat tulvat että onnea vaan itsellenne. Ja tarkoitan sitä kirjaimellisesti.

Vierailija
102/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että siellä ykkösluokassa olisi kuulokkeet joilla vois kuunnella musiikkia tai elokuvaa jos vauvan itku häiritsee.  Kyllä se varmaan lasten vanhempia eniten häiritsee tämä lapsen itku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö jättää etelänmatka väliin sen takia että joku paskantärkeä styyrmanni ei kestä lasten itkua koneessa??

Vierailija
104/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapset eivät kuulu lentokoneeseen ollenkaan. Lapselle riittää elämykseksi uimarantareissu lähirannalle LÄSNÄOLEVAN vanhemman kanssa. Ei tarvitse lentää yhtään mihinkään. Lapsi tarvitsee rutiineja, aikataulun ja selkeät pelisäännöt. Sitten kun Nämä ovat hallussa n. 6 vuoden iässä lapsesta riippuen voidaan harkita lapsen viemistä vähän haastavampiin tilanteisiin. Jos asuu 6000 kilometrin päässä isovanhemmilta voivat aikuiset matkustaa. Jos eivät voi niin sitten ei nähdä. 100 vuotta sitten ihmiset hyppäsivät laivaan eikä suku enää koskaan nähnyt heitä. Vähän suhteellisuudentajua ihmiset. Olette NIIN hyvälle tottuneet.

Voi hyvänen aika. Ja lapsen saannin jälkeenkö pitäisi olla se 6 vuotta kotikylällä? Sillainhan ne juuri oppivat käyttäytymään eri tilanteissa. Sinun kaltaisten ihmisten kannattaa pysyä siellä landella ja antaa muiden reissata!

Vierailija
105/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on lentoyhtiön kommunikaatiossa. Pitää päättää haluaako myydä luksusta ja rauhaa vai sisäänpääsyn kaikille. Joko ikäraja ykkösluokkaan eikä lippuja myydä lapsiperheille tai selvä ilmoitus kaikille matkustajille, että lippu ykkösluokassa ei takaa rauhallista matkaa.

Vierailija
106/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. En ymmärrä miksi ykkösluokkaan edes saa ottaa vauvan, siellä pitäisi olla joku esim. 7 vuoden ikäraja. Koska ensimmäisen luokan matkustajat maksavat extraa nimenomaan mukavuudesta.

Tiesitkö että vauvat yleensä nukkuvat suurimman osan matkasta :) Tosin kuin 7 vuotiaat jotka tykkäävät riehua, ainakin mitä nykypäivänä nähnyt.. 

Vierailija
107/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arielle Noa Charnas!!! Miten jo nimi voikin hehkua white trashyyttä! Nykyajan ongelmia, täysin sivistymätön luuranko saa algoritmien ansioista satoja tuhansia seuraajia, ja on yhtäkkiä joku...

Vierailija
108/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän kaikkien teidän, jotka kritisoitte lasten ääniä ja muuta meteliä lentokoneissa, pysyä ihan kotimaan kamaralla ja sielläkin mennä omalla kyydillä. Fakta on, että julkisissa kulkuvälineissä on aina meteliä ja sitä pitää sietää. Ja jos se penkin laskija siellä lentokoneessa ärsyttää, älä mene lentokoneeseen. Maailma on täynnä ärsyttäviä asioita, niiden kanssa vaan on elettävä.

Minua eivät penkinlaskijat pompottele. Joudun työkseni matkustamaan paljon ja minun edessäni ei kukaan rötkötä, kun minun pitää voida tehdä töitä koneessa. Nostatan penkin heti ylös. 

Jokaiselle matkustajalle pitäisi olla päivänselvää, että se aika kun ollaan ahtaassa suljetussa tilassa muiden kanssa, käyttäydytään niin, että kaikkien on siedettävä olla. 

Mitenkäs sinä sen muka nostatat? :D Jos edessä istuva haluaa pitää penkkinsä selkänojan taka-asennossa, niin hän saa niin tehdä, ellei ole ruokailu, nousu tai lasku menossa.

Tästä on jankutettu jokaisessa selkänojakeskustelussa ja todetaans nyt vielä kerran, kun ei kerran ota mennäkseen perille:  Jos takamatkustajalle on selkänojan laskusta haittaa, se nostatetaan ylös.  Jos ei yksinkertainen pyyntö riitä, henkilökunta hoitaa sen.  On hoitanut aina, ja hoitaa jatkossakin. 

Ei todellakaan hoida. :D :D :D

Minulle on kahteen otteeseen yritetty vinkua asiasta matkustamohenkilökunnalle valittaen, mutta he totesivat, että matkustajat saavat pitää selkänojaa taka-asennossa, ellei ruokailu (tai päivänselvät nousu ja lasku) ole kesken. Tämä siis BA:lla ja Finnairilla.

Vierailija
109/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vauvat tahallaan TERRORISOI. Vanhemmilla on vastuu yrittää saada lapselle mukavat oltavat ja saada heidät rauhoittumaan, mutta on äärimmäisen epäreilua nimittää sitä lapsen itkua terroriksi. 

Ihmiskunta ansaitsisi kyllä uuden maailmansodan, tai kunnon pandemian. Ei voi olla niin itsekkäitä ihmisiä planeetta täynnä, tai luulisi että ei voi, mutta on. Kuolen mielelläni muiden mukana, jos se vain tarkoittaisi sitä että jäljelle jäävät jaksaisivat muutaman sata vuotta olla ihmisiä toisilleen. 

Vierailija
110/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole eläissäni matkustanut ykkösluokassa, mutta silti ymmärrän ettei sinne vauvaa pidä mennä rääyttämään. Ehkä olisi parempi puhua vanhaan malliin bisnesluokasta, niin ihmiset ymmärtäisivät, että monet ovat siellä nimenomaan työmatkalla ja tarvitsevat lepoa kokousten tms. välissä ja ehkä mahdollisuuden valmistella töitä. Ykkösluokan lippu maksaa myös hävyttömän paljon ja se on kyllä törkeää rahastusta jos matkustusmukavuus vastaa lähinnä kidutusta. Olisi kyllä fiksuinta lentoyhtiöiltä, että ilmoittaisivat rehdisti ikärajan esim. 7 v eivätkä myisi ykkösluokkaan lippuja sitä nuoremmille.

Ykkösluokka on eri asia kuin businesluokka...

7 alapeukkua? Tästä näkee, miten kuutamolla osa AV:n porukasta on.

1st Class ja Business ovat KAKSI TÄYSIN ERI ASIAA 

Vierailija
111/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 2 vuotiaiden tyttärien kanssa Egyptairin 1lk:ssa.

Vain 2 muuta matkustajaa, toinen egyptiläinen "maharadza", olisi halunnut ostaa tytöt. Edes toinen?

Vierailija
112/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 ja 2 vuotiaiden tyttärien kanssa Egyptairin 1lk:ssa.

Vain 2 muuta matkustajaa, toinen egyptiläinen "maharadza", olisi halunnut ostaa tytöt. Edes toinen?

Tuskin ainakaan ihan äskettäin: https://www.seatguru.com/charts/longhaul_first_class.php

Vierailija
113/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka surulliseksi näistä tulenkaan. Mikä ihmisiä vaivaa? Kaikesta ärsyynnytään, julkisissa paikoissa pitäisi olla hipihiljaista jne jne.

Olen lapseton ja toki, vauvan itku kuulostaa inhottavalta. Mutta niin kuulostaa moni muukin asia, esimerkiksi aikuisten typerät kovaääniset jutut kahvilan naapuripöydässä. Jotenkin kuitenkin ihmiset saisivat ymmärtää sen, että jos yleisillä paikoilla ollaan (tai yleisessä kulkuneuvossa), sitä melua nyt vaan pitää sietää. Ja äärimmäisen epätodennäköistä, että se vauva olisi koko matkaa huutanut, luultavasti nousu teki kipeää korviin ja tilanne olisi helpottanut, kun olisivat päässeet vähän kanniskelemaan pientä tms.

No, tiedän että tämä saa miljoona alapeukkua.

Tässähän pitäisi ymmärtää kyseessä olevan se ykkösluokka, ei "yleinen paikka". Muuten ihan hyvä..

Kyllä se on siinä mielessä yleinen paikka, että jokainen joka lipun maksaa, kyllä sinne pääsee.

Vauan ja äidin pitäisi saada rahat takaisin tuollaisesta kohtelusta.

Minä isänä olisin alkanut pistää paikkoja paskaksi. Minä olen sen verran varakas ettei minun perhettä kohdella ykkösluokassa noin alhaisesti!

Vierailija
114/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän kaikkien teidän, jotka kritisoitte lasten ääniä ja muuta meteliä lentokoneissa, pysyä ihan kotimaan kamaralla ja sielläkin mennä omalla kyydillä. Fakta on, että julkisissa kulkuvälineissä on aina meteliä ja sitä pitää sietää. Ja jos se penkin laskija siellä lentokoneessa ärsyttää, älä mene lentokoneeseen. Maailma on täynnä ärsyttäviä asioita, niiden kanssa vaan on elettävä.

Minua eivät penkinlaskijat pompottele. Joudun työkseni matkustamaan paljon ja minun edessäni ei kukaan rötkötä, kun minun pitää voida tehdä töitä koneessa. Nostatan penkin heti ylös. 

Jokaiselle matkustajalle pitäisi olla päivänselvää, että se aika kun ollaan ahtaassa suljetussa tilassa muiden kanssa, käyttäydytään niin, että kaikkien on siedettävä olla. 

Mitenkäs sinä sen muka nostatat? :D Jos edessä istuva haluaa pitää penkkinsä selkänojan taka-asennossa, niin hän saa niin tehdä, ellei ole ruokailu, nousu tai lasku menossa.

Tästä on jankutettu jokaisessa selkänojakeskustelussa ja todetaans nyt vielä kerran, kun ei kerran ota mennäkseen perille:  Jos takamatkustajalle on selkänojan laskusta haittaa, se nostatetaan ylös.  Jos ei yksinkertainen pyyntö riitä, henkilökunta hoitaa sen.  On hoitanut aina, ja hoitaa jatkossakin. 

Ei todellakaan hoida. :D :D :D

Minulle on kahteen otteeseen yritetty vinkua asiasta matkustamohenkilökunnalle valittaen, mutta he totesivat, että matkustajat saavat pitää selkänojaa taka-asennossa, ellei ruokailu (tai päivänselvät nousu ja lasku) ole kesken. Tämä siis BA:lla ja Finnairilla.

Ja Finnairin purserin vastaus tähän ikuisuuskysymykseen:

Kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Vierailija
115/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arielle Noa Charnas!!! Miten jo nimi voikin hehkua white trashyyttä! Nykyajan ongelmia, täysin sivistymätön luuranko saa algoritmien ansioista satoja tuhansia seuraajia, ja on yhtäkkiä joku...

Ihan kaunis nainen hän on ja suloinen vauvakin sillä on. Vaikuttaisi symppikseltä.

Kuulostat kateelliselta läskiltä.

T: Mies

Vierailija
116/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suunnitellulta jutulta, kun kerran jenkeissä ollaan. Taitaa bloggaaja kärkkyä oikeuskorvauksia tai ainakin ilmaisia lentoja.

Se kuuluisa McDonaldsin kuumasta kahvista miljoonakorvaukset saanut nainenhan suunnitteli koko jutun. Pyysi oikein lämmittämään kahvin mikrossa tulikuumaksi. Juristit pyörittää koko tuota systeemiä.

Vierailija
117/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on lentoyhtiön kommunikaatiossa. Pitää päättää haluaako myydä luksusta ja rauhaa vai sisäänpääsyn kaikille. Joko ikäraja ykkösluokkaan eikä lippuja myydä lapsiperheille tai selvä ilmoitus kaikille matkustajille, että lippu ykkösluokassa ei takaa rauhallista matkaa.

Kyllä sen fiksu tajuaa ilman mainontaakin. Ja eikai missään luvata täydellisen hiljaista kokemusta?

Vierailija
118/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri ja mikäli luokilla ei ole mitän eroa niin ei niistä voi laskuttaakaan eritavalla. Se vain on niin että siellä ei saa eikä kuulu makkaloida eikä mellastaa sen enempää vauva kuin se humalainenkaan tai pskn tärkeä blokkari.

Ja sinä  joka olit sitä mieltä että sulla on varaa ja sun lasta ja vaimoa ei tällätavalla kohdeltaisi tai rupeaisi paikat hajoamaan niin kuule ihan samat sanat jos mun korviani sun pentus rääkymisellään turmelis niin sillä pennulla olis hyvin äkkiä nyrkki kidassa. Että ihan niinkuin "herra mulla on varaa" haluaa.

Vierailija
119/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa on todennäköisesti muutenkin inhottavaa matkustaa joten ykkösluokka voisi tehdä siitä siedettävämpää. Ymmärrän että muut ovat maksaneet päästäkseen sinne ja eivät kestä meteliä mutta ovat ne ekonomiluokkalaisetkin lipuistaan maksaneet...

Vierailija
120/177 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri ja mikäli luokilla ei ole mitän eroa niin ei niistä voi laskuttaakaan eritavalla. Se vain on niin että siellä ei saa eikä kuulu makkaloida eikä mellastaa sen enempää vauva kuin se humalainenkaan tai pskn tärkeä blokkari.

Ja sinä  joka olit sitä mieltä että sulla on varaa ja sun lasta ja vaimoa ei tällätavalla kohdeltaisi tai rupeaisi paikat hajoamaan niin kuule ihan samat sanat jos mun korviani sun pentus rääkymisellään turmelis niin sillä pennulla olis hyvin äkkiä nyrkki kidassa. Että ihan niinkuin "herra mulla on varaa" haluaa.

Sopii yrittää.

Et pääsisi puolta metriä lähemmäs kunnes vetäisin potkunyrkkeilyllä pään irti sinulta.

Osaan myös karatea.

T: se rikas isä