Sanoja/ilmaisuja, joita inhoat?
Itse inhoan jos joku käyttää sanoja mutustella tai makustella. Ehkä tuo makustella on pahempi.
Kommentit (116)
Kun ruokaa sanotaan paskaksi. Tällä palstalla yleistä. "Meillä ei mitään einespaskaa syödä" "Meidän häissä ei ainakaan mitään kirjolohenpaskaa ole, vaan lohta". Yritetään olla muita parempia, harmi ettei se hyvyys ylety sanavarastoon.
Tuunata
Aaarh inhoan tuota niin paljon! Keski-ikäiset naiset puhuvat tuunaamisesta kun muokkaavat vaatteita/tekevät käsitöitä tai vastaavaa. Ei!!! Amispojat tuunaa autojaan...
Miksi itse asiassa puuttuu? Käyttävätkö tärkeät palstamammat tätä sanaparia?
Totanoinnas, totanoinnas. Tai totanoinnii, tai totanoinaa.
Kaikki ylilauta-jutut, kuten "huutista" "sellaset voimafantasiat siellä", "tyty-yde/töttö-öttöpööpötin" jne.
Sitten heräsit ja päästit kissan ulos.
Olen itse asiassa tärkeä palstamamma. kirjoitti:
Miksi itse asiassa puuttuu? Käyttävätkö tärkeät palstamammat tätä sanaparia?
Mä itse asiassa aina silloin tällöin käytän. Enpä olekaan ajatellut/älynnyt sen kuulostavan tärkeilevältä tai muuten ärsyttävältä. :D
Se tubettaja Iida Pasanen koko ajan hokee "ostin tämmösssssiä" tai "semmoissssia" tai "tällässssiii" ja inhottavaa. Lapsi kattelee hånen videoitaan ja pakolla itsekin tullut katsottua. Eilen lapsi alkoi puhua karkeista et "koska ostetaan niitä hyviä pökylöitä?" ja ihmettelin et miks haluaa ns kakkaa ostaa (äiti puhui aikoinaan kakkaa pökyläksi) ja kuulemma iida puhuu jostain karkeista et on pökylöitä. En tiiä onko sit joku murresana, mut tyhmä sanonta joka tapauksessa muka karkkina.
Kusi ja kusella käyminen. Oon kermaperse mutta on tosi junttia.