Erikoisia mielipiteitä/ajatuksia, joihin olette törmänneet
Eräs kaverini meni kihloihin jokin aika sitten ja suunnittelee täyttä päätä häitään, haluaa omien sanojensa mukaan kaikin puolin täydellisen päivän. Hän puhuu lähinnä tulevista häistään. Surullisena tilitti minulle, kuinka "harmittaa, kun meidän hääpäivä ei tunnu olevan muille yhtä tärkeä kuin minulle ja miehelleni".
Öö...eihän tietenkään toisten hääpäivä ole muille yhtä tärkeä! Toki mukava päivä perheelle, ystäville jne, mutta minusta ei voi kuvitella oman hääpäivän merkitsevän muille yhtä paljon kuin hääparille itselleen.
Millaisia muita erikoisia mielipiteitä/ajatuksia on tullut vastaan?
Kommentit (65)
Työpaikkakiusaaja käy tykkäämässä kiusaamiensa ihmisten päivityksistä somessa, jotta voi tarvittaessa todistaa "etten mä kiusaa, kun kävin tykkäämässä".
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs äitini ajattelee nuoriin kohdistuvien raiskausten johtuvan nuorena aloitetusta seurustelusta. :(
Kuulostaa mun äidiltä, tosin mun äiti ei edes miellä raiskauksia raiskauksiksi, kun kyse on suhteessa olevista ihmisistä. Se on vain seksiä, jota toinen haluaa. "Miehelle kun kuuluu antaa, vaikkei itse haluaisikaan ja seksi nyt on vaan epämiellyttävää." Surullista, että oma äiti ajattelee noin.
Appiukkoni ja mieheni veli uskovat että nainen on alempiarvoinen kuin mies, ihan vain siksi että on sattunut syntymään naiseksi.
Anoppi oli pitkään inhonnut poikansa vaimoa eikä halunnut olla tämän kanssa tekemisissä enempää kuin oli pakko. Eron tullessa kuitenkin toivotti naisen tervetulleeksi käymään anopin luona poikansa YSTÄVÄNÄ.
Eräs tuttuni kehuu olevansa kypsä ja sivistynyt ihminen. Kerran suuttuessaan kylässä olleelle ystävälleen heitti tämän tavarat kerrostalohuoneiston ikkunasta alas kadulle. Minusta tuo ei ole kovin kypsää käytöstä. :D
Nainen ei halunnut puhua seksistä, panemisesta tms, vaan aina piti puhua rakastelusta. Sama ihminen kertoi vessaan mennessään "meen kuselle".
Eräs sukulaiseni on ihan tosissaan sitä mieltä, että maapallo on littana. En siedä häntä enää lainkaan, heti alkaa kauhea "aivopesun uhri" -huutelu kun joku yrittää selittää, miksi maapallo on pyöreä. Hän ei myöskään usko, että ihminen on käynyt kuussa koska muutenhan siellä käytäisiin nykyään koko ajan. Ei luoja. Googlettakaa niin löydätte nettisivun jota hän käyttää ahkerasti perustellessaan näitä näkemyksiään, linkkaisin sen muuten mutta nettini on hirveän hitaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihosyövän sairastanut läheiseni varasi etelänloman leikkauksen jälkeiselle kesälle.
Niin että kun olet selviytynyt sairaudesta/olet sairas, niin elämä loppuu siihen ja pitää jäädä loppuiäksi sisälle kotiin pimeään kyhjöttämään?
Ymmärrän kyllä sun viestin pointin, mutta todella typerä ja ajattelematon kommentti. Aurinko on luonnollinen asia ja sitä ei voi pakoilla Suomessa edes pimeimpänä talvikautena. Ei se, että lähtee etelänlomalle tarkoita sitä, että siellä täytyy maata päivät ja viikot läpeensä rannalla auringonpaahteessa spf 5:llä.
On myös olemassa monia muitakin syöpiä, mihin ihmiset sairastuvat, esim.suolisyöpä, sisäelinsyöpä tai kohdunkaulan syöpä. Kauhisteletko silloinkin, jos näihin sairastuneet ihmiset käyvät paskalla, syövät einesruokaa tai harrastavat seksiä?
Yliopisto-opiskelijan suusta: koulukiusatut vois miettiä, mitä itse voi tehdä kiusaamisen estämiseksi. Voi vaikka hankkia sen muodikkaan paidan tai värjätä hiukset, jos se on siitä kiinni.
Eräs kristitty nuorimies oli hyvin järkyttynyt siitä etten kuulu kirkkoon. Hän oli sitä mieltä että voin sitten vaikka myydä huumeita lapsille, koska minulla ei voi olla moraalia.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi oli pitkään inhonnut poikansa vaimoa eikä halunnut olla tämän kanssa tekemisissä enempää kuin oli pakko. Eron tullessa kuitenkin toivotti naisen tervetulleeksi käymään anopin luona poikansa YSTÄVÄNÄ.
Kuulostaa mun entiseltä anopilta.:D
Entinen kaverini oli sitä mieltä, että seksiasioiden yksityiskohtainen puiminen sekä toisten seksielämästä utelu on normaalia, koska seksi on luonnollinen asia. Sama kaveri piti sekasaunomista tutussa porukassa aivan perverssinä ja kieroutuneena. :D
"sinulla ei voi olla sitä, koska et minusta vaikuta siltä", sanoi kaveri jolle kerroin adhd-diagnoosistani
Vierailija kirjoitti:
Entinen kaverini oli sitä mieltä, että seksiasioiden yksityiskohtainen puiminen sekä toisten seksielämästä utelu on normaalia, koska seksi on luonnollinen asia. Sama kaveri piti sekasaunomista tutussa porukassa aivan perverssinä ja kieroutuneena. :D
Puhutko musta? :D Tosin toi seksielämästä puhuminen on enemmän sellaista yleisellä tasolla, onko toinen törmänny tällaiseen asiaan jne. Kenenkään mittoja ja asentoja en kyllä kysele.
Isäni on hyvin vanhoillinen, ei hyväksy homoja eikä halua sanoa koko sanaa. Puhuessaan homoista hän sanoo "niitä ihmisiä". Onneksi seuraava sukupolvi on suvaitsevampi. :)
Ylipainoiset ihmiset eivät saa opiskella sote-alalla, koska eivät itse noudata terveellisiä elämän tapoja, kertoi yksi tuttava
Kaverini miehen mielestä naisen tullessa äidiksi, ei tämän elämään saisi työn (eli pakollisen) lisäksi kuulua muuta kuin lapset. Saa olla siis ystäviä, mutta heitä ei pitäisi tavata ilman, että omat lapset ovat mukana. Kauheat riidat heillä joka kerta, kun kerran vuodessa ystäväni lähtee juhlimaan kanssani syntymäpäiviä, jonne ei tietenkään lapsia raahata mukaan. Silti ovat yhdessä. Se mies on muutenkin hyvin sovinisti, surettaa ettei ystäväni tajua lähtee suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
"sinulla ei voi olla sitä, koska et minusta vaikuta siltä", sanoi kaveri jolle kerroin adhd-diagnoosistani
Tämä taitaa olla ihmisten vakiovastaus ADHD-diagnoosista kertomiseen. Seuraava vaihe on se, että ei-diagnosoidun kanssa käydään läpi erilaisia vaihtoehtoja elämäntavoista itsekuriin ja sen jälkeen hän joko hyväksyy tai hylkää lääkärin asettaman diagnoosin.
"Sun pitäis vaan yrittää keskittyä paremmin..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla ihmisten vakiovastaus ADHD-diagnoosista kertomiseen. Seuraava vaihe on se, että ei-diagnosoidun kanssa käydään läpi erilaisia vaihtoehtoja elämäntavoista itsekuriin ja sen jälkeen hän joko hyväksyy tai hylkää lääkärin asettaman diagnoosin.
"Sun pitäis vaan yrittää keskittyä paremmin..."
Sama juttu aina myös Aspergerin kanssa. Mulla ei kuulemma voi olla Asperger, koska olen tavallisen nuoren naisen näköinen (on diagnosoitu vaikea Asperger, olen eläkkeelläkin sen vuoksi) . Tiedoksi tietämättömille, että neuropsyk. häiriöihin ei liity minkäänlaisia ulkonäöllisiä piirteitä. Voi olla add/adhd/asperger jne vaikka olisi saanut geenilotossa huippumallin ulkonäön.
Tervetuloa meille asumaan!
- Juha Sipilä