Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, joka vetää kilarit tästä puhelinmyyjän avauksesta?

Vierailija
05.01.2017 |

"Olet osallistunut kyselyyn". Ja vitut olen. Sitten kehdataan väittää vastaan. Minkä takia mun tekemisistä valehdellaan päin näköä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin reilu viisi vuotta sitten huimat kolme viikkoa puhelinmyyjänä. Tuolloin meidän myyntipuheessa luvattiin, että vanhana ja uskollisena asiakkaana saat nyt tämän lehden ihan ilmaiseksi, tilausmaksut on sun puolesta maksettu poes. Noh lopussa sitten kuitenkin kerrottiin, että tähän tulee kuitenkin tälläinen "pieni" toimitusmaksu, että se lehti saadaan sinne kotio asti kannettua... Oi ja voi. Ihan kamalaa oli :D 

Just ton takia mä en tykkää puhelinmyyjää sillei henk.koht kiusata että rupeisin sille vittuilemaan tai räyhäämään mutta tollanen jekuttaminen mitä aiemmin kuvailin ei kai oo puhelinmyyjälle niin paha juttu??

Sä et sitten kauempaa puhelinmyyjänä viihtynyt =D

Vierailija
22/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja lisäksi vedän kilarit, kun kuulen täi näen "vetää kilarit"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää vastaa tuntemattomiin numeroihin, joten olen välttynyt puhelinmyyjiltä jo pari vuotta, mutta sitä ennen oli melkoinen riesa yhden lehden kaupittelijoista. Kyseinen lehti oli lykätty minulle ilmaiseksi jonkin tilaamani lehden kylkiäisenä, käsitteli aihetta joka ei kiinnostanut minua tippaakaan, enkä avannut ainuttakaan niistä minulle tulleista muistaakseni kuudesta ilmaisnumerosta. Mutta vielä vuosia, vuosia sen jälkeen minulle soitettiin siitä lehdestä sitkeästi ja aina puhelu alkoi "olet aiemmin tilannut sitä ja sitä lehteä..." ja joka kerta sanoin heti kättelyssä kuuntelematta yhtään pidemmälle, että SE LYKÄTTIIN MINULLE PYYTÄMÄTTÄ, ILMAISEKSI, EN OLLUT KIINNOSTUNUT SIITÄ ENKÄ LUKENUT SITÄ KERTAAKAAN, ENKÄ EDELLEENKÄÄN OLE SIITÄ TIPPAAKAAN KIINNOSTUNUT. Silti se myyntipuhe jatkui joka kerta samoilla sanoilla "mutta olet kuitenkin tilannut sitä..." :D

Hassuin tilanne oli ehkä se, kun minulle köyhälle ja kouluttamattomalle kaupattiin jotain Talouselämä (tms.) -lehteä, ja hämmästyin niin, että parkaisin oikein järkyttyneesti puhelimeen "TALOUSelämä?!?" ja puhelinmyyjää alkoi naurattaa reaktioni ihan hillittömästi :)

Vierailija
24/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa onko muut jekuttanut puhelinmyyjiä ja jos on niin miten?

Aivan ihania kunhan vaan soittaa silloin kun mulla on tylsää =D

Vierailija
25/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on sinulle, Pirkko, tällainen ihana uutinen, saa lahjaksi / ilmaiseksi..." on kaikkein ärsyttävin aloitus. Minä tietenkin lupaan lähettää kaikki ilmaiset, mutta en aio maksaa yhtään mitään. Töykeimmät vaan lyövät luurin korvaan, fiksummat toivottavat hyvää päivänjatkoa. Ja sitten ovat ne, jotka suorastaan anelevat, että "kuuntelisit nyt edes ... " Kai heille maksetaan jotain siitä, että ovat saaneet litaniansa luetuksi ja sen viimeisen "laitetaanko tulemaan" -repliikin.

Vierailija
26/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siirrettiin isäni kuoltua kaikki sen maksetut lehdet. Monta vuotta mulle on yritetty myydä ALIBIA. Yhdelle mä sanoin, että jos mä haluan tietää mitä mun sukulaisille kuuluu, soitan niille poseen. Joo huono...

Vierailija
27/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa onko muut jekuttanut puhelinmyyjiä ja jos on niin miten?

Aivan ihania kunhan vaan soittaa silloin kun mulla on tylsää =D

Harmi kun en nyt enää muista, mitä keskustelin sen seiskaa kauppaavan pojan kanssa, kun sivusta kuuntelevat nauroivat ääneen.

Kerran soitti joku ajanvaraaja, joka kutsui "päiväkahville". Ei aikonut myydä mitään enkä ole tänäkään päivänä varma, mistä oli kyse. Oli mikä oli, mutta hänen työnantajansa oli varmasti yliarvioinut sen pojan viehätysvoiman, kun kutsui minua käymään noin 500 km:n päässä.

Kyllä minä ymmärrän, että palkkaansa ne puhelinmyyjätkin yrittävät ansaita. En halua olla ilkeä, mutta eikö pieni v'ttuilu ole eräänlaista huumoria?

Vierailija
28/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, onko kaikilla niin paljon kavereita että eivät tykkää viihdyttää yksinäisiä iltojaan puhelinmyyjän jekuttamisella?

Kerran kysyin että ootko itte lukenu tota lehteä? no sönkkäystähän siihen tuli vastaukseksi. No mikä oli viimisin juttu minkä muistat siitä lehdestä? Äkkiä se varmaan kaivo sen lehden eteensä ja nappas jonkun otsikon. Jihaa juteltiin sitten siitä otsikon aiheesta muutama tovi kunnes myyjä hoksas että mä vedätän sitä  =D

Vierailija
29/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, joka tykkää siitä, että pugelinmyyjät soittavat? Koskaan en mitään osta, mutta pyrin joka kerta vastaamaan mahdollisimman mielikuvituksellisesti ja viihdytän utseäni. Aina lopulta ne puhelinmyyjät sitten lopettavat puhelun kun alkavat minuun vittuuntua.

Vierailija
30/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjät on vielä helppoja mutta sitten kun tulee nää sähkönmyyjät ja puhelinliittymänmyyjät ja ties mitkä muut myyjät näitten kanssa mulla on vielä opeteltavaa. Jotain hemmetin vitamiinejakin on mulle puhelimessa yritetty kaupata. Jihaa lääketieteelliset testit ja niiden tulokset ai että ai että siis oikeesti ELÄONKOKEILLA testattu?? Siis mit.vit. ei ole kun kliinisiä kokeita!!

Vaikutukset?

Entä jos sairastaa (sairauden nimi joka mega harvinainen) sopivatko tällaiselle?

Sitten ovat nämä Syöpä vakuutuksen myyjät - kysyt pokkana että korvaako se vakuutus jos on jo todettu se kyseinen syöpä?

Vierailija
31/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin aina missä olen siihen osallistunut. Eivät tiedä, niin loppuu se kakkapuhe siihen. Hyvältä myyjältä olen joskus tilannut mutta en yhdeltäkään, joka väittää mun osallistuneen arvontaan tai olleen uskollinen tilaaja lehdelle mitä en ole tilannut koskaan. Valehtelu ei ole oikea tapa myydä. Nykyään on markkinointikielto niin ei tule puheluita, koska ei ole enää niitä rehellisiä myyntifirmojakaan.

Vierailija
32/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyysn ensimmäisenä että mistä olet saanut saanut minun numeron.Tenttaan sitä, sillä minulla on markkinointikielto puhelimessa.Siitä huolimatta joskus niitä puheluita tulee tosin melko harvoin jos muistan ajoissa uusia sen markkinointikiellon.Myyjä ei pääse litanioitaan aloittamaan kun vaadin selvitystä puhelinnumeron saamisesta.Sen jälkeen ilmoitan että ei ole rahaa tilata mitään kiitos ja kuulemiin.

Vierailija
33/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, joka tykkää siitä, että pugelinmyyjät soittavat? Koskaan en mitään osta, mutta pyrin joka kerta vastaamaan mahdollisimman mielikuvituksellisesti ja viihdytän utseäni. Aina lopulta ne puhelinmyyjät sitten lopettavat puhelun kun alkavat minuun vittuuntua.

No minä olen ainakin jo monella esimerkillä kertonut täällä miten itse tykkään itseäni viihdyttää puhelinmyyjinen kassa niin työmatkoilla kun yksnäisinä koti-iltoinakin. Eli ei et ole ainoa.

Vierailija
34/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle noista myyjistä ei maksetaan kuin provikkaa jokaisesta myydystä lehdestä. Puheluita nauhoitetaan ja kuunnellaan ja pakotetaan käyttämään vastalauseita ja on PAKKO yrittää saada kauppa. Noille myyjille korostetaan, että ensimäinen EI, ei ole oikea EI, vaan siinä vaiheessa on tilaisuus kerrata tarjous. Mä olin yksi kesä niin epätoivoinen, että menin kesätöihin puhelinmyyntifirmaan vuorovastaavaksi. Mun työtä oli kytätä, että myyjät tekevät, niin kuin firman käytäntö käskee ja palkkani sain myynnin perusteella. Ihan perseestähän toi oli, anteeksi.

Vierailija
35/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vastaa kaupparatsuille.

Vierailija
36/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle noista myyjistä ei maksetaan kuin provikkaa jokaisesta myydystä lehdestä. Puheluita nauhoitetaan ja kuunnellaan ja pakotetaan käyttämään vastalauseita ja on PAKKO yrittää saada kauppa. Noille myyjille korostetaan, että ensimäinen EI, ei ole oikea EI, vaan siinä vaiheessa on tilaisuus kerrata tarjous. Mä olin yksi kesä niin epätoivoinen, että menin kesätöihin puhelinmyyntifirmaan vuorovastaavaksi. Mun työtä oli kytätä, että myyjät tekevät, niin kuin firman käytäntö käskee ja palkkani sain myynnin perusteella. Ihan perseestähän toi oli, anteeksi.

En ihmettele niiden työvoimapulaa,se on käytännössä työtä ilman palkkaa.

Vierailija
37/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja miksi perseessä ne puhelinmyyjät soittelevat minulle edelleen, vaikka minulla on ollut suoramarkkinointikielto jo 1,5 vuotta!? Joka viikko joku soittaa siitä huolimatta. En osallistu mihinkään arvontoihin yms., joissa vaaditaan kirjoittamaan puhelinnumero, enkä tilaa mitään lehtiä. Mistä ne siis saavat numeroni listoilleen? Miksi se ei mene jakeluun, että en tahdo ostaa yhtään mitään koskaan puhelimitse? Ennen suoramarkkinointikieltoa soiteltiin joskus jopa useita kertoja päivässä. Siinä mielessä kielto on auttanut vähän, mutta ei kuitenkaan lopettanut ärsyttävää tyrkytysmyyntiä. Pitääkö ottaa salainen numero, jotta siitä pääsee lopullisesti eroon?

Mieheni oli töissä puhelinmyyntifirmassa ja siellä moni sanoi samaa, että on tuo suoramarkkinointikielto. Se kuulemma poistuu, jos sitä ei asiakas uusi ja tämän takia ne numerot saattaa päätyä uudelleen lehtimyyjien luetteloihin, heillä ei nuo kiellot näy. Ja eivät kuulemma saisi sanoa edes asiakkaalle, jos tuo on poistunut. Mieheni kerran sanoi ja sai varoituksen. Potkut sai lopullisesti kun ei suostunut pakottamaan ketään ostamaan.

Pääsi kyllä sitten heti koulutukseen kun firmasta lähti. Nyt saa hyvää palkkaa, jopa parempaa kuin tuo itseään täynnä oleva nainen, joka siellä asioista päättää.

Vierailija
38/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keskeytän aina kysymällä heti jämäkästi, että no mitä sulla on? (Sitten se ei voi lukea litaniaa, jonka lukeminen kuuluu työehtoihin)

Sitten jos on mielenkiintoinen juttu, kuten esim lyhyt tarjouspätkä Hesaria, sovitaan nopeasti kauppa loppuun. Jos ei kiinnosta, loppuu puhelu lyhyeen.

Ei niitä litanioita ole pakko kuunnella.

Vierailija
39/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, jota ärsyttää kysymys, joka aloitetaan sanoilla "olenko ainut", vaikka kysyjä juurikin tietää ettei ole tosiaankaan ainut?

Vierailija
40/40 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei noilta ostaisi, niin eivät ne myöskään soittelisi. Älkää siis antako hullulle mehua: älkää koskaan ostako mitään puhelinmyyjältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan