Luetelkaa ihmisten keksimiä tekosyita että saa muka käyttäytyä huonosti!
Kommentit (55)
Mun lemppari on "Mä nyt vaan oon tällanen ja muiden pitää siihen vaan sopeutua" (jos ihminen esim. latelee tarpeettomasti törkeyksiä muille muka rehellisyyttään).
Äitiys. (anteeksi, olen itsekin äiti mut siks just olenkin päässyt näkemään sitä uskomatonta käytöstä lähietäisyydeltä... Kaupan kassajonossa voi etuilla, paikallisliikenteessä kyynärpäät ojossa ekana rynnimässä sisään, kaikkien ystävien ja sukulaisten ja ympärilläolijoiden täytyy auttaa aina kun pyydetään tai on helv etti irti jne..)
Feminismi. Unohdetaan esimerkiksi se seikka , että 1900-luvun tuottoisin ja kylmäsydämisin massamurhaaja oli nainen,
joka teki miljoonaomaisuuden lapsia ryöstämällä ja samaan aikaan tappamalla.
Jopa 500 lasta kuoli hänen "ansiostaan".
Googlatkaa Georgia Tann.
Entinen ystäväni olli mainio perustelemaan mitä huonointa käytöstään kaikenmaailman tekosyillä.Loppuviimein sitten katkaisin ystävyyden kun oli käyttäytynyt puolisoaan kohtaan niin kammottavalla tavalla että ei ole tosikaan. Päätin etten halua lähipiiriini ihmistä joka kohtelee muita noin, tai jolla on aina syy kohdella muita paskasti.
Kun hän oli raskaana, oli se automaattisesti syy siihen että hän sai olla ilkeä, tyly, arvostella muita, käyttäytyä vailla mitään kunnioitusta ketään/ mitään kohtaan. Sitä raskautta ennen edellämainitttu käytös perusteltiin äidin kuolemalla ja siitä johtuvalla stressillä. Äidin kuolemaa ennen huonon käytöksen ja muiden kohtelun syynä oli huono parisuhde, ja sitä ennen ihan vaan taisi olla teini-ikä.
AINA löytyi se tekosyy ja perustelu ja "mulla on oikeus olla tällainen, koska.."
Kiitti, mut ei kiitti. Paskamainen käytös joka jatkuu vuosia, vuosikymmeniä, muita ihmisiä kophtaan ei ole koskaan perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
"Olen maalta/pieneltä paikkakunnalta".
Joo niin olen minäkin, mutta se ei tarkoita, että voi puhua mitä sylki suuhun tuo ja loukata ihmisiä tölväisyillään.
Juu mies ja hänen perhe käyttää tuota tekosyytä. Hävetti olla heidän kanssa hienommasssa ravintolassa ku jokainen käyttäyty ku joku apina ruokapöydässä. Kauheaa huutelua, sormien napsauttelua tarjoilijalle, ei mitään hajua mitä aterinta milloinkin käytetään, ruokapöytä keskustelut liittyi vahvasti navetta töihin ja sitä myöten myös lehmän lantaan ja utaretulehduksiin ja kiva lisä siihen oli se kun piti maksaa mutta tarjoilijaa ei näkynyt niin appiukko päätti mennä keittiöön huutelemaan.
Onneksi mies osaa käyttäytyä kun ollaan kahdestaanravintolassa mutta hänkin innostuu tuollaisesta kun hänen perheensä on läsnä.
Nukuin huonosti/ olen jo pitempään ollut väsynyt.
ADHD. Jos ihminen sattuu saamaan tuon diagnoosin, niin hän saa omasta mielestään käyttäytyä ihan miten itse haluaa, juuri niin huonosti kuin vain kehtaa koska kaikki mitä hän sanoo ja tekee johtuu tuosta kirjainyhdistelmästä. Olen nähnyt sen itse erittäin selvästi muutamasta tapaamastani aikuisesta, joilla on tai on ainakin olevinaan tuo vamma. He saavat omasta mielestään tehdä juuri niin kuin haluavat ja selittää sitten jälkeenpäin, että "Ei voi mitään, koska minulla on ADHD".
Ammatti. Olen lääkäri, etkö muka voi päästää vielä sisään (töissä s marketissa kaupan mennessä kiinni)
Lapset. totuus tulee lasten suusta höhöhö kun hauska.
Mulla on töissä työkaveri joka käyttäytyy ihan sietämättömästi. Laukoo JATKUVASTI sovinistisia juttuja, jankkaa samoista asioista, haukkuu eri mieltä olevat jne. Tämä siis firman sisäisessä intrassa, keskustelupalstalla. Haukkuu vassareita, ylistää Trumpia. Huom. TYÖPAIKAN KESKUSTELUPALSTALLA, jossa muut puhuvat TYÖASIOISTA ja projekteista. Lisäksi joka päivä tämä sama kusipää kirjoittelee miesten ja naisten eroista ja siitä miten loukkaavaa on kuvitella että miehet ja naiset voisivat esim. käyttää samanvärisiä työvaatteita. 50-V mies kyseessä, ja on diagnosoinut itsellään ASPERGERIN. Tätä menoa katsellaan täällä firmassa koska ASPERGER. ITSEDIAGNOSOITU. Olen itse niin väsynyt tuon tyypin juttuihin että vaihdan suosiolla työpaikkaa ennemmin kuin luen päivittäin miten huutava vääryys on kun miehiä ja naisia pidetään tasa-arvoisena.
veren sokeri matalalla. Ihminen jolla ei ole diabetesta.
Koska koki henkistä ja fyysistä väkivaltaa miehen taholta, jota ei tahtonut kuitenkaan jättää
"Kyllä kaikki muutkin ajattelee susta tällein, mutta ne ei vaan kehtaa sanoa sitä."
"TULISIELU!1!!!11!!"
"Mulla vaan on niin etelämainen temperamentti, kun innostun tai suutun, EN PYSTY hillitsemään itseäni!!! Enkä haluakaan, minä olen minä ja eläkää sen kanssa!!1!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on töissä työkaveri joka käyttäytyy ihan sietämättömästi. Laukoo JATKUVASTI sovinistisia juttuja, jankkaa samoista asioista, haukkuu eri mieltä olevat jne. Tämä siis firman sisäisessä intrassa, keskustelupalstalla. Haukkuu vassareita, ylistää Trumpia. Huom. TYÖPAIKAN KESKUSTELUPALSTALLA, jossa muut puhuvat TYÖASIOISTA ja projekteista. Lisäksi joka päivä tämä sama kusipää kirjoittelee miesten ja naisten eroista ja siitä miten loukkaavaa on kuvitella että miehet ja naiset voisivat esim. käyttää samanvärisiä työvaatteita. 50-V mies kyseessä, ja on diagnosoinut itsellään ASPERGERIN. Tätä menoa katsellaan täällä firmassa koska ASPERGER. ITSEDIAGNOSOITU. Olen itse niin väsynyt tuon tyypin juttuihin että vaihdan suosiolla työpaikkaa ennemmin kuin luen päivittäin miten huutava vääryys on kun miehiä ja naisia pidetään tasa-arvoisena.
Voin tälleen diagnosoituna aspergerina kertoa, että en todellakaan koe tarvetta haukkua koko ajan ihmisiä. Ymmärrän, että oma näkemykseni ei aina ole mikään fakta, ja että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja maailmankatsomuksia. En sinänsä ole kiinnostunut ihmisistä, joten en myöskään heidän haukkumisestaan. Kyllä minulla tiettyjä rajoitteita on elämässä, mutta eivät kyllä liity siihen miten muita kohtelen. Esim. isäni on myös asperger ja maailman kiltein ja hyväntahtoisin (50+ myös). Muakin ärsyttää juuri tämä, että jotkut aspergerit oikein antaumuksella ottavat irti kaiken diagnoosistaan ja laukovat jokaisen ajatuksensa ääneen. Voisit vaikka kertoa terveiseni tuonne työyhteisölle! :D
”Olen vain aina ollut tällainen.”
En tarkoita todellakaan sellaista oikeaa itsetuntemusta, esim. mistä ruuasta tai vaatteista tykkää, millä tavalla oppii parhaiten, millainen temperamentti on jne.
Vaan tarkoitan tällaista ”olen tällainen niin en voi ikinä mitään muuta tapaa kokeilla.” Esim. ”olisi kiva harrastaa jotain liikuntaa mutta kun olen aina vihannut liikuntaa” tai ”mulla tuli yhdesti lapsena matkapahoinvointia niin en voi ikinä matkustaa” tai ”olen aina ollut ujo joten en voi yrittääkään totutella uusiin tilanteisiin ja olla rohkeampi”.
Eli siis kuvitellaan että ihminen ei muutu ikinä mitenkään vaan pysyy aina samana. Siinä heittää hyvin elämänsä hukkaan kun ei ikinä kehity mitenkään.
"Minuakin on kohdeltu huonosti, joten minullakin on oikeus kohdella muita huonosti."
"Olen nainen, siis uhri. Siksi saan tehdä ja sanoa mitä vaan, koska vika on aina miesten." (Feministien tekosyy)