Leipäjonossa olevilla näyttää usein olevan vararavintoa vaikka muille jakaa
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201701050114939_v0.shtml
Sattumaako vai mistä lie johtuu?
Kommentit (34)
Vihaan teitä! En ole koskaan ollut leipäjonosta, mutta ei tulisi mieleenikään arvostella niitä jotka siellä jonottavat. Kun käyt töissä, niin saat suht. edullisesti lounasseteleitä ja voit nauttia terveellisen lounaan päivittäin. Samasta lounaasta työtön maksaisi paljon enemmän! Työntekijöillä on usein liikuntaetu. Työttömällä ei välttämättä ole rahaa maksaa kuntosalia tai ryhmäliikuntaa. Ja minä olin niitä jotka käyttivät tätä liikuntaetua ja pidin huolta fyysisestä kunnosta. Minulla on kahden vuoden jäsenyys lapsiparkki mukaanlukien. Yli vuosi jäljellä, maksanko sen toimeentulotuella vai meneekö lasku perintään?
Tunnen syvää kuvotusta kaikesta enkä usko että kukaan edes katuu. Tuntuu kuin monen vuoden työsuhde olisi lakaistu ilmaan ja syljetty päälle. Miksi lyötyä lyödään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Afrikassakin on muka nälkiintyneitä lapsia. Ei voi pitää paikkansa, kun näkee, millaiset pömppömahat niillä on.
Vakavasta aliravitsemuksesta aiheutunut vatsan nestekertymä on "hieman" eri asia kuin lihavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan teitä! En ole koskaan ollut leipäjonosta, mutta ei tulisi mieleenikään arvostella niitä jotka siellä jonottavat. Kun käyt töissä, niin saat suht. edullisesti lounasseteleitä ja voit nauttia terveellisen lounaan päivittäin. Samasta lounaasta työtön maksaisi paljon enemmän! Työntekijöillä on usein liikuntaetu. Työttömällä ei välttämättä ole rahaa maksaa kuntosalia tai ryhmäliikuntaa. Ja minä olin niitä jotka käyttivät tätä liikuntaetua ja pidin huolta fyysisestä kunnosta. Minulla on kahden vuoden jäsenyys lapsiparkki mukaanlukien. Yli vuosi jäljellä, maksanko sen toimeentulotuella vai meneekö lasku perintään?
Tunnen syvää kuvotusta kaikesta enkä usko että kukaan edes katuu. Tuntuu kuin monen vuoden työsuhde olisi lakaistu ilmaan ja syljetty päälle. Miksi lyötyä lyödään?
Liikkua voi ilman kuntosaliakin. Ja ilmaiseksi.
Ukko-Noah kirjoitti:
Kallion Hurstin ruokajonossa kerran höpötti eläkeläisnainen joka oli aika läski ja oli jo myllypurosta hakenut kassin täyteen ruokaa aamulla, lisää piti hakea kalliosta, ahneuttaan kaikki. Valitti kuinka Helsingin kaupunki ryöstää häneltä kun sähkölasku on 200 e ja asuu omakotitalossa, varmaan parikin pakastinta että viikolal rohmutut ruoat mahtuu pakkaseen
itsehain vain kerran viikossa harrastuksen vuoksi, ja jos tuli makkaraa tai pierulihapullia heitin roskiin, sitten keksin idean että sanon etten syö sianlihaa ja aloin saamaan tiskin alta aina lohifileitä ja naudan sisäfilepihviä
Ihan oikeasti, todella perseestä tuo toimintasi. Et sitten voinut jättää sinne työntekijöille niitä mitä et kelpuuttanut, niin olisivat voineet jakaa eteenpäin?
Muutenkin, ei ole tainnut kovin suuri hätä olla jos on ollut varaa nirsoilla ja heittää ruokaa roskiin. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkua voi ilman kuntosaliakin. Ja ilmaiseksi.
Ihmiset liikkuu miten ne liikkuu. Minä kävin spinningissä, tanssitunneilla ja salilla. Ja lapsi nautti lapsiparkin kiipeilyseinästä. Liikunnasta saan energiaa ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se liikuntaharrastus on aina yhtäkuin kuntosali? 0_o
Itse hylkäsin salijäsenyyden raskausaikana ja vauvan synnyttyä käveltiin 10-20km vaunulenkkejä ja kerrankin olen nauttinut liikunnasta. Vanhemman lapsen kanssa voisi miettiä jotain muuta, kuten pallon potkimista tai muuta mitä vaan keksii.
Ruokajakelussa vapaaehtoistyössä käyvä ystäväni kehotti minuakin hakemaan ilmaista ruokaa, koska olen työtön. Mieheni on työssä ja minulla on perintörahaa, joten totesin hänelle, että niin monella muulla on asiat on huonommin kuin meillä, joten tuntisin itseni täysin asiattomaksi koko ruokajonossa. Ystäväni sanoi siihen, että kyllä siellä töissä kävijöitäkin näkyy, aina silloin kun jakelupäivä sattuu omaksi vapaapäiväksi. Ajattelin, että miten kieroonkasvanut sitä ihmisen oikein täytyy olla, kun vie väärin perustein itseään paljon vähävaraisimpien nenän edestä näille kuuluvan avustuksen. Ahne mikä ahne, tässäkin se näkyy. Halveksin syvästi tuollaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hylkäsin salijäsenyyden raskausaikana ja vauvan synnyttyä käveltiin 10-20km vaunulenkkejä ja kerrankin olen nauttinut liikunnasta. Vanhemman lapsen kanssa voisi miettiä jotain muuta, kuten pallon potkimista tai muuta mitä vaan keksii.
Minä en ainakaan pidä kuntosalilla käyviä liikunnanharrastajina - ainakaan, jos sinne mennään autolla. :D Autot pois ja hölkkä salille ja sitten kotiin mennessä sama juttu, sitten vasta voi puhua liikunnasta!
Alkoholihan se kaikkein eniten lihottaa. Ei sillä, että leipäjonossa olisi vain alkoholisteja, mutta paljon kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kuntosali on nykyään muotia. Ainahan se menee niin, että sä harrastat liikuntaa oikeasti vasta, kun harrastat sitä liikuntaa, joka on muotia. Nykyään se on sali ja juoksu. Muutama vuosi sitten tyyliin zumba ja crossfit.
Jos nykyään käyt aerobicissä, tanssit vaikka lattareita, suunnistat, hiihdät, luistelet, uit... ihan mitä vaan, niin se ei ole liikuntaharrastust. Kävelykään ei ole. Vain juoksu ja kuntosali on.
Vierailija kirjoitti:
Mika Vilenius
Hyvinvointi Suomi ?
Tykkää · Vastaa · 1 · 3 t
Tero Säisä
Jotku joutuu tekemää kokopäivän töitä kovilla pakkasilla ulkona... En käsitä yhtää tätä työttömien kitinää,ku kaikki saadaa ilmaseksi ja kehdataa valittaa siittä... Leipäjonolaisillekko pitäisi olla ilmainen kotiin kuljetus?
Tykkää · Vastaa · 2 t
Riitta Löytäinen ·
Helsinki
onhan ihmisillä nälkä pakkasillakin....vai...
lpo Lehto ·
Järvenpää
Sipilä & kumppanit voisivat tehdä jotain hyödyllistä ja mennä jakamaan ruokaa tuonne tiskille. Juurikin niistä varoista mitä ovat saaneet itselleen kähmittyä. Samalla voivat kertoa miksi pakolaisten ei tarvitse jonottaa. Ja miksi hallitus haluaa viedä ostovoiman. Noin alkuun.
Tykkää · Vastaa · 1 · 2 t
Juki Kosander
Aina ihmetellään miksi leipäjonoja on tai miten surkeassa jamassa ihmiset elävät kun joutuvat turvautumaan leipäjonoihin.
Jos täällä alettaisiin jakamaan ilmaista bensaa niin kyllä jonottajia riittäisi, puhumattakaan ilmaisesta viinasta.
Jonot on erittäin helppo saada aikaan.
Tykkää · Vastaa · 2 t
Pysty Korva ·
Talvikoulua
Onhan tämä suuri häpeä, että tämä on kasvava trendi suomessa, mutta ei herrat siitä välitä.
Tykkää · Vastaa · 1 · 1 t
Tuula Lappalainen ·
Imatra
Sopisisko hallitukselle nämä leipäjonot kärkihankkeeksi jotta pääsisimme pois leipäjonoista
Tykkää · Vastaa · 4 · 1 t
Mauri Vilho Tikkanen ·
Keuruu
Kautta aikain on unodettu ne, joiden palvelusta on joskus epätoivoisesti tarvittu. Kuitenkaan ketään ei ole potkittu niin rajusti kuin sodan kjäyneitä tavallisia rivimiehiä. Isäni ylennettiin Kuhmon Löytövaarassa suoraan sotamiehestä ensin alikersantiksi ja taistelujen jatkuessa edelleen ja nimitettiin komppanian päälliköksi. Rauhan tultua hän teki työuransa palvellen isänmaatamme rakentamalla rautateitä Suomen korpiseuduille, oman lapsuuteni olen elänyt erämaitten läpi kulkevien rautateiden varteen rakennetuissa parakkikylissä.
Mutta annas olla kun tuli jäädä aika eläkkeelle ja saada korvaus…Näytä lisää
Tykkää · Vastaa · 2 · 1 t
Kaija Rautiainen ·
Helsinki
ihminen joutuu ruokansa vielä tänäkin päivänä jonottamaan leipäjonossa.Sodan jälkeen saatiin lapsiperheet hakea kolmenlitran maitokannulla soppakeittoa.ja muuta ruokaa.
Jo ylipainon ylläpitäminen vaatii todella paljon enemmän kaloreita ruuasta kuin mitä normaalipainoinen henkilö kuluttaa päivittäin. Ylipainon raahaaminen mukana jatkuvasti nimittäin rasittaa lihaksia normaalia enemmän ja tämä kuluttaa energiaa normaalia enemmän.
Niimpä nämä "köyhät" vain haluavat ylläpitää omaa ylipainoaan ilmaisella ruualla. Ei nuo ole köyhyyttä nähneetkään. Hampaat on pilattu tupakalla ja viinalla ja sokerijuomilla.
On totuttu makaamaan kotona kaljaajuoden ja yhteiskunta maksaa.
Ihmettelen myös sitä perustelua, että epäterveellinen olisi halvempaa.
Ranskikset ja makkarat n. 4-5€ ja siinä yksi ateria.
Sitten taasen tein juuri kanakeittoa, pakastekasvikset (koska olen laiska) n. 1,50€, kanasuikaleet 2x 300g paketti yht 6€ (saanee halvemmallakin, meillä kallis pikkukauppa lähin) ja n. desi riisiä ja mausteet. Ja tuli niin iso kattilallinen, että kolmatta päivää syödään..
Eli hinnaksi tuli kattilalliselle n. 8€ ja syötävää riittää useampaan kuin yhteen ateriaan.