Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainosalasta tietävät? Copywriterin työ?

Vierailija
04.01.2017 |

Olen tehnyt jonkinlaisia pikkuhommia alalla mutta olen jotenkin jumissa, enkä tiedä miten pääsisin alkuun.
Ilmeisesti kannattaisi käydä jonkinlainen copywriter- kurssi, jossa tehtäisiin portfolio.

Mutta ongelmana ehkä se, että jos ajatellaan, että olisin hyväkin copywriter ja tekisin työtä freelancerina. Niin palkkaako kukaan pelkkää copywriteria, koska asiakkaan täytyy sen jälkeen kuitenkin antaa tekstini jollekin kuvittajalle tai graafikolle? Ylipäätään mietin, että onko tämä pelkää haihattelua. En kuitenkaan ikinä ole ollut mitenkään hyvä kirjoittaja. Kirjoittamista voi kuitenkin treenata mutta mielikuvitusta tai luovuutta ei, joissa koen olevani vahvoilla. Nykyään on kuitenkin niin paljon jo valmiiksi hyviä kirjoittajia, bloggaajia ym. jotka palkataan moneen hommaan pelkän näkyvyyden takia.

Mietin siis, että pitäisikö kuitenkin hieman kokonaisvaltaisemmin osata asioita, esim. että pystyisin vaikka tekemään mainoksen alusta loppuun itse?

Onko esim. mitään järkeä käydä lisäksi jonkinlainen graafikon (lyhyt)koulutus, jossa käytäisiin läpi eri kuvankäsittelyohjelmia. Yksittäiset kuvankäsittely ym. -kurssit ovat todella kalliita. En siis mitenkään tituleeraisi itseäni graafikoksi (jos sillä nyt on mitään merkitystä) mutta lähinnä, että saisi jotakin käsitystä visuaalisesta puolesta? En siis osaa piirtää tai ole muutenkaan mitenkään kuvataiteellisesti lahjakas mutta ideoita kyllä on. Mutta siis tarkoitan nimenomaan "mainosgraafikkoa."

Pohjana mulla on kaupallinen koulutus tai oikeastaan opiskelen vielä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino edetä alalla on

1. Aloittaa muualla kuin Helsingissä

2. Olla oikeasti lahjakas myös luovassa mielessä, toimittaja-tyyppinen asenne ei ole oikea

3. Hankkia uran alkuvaiheessa suhteita/kavereita jotka pitävät sinua "lupaavana"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino edetä alalla on

1. Aloittaa muualla kuin Helsingissä

2. Olla oikeasti lahjakas myös luovassa mielessä, toimittaja-tyyppinen asenne ei ole oikea

3. Hankkia uran alkuvaiheessa suhteita/kavereita jotka pitävät sinua "lupaavana"

En ole Helsingistä, eikä nuo tytöt varmasti niin paikkaan sidonnaisia ole. :-)

Olen kaikkea muuta kuin toimittajatyyppinen, pitäisi enemmänkin saada sitä ajatusta "fokusoitua."

Kiitos!

Vierailija
4/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hankkimaan lisäksi kokemusta SEO:sta ja/tai ux/ui-suunnittelusta. Pelkillä hyvillä ideoilla ei pääse oikein eteenpäin.

Vierailija
5/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hankkimaan lisäksi kokemusta SEO:sta ja/tai ux/ui-suunnittelusta. Pelkillä hyvillä ideoilla ei pääse oikein eteenpäin.

Kiitos. SEO:n tuntemus varmasti välttämättömyys. Pitäisi varmasti käydä siitäkin  jonkinlainen kurssi, jotta pysyisi tietoja soveltamaan käytännössä.

Vierailija
6/6 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi