Taidemaalari Kalervo Palsa. Mitä ajatuksia herättää?
Kuulemma piti itseään Van Goghin kaltaisena taiteilijana.
Kommentit (35)
Raukka parka, sairas alkkis, kammottavia tuherruksia.
Niinhän se olikin. Van Goghin tapainen taiteilija, ankeassa Kittilässä. Kylmässä kurjuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Luin nuorena päiväkirjat. "Runkkasin ja ruokin kissan.". Olis sopinut tälle palstalle. Taulut hurjia ja hienoja.
Aatteet ristiriidassa modernin sosialidemokratian kanssa.
Just sen tyyppinen "taiteilija" jota kartan kuin ruttoa. Anna eriksson on toinen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä vimma pojalla oli.
Taiteilijana... No. Niin. Laittaisinko seinälle? En.
Jokseenkin tavallista köyhän taiteilijan elämää. Olen ollut töissä sellaisessa paikassa, jossa oli seinällä Palsan taulu. Omalleni en olisi laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Reidar Särestöniemi on parempi.
Ei Särestöniemen taidetta Kittilässä arvostettu ennen kuin alkoi tulla verotuloja. Taide taas ... ne Antun nutukkaan jäljet on paikallista legendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rujoja ja rajuja töitä ,talvista angstia.pidin kyllä töistä ja elämänkerrasta. hauskaa on, että olen itse aika asiallinen enkä ollenkaan rajun eämän tuntija. silti löysin töistä inhimillisyyttä ja elämän ongelmien kuvallista kertomusta. ainakin hän yritti tehdä jotain kaunista elämällän.
Tutut sanoivat, että Kalle oli täydellinen herrasmies, josta olisi eri ympäristössä tullut hyvä aviomies jollekulle.
Incel. Ymmärtääkseni ei saanut sanaa suustaan selvänä.
Yksi harvoista taiteilijoista, joiden näyttelyn jälkeen olen miettinyt ettei olisi pitänyt mennä katsomaan.
No ei.
Vincent oli taiteilija, tämä on sarjakuvailija.
Tutut sanoivat, että Kalle oli täydellinen herrasmies, josta olisi eri ympäristössä tullut hyvä aviomies jollekulle.