Ymmärrän että väestö ikääntyy ja hidastuu, mutta pieni ystävällinen pyyntö teille hitaasti liikkuville tai sellaisiksi tulossa oleville
Voisitteko kapeilla käytävillä ja jonoissa kulkiessanne keskittyä OMAAN liikumiseenne ja pitää katseen löhtökohtaisesti eteenpäin suuntautuneena. Suoraan sanoen joskus hieman harmittaa kun kaikkein hitaimmin liikkuvat katselevat kulkiessaan sivuille ja vastantulevia enemmän kuin keskittyvät omaan kulkuunsa. Jotkut peräti pysähtyvät ja kääntävät päätään taaksepäin kuullessaan takaa tulevan jonkun kiireisemmän. Meille kiireisemmille työelämässä edelleen oleville sujuva liikkuminen olisi myös tärkeää.
Kommentit (32)
Ennakoikaa ja lähtekää ajoissa, niin ei tule niin kiire. Miksi kiireinen pitäisi priorisoida paremmaksi ja tärkeämmäksi kulkijaksi ja hidas on häiritsevä jätös jonka pitäisi väistää. Kertoo paljon tästä kiireisestä ihmisestä ja hänen arvoistaan.
Jokaisesta meistä tulee hidas ja vanha, jos ikää tarpeeksi suodaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko se liikkumisvaikeukisya kärsiville jotenkin helpompaa tai turvallisempaa, mutta jostain syystä he ovat yleensä täsmälleen keskellä kulkuväyvää jolloin ohittaminen oikelta tai vasemmalta on yhtä hankalaa.
Itselleni ainakin. Jotkut menevät niin kovaa vauhtia...uuden vuoden yönä olin liikkeellä mieheni kanssa, kun nuori ihminen juoksi päin vasenta kylkeäni seisoessani kadulla. (Vasen puoleni on huonompi aivoveritulpan vuoksi) Kaatumisesta seurasi: aivotärähdys, murtuma käsivarressa ja 3 murtunutta selkänikamaa. Huono tuuri...
Niin miten tässä se keskellä kulkuväylää oleminen oli turvallisempaa? Ehkä ei olisi juostu päin jos olisit ollut sivummalla.
Ai sun mielestä ihmistä päin saa juosta jos hän seisoo kadulla vai?
No onhan tuo aika outo esimerkki siitä, miksi keskellä kulkuväylää oleminen on turvallisempaa siitä syystä, että ihmiset "menevät niin kovaa vauhtia".
Tuossa logiikkana taisi olla, että ihmisten pitää hidastaa, kun yrittävät ohittaa edellään kävelevän. Muutenkin ohittaminen on hankalampaa.
Nämä hitaasti löntystävät ja vaappuvat hitailijat on kyllä rasittavia varsinkin ruuhkassa kun stoppaavat koko kävelyliikenteen. Bussin käytävät, liukuportaat, tungos kaupassa...
Ymmärrän, että tullaan vanhaksi ja sairaudet sekä itse vanhuus tekee hitaaksi, mutta pitääkö tunkea ruuhkan sekaan?
Ai, että rakastan sitä hetkeä kun saan mennä kauppaan sinä päivänä kun on esim. joulu- tai juhannusruuhka, joilloin saan oikein hitaasti ja rauhallisesti katsella ympärilleni ja tekstailla puhelimella. Joskus otan omat ja siskonkin lapset mukaan, joita on yhteensä 7 ja säädämme oikein kunnolla. Idiottilla kun on ilmaiset huvit. Sitä stressinmäärää on vaan niin huvittavaa katsella.
Hhoökjhkl kirjoitti:
Nämä hitaasti löntystävät ja vaappuvat hitailijat on kyllä rasittavia varsinkin ruuhkassa kun stoppaavat koko kävelyliikenteen. Bussin käytävät, liukuportaat, tungos kaupassa...
Ymmärrän, että tullaan vanhaksi ja sairaudet sekä itse vanhuus tekee hitaaksi, mutta pitääkö tunkea ruuhkan sekaan?
Vanhoilla, sairailla ja liikuntarajoitteisillajan ei voi olla esim hoidettavia asioita? Ihan vaan kiusallaan lähtevät tukkimaan tietä.
Jaahas...taas joku paskan tärkeä huomiohuora, kuinka MINULLA on kiire. Heikot ja häviäjät väistyköön!
Kuule ap, kun ne hitaasti etenevät katselevat kaupassa ympärilleen, on hyvin todennäköisesti, että he etsivät jotakin tuotetta. Nykyään monen kaupan tavarat ovat melkein joka kerta käydessä siirretty taas uuteen paikkaan, joten pää kieppuu etsiessä. Samalla myös moni miettii, pitääkö vielä hakea jotakin vai onko tavarat jo kasassa. Paljon enemmän ärsyttävät ne nuoret tai vanhemmatkin, jotka ovat perustaneet ompeluseuran hyllyjen väliin eikä heillä ole aiettakaan tehdä tilaa ohi haluavalle tao heidän kohdaltaan hyllystä tavaraa kurottavalle. Tai sitten ne, jotka kulkevat hyllyjen välissä kaksi ja kolme rinnakkain isoja kärryjä lykkien. Tähän syntiin lankeaa erityisesti eräs tietty, ei Suomessa asuva kansanryhmä.
Hhoökjhkl kirjoitti:
Liukuportaat on tosiaan sitten aivan oma lukunsa. On suorastaan vaarallista että ihmiset liukuportaiden päässä jäävät paikoilleen miettimään "mihinköhän minä tästä jatkaisin"! Takana tuleva kun ei voi pysähtyä eikä hidastaa. Ainoa vaihtoehto on loikka kylkeä hipoen ohitse, mikä saa nämä hidastelijat entistäkin enemmän ihmettelemään. Pois huonokuntoiset liukuportaista ja hissiin!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ajoittain hitaastikkin kulkeva ja mikään ei ole niin tympeää, kuin nämä kiirehtijät, jotka eivät eteensä katso. Milloin harpotaan kantapäille, milloin tökitään laukulla.
1. Olen edelleen työelämässä mukana ja maksan veroja varmasti enemmän kuin monet näistä kiirehtijöistä. En pyydä tilaa tai muuta ympärilleni, mutta pyydän antakaa minun kävellä omaa tahtiani.
En yleensä jää jonoihin, koska en pysty seisomaan kauaa yhdessä paikassa. Enkä mielelläni käytä kapeita käytäviä. Olisikin ehkä se oikea osoite kirjoitella näiden jonojen aiheuttajille tai näiden 2. kapeiden käytävien tekijöille, ettei tuollainen uraohjus mahdu meikäläisten raajarikkojen kanssa siellä kulkemaan.
Kiireensä kullakin, mutta kannattaa lähteä ajoissa ja varata sitä aikaa, koskaan kun ei tiedä, mihin tuollainen kiire johtaa.. Niitä kiirehtijöitä on nuo hautuumaat täynnä, ja hyvin ovat sinne ehtineet.
1. Oikeuttaako verojen suurempi maksu hidasteluun?
2. Käytävät suunnitellaan usein niin, että niihin mahtuu useampikin ihminen vierekkäin kulkemaan. Kevyempi elopaino ei myöskään rasittaisi raajoja niin paljoa.
Mä aina kävelen hitaasti. Jos joku tulee oikein nopeasti mä työnnän jalan eteen...
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä kuinka nää hitaasti kulkevat onnistuvat aina tulemaan jostain eteen ja kun yritän mennä ohi, niin ottavat askeleen sivulle juuri sille puolelle josta meinaan tulla ohi.
Varmaan on paljon muutakin ihmeellistä, mitä sinä et käsitä. Se on voi voi.
Tuoko on tekosyysi jolla perustelet törmäilyäsi?